indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Geoffrey
User
spacer line

Beste forumleden.

We vertrekken eind september voor 2 weken naar Bali.
Het is de bedoeling dat we het eiland rondtrekken,watervallen zien, raften enz...

We vragen ons dus af,wat de aanbevolen inentingen zijn.
We weten al dat we er goed aandoen om nog ons te laten inenten tegen DTP en Hepatitis A.

Is er een groot risico op Malaria of andere niet genoemde ziektes?

Mvg
Geoffrey

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Er wordt hier regelmatig geschreven over mogelijke tropische ziekten.
In Indonesie, en dus ook op Bali komen allerlei tropische ziekten voor. Voor een deel kun je die voor proberen zijn maar nooit voor 100% uitsluiten.

De grootste risico’s op Bali zijn op dit moment denk ik dengue en rabies. Echter ook malaria komt er voor, je kunt er ook dysenterie en typhus oplopen. Of je daar preventieve middelen voor moet nemen is een persoonlijke keuze. Voor dengue is dat niet mogelijk.
Voor malaria deels want ook met preventieve tabletten ben je niet voor 100% beschermd. Het is de kunst om het zoveel mogelijk voor proberen te zijn door middel van andere maatregelen (bepaalde kleding, airco, smeren, vitamine B1). Hieronder een link. Er zijn er nog veel meer. Even de zoekfunctie gebruiken.

http://forum.indahnesia.com/to(...)entieve_middelen.php

Voor rabies kun je je in laten enten echter bij een verdachte beet (hond, kat, aap, vleermuis) moet je alsnog zo snel als mogelijk naar het ziekenhuis voor de resterende injecties. Onbehandeld heb je er in totaal vijf nodig verdeeld over een aantal weken. Aangezien je op Bali nooit ver van een goed ziekenhuis bent zou ik die niet aanraden.

Bij infectieziekten zoals thypus en dysentrie gaat het vooral om hygiene (lichaam, water, eten). Niet nodig omdat het goed te behandelen is. Van al die preventieve medicijnen wordt je lichaam ook niet sterk. En ook hier: geen 100% garantie.

Mijn antwoord zal wellicht afwijken van hetgeen arts of GGD zegt. Dat heeft twee redenen. De meningen zijn niet eensluidend en vaccinaties of preventieve middelen voor tropische ziekten brengen aardig wat op aangezien er hier belachelijke prijzen voor gevraag worden.

Ik heb zelf malaria gehad en ook typhus en neem sinds zo'n 18 jaar helemaal niks meer aan preventieve middelen.

Advies: veel lezen en luisteren en hierin je eigen beslissing nemen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

frida
User
spacer line

Hallo Anne Mieke,

Hoe heet het spul wat je in Indonesie kunt kopen om te smeren tegen muggen?
En waar is dat te krijgen?

Bedankt alvast
mvg

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Ik gebruik al jaren anti muggen crème van het merk Soffel , lokaal in heel veel winkeltjes en zeker in drogisterijen te koop, in praktische kleine plastic flesjes van ca. 80 gr voor rond 10.000 rupia. Het is er ook in kleinere blisterverpakking, voor eenmalig gebruik. Andere soortgelijke cremes, van andere merken zijn er ook.
Het is er in sinaasappel-, aloë Vera en bloemengeur, en het voldoet goed, moet eventueel alleen na een aantal uren worden herhaald.
Het zelfde merk heeft er ook een sprayvorm van, maar die heb ik nooit gebruikt.

FAR FROM THE MADDING CROWD

PamelaAn
User
spacer line

Ik gebruik van Sofitel de sprayvorm en die vind ik zelf het prettigst. Je kunt dit overal kopen.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Sorry, had deze niet gezien de afgelopen dagen.
Tot voor een paar jaar terug gebruikte ik OFF van Johnson. Deze was in 2 varianten de melkachtige lotion in een plastic flacon en een spray. De lotion is niet meer verkrijgbaarmaar de sprays nog wel.
Ik heb toen een alternatief gevonden en dat is wat hierboven geschreven wordt Soffell (dit is de juiste spelling). In sinaasappel en bloemengeur klopt maar geen aloe vera, dat is daun sereh en dat is vind ik ook meteen de fijnste omdat deze het minste de geur van een "verdelgingsmiddel" heeft en inderdaad naar daun serehruikt (citroenachtig). Te koop in wat grotere supermarkten en staat meestal in het schap bij de muggensprays. Prijs varieert van Rp 8000 tot Rp 12.000

Wat betreft die laatste is er sinds een paar een OnePush minispuitbusje van HIT in de handel. Het is inderdaad zoals de naam zegt een keer op de spuitknop drukken dus je doet er heel je vakantie mee. Heel handzaam en klein. Prijs tussen Rp 18.000 en Rp 25.000, zit in blisterverpakking ook bij supermarkten te koop. Hiervan vind ik de fijnste orange (oranje dop).
Intussen zijn er ook andere merken die dit op de makrt gebracht hebben.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

83,454,802 topic views - 239,794 posts - 13,723 topics - 32,147 members - last post @ 12-07-2020 00:42 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

136,076,730 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com