indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Indonesia is bezig met een zorgvuldige herwaardering van de rupiah om de laaste 3 nullen te laten vervallen.

http://indearchipel.wordpress.(...)12/21/nieuwe-rupiah/

Shalom

spacer line  

Voor zover ik begrepen heb is het geen herwaardering (revaluatie of devaluatie).

Dat de prijspeil hoger wordt is zeer waarschijnlijk.
Zie de invoering van Euro .

Vroeger bij de gulden tijd kan ik met 125 gulden een boodschappnkar redelijk vullen.
Nu kan ik met 125 euro niet dezelfde boodschappen naar huis meenemen zoals toen.
Terwijl mijn onkostenvergoeding ( soms wordt ook salaris genoemd) toen iets minder dan de helft wordt .

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 04-08-2014 12:57 Bokito wrote:
Indonesia is bezig met een zorgvuldige herwaardering van de rupiah om de laaste 3 nullen te laten vervallen.

http://indearchipel.wordpress.(...)12/21/nieuwe-rupiah/
Het artikel is van december 2012, dus al ruim 1,5 jaar oud.....en nog steeds geen nieuwe Rupiah's.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Er was iemand, ik weet niet meer wie, die een kennis had bij de BCA
waar ze al zouden liggen.
Alleen misschien moeten ze herdrukt worden na de uitspraak van het MK Emoticon: Laugh out loud

Zodra ik ze echt in mijn handje heb zal ik het wel melden

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

totto
User
spacer line

Bron; Indo web. De afbeeldingen krijg ik niet gekopieerd. 1-08-2014

Indonesië krijgt vanaf 17 augustus nieuwe bankbiljetten. Hoewel de biljetten qua ontwerp nauwelijks anders zijn dan de huidige, is er één belangrijk verschil: de drie laatste nullen van de biljetten verdwijnen. 1000 rupiah wordt 1 rupiah, 20.000 rupiah wordt 20 rupiah enzovoorts. Ook worden de woorden ‘Bank Indonesia’ vervangen door ‘Negara Kesatuan Republik Indonesia (NKRI)’.

Transitiefase tot 2018
De huidige biljetten blijven nog tot 1 januari 2018 geldig. Op die datum krijgt al het papiergeld in Indonesië een volledig nieuw ontwerp. Vanaf 17 augustus tot 2018 zijn alle producten in Indonesië dubbel geprijsd. Het bedrag in ‘oude’ rupiahs en ‘nieuwe’ rupiahs staat dan verplicht beide vermeld.

Toto Travel.com

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Wat leuk, vanaf hari merdeka dus. Dan mag ik het al heel snel meemaken in september (en zorgen dat ik mijn voorraadje kwijt raak).

Ben errug benieuwd hoe dit in de praktijk gaat. Emoticon: Confused

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

pierre
User
spacer line

Op 04-08-2014 14:36 schreef Anne Mieke:
Wat leuk, vanaf hari merdeka dus. Dan mag ik het al heel snel meemaken in september (en zorgen dat ik mijn voorraadje kwijt raak).

Ben errug benieuwd hoe dit in de praktijk gaat . Emoticon: Confused

Ik ben bang dat dit een zooitje wordt, welicht misschien grote verwarring en misschien verkapte prijsverhogingen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik moet het eerst nog zien Emoticon: Blush
Een parkeerwachter die ik 1 Rupiah voor het oppassen op mijn solex geef Emoticon: Confused Emoticon: Laugh out loud
Het zal wel net als met de overgang van onze heerlijke ouderwetse Gulden naar de Pleuro zijn.

Een bloemkooltje van van 4000 Rupiah is duur, maar hetzelfde bloemkooltje van 5 Rupiah is lekker goedkoop Emoticon: Blush
Het is maar goed dat ze het nog jaren naast elkaar laten lopen, anders had je een prijsexplosie gekregen waar je met een polsstok niet over heen kan springen Emoticon: Yes!

Maar ik zie het voorlopig nog niet zitten, anders hadden de media al vol gestaan Emoticon: Blush
Plannen en uitvoering liggen mijlenver uit elkaar in Indonesië Emoticon: Wink

totto
User
spacer line

Toto Travel.com

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Welnee.

Men zal zoiets nooit vóór de aanstelling van de nieuwe president willen uitvoeren.

Het voorlopige wetsvoorstel (RUU) is indertijd wel ingediend maar zo zijn er zovele; het zal er op dit moment nooit door geraken. Het wordt zelfs niet eens behandeld. Ook heeft men slechte ervaringen met '66 (en dan bedoel ik niet de hippies). De denominasi is niet nieuw.

Tevens is het praktisch en technisch gezien onmogelijk, dan waren alle financiële instellingen nu al in ijltempo hun systemen aan het aanpassen en er zouden al campagnes moeten lopen; er gebeurt gewoon helemaal niets.

Wat altijd wel grappig is, is de geruchtenmolen in dit land; verbazingwekkend dat er mensen zijn die echt beweren dat ze de bankbiljetten al gezien hebben. Ja, een paar gephotoshopte ideeën op internet of misschien het nieuwe 2.000 of 5.000 biljet (die met een andere datum en handtekening), dat zullen ze bedoelen.

En er zijn wel plannen de biljetten zelf aan te passen zodat valsemunterij (een groot probleem met de 100.000) moeilijker wordt. De genoemde streefdatum van 17 augustus lijkt ook voor deze aanpassingen weer eens veel te ambitieus en ik verwacht dat het weer eens een flop (in Vlaanderen zegt men 'scheet in een fles' ) wordt, maar we zullen zien met wat ze afkomen.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Dat dacht ik al lieve Emoticon: Yes!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik (nou ja, het bedrijf waar ik werk) heb er met vier zakelijke rekeningen bij vier verschillende banken nog NIETS van gehoord. Invoering van start laten gaan over 12 dagen? De Fabeltjeskrant wellicht.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Indonesie heeft andere problemen nu, oa de afbouw van de solar-subsidie
en het "spektakel" rond de MK (laten we die 60 demonstranten niet vergeten)
De nieuwe rupiah ... die komt er misschien wel .... later ...

spacer line  

Het is geen halszaak , anders zou ik bij de bron kunnen informeren hoe de zaak zit .

Ik betaal toch met eurie , van mijn zuurverdiende en in waarde verminderde uitkering.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

De bron waar de rupiahs uit stromen ??

Dat lijkt een beetje op de beschrijving van mijn portemonnee de afgelopen maanden Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 05-08-2014 13:38 Surya Atmadja wrote:
Het is geen halszaak , anders zou ik bij de bron kunnen informeren hoe de zaak zit .

Ik betaal toch met eurie , van mijn zuurverdiende en in waarde verminderde uitkering.
Er is geen reden tot verder informeren, er is nog niets over bekend, en het gaat echt niet ingevoerd worden nu zo met een komende machtswisseling en de brandstofproblemen die over een maand of anderhalf tot twee acuut worden als er nu niet ingegrepen word.

spacer line  

On 06-08-2014 16:44 Yerun wrote:

[quote removed]
Er is geen reden tot verder informeren,

Daarom zeg ik, het is geen halszaak.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Sabar2, wat ik met de bron bedoelde is niet een of de dompet , maar iets anders Emoticon: Yes!

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 06-08-2014 16:48 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Daarom zeg ik, het is geen halszaak.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Sabar2, wat ik met de bron bedoelde is niet een of de dompet , maar iets anders Emoticon: Yes!

hoe dom denk je dat ik ben Emoticon: Confused
1000 x ma'af , ik zal geen woordgrapjes meer maken

spacer line  

Departemen Komunikasi Bank Indonesia memberikan klarifikasi bahwa desain yang beredar di sosial media itu bukanlah desain yang akan digunakan. Mengenai desain yang akan digunakan masih menjadi rahasia Bank Indonesia.
------------------------------------------
M.a.w bij de sociaal media bekende design is niet dezelfde design die de B.I gaat gebruiken

Dat is voorlopig nog geheim van Bank Indonesia .

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Bagai pungguk merindukan bulan.

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Zoals gezegd, met een paar minieme verschillen, o.a. die valsmunterij moeten tegengaan.

En men beweert nu natuurlijk dat de media het niet helemaal goed hadden begrepen.

Verder hebben de kleinere biljetten uiteraard ook nog de handtekening wijziging e.d..

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 23-08-2014 17:42 Lieve wrote:
Zoals gezegd, met een paar minimale verschillen, o.a. die valsmunterij moeten tegengaan.

Click to see original image

En men beweert nu natuurlijk dat de media het niet helemaal goed hadden begrepen.

Dus een broodje Aap verhaal of weer een misinterpretatie vlgs Kant

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ze hebben het biljet dus opgeleukt, voorzien van 'eenheisstaat' maar zijn nog altijd vergeten een punt te zetten tussen al die nullen. 100.000 leest namelijk stukken beter dan 100000.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Het is met vrijwel alles hier: het is het net niet . Er wordt gewoon nimmer naar de finesses gekeken, of het nou om het ontwerpen van een bankbiljet gaat, ontwerp van een huis, TV/film, etc..

Ik ken 2 autochtone televisie- annex filmmakers in Jakarta (hun studie in Amsterdam gedaan) die soms radeloos worden om te werken met landgenoten omdat het resultaat vrijwel altijd net niet af is.

Eergisteren een aantal Indonesische websites bekeken. Meer dan 50% werkte niet goed. Iemand zet 'm op en vervolgens wordt er nooit meer naar omgekeken. Of kleine (maar belangrijke) finesses worden over het hoofd gezien en nimmer aangevuld. Een Indonesische vriend heeft een Nederlander in de hand genomen om zijn website te maken. Hij is alle vertrouwen in de Indonesische site-bouwers kwijt. Ik ook. Werk alleen met buiten RI opgeleide site-ontwerpers.

Gisteren bij een architect geweest, een gerenommeerde, maar zelfs in zijn eigen huis presteert hij het om het net niet af te hebben.

En zo kunnen we nog wel een tijd doorgaan.
Dat krijgt men in een maatschappij die gericht is op uiterlijk en uiterlijke schijn. Als het plaatje maar mooi is. Details en functionaliteit zijn not important .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,240,825 topic views - 233,622 posts - 13,687 topics - 24,410 members - last post @ 16-09-2019 18:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,290,301 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com