indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 03-08-2014 19:34 grieks1 wrote:

[quote removed]

Hahahah jouw mannelijke menig is altijd welkom!!!! Moet eerlijk zeggen dat ik er ook steeds meer aan ga denken omdat ik toch als suikerfeest 17 valt....ik kort daarna ga reizen...............

Misschien moet ik ook gewoon niet zo zeuren Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie!

Als je je binnenlandse vluchten maar op tijd vast legt dan val je je ook geen buil
Een beetje ellebogenwerk misschien om in / uit het vliegtuig te komen,
maar dat red je wel heb ik zo'n vermoeden van. Emoticon: Smile

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

grieks1
User
spacer line

Op 03-08-2014 19:50 schreef sabar2:

[quote verwijderd]

Als je je binnenlandse vluchten maar op tijd vast legt dan val je je ook geen buil
Een beetje ellebogenwerk misschien om in / uit het vliegtuig te komen,
maar dat red je wel heb ik zon vermoeden van. Emoticon: Smile

Ja, vorig jaar ook gedaan op tijd boeken en dan maar iets meer betalen. Sommige zeiden nee op vliegveld boeken blabla bla maar dat risico is mij te groot....
Hoezo ellebogen werk??? Ik wacht altijd rustig Emoticon: Worship Emoticon: Worship Emoticon: Worship Emoticon: Worship Emoticon: Worship Emoticon: Worship

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 03-08-2014 19:50 sabar2 wrote:

[quote removed]

Maar goed dat jij nooit met mij op vakantie hoeft. Emoticon: Smile Ik regel buiten de doorvlucht vanuit Jakarta echt bijna niks van tevoren. Stel je voor dat ik ergens langer moet blijven omdat ik al een ticket geboekt hebt. Hotelkamers idem, meestal voor de volgende dag. Ja, ook als het Ramadan is, of rond Kerstmis en Nieuwjaar... (maar ik raad anderen wel iets anders aan)

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 03-08-2014 20:03 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Maar goed dat jij nooit met mij op vakantie hoeft. Emoticon: Smile Ik regel buiten de doorvlucht vanuit Jakarta echt bijna niks van tevoren. Stel je voor dat ik ergens langer moet blijven omdat ik al een ticket geboekt hebt. Hotelkamers idem, meestal voor de volgende dag. Ja, ook als het Ramadan is, of rond Kerstmis en Nieuwjaar... (maar ik raad anderen wel iets anders aan)

Logisch Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.AM jij gaat voor het avontuur naar Indonesie
Ik kies graag voor zekerheid en wil op tijd op mijn bestemming zijn.
Eenmaal op mijn plek aangekomen maak ik genoeg avontuur mee elke dag weer Emoticon: Wink

pierre
User
spacer line

Op 03-08-2014 20:03 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]

Maar jij hebt het hele grote voordeel dat je perfect de taal spreekt ( verschillende RI talen zelfs) en al vele en vele jaren in indonesie komt dus weet je van de hoed en de rand.

elsbeth
User
spacer line

Die taalbeheersing maakt het natuurlijk een stuk makkelijker. Daarbij de hang naar avontuur van Anne Mieke, ik kan me voorstellen dat je het liefst helemaal niks plant.
Maar voor mensen die nog niet vaak in de tropen zijn geweest en met meerdere personen reizen, zou ik het er niet op aan laten komen (zeker tijdens de ramadan niet). Niet eens zozeer omdat accommodaties snel vol zitten, maar ook omdat de kans op ergernis over dingen die anders lopen groter is naarmate de groep groter is.
AM geeft zelf ook al aan dat ze anderen iets anders aanraadt dan ze zelf doet.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Voor een maand Indonesie maak ik natuurlijk wel een plan, meestal met een aantal alternatieven. Maar ik heb nog nooit een plan gemaakt dat helemaal intact is gebleven. Emoticon: Confused
Ik vind het moeilijk inschatten als ik ergens heen ga waar ik nog nooit geweest ben en waar weinig informatie over is. Als het een klein eiland is waar ik van weet dat vliegtickets soms langs van tevoren geboekt moeten worden dan begin ik meestal met 4 dagen. Zo ben ik een keer op Yamdena (Maluku) geweest en vorig jaar op Sangihe. Ik kan altijd nog een keer terug (en dat doe ik soms ook) Ik heb verschillende lijstjes a) een keer en dan is het wel genoeg, b) misschien nog een keer terug c) zeker terug. Onder c vallen in elk geval Sumatera, Flores en Ambon.

De onverwachte dingen zijn het leukst. Zes jaar geleden op het vliegveld op Ambon raakte in aan de praat met een rondreizende verpleger die me uitnodigde om naar Jambi te komen als ik in de buurt was. Ik zei nog tegen hem dat ik dat dan ook echt doe. Enfin het jaar erop had ik heel veel tijd en vond het wel een goed idee om eens naar Jambi te gaan. En zo geschiedde. Purnomo woonde met zijn ouders in een kampung te midden van kokosoliepalmen. Het grijze water in de rivier was het badwater, de toilet buiten in het bos en elektriciteit alleen 's avonds. Het was geweldig. Ik kreeg de kamer van zijn zus die op dat moment in Lampung studeerde en we reden op de motor kriskras door de rimboe waar weinig buitenlanders kwamen.

Dit is zo maar een voorbeeld. Ik zit er ook niet mee als een vliegticket een stuk duurder is omdat ik die week ervoor nog besluiteloos was. Het geeft mij de vrijheid.

Ik vertrek weer over 5,5 week. Het enige dat ik weet is dat het iets op Papua en/of Maluku gaat worden. Nog geen doorvlucht geboekt dus. Maar als ik morgen bedenk dat ik toch echt weer naar Sumatera moet, of oost Java of nou ja, iets dichter bij (in een keer doorvliegen naar het oosten is heel erg vermoeiend) dan doe ik dat gewoon om alsnog te beslissen dat het ook nog Ambon moet worden. Emoticon: Stupid Ik kan goed overweg met mijn eigen wispelturigheid maar voor de gemiddelde Nederlander is dat niks geloof ik.

En inderdaad het Indonesisch heeft me al bij veel leuke plekken en mensen gebracht.

Charly
User
spacer line

Hoi, ik ben nieuw hier en heb me nog niet echt verdiept... Ik wil mijn man en 2 kinderen verrassen door een reis naar IndonesiŽ te boeken. Volgend jaar of 2016, ligt aan de prijzen. Mijn schoonouders komen uit Jakarta, maar het schijnt daar niet zo mooi/leuk te zijn...

Mijn kinderen zijn nu 7 en 11 jaar oud. Hebben jullie voor mij tips waar naar toe met kinderen en waar ik moet zoeken naar tickets. Alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt!

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Hallo Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Charly,

over wat voor een periode heb je het .. 2-3-4 weken ?
wat wil je bezoeken, welke eilanden ?

Iets meer info aub anders is het lastig informeren.

In iedergeval vast een startpunt.

http://forum.indahnesia.com/to(...)0/tips_voor_java.php

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

On 12-08-2014 10:24 Charly wrote:
Mijn schoonouders komen uit Jakarta, maar het schijnt daar niet zo mooi/leuk te zijn...

Mijn kinderen zijn nu 7 en 11 jaar oud. Hebben jullie voor mij tips waar naar toe met kinderen

Gooi het kind nu niet weg met het badwater, er is zeker wat met ze te doen:

http://forum.indahnesia.com/to(...)kind_van_11_jaar.php

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

grieks1
User
spacer line

Hallo Malam, Sabar2 en Anne Mieke,

Inmiddels zijn we een jaar verder en is het mij niet gelukt om dit naar IndonesiŽ te reizen ivm afstuderen. Heb inmiddels wel mijn diploma gehaald dus heb alles weer opgepakt en zowaar een beetje gespaard voor mijn reis naar IndonesiŽ volgend jaar.

AAngezien jullie mij zo goed hebben geholpen in 2013 en vorig jaar ideeŽn hebt gegeven zou k het volgende willen voorleggen enjullie idee erover willen weten.

Volgens jaar reis is met mijn zoontje en mijn tante van net over de 60....Medan (sumatra gaat hem niet worden) Maar een kleine weekje Java (Bandung/Yogja) en 7-10 dagen Bali wil ik graag....................

Nu blijft er voor mij ongever 7-10 dagen over........mijn vraag is wat zouden jullie mij aanraden? Anne Mieke jij had het over Kalimatan??
Maar bv een weekje/10dagen Malasie is dat ook wat of zeggenjullie blijf in Indonesie/?

Ik weet het niet zo goed eigenlijk........ Emoticon: Smile

Ik hoor graag van jullie en hoop dat het onzettend goed gaat met jullie

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Op 28-08-2015 19:33 schreef grieks1:
-----Volgens jaar reis is met mijn zoontje en mijn tante van net over de 60....Medan (sumatra gaat hem niet worden) Maar een kleine weekje Java (Bandung/Yogja) en 7-10 dagen Bali wil ik graag....................Nu blijft er voor mij ongever 7-10 dagen over........mijn vraag is wat zouden jullie mij aanraden? -------------Maar bv een weekje/10dagen Malasie is dat ook wat of zeggenjullie blijf in Indonesie/?
Ik weet het niet zo goed eigenlijk........ Emoticon: Smile

Ik zou zeker overwegen om een week in MaleisiŽ door te brengen, hoewel het natuurlijk bananen met mango's vergelijken blijft, en je in IndonesiŽ eigenlijk nooit uitgekeken raakt.
Prijstechnisch kan het ook voordeliger zijn.
Tickets van Amsterdam naar Kuala Lumpur kunnen (soms vťťl) voordeliger uitpakken dan tickets naar Jakarta.
Ik weet niet, in welke periode je wil reizen, maar ik zag bij Tix al prijzen naar Kuala Lumpur gedurende het hoogseizoen (!) volgend jaar juli/augustus voor net geen Ä 600 (Royal Jordanian), terwijl naar Jakarta vanaf ruim Ä 780 was (Egypt Air).
In het laagseizoen is het prijsverschil minder spectaculair, maar blijft het soms toch interessant, zeker als je niet per se in Jakarta moet zijn.
Van Kuala Lumpur zijn meerdere keren per dag rechtstreekse (vaak ook aansluitende) vluchten (met o.a. Air Asia) naar o.a. Bandung, Yogjakarta en Denpasar, die in actieperiodes vaak verrassend goedkoop kunnen zijn.

SOLO MAN FOREVER

grieks1
User
spacer line

Op 29-08-2015 09:44 schreef jupje:

[quote verwijderd]

Ik zou zeker overwegen om een week in MaleisiŽ door te brengen, hoewel het natuurlijk bananen met mangos vergelijken blijft, en je in IndonesiŽ eigenlijk nooit uitgekeken raakt.
Prijstechnisch kan het ook voordeliger zijn.
Tickets van Amsterdam naar Kuala Lumpur kunnen (soms vťťl) voordeliger uitpakken dan tickets naar Jakarta.
Ik weet niet, in welke periode je wil reizen, maar ik zag bij Tix al prijzen naar Kuala Lumpur gedurende het hoogseizoen (!) volgend jaar juli/augustus voor net geen Ä 600 (Royal Jordanian), terwijl naar Jakarta vanaf ruim Ä 780 was (Egypt Air).
In het laagseizoen is het prijsverschil minder spectaculair, maar blijft het soms toch interessant, zeker als je niet per se in Jakarta moet zijn.
Van Kuala Lumpur zijn meerdere keren per dag rechtstreekse (vaak ook aansluitende) vluchten (met o.a. Air Asia) naar o.a. Bandung, Yogjakarta en Denpasar, die in actieperiodes vaak verrassend goedkoop kunnen zijn.

Ja klopt ik zag tickets van KL naar Bandung voor 40,- euro Ja, zoals andere zal ik inderdaad in hoogseizoen moeten vliegen.

Je slaat de spijker op zijn koop. Aan de ene kant denk ik er is nog genoeg te zien in Indonesie. Heb naar Kalimantan gekeken zoals Ann Marie schreef......maar op een of ander manier weet ik niet zo heel goed wat ik zoe moeten doen in KAlimantan.

Ik reis dit x met mijn 10 jarige zoon en mijn 60 jarige tante dus voor dit gezelschap moet ik rekening houden..... Vind het lastig daarnaast ben ik ook niet een echte backpakker ofzo... Emoticon: Smile

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Grieks, je hebt een dame van 60 jaar bij je, het enige wat ik kan zeggen, sleep ze niet van hot naar her.
Ook de 10 jarige die je bij je hebt wordt daar niet wijzer van.
3 locaties is knap zat.
Succes.

grieks1
User
spacer line

Op 30-08-2015 16:14 schreef Malam:
Grieks, je hebt een dame van 60 jaar bij je, het enige wat ik kan zeggen, sleep ze niet van hot naar her.
Ook de 10 jarige die je bij je hebt wordt daar niet wijzer van.
3 locaties is knap zat.
Succes.

Inderdaad Malam............... dat zat ik ook te bedenken.

Ik wil van Jakarta naar Bandung (1 a 2 dagen blijven)
Trein naar Yogja daar ongeveer 6-8 dagen blijven...... (dus dagen met niks doen zit erin)
Maar dan ben ik wel HEEEEEL lang in Bali...

Heb jij advies Malam voor mij?

Pooch
User
spacer line

Goede middag allemaal,
Nieuw op dit forum en graag had ik enkele tips en antwoorden gehad.
Ik en mijn vriendin willen in september 2016 een drie weekse rondreis doen in Indonesie,bedoeling is dat we landen in Jakarta om zo te eindigen in Lombok,einde van de vakantie echt enkele dagen zon,zee strand dagen.
Nu mijn vraag,heb al is gekeken naar schema van zo'n touroperator en die route is best wel pittig lijkt me. Iemand enig idee van welke route we kunnen doen? Zijn twee volwassenen van rond de 40 jaar,niet superfit maar kunnen met hier en daar rustpauze wel stukje wandelen. Trektochten die skippen we wel :-)
Bedoeling is landen en vertrekken in Jakarta,Jakarta zelf zouden we na aankomst mss 1 overnachting doen en dan de hort op.
Ook graag wat info ivm huurauto ed. Gelezen dat het voor het geld dat je ginder auto huurt met chauffeur je best geen risico neemt om zelf te rijden. Alvast bedankt!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Beste Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Pooch

Op dit subforum schrijven we ons elke week suf over reisroutes en vooral op Java en Bali.
Ik zou in elk geval hier eens mee beginnen voor |Java:
http://forum.indahnesia.com/forum/16/0/java.php
dan deze nog voor Bali
http://forum.indahnesia.com/fo(...)_het_godeneiland.php
en deze voor Lombok

Je vraag is te algemeen en alles is al vele malen gezegd en geschreven En, je hebt nog een jaar de tijd dus dast moet lukken... Emoticon: Smile

spacer line  

On 03-09-2015 16:58 Pooch wrote:

Nu mijn vraag, heb al is gekeken naar schema van zo'n touroperator en die route is best wel pittig lijkt me. Iemand enig idee van welke route we kunnen doen? Zijn twee volwassenen van rond de 40 jaar,niet superfit maar kunnen met hier en daar rustpauze wel stukje wandelen.

Als je een voorbeeld geef van zo'n touroperator.(Fox, Selamat Jalan , De Boer & Wendel etc)
En je wensen kenbaar maakt , plaatsen/point of interest die je WIL/ MOET zien dan kan men mss een alternatief geven.

bisa dicek of makemyday .

grieks1
User
spacer line

Hoi Pooch Welkom!!! Emoticon: Smile Emoticon: Smile Emoticon: Smile Emoticon: Smile

Ik zelf heb de afgelopen weken ook alles gelezen en de adviezen van Mala Anne Mieke meegenomen in mijn besluit........Mijn reisgezelschap is een jongen van 10 jaar ik zelf 41 en me tante van 60......... dus Malam ik ga Kuala Lumpur overslaan Emoticon: Stupid Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye misschien iets voor andere keer en heb bedacht om Lombok aantal dagen aan te doen....
Mijn blauwdruk (voorlopig) ziet er zo uit
Aankomst Jakarta
Bandung rust
Bandung uitje
Ochtend trein Bandung- Yogjakarta
Yogja
Yogja
Yogja
Yogja
Yogja
Yogja-Lombok
Lombok
Lombok
Lombok
Lombok
Lombok
Lombok-Bali
Bali
Bali
Bali
Bali
Bali
Bali
Bali
Bali
Bali
Bali
Bali
Bali- Jakarta
Jakarta (Blok M en laatste dingetjes boodschappen)
Terug Amsterdam

Misschien hier en daar wat schuiven in dagen.......maar dit is de blauwdruk..... Emoticon: Cooool Emoticon: Cooool Emoticon: Cooool Emoticon: Cooool

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Voordat er misverstanden ontstaan; het schema van hierboven is absoluut niet wat ik wie dan ook zou aanraden en heb ik zo ook nooit gedaan. En zeker geen 12 dagen op Bali waarvoor de helft al meer dan genoeg is. Verder zou ik deze combi niet kiezen. Met zoveel tijd, 4 weken zou ik Java liever combineren met Zuid Sulawesi of Flores.

Als het dan toch Java, Bali en Lombok moet zijn dan heeft Java wel wat meer verdiend dan voornamelijk een verblijf in Yogya en Bandung. ik zou
12 tot 16 dagen Java doen (en heb je ook de mogelijkheid om veel meer dingen te zien oa. het oosten) en de overige tijd verdelen tussen Bali en Lombok.
Vanuit Bali kun je ook in een keer terug naar Nederland.

grieks1
User
spacer line

Op 03-09-2015 17:54 schreef Anne Mieke:
Voordat er misverstanden ontstaan; het schema van hierboven is absoluut niet wat ik wie dan ook zou aanraden en heb ik zo ook nooit gedaan. En zeker geen 12 dagen op Bali waarvoor de helft al meer dan genoeg is. Verder zou ik deze combi niet kiezen. Met zoveel tijd, 4 weken zou ik Java liever combineren met Zuid Sulawesi of Flores.

Als het dan toch Java, Bali en Lombok moet zijn dan heeft Java wel wat meer verdiend dan voornamelijk een verblijf in Yogya en Bandung. ik zou
12 tot 16 dagen Java doen (en heb je ook de mogelijkheid om veel meer dingen te zien oa. het oosten) en de overige tijd verdelen tussen Bali en Lombok.
Vanuit Bali kun je ook in een keer terug naar Nederland.

Hoi Anne Mieke,

Nee, jij hebt dit ook niet aangeraden of iets dergelijks....
Dit is mijn blauw druk op dit moment (bouwstenen) meer om een idee voor mijzelf te krijgen. Het probleem is dat ik niet zo heel goed weet wat ik moet doen....niet mijn zoon maar meer met mijn tante 60 jaar. Te veel heen en weer en te lang wil ik haar net aan doen. Ik heb ook naar de andere eilanden die jij eerder hebt beschreven gekeken........

Bali vind ik ook iets te lang.......hoewel ik Bali wel leuk vind.
Dus misschien komt er nog wat bij...................

Maar Anne Mieke als je mij reisgezelschap z leest.............hoe zou jij adviseren dan???
Toch een week ander eiland pakken? Emoticon: Smile

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Jouw reisgezelschap is nog jong genoeg. Daarnaast zit er veel meer variatie in om te conbineren bijvoorbeeld Zuid Sulawesi of Flores (die laatste zeker)

Het punt is dat er meer mensen zijn die de door jouw gekozen eilanden zullen adviseren dan de andere, maar dat komt omdat de meeste mensen naar Javai en vooral Bali gaan dus dat is geen goede graadmeter. Je moet ook niet teveel voor anderen denken zoals je tante, het meeste wordt met auto of trein gedaan dus daar kan het probleem niet in zitten. Bovendien is ieder mens anders. ik heb er altijd een beetje moeite mee als mensen al moe zijn voordat ze eraan beginnen. Ik reis zelf ook het hele land door, ook busreizen die soms tot 12 uur duren als het moet. Reizen is beweging, je ziet veel, komt mensen tegen. Misschien eens aan je tante zelf vragen?

grieks1
User
spacer line

Ja, nou mijn tante vindt alles leuk.....mijn tante is jong genoeg alleen is ze lichamelijk niet zo jong meer....ik probeer gewoon aan iedereen beetje te denken.

Ik snap wat je zegt of bedoeld..... maar denk dat jij ook iets meer ervaring hebt dan ik..... Emoticon: Smile Emoticon: Smile Emoticon: Smile Emoticon: Smile Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny en durft ik ben nog een beginneling he!!! hahhaha

Maar uhhhh Bali inkorten? en Lombok wel erin laten?
Dan vliegen naar Flores, Lombok en dan Bali en terug naar huis?

Ik neem jouw advies/zienswijze zeer ten harte Emoticon: Smile

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Je kunt ook Java, Flores en Bali doen, of Java, Zuid Sulawesi en Bali en dan heb je misschien nog wel een dag of 4 voor Lombok over.
Waarom wil je naar Lombok? Lichamelijk niet jong meer is een term die ik niet helemaal begrijp en ik weet ook niet wat ik me erbij voor moet stellen.

grieks1
User
spacer line

Uhmmm Ja Lombok omdat ik dus nog wat dagen over had....eigenlijk maar ik zie dat Flores idd ook erg mooi. De stranden van Flores zien er ook mega mooi uit
Ik wil graag ook (klinkt raar) beetje bootje varen Emoticon: Worship Emoticon: Worship

Dus eigenlijk zeg je ook dat ik Lombok dan niet aan zou (moeten/kunnen) doen?

Er werd gezegd tegen mij om met een Jeep naar de Vulkaan te rijden....
1,5 uur in een Jeep zitten die heen en weer gaat ( ruw om maar zo te zeggen0 dat kan zij niet...en bijvoorbeeld een voettocht van 1,5,2,3,4 uur ook niet... dus vandaar...

Erg fijn dat je met mij meedenkt Anne Mieke Emoticon: Blush

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,347,246 topic views - 223,790 posts - 13,516 topics - 16,726 members - last post @ 20-11-2017 17:45 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,352,274 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com