indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

dp1990
User
spacer line

Beste mede forumleden,

Ik ben opzoek naar zilversmederijen die Buddha to Buddha of vergelijkbare sieraden armbanden aanbieden. Ik ken Seraswati Silver al maar weten jullie nog meer van dit soort fabriekjes of verkooppunten? Mijn gevoel zegt dat Seraswati voor Nederlandse begrippen goedkoop is maar voor Indonesische weer te duur. Ze weten daar natuurlijk wat een armband hier in Nederland kost. Ik heb namelijk ook plannen om te informeren over om een eigen sieradenlijn te laten produceren.

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Dit is jammer genoeg voor u waarschijnlijk te laat; INACRAFT is een jaarlijkse lente expo in de Jakarta Convention Center waar er veel kleine fabriekjes en workshops uit heel IndonesiŽ hun waren ten toon stellen.

http://www.inacraft.co.id

Kijk maar naar handicraft (produsen kerajinan). Behalve batik, ikat en houten producten, zijn er ook zeer veel juweliers en zilversmeden aanwezig. U bent dan direct bij de bron. Tevens hebben weinigen een website en zijn ze alleen gewend via BBM te communiceren; waarschijnlijk is een face-to-face wel aan te raden.

Naast de grote INACRAFT zijn er ook kleinere versies in JCC die het ganse jaar door georganiseerd worden.

Verder worden er zeer veel zaken gedaan via Facebook (zie hieronder het resultaat van de zoekopdracht Perhiasan Perak). Maar niet veel zijn gewend zaken te doen met het buitenland; het is vaak nogal kleinschalig.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

dp1990
User
spacer line

Hey Lieve, bedankt voor de tip! Volgend jaar daar maar eens kijken.

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Er is momenteel tot en met het weekend weer zo'n kleinere beurs. Dit ontving ik in mijn BBM:

Selamat pagi Bapak / Ibu / kakak yg terkasih..Yosim Art (Tenun NTT) hadir di pameran Indocraft, hall A no A86 - JCC Senayan Jakarta. Dari hari ini tgl 27 - 31 Agustus 2014. Mulai pukul 09:00 - 21:00 WIB.Terima kasih. Tuhan berkati..

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

73,094,284 topic views - 233,101 posts - 13,680 topics - 23,057 members - last post @ 17-07-2019 13:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

120,722,061 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com