indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

hosje
User
User icon of hosje
spacer line

hoi,
we zijn nu, ik met twee kinderen van 9 en 11, voor de zoveelste keer in het geweldige Bali.... Verblijven in Sanur en willen graag dagtripjes (evt. met overnachting in Noorden) maken. De toeristische trekpleisters hebben we inmiddels wel gezien, willen graag wat tips om te bezoeken.... dingen waar je misschien normaal geen tijd voor maakt en die we nu dus wel hebben.... wie heeft er tips voor ons? o ja, we hebben een auto dus kunnen alle kanten op...

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik ga alvast het antwoord geven dat anderen ook zullen geven/onderschrijven. Rijd met die auto naar een buureiland (Java of Lombok).

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Als u echt tijd heeft; PADI certificering? Dit is voor de kinderen ook perfect mogelijk en het is iets wat op latere vakanties altijd van pas kan komen. Tevens is het veel duurder in het westen.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Kan alleen maar de reactie van Yerun bevestigen. Ben 20 jaar reisbegeleider geweest in RI en ben van mening dat men zichzelf zwaar tekort doet door alleen op Bali te blijven (nog geen 1 procent van de oppervlakte van dit immense land). Ook met kinderen geen enkel probleem.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

U bent NU op Bali ??

Prima blijf daar zitten steek niet over naar het vasteland.
(nou ja vasteland ... Java is ook een eiland)
De mudik is begonnen, u zit op Bali het rustigste.

De PADI-certificering lijkt mij een goed idee.

Na 4 augustus kunt u alsnog oversteken.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Hallo hosje,

Je verzoek is ingang gezet. Jeroen zal een wijziging doen.

Veel succes.

It's only kinky the first time.

salina
User
User icon of salina
spacer line

Naar Lombok Emoticon: Party!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Of Java Emoticon: Party!

gjvoostr
User
spacer line

Ik kom al een jaar of 14 op Bali en ken veel locals.
Het beste is gewoon op pad gaan met aan paar locals.
Ik ben op plekken geweest en bij gezinnen in de bergen waar ik de 2e blanke was die ze ooit gezien hadden.
Vanaf Sanur ben je dan wel een uur of 3 aan het rijden en in het regenseizoen is het bijna niet te doen omdat je er dan vrijwel niet kan komen met de auto.

Een andere optie is Yogya.
Daar ben ik vorig jaar geweest.
Eerlijk gezegd vind ik het mooier dan Bali.
Authentieker, minder op toerisme gericht, behalve dan die vreselijke winkelstraat.

Vanaf Bali kan je gewoon en voor weinig geld, een ticket van Air Asia kopen, als je uit het vliegtuig stapt heb je al meteen het gevoel van rust.
Zoek een aardige taxichauffeur, spreek een prijs met hem af om je rond te rijden en leuke dingen te laten zien.
Het is ook een stuk goedkoper dan Bali en het eten in Yogya.. heeeeeeerlijk!

GJ

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

73,255,690 topic views - 233,127 posts - 13,680 topics - 23,078 members - last post @ 21-07-2019 16:29 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

120,949,979 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com