indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

marshall
User
spacer line

Ik ben bezig om mijn Indonesische vriendin voor een kort verblijf naar NL te krijgen en het is natuurlijk zaak voor haar om zich te verzekeren. Weten jullie nog een Indonesische zorgverzekeraar die dit kan doen? Hierbij is het zaak dat de minimale medische dekking 30.000 euro is. Ik heb dit bij oa. Oomverzekeringen gecheckt en dan komt het op ongeveer 160 euro voor 3 maanden dekking....goedkopere opties zijn welkom.

Gr.Ewoud

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Ik heb zelf mijn meisje altijd via OOM laten verzekeren... in indonesie ben ik opzoek geweest naar een ziektekostenverzekering en kwam bij Alianz uit... kostte echter weer kapitalen meer (1500 eurie op jaarbasis).
Bovendien is een verzekeraar in NL veel makkelijker te contacten in geval van problemen.

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

E.Vliet
User
spacer line

Ook ik heb de verzekering voor mijn vrouw altijd bij OOM afgesloten. En ach, 160 euro voor 3 maanden is niet gek. Bovendien kun je de verzekering online afsluiten.

Erwin

Amadeus
User
spacer line

Ik heb 2 jaar geleden mijn schoonmoeder over laten komen en toen ziektekosten verzekering geregeld via de ANWB, bedoeld voor buitenlanders op bezoek in Nederland. De precieze prijs weet ik niet meer , maar volgens mij was het goedkoper dan 160 euro (voor 2 1/2 maand). Je zou eens kunnen informeren.

groet (echtgenoot van ) Amadeus

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Via Unive was het voor 1 maand bij mijn eigen verzekeringsmaatschappij 88 Euro +/- 2 jaar geleden.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

marshall
User
spacer line

Iedereen bedankt voor de voorlopige reacties. Ik heb de site van de ANWB gecheckt en deze laat een maximale medische dekking zien van slechts 1000 euro, dus dat is niet voldoende. Unive is weer een stuk duurder dan Oom verzekeringen. Tot nu toe dus Oom verzekeringen de beste (lees:goedkoopste) met een voldoende dekking.

spacer line  

Ik heb het ook bij oom gedaan. Ik betaal 1,70 per dag geloof ik.

marshall
User
spacer line

Iemand bekend met World Nomads (worldnomads.com.au)?

"World Nomads reisverzekeringen
Verzekerd door Allianz, biedt World Nomads reisverzekeringen aan tegen een laag tarief in meer dan 44 landen. Gegarandeerde hulp 24/7, waar dan ook ter wereld, wordt verzorgd door Mondial Assistance, de grootste reisverzekeraar en hulpverleningsmaatschappij ter wereld."

De reisverzekering (incl annulerings- en ziektekostenverzekering) van World Nomads geeft een ruime dekking, de te betalen premie voor iemand met de Indonesische nationaliteit is 160 US$ = 119 euro voor 3 maanden verblijf in NL (werelddekking excl.USA, Canada, Japan).

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Voor familie heb ik een verzekering bij OZ-zorgverzekeringen voor Ä191,50 vor drie maanden.Zeg maar Ä2,- dagelijks voor een verzekering,maar die dekt niet al bestaande aandoeningen. Emoticon:

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 12-03-2005 00:26 Veer01 wrote:
...maar die dekt niet al bestaande aandoeningen. Emoticon:

Dat is bij al die verzekeringen zo... ik heb die voorwaarden van OOM eens doorgenomen en het lijkt erop dat je gewoon niet ziek mag zijn en het liefst ook niet worden... Teveel misbruik van gemaakt door in het verleden familieleden over te laten komen die dan hier behandelt moesten worden... dan krijg dit soort regeltjes...

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Jantje
User
spacer line

Beste mensen,

Vergeet die verzekering toch. Laat het geld niet uit je zak kloppen met die mooie verhalen in de brochures waar je risico aangepraat wordt.. Niet voor niets zijn de kleine lettertjes zo klein en de gebouwen zo groot...
Stel: De reiziger krijgt een ongeval, b.v. in het weekend tijdens zijn verblijf in Nederland. Waar kan je terecht voor de eerstelijns hulp? Of de betrokkene krijgt ernstige hartklachten en moet voor een spoedopname naar een ic. Waar in Nederland?? Kun je met je peperdure polis zwaaien maar dat helpt niets.
Heeft u nog vragen aan de maatschappij? : Wij zijn 7 dagen, 24 uur bereikbaar. En voor het afsluiten van een verzekering is er een gratis nummer waarmee u binnen 1 minuut kotakt heeft. Als u zich omdraait ligt de acceptgiro al op de mat. Had u nog andere vragen? (m.b.t. dekking bv) er zijn nog Ö.tig wachtenden voor u. Terwijl de patiŽnt doodbloed.
Nogmaals: De verzekeringsmaatschappij wil premies innen. Geld zien dus. Dekking is bijzaak en liefs zo min mogelijk.
Verzekeren is een gewoonte geworden. Ben je niet verzekerd, loop je risico. Welk risico? En als wij ons tegen elk risico konden verzekeren, waren wij dan beter af?
Gebruik het uitgespaarde geld voor een E.H.B.O cursus en koop wat boeken over dhz dokteren. Daar is de patiŽnt beter mee gediend.

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Jantje lacht,Jantje huilt???Wat denk je wat je betaalt als er iets gebeurt en je draait zelf voor alle kosten op! Emoticon:

Jantje
User
spacer line

Veer,
AlsÖals er morgen een natuurramp plaatsvindt, als er een vliegtuig op mijn dak stort, als de bom valt.
En dat zijn nu juist de stokpaardjes van de maatschappij. Met onheils kreten wordt er behoefte gekweekt voor een produkt dat mensen is aangepraat. Ze doen het voorkomen alsof gezondheid bij hen te koop is. In IndonesiŽ is men niet verzekerd en men kijkt je vreemd aan als je vertelt hoe het in Holland geregeld is.
In het westen is het een soort verslaving. Men vind het raar als je niet verzekerd bent. Ik neem aan dat je het nieuws in Nederland volgt m.b.t. de kwaliteit van de gezondheidszorg. Jantje lacht? Er is er maar een die lacht en dat is de verzekeringsmaatschappij.
En vergeet niet: Van leven ga je dood!

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Ik heb de in Nederland verplichte verzekeringen, meer niet, omdat ik het ten dele wel met Jantje eens ben, maar goed, als die bom valt, of dat vliegtuig.. dan ben ik dood en kunnen ze me voor een paar euro lekker opbakken tot sate. Maar er zijn dingen waarvoor ik gewoon naar een ziekenhuis moet.

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Oke oke,maar ik zou het niet op mijn geweten willen hebben om niet goed voorbereid te zijn als er iets mocht gebeuren hier.En trouwens ...het is nu eenmaal verplicht,de normaalste zaak van de wereld dat we ons hier verzekeren.Stel je voor dat we allemaal maar raak zouden doen,dan werd het hier toch een zootje??? Emoticon: Yawn

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Natuurlijk zijn het geldtrekkers... maar dat zijn banken ook... en zo kun je er nog wel een aantal opnoemen... Feit blijft dat je wederhelft uit Indonesie verzekert moet zijn als ze naar Belanda komt... is ze dat niet... dan is het erg jammer... geen visum...

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Een verzekering bij Oomverzekeringen kost precies 158.70 Euro voor 3 maanden.
Voor dat geld loont het zich niet om in Indonesie rond te kijken, daar is de levensverzekering in een keer een modeverschijnsel, zelfs mensen die geen of een laag inkomen worden benaderd door gewiekste zakenlui.
Tuti & Jan

Jantje
User
spacer line

On 15-03-2005 04:23 Tuti & Jan wrote:
gewiekste zakenlui.
Tuti & Jan

Beste Jan,
(Even off topic)
Kan jij mij misschien informeren over wireless internet in Indonesia?
Ik betaal mij arm aan Telkomnet.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Jantje,
Wij zijn afgelopen 12 dagen in Oost-Java geweest om op termijn te gaan wonen.
Een van de dingen waar we naar gekeken hebben is onder andere de mogelijkheden om te internetten.
In Malang heb ik bij een internetcafe die gebruik maakt van Wireless Internet een bandwith gemeten van 85Kbs.
Voor Malang kijk eens op http://www.globalxtreme.net.id/

In Surabaya bij een internetcafe was de snelheid ook al verbluffend, zij maken gebruik van ADSL.

Wij hebben meerdere Perumahan bezocht met huizen in aanbouw maar de kabel is niet voorhanden, in Yogya en Jakarta schijnt dat al anders te zijn.

Waar ik nu naar op zoek ga is internetten via een satelitverbinding, die schijnt inmiddels ook mogelijk te zijn in 2 richtingen, dus zonder telefoonlijn, de wireless bedrijven werken daar ook mee.
Helaas is het informatie krijgen daarover net zo als met veel dingen dat een Indonesier het niet weet of wel weet en je van alles verteld alleen net niet datgene wat je graag wil horen.
Ik probeer via Google Indonesia ( http://www.google.co.id/ )de info te krijgen maar ben nog niet echt verder.
Zijn er ontwikkelingen breng ik dat nieuws op dit forum en natuurlijk ook op onze site op http://www.parpulo.com/
Groetjes,
Tuti & Jan

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Jan,
Even een vervolg, ik ben de lijst op http://www.idnic.net.id/Info/ISP.html een voor een af aan het werken, dit zijn zo ongeveer alle providers in Indonesie.
Ik weet niet waar jij woont.
Groetjes,
Jan

jacob
User
spacer line

je kan haar ook op je permanente reisverzekering zetten by de postbank, wel aparte ziektekosten verzekering afsluiten,
groeten jacob.

gitu loe
User
User icon of gitu loe
spacer line

Wie kan mij helpen met dit verhaal. Mijn vrouw in Jakarta is momenteel zwanger. Is het mogelijk om haar daar te verzekeren en dat haar kosten van de zwangerschap worden gedekt? En als zij in Nederland bevalt hoe kan ik haar dan het beste verzekeren?... iemand advies? Dank.

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Welke kosten van zwangerschap wil je dekken?

Begin de details te vergeten

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Hoe hebt u het kunnen vinden een topic van maart vorig jaar mooi is dat .
Goed zoeken en je vind iest van je gading.

Emoticon: Laugh out loud Hallo gewoon kontant betalen anders krijg je ze niet meer mee naar Holland?
Dan rekeningen vragen, en dat indienen bij je zorgverzekering, kijk even of het gedekt wordt Emoticon: Shiny

Is ze daar, woonachtig of is ze al in Nederland, en heeft ze MVV.
Het is niet zo duidelijk wat u vraagd?
Eigenlijk weet ik het niet zo het was een grap tekst tussen de buttons.
Ik denk, Emoticon: Shut up! als ze naar Nederland zou gaan kan je ze in Nederland verzekeren, dat is ook verplicht zins de freule Rita voor het zeggen heeft.
Maar als ze je vrouw is, je kan dat aantonen, dan zou ik het toch even vragen in Holland hoe het zit.
Als ze daar in Jakarta verblijft

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,716,546 topic views - 237,971 posts - 13,715 topics - 29,397 members - last post @ 30-03-2020 19:41 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,658,179 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com