indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Het leek me zinvol voor de laatste en meest recente prijzen een aparte topic aan te maken.

Dit is de situatie na de Peraturan Pemerintah no 45 / 2014. Ingangsdatum: 3 juli 2014.

Op de Imigrasi website http://www.imigrasi.go.id/inde(...)ownload=413:lampiran vindt u nog veel meer prijzen, wel 131 bladzijden vol.

PELAYANAN KEIMIGRASIAN
>> DOKUMEN PERJALANAN REPUBLIK INDONESIA

1. Paspor Biasa 48 Halaman untuk WNI Per Buku Rp. 300.000
2. Paspor Biasa Elektronik (E-Paspor) 48 Halaman Untuk WNI Per Buku Rp.600.000
3. Paspor Biasa 24 Halaman untuk WNI Per Buku Rp.100.000
4. Paspor Biasa Elektronik (E-Paspor) 24 Halaman Untuk WNI Per Buku Rp.350.000
5. Paspor Biasa 24 Halaman pengganti yang hilang yang masih berlaku Per Buku Rp.200.000
6. Paspor Biasa 24 Halaman pengganti yang Rusak yang masih berlaku Per Buku Rp. 100.000
7. Paspor Biasa Elektronik (E-Paspor) 24 Halaman Pengganti yang hilang yang masih berlaku Per Buku Rp. 800.000
8. Paspor Biasa Elektronik (E-Paspor) 24 Halaman Pengganti yang Rusak yang masih berlaku Per Buku Rp.350.000
9. Paspor Biasa 48 Halaman pengganti yang hilang yang masih berlaku Per Buku Rp. 600.000
10. Paspor Biasa 48 Halaman pengganti yang Rusak yang masih berlaku Per Buku Rp. 300.000
11. Paspor Biasa Elektronik (E-Paspor) 48 Halaman Pengganti yang hilang yang masih berlaku Per Buku Rp. 1.200.000

Catatan :

Selain jenis dan tarif di atas sesuai dengan PP No. 45 tahun 2014 angka romawi IV huruf A angka 21, dikenakan juga tarif Jasa Penggunaan teknologi Sistem Penerbitan Dokumen Keimigrasian berbasis Biometrik sebesar ( Foto Biometrik ) Rp. 55.000,-

IZIN KEIMIGRASIAN

>>IZIN TINGGAL TERBATAS
1. Saat kedatangan per orang Rp. 450.000
2. Izin tinggal terbatas non elektronik masa berlaku paling lama 6 bulan per orang Rp. 450.000
3. Izin tinggal terbatas electronic (E-Kitas) masa berlaku paling lama 6 bulan per orang Rp. 650.000
4. Izin tinggal terbatas non electronic masa berlaku paling lama 1 Tahun per orang Rp. 800.000
5. Izin tinggal terbatas electronic (E-Kitas) masa berlaku paling lama 1 Tahun per orang Rp. 1.000.000

6. Izin tinggal terbatas non electronic masa berlaku paling lama 2 Tahun per orang Rp. 1.400.000
6. Izin tinggal terbatas electronic (E-Kitas) masa berlaku paling lama 2 Tahun per orang Rp. 1.600.000

>>SETIAP KALI PERPANJANGAN IZIN TINGGAL TERBATAS
1. Izin tinggal terbatas Non electronic (E-Kitas) masa berlaku paling lama 6 bulan per orang Rp. 450.000
2. Izin tinggal terbatas electronic (E-Kitas) masa berlaku paling lama 6 bulan per orang Rp. 650.000
3. Izin tinggal terbatas Non electronic (E-Kitas) masa berlaku paling lama 1 Tahun per orang Rp. 800.000
4. Izin tinggal terbatas electronic (E-Kitas) masa berlaku paling lama 1 Tahun per orang Rp. 1.000.000
5. Izin tinggal terbatas Non electronic (E-Kitas) masa berlaku paling lama 2 Tahun per orang Rp. 1.400.000
6. Izin tinggal terbatas electronic (E-Kitas) masa berlaku paling lama 2 Tahun per orang Rp. 1.600.000

>>PENGGANTIAN KARTU IZIN TINGGAL TERBATAS KARENA RUSAK ATAU HILANG DAN MASIH BERLAKU
1. Izin tinggal terbatas Non electronic (E-Kitas) masa berlaku paling lama 6 bulan per orang Rp. 900.000
2. Izin tinggal terbatas electronic (E-Kitas) masa berlaku paling lama 6 bulan per orang Rp. 1.100.000
3. Izin tinggal terbatas Non electronic (E-Kitas) masa berlaku paling lama 1 Tahun per orang Rp. 1.800.000
4. Izin tinggal terbatas electronic (E-Kitas) masa berlaku paling lama 1 Tahun per orang Rp. 2.000.000
5. Izin tinggal terbatas Non electronic (E-Kitas) masa berlaku paling lama 2 Tahun per orang Rp. 2.800.000
6. Izin tinggal terbatas electronic (E-Kitas) masa berlaku paling lama 2 Tahun per orang Rp. 3.000.000

>>Penggantian Izin Tinggal Tetap Elektronik (E-Kitap) masa berlaku 5 tahun karena rusak atau hilang dan masih berlaku per orang Rp. 1.700.000
>>Penggantian Izin Tinggal Tetap Non Elektronik untuk jangka waktu yang tidak terbatas karena rusak atau hilang per orang Rp. 3.000.000
>>Penggantian Izin Tinggal Tetap Elektronik (E-Kitap) untuk jangka waktu yang tidak terbatas karena rusak atau hilang per orang Rp. 3.200.000

>>IZIN MASUK KEMBALI (RE-ENTRY PERMIT)
1. Izin masuk kembali untuk beberapa kali perjalanan yang masa berlakunya sama dengan masa berlaku izin tinggal terbatas tetapi tidak lebih dari 6 bulan per orang Rp. 600.000
2. Izin masuk kembali untuk beberapa kali perjalanan yang masa berlakunya sama dengan masa berlaku izin tinggal terbatas tetapi tidak lebih dari 1 tahun per orang Rp. 1.000.000
3. Izin masuk kembali untuk beberapa kali perjalanan yang masa berlakunya sama dengan masa berlaku izin tinggal terbatas tetapi tidak lebih dari 2 tahun per orang Rp. 1.750.000
4. Surat Keterangan Keimigrasian per orang Rp. 3.000.000

>>BIAYA BEBAN ( OVER STAY )
orang asing yang berada diwilayah Indonesia melampaui waktu tidak lebih dari 60 hari dari Izin keimigrasian yang diberikan. Dihitung perhari per hari Rp. 300.000

>>FASILITAS KEIMIGRASIAN (AFFIDAVIT) BAGI ANAK BERKEWARGANEGARAAN GANDA
1. NON ELEKTRONIK per orang Rp.150.000
2. ELEKTRONIK per orang Rp.350.000

Tevens worden de prijzen van vervanging bij verlies vermeld.

Zoals u ziet, is de 'prijs' (boete) per dag overstay ook verhoogd (200->300K). Dit geldt natuurlijk ook voor alle visa.

Ik heb er nog wat storende foutjes uit gehaald. Vergeet niet dat de één jaar KITAS het meest gangbare is, de twee jaars versie wordt alleen in speciale gevallen uitgereikt.

En hieronder zijn de andere relevante prijzen:

ITAP (non electronic/e-KITAP)
5 tahun: Rp 3,500,000/Rp 3,700,000
Tidak terbatas: Rp 10,000,000/Rp 10,200,000

MERP
6 bulan: Rp 600,000
1 tahun: Rp 1,000,000
2 tahun: Rp 1,750,000

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

In tabelvorm:

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

pierre
User
spacer line

Thanks voor deze info Lieve

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Zeer bruikbaar bedankt Lieve

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 06-07-2014 06:37 sabar2 wrote: Zeer bruikbaar bedankt Lieve

Ja, ja, maar per district en per provincie gaat het natuurlijk wel om totaal andere bedragen, niet waaar Sabartje?

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 06-07-2014 13:58 guna2 wrote:

[quote removed]

Ja, ja, maar per district en per provincie gaat het natuurlijk wel om totaal andere bedragen, niet waaar Sabartje?

Ik ga donderdag mijn visum verlengen Guna2 en wanneer het geen 300.000 rupiah
is in Solo zal ik dit melden, afgesproken Emoticon: Wink

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Even om Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.guna2 gerust te stellen.
De verlenging van een visa budaya met een maand kostte me 300.000 rupiah vandaag
ik heb nog geprobeerd een korting te krijgen maar daar trapten ze niet in.

Is het in Yogja goedkoper ???

atelier
User
spacer line

Hallo ik heb een vraagje

Mijn vader is 83 en wil eigenlijk op bali blijven maar wel ingeschreven blijven in Nederland vanwege eventuele medische zorg in de toekomst.
Kan dit met een kitaspas?
En hoe vragen we dat aan?
Er staat zoveel op internet ik zie door de bomen het bos niet meer!
Graag wat concrete informatie.

Heel hartelijk bedankt alvast!

Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Als je langer dan 8 maanden per jaar weg bent uit NL kan en mag je niet meer verzekerd zijn in NL, tenzij men een verzekering met werelddekking neemt.

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Verzekeringen met werelddekking in NL gaan duurder worden
dat is juist wat men er nu uit wil halen

Doorlopende reisverzekeringen bieden hier ook geen oplossing voor.
Misschien dat sosbud verblijf een tussenoplossing is dan ook geen
getrubbel met Kitas-verplichtingen.

Maar 83 jaar .... ik hoop dat vader helder van geest is en nog zelfstandig
kan reizen en dat dat zo blijft anders ook nog de zorg wat als er wat gebeurd
Maar ik neem aan dat daar ook over is nagedacht.
Bali is leuk als droomverblijf (op vakantie) maar daar wonen is toch iets anders.
Zeker op die leeftijd. Maar niet iedereen is hetzelfde.

robbert
User
spacer line

Hoi,
Ik heb even in mijn eigen ziektekostenpolis gekeken en lees dat ik als verzekeringsnemer in het GBA ingeschreven dient te zijn, hiervan uitgaande heeft ,lijkt mij, een sosbud de meeste mogelijkheden . Je kan bijv. via KL (Airasia kost bijna niets ) elke 6 maanden een sosbud nemen. Overigens wonen op Bali best veel buitenlanders en zeker Nederlanders, bijv bij Jimbaran en Candi Dasa heb je hele resorts. Maar idd. de leeftijd mag niet vergeten worden.

Suk6 vanuit Amed (jawel op vakantie!)
Rob

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

robbert; voor niets gaat de zon op. Je moet om ingeschreven te mogen zijn in NL zeker een x-aantal maanden in NL verblijven. Sinds januari vorig jaar staan hier geldboetes op, ik heb me om deze reden in 2012 uitgeschreven na 6 jaar in Indonesie te hebben doorgebracht.

Het maakt dus geen fluit uit of je nu wel of geen Indonesische verblijfsvergunning hebt.

robbert
User
spacer line

Hoi Jeroen,
Theoretisch ja, maar praktisch nauwelijks controleerbaar.Sinds enkele jaren heb ik een Camper, hiermede ga ik maanden naar het Zuiden en dan ook nog eens een aantal maanden naar Indonesie. Ik ben in sommige jaren gem. 7 maanden afwezig, wie controleert dit. De inschrijving in het GBA voldoet in zichzelve trouwens al aan de voorwaarde dat je formeel Nederlands ingezetene bent.

Rob (en nu uit Sanur)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

in Europa ( Schengen dus) heb je geen paspoortcontrole, maar zodra je Schengen uit gaat wordt dat natuurlijk geregistreerd. Wanneer je terug komt dus ook. Kwestie van doorgeven als het langer als zoveel maanden is om te controleren of men zich wel aan de regeltjes houd en heeft uitgeschreven.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Rob, allemaal geen probleem, big brother in Nederland weet echt niet waar je uithangt.
Binnen Europa werkt de zorgverzekering zo wie zo. buiten Europa kost extra, maar dan wel de kleine lettertjes lezen, ook van je reisverzekering.

Alles gaat goed, acute blinde darm operatie, opname voor de natte broekhoest door cholera of typhus, no problem.
Tot het moment dat je ineens een hartaanval of beroerte krijgt en ook nog eens terug naar Nederland moet.
Dat kost dus echt munten en daar hebben de verzekeringsmaatschappijen een schurft aan.

Dan gaan ze ineens van alles onderzoeken en al is het één dag teveel dan ben je te lul.
Lees heel goed de kleine letters, het zal je verbazen wat voor een beperkingen die schurftkoppen hebben ingebouwd.
Premie incasseren ja, uitbetalen an me hoela Emoticon: Angry

spacer line  

Ik verneem van mijn oude maatje op Bali, dat het momenteel niet meer mogelijk is om zijn KITAS (reeds 5 jaren) te verlengen naar een KITAP van 5 jaren. Daarvoor stond tot voor kort een bedrag van Rp. 30.000.000,- volgens hem, maar dat zou nu gewijzigd zijn in een permanent (ongelimiteerd) verblijf wat hem nu 60.000.000,- gaat kosten. Wie weet per welke ingangsdatum? De man is reeds 90 jaren oud en ongelimiteerd is dan een beetje onnodig.

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Voor deskundigen advies neem contact op met
http://www.djavaconsults.nl/

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Verhuist naar omong 2

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Zo dan meneer John Michael, je durft, hebben we het hier weer met iemand te doen die alles beter weet Emoticon: Confused
Merde - dinges als aller eerste is hier bekend als MerdekaSah, klootzak.
Uiteindelijk als jij grof bent bij je eerste bezoek mag ik dat ook zijn, je bent niet meer of minder dan een klootzak.

Kijk de agent eens goed na of die je van dienst kan zijn zonder je achterlijke commentaar, niemand verdient daar iets aan, meer een kwestie van advies dombo, zo werkt het hier eikel.
Met jou vragen over leeftijd en gezondheid mag je van mij heel grof opzouten, je begint al helemaal verkeerd. Grrrrrrr.

Je zal ook weer zo'n eikel zijn die alles beter weet, blijf hier dan weg, doe het op eigen gelegenheid en val mensen die met de beste bedoelingen hier iets plaatsen niet lastig met je gore vermoedens Emoticon: Bye bye

elsbeth
User
spacer line

Ik ga even de posting van de heer Michael herschrijven, misschien als voorbeeld voor een volgende posting.
"Beste merdekaSah, ik zie dat je een link hebt gegeven van djavaconsults. Ik heb even gekeken, ziet er goed uit wat zij te bieden hebben. Ik vraag me echter af of het echt nodig is om een agent in te schakelen. Is het ook mogelijk zoiets zelf te doen?
Wij hebben een soortgelijke vraag over leeftijd en gezondheid, nl deze Emoticon: Shut up! XXXXXXX.
Kun je daar misschien antwoord op geven, of is het beter voor deze informatie met djavaconsults in zee te gaan? Heeft iemand trouwens ervaring met deze consultants?"

Kijk, zoiets. Kom je dan niet op een wat normalere manier binnenvallen?
Gewoon een beetje beleefdheid, is dat teveel gevraagd?

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ga ik gelijk voor mijn beurt spreken, dat dringt niet in de botte hersenen van ene John Michael door Elsbeth.
Zonder ook maar enige vraag te stellen komt meneer al in eens met een conclusie, zo lust ik er nog een paar.
Alle energie die mensen besteden aan zo'n eigenwijs stuk vreten is verloren moeite. Emoticon: Angry

Je kan al op je klompen aanvoelen dat deze Baliganger geen kwaad wil horen over het paradijs en denkt hier even positieve tips te krijgen om te verkassen naar het paradijs.
Wel heel goedkoopies en positief, anders gaan we gelijk schoppen naar die Indonesië haters Emoticon: Blush Emoticon: Bye bye

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Beste meneer John Michael

uit ervaring weet ik (inmiddels al vele jaren op dit forum)
dat U voor dergelijke vragen beter bij een deskundige
kunt zijn als aan vrije nieuwsgaring te doen

het staat u vrij om vrijblijvend djavaconsults te benaderen
ik heb nog van niemand die daar naartoe verwezen is een klacht
ontvangen iedereen is netjes geholpen

ik kan natuurlijk ook iets uit mijn duim gaan zuigen
of iets wat ik van horen zeggen aan de bar heb gehoord
als mijn wijsheid hier noteren maar ik vermoed dat u beter
geholpen kunt worden door iemand die weet waar hij mee
bezig is dagelijks
Verder heb ik geen bemoeienis met djavaconsults ik weet alleen
dat er heel vaak "verhaaltjes en halve waarheden" worden verteld
door zgn deskundigen.

Ik hoop dat dit antwoord eea voor u verduidelijkt

met vriendelijke groeten
merdekasah

ps

ook uw eigen vraag kunt u deskundig laten beantwoorden via dezelfde weg
wanneer u iets verder kijkt op de website kunt u ook ontdekken dat ze heel wat
meer doen als wat u in een oogopslag heeft geconcludeerd

U kunt natuurlijk voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en alles
gratis krijgen en of zelf willen doen
Dat zou ik u niet aanraden zeker niet als u de wetten / regels zelf niet kent
en de eigenaardigheden van indonesia op immigrasi gebied
Maar u mag het proberen en dan hoop ik dat u ook zo sportief ben
om later te vertellen hier hoe het afgelopen is

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Zo ben je het kwijt Einstein?
Ik krijg de indruk dat jouw Heinekenverleden je grijze massa al behoorlijk heeft aangetast Emoticon: Blush
Kruip maar gauw terug onder die steen waar je gisteren onder vandaan gekropen bent Emoticon: Bye bye

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

On 16-11-2014 06:29 John Michael wrote:
Ha, Willempie. O nee Malampie. Klootzak Eikel? Dombo? In welke achterbuurt ben jij opgegroeid, zielepoot? Of een beetje last van Tourette jongen? Als je nou niet zo'n lafbek was door achter een schuilnaam een beetje te gaan schelden. Schuim staat dan op je bek zeker? Wat een loser.

Voor de anderen: Het punt is, ik heb vanaf 68 al voor Heineken hier 10 jaar gezeten. En weet goed hoe het allemaal werkt. Maar als er op serieuze vragen gereageerd wordt met 'contacteer die en die agent' terwijl men blijkbaar die agent helemaal niet kent, kan je zo'n forum toch niet meer serieus nemen. Ik zal wel ergens anders informeren.

En gooi die seniele en schreeuwers hier eens uit jongens!!!!

Halo als je toen 10 jaar voor Heineken gewerkt heb, dan heb je zo veel gezopen dat je verstand nu op een diepte punt bent terecht gekomen.
1968 +10= 1978 nu 2014 hoeveel jaren is dat terug kijken, loop je door die bier van de Heineken achteruit of zo... Emoticon: Clown
Neen beste man je bent verkeerd verbonden en de weg kwijt, zoek ergens iets anders op en op JL Jaksa is nog genoeg bier te koop.
Dus wat voor een gast ben je, om zo te keer te gaan en je met veel bravoure je uiten in je eerste bericht.
Waar je nu in je tweede bericht opeens hem ophemelt, met eindelijk iemand die normaal kan zijn.
Dat is de zelfde persoon, die je in je eerste bericht zo had afgekraakt.
Rot op en lees je eerst eens in en kijk wat je aan het schrijven bent.... Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Zo, even geruimd. Dit stuk onbenul en,onfatsoen,komt niet terug.

It's only kinky the first time.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

61,660,685 topic views - 228,207 posts - 13,630 topics - 19,467 members - last post @ 23-09-2018 20:31 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

105,747,463 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com