indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Indonesia hotel information > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (4 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Roy
User
User icon of Roy
spacer line

Wie heeft er ervaring met dit hotel? En hoe is de zee en het strand ter hoogte van dit hotel? Kun je hier zwemmen of zijn de golven erg hoog?

Alvast bedankt voor de reacties.

pjsmit
User
spacer line

Ik was hier afgelopen januari.
Het strand bij Kuta was ERG vies --> in de winter stroming vanaf Java en het strand lag vol met vooral houtresten. Dit werd wel opgeruimd, maar dat duurt dan een paar dagen.
Op een dag liep ik langs het water en op verschillende plekken was het DONKERBRUIN.
Ik ben 1 keer gaan zwemmen maar de hoeveelheid plastic afval in het water was zeer onprettig.
Waterkwaliteit was stukken slechter dan Zandvoort in het hoogseizoen.
Maar nu Green Garden Resort en Spa. Het ligt ongeveer 2 kilometer van Kuta beach en ik heb er alleen locals zien zwemmen. Zwemmen lijkt mij er o.k., maar je wordt daar wel door iedereen bekeken en je zwemt er als eige tourist. Het is redelijk beschut door een pier en waterkwaliteit zal ietsjes beter zijn dan Kuta schat ik. Zwemmen is een stuk beter in het mooie zwembad. Zelf vond ik het hotel een beetje te duur voor wat ze geven (ik verbleef meeste tijd in Green
Garden Hotel, 24 usd/dag). Voordeel van GG resort en spa is dat het er erg rustig is.
Voor lekker zwemmen in de zee kan ik adviseren naar Amed te gaan (prive kijang enkele reis ongeveer 250.000 (2 3/4 - 3 uur reistijd) en dan aldaar verblijven). Hotel in Amed een stuk goedkoper dan Kuta.

Sepp Buys
User
User icon of Sepp Buys
spacer line

Normaal gesproken zijn de stranden gedurende de europese wintermaanden hier in Indonesie ronduit bezaaid met aangespoeld afval. Gedurende het hele jaar wordt afval in de rivieren gedumpt.Na slagregens in de regentijd wordt dit allemaal meegevoerd richting zee. Een natuurlijke ontslakkings proces. Helaas merk je dat op het strand, niet gezellig. Als men van geen golfslag houdt en schone stranden zou ik in de maanden januari tot en met maart Sanur aanbevelen. Kuta zou ik mijden, je kunt beter naar Legian of Seminyak gaan om toeristen en strandverkopers uit de weg te gaan. Voor een geheel unieke beleving van Bali en vakantie raad ik Subak Sari aan. Of Gubah in Ganyar. Tulamben in het noorden, prachtig duikwater. Over het algemeen zijn de zuid stranden van de zuiderlijke gelegen eilanden, zoals Sumatera Java Bali,Lombok Flores,Sumba Sumbawa, ruig door de ontsluiting aan de Indische Oceaan. Terwijl de stranden op het Noorden van deze eilanden ontsloten zijn door de binnenzee en eerder op een meer lijkt. Weinig golfslag, goed voor kinderen. De Zuid stranden kennen ook onderstromingen die de onervaren zwemmer in moeilijke situaties kan brengen.

Echter de stranden in Kuta zijn alweer wat schoner dan in Februari.

Succes en veel plezier.

Sepp

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

90,122,038 topic views - 241,253 posts - 13,739 topics - 34,870 members - last post @ 15-04-2021 17:56 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

146,833,281 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com