indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

On 05-07-2014 18:15 Kembang wrote:
BJ ga eens naar Zeeland toe....vooral Tholen staat er bekend om.....

en niet te vergeten Staphorst.......Bij mij in de buurt is Scherpenzeel en Woudenberg en

andere kleine omringende dorpjes, zelf gehoord van ex-collega's die daar wonen en ook gereformeerd zijn....

Maar je hebt wťl gelijk BJ dat ik ondanks ik van anderen hebt gehoord niet zomaar een

groep in de hoek mag zetten.....mijn excuses hiervoor Emoticon: Blush Emoticon: Blush

Want deze Geloofsovertuiging doen eigenlijk niemand kwaad behalve hun eigen gelovigen....toch??

Komt het daar meer voor dan in andere delen van Nederland? Hoe weet je dat zo zeker?

Cijfers? Bronnen?

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geÔntegreerd. Oke, noem er eentje dan

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ja lijkt me een goed idee BJ.

Zullen we van die zoete pudding nemen en mekaar daarmee bestoken?
Kun je afvegen en op eten. Lijkt me een goed idee.

Voor de rest? Onhebbelijk heden kunnen wegblijven. die hebben we niet nodig.

Het is weekend en heb geen zin om op te ruimen. Emoticon: Angry

It's only kinky the first time.

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

BJ en Oyibo....jullie hebben helemaal gelijk....er mag gewone, spannende en leuke

discussie's zijn en inderdaad elkaar steunen of niet zůnder hatelijkheden...prima Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Bij deze zal ik proberen mijn Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! te houden... Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 06-07-2014 09:36 ardianto wrote:

[quote removed]

ho ho ho...was dat ook vanuit een religieuze ideologie? lijkt me niet, zeker niet als Brigitte Bardot er aan te pas komt. subtiel verschilletje
Nee natuurlijk niet vanuit een religieuze ideologie. En dat maakt geen verschil cq zou geen verschil mogen maken. Een hoofddoek is een hoofddoek en blijkbaar op grond DAARVAN, dus zonder iemand te kennen wordt daar een oordeel op geveld.

En over religie gesproken. In Maluku, NTT, Papua en Noord Sulawesi loopt de helft van de jonge mannen met een kruisje. (ikzelf overigens ook vaak) en zijn (hun) auto's ook voorzien van een Mariabeeldje of ziets anders en angkots in Kupang compleet beschilderd met Jezus en Mariafiguren en bijbehorende teksten. Gewoon omdat ze het leuk vinden, mode, duidelijkheid of voor hun geloof staan. Laat die mensen toch.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.AM; ik heb om mijn achteruitkijkspiegel ook een kruisje hangen, gift van iemand na 2x Manado/Bunaken vorig jaar. Hangt er al een jaar en men ziet het wel, maar zegt lekker niets. Ook niet hier in de Pasundan .

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Laten we het op een misverdtand houden dat Oyibo lukraak de ban knop indrukt.

Als er een banknop aktie is? Dan is deze er met een reden. Overigens ook nog eens met beider instemming. Misschien moet guna2 nog eens nadenken over de inhoud van postings, metname aan het adres van ondergetekende.

Ik zal hier ruimen, dan kan het ontopic.

It's only kinky the first time.

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Goeie actie, Oyibo.
En als we nu met ons allen eens wat minder met modder gooien zal het best wel prettig toeven zijn op dit forum. Fijne zondag nog, allen. En Ibuluhu, welkom terug.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Terug naar het onderwerp Isis, het uitroepen van een Kalifaat en de bijzondere wrede manier waarop Isis zijn doel tracht te bereiken.
Ik schreef al eerder, die lui zijn levensgevaarlijk.

Al Qaida zette de verhouding moslims en Westerse landen op scherp, het doel van het Soennistische Al Qaida was/is de Westerse invloed in ArabiŽ/moslimlanden te beperken en het stichten van moslimstaten en het bestrijden van de ongelovigen.
Zij lieten de Sjiieten min of meer met rust, de Westerse wereld heeft Al Qaida redelijk in beeld en kunnen de schade de ze aanrichten de laatste jaren redelijk binnen de perken houden.

Isis is een ander verhaal, ook Soennieten, maar veel extremistischer, zij richten zich niet alleen tegen het Westen, maar ook tegen de Sjiieten en zelfs tegen de overgrote meerderheid van de Soennieten.
Er is een Arabische Hitler op gestaan, Hitler was een wreed/gek man, die zich vergeleek met Napoleon.
Al-Baghdadi is net zo wreed/gek, hij heeft zich zelf uitgeroepen tot kalief en opvolger van Mohammed.

Zijn doel is vernietigen van de Westerse ongelovigen, Sjiieten en zelfs gematigde Soennieten.
Saudi ArabiŽ heeft Isis gesteund, van wapens voorzien in de strijd in SyriŽ, die zitten nu met de gebakken peren.
De fundamentalistische Isis ziet vele heilige plaatsen binnen de Islam als afgoden verering die zij willen vernietigen.

Als je de gebieden in het midden oosten ziet waar Soennieten en Sjiieten wonen, bijvoorbeeld haast heel Iran is Sjiitiesch dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat Isis de hele Arabische wereld in brand zet.
De Westerse wereld die zo enorm afhankelijk is van de Arabische wereld kan dan niet anders als ingrijpen, willen ze zelf niet een door gebrek aan energie in de middeleeuwen terecht komen.

Ook de Soennieten gaan zich roeren als de werkelijke bedoeling van Isis duidelijker wordt.
Uiteraard is dit mijn persoonlijke gedachte, voor de inval van de Amerikanen in Irak lagen de machtsverhoudingen in de regio vrij evenwichtig, ze hadden er gewoon weg moeten blijven.
Ze hebben in Irak een pleuriszooi achtergelaten, en in SyriŽ willen de Amerikanen en Europese landen niet ingrijpen.
Zie het resultaat en de wereld laat Irak en SyriŽ door etteren en Isis wordt steeds machtiger, voor dat je het weet staat het hele Midden Oosten in brand.

Landen als Saudi ArabiŽ, Koeweit en de Emiraten zullen nu ongetwijfeld achter de schermen bezig zijn om de Amerikanen en Europa te bewegen in te grijpen en terecht.
Als het Westen nu geen maatregelen neemt Isis met wortel en al uit te rukken, net als Al Qaida eerder dan is het leed niet te overzien en dat zal impact hebben op de hele wereld.
Bovendien ook niet mauwen als Iran met zijn overwegend Sjiietisch bevolking er naar binnen gaat en een bloedbad aanricht, daar kan je namelijk volgens mij op wachten.

Dat wordt dan namelijk in het Soennietische IndonesiŽ en MaleisiŽ gezien als een aanval op Soennistische moslims, dan staat ook Z.O. AziŽ in brand.
Ik snap best dat mensen hun eigen pijn het hardst voelen en steeds weer terug komen op een aantal duizenden klojo's in Nederland, puntje bij paaltje vreten we die op.
Wat zich nu afspeelt in Irak en SyriŽ is veel gevaarlijker, niet ondenkbaar dat daar een derde wereld oorlog ontstaat.

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Goede beschrijving.

Weet u wat ook vreemd is in dat ISIS verhaal? Dat de Iraakse Soennieten altijd veel gematigder waren dan de Sjiieten in het land. De laatste groep is vergelijkbaar met die van Iran. En zoals zo vaak met dictators was de clan van Sadam Hoessein helemaal niet zo godvruchtig. Pas als het ze uitkwam trokken ze de religieuze kaart.

Dus de vraag is of het echt zo'n pieuze groepering is, of dat het een berekende tactiek is om de Sjiitische meerderheid terug op de knieŽn te krijgen voor de Soennitische minderheid? Natuurlijk zijn er wereldwijd veel meer Soennieten waaronder veel radicalen.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Wat een goed verhaal Malam de westerse wereld doet net geloven dat ze die mensen aan kunnen en kan bestrijden.
Niets is minder waar, ze laten hen hun gang gaan en doen net of ze alle middelen in zetten om te waken voor aanslagen.
In Nigeria zouden ze even die meisjes kinderen bevrijden en wat is het resultaat, nog steeds zitten ze vast en als ze al niet zijn dood gemarteld, of misbruikt, aangerand, die meisjes komen, als ze ooit terug komen, getraumatiseerd terug.
Wat doen de Amerikanen met die drones?, kijken, of doen ze nog meer, niets blijkt er uit dat de Amerikanen het wilt oplossen, zoals je ook al schreef ze helpen juist die mensen om van die Sadat een gekozen president, om ver te werpen.
De Engelse helpen die opstandelingen, juist om die democratie omver te werpen.
Neen wij zijn in een oorlog terecht gekomen, die heel veel onbegrijpelijk belangen kennen, die wij nooit zullen kunnen begrijpen......
Ik denk dat ze denken, er zijn te veel mensen op deze aardkloot, opruimen dat volk, hoe minder hoe liever, laten ze elkaar maar afslachten... Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Zeg maar jij tegen U Lieve, ik ben pas 66 dus in mijn tweede jeugd.
Door sneller internet in de lage landen kon ik me de afgelopen dagen wat meer verdiepen in de achtergronden van dit hele gebeuren.
Heel complex allemaal, je kan het lezen en er je eigen gedachten op los laten waarschijnlijk zit je dan nog maar net op 50 % van de werkelijkheid.

Maar ťťn ding staat als een paal boven water, ik hou mijn hart vast, Isis is veel gevaarlijker als Al Qaida naar mijn mening.
Ze vermoorden namelijk zelfs hun eigen broeders die niet in hun straatje passen, een ideale situatie om het Midden Oosten in brand te steken Emoticon: Angry

pierre
User
spacer line

Op 07-07-2014 11:46 schreef Malam:
Zeg maar jij tegen U Lieve, ik ben pas 66 dus in mijn tweede jeugd.
Door sneller internet in de lage landen kon ik me de afgelopen dagen wat meer verdiepen in de achtergronden van dit hele gebeuren.
Heel complex allemaal, je kan het lezen en er je eigen gedachten op los laten waarschijnlijk zit je dan nog maar net op 50 % van de werkelijkheid.

Maar ťťn ding staat als een paal boven water, ik hou mijn hart vast, Isis is veel gevaarlijker als Al Qaida naar mijn mening.
Ze vermoorden namelijk zelfs hun eigen broeders die niet in hun straatje passen, een ideale situatie om het Midden Oosten in brand te steken Emoticon: Angry

Inderdaad Malam, onlangs heeft dat pisvarken nog opdracht gegeven om eigen mensen de kruizingen ( en te laten hangen ) alleen om het feit dat ze gematigd moslim waren... die vent is echt helemaal van de ratten besnuffeld.

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Pierre,

Was jij het niet die een aantal dagen geleden vond dat ISIS de Ka'ba maar moest afbreken c.q. met de grond gelijk moest maken.
Raar.... Nu vind je de leider van ISIS een pisvarken en is ie van de ratten besnuffeld.

Ik heb al eens eerder opgemerkt dat de Islam haters op dit forum behoorlijk aan het zwabberen zijn.

Ik ben ook niet blij met de ontwikkelingen in het Midden Oosten. Wie oh wie gaat dit probleem politiek oplossen. Met wapens en ingrijpen van westerse mogendheden los je dit niet op.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

On 07-07-2014 20:36 BintangJan wrote:

Ik ben ook niet blij met de ontwikkelingen in het Midden Oosten. Wie oh wie gaat dit probleem politiek oplossen. Met wapens en ingrijpen van westerse mogendheden los je dit niet op.

Ik denk BJ dat een gewapend ingrijpen al aan de gang is. en onoverkomelijk nu Isis een fronten oorlog voert. Waarmee denk ik ook pijnlijk duidelijk is dat dit een korte en hevige grondoorlog wordt. De VN hadden allang in moeten grijpen. Wederom 1000den mensen op de vlucht en dakloos. De inspanning van Rusland aan Irak is geweldig, overbodige vliegtuigen geleverd die niet luchtwaardig zijn en dus niet kunnen worden ingezet.

En wederom kijkt de wereld toe. Niet anders dan triest.

Where there is a will there will be relatives.

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Anorak, stel dat Amerika ingrijpt...wŠt krijgt je dan ??? Juist de zwarte piet wordt wederom naar Amerika toegeschoven....
Amerika is nu eindelijk verstandig om gťťn hand meer uit te steken naar wťlk land dan ook, of het moet ťcht erom smeken ůf het moet eigen landsbelangen c.q. wereldbelangen zijn om dan te handelen. Emoticon: Yes!
Kijkt maar naar Islamieten en andere rechtsgroeperingen die schreeuwen alleen maar ťťn ding...
DOOD aan AMERIKA toch ??? Emoticon: Eerie Emoticon: Eerie
Wij als Europeanen kijken toch ook alleen maar toe....als Šlle landen met militaire macht zich verenigen kunnen andere landen buiten Europa zich de borst nat maken.....maar helaas wij zijn alleen dooddoeners en zijn alleen maar humaan bezig om onze mannen en vrouwen zich af te slachten in oorlogen....zie b.v. afghanistan.... hoezo humaan bezig Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Eerie Emoticon: Nooo Emoticon: Sadley

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Daarom zei ik, de VN. Tenminste als de Russen en China geen veto geven.
Die zijn daar erg goed in. Triest genoeg. Anders krijgen we een nieuw Syrie, met verlenging en blessure tijd, deze mini Hitler zijn gang laten gaan? Ongehoord. Zulke moeten ze net als Sjeik Jassin van Hamas uit zijn woonkamer bombarderen.

ingrijpen gebeurd al, of het genoeg is?
Hoe sneller ISIS over is, hoe beter.

Where there is a will there will be relatives.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

In IndonesiŽ nu te lezen
De Indonesische politie heeft in Centraal-Sulawesi vier Turkse mannen aangehouden die zich zouden willen aansluiten bij Santoso, een van de meest gezochte terroristenleiders in IndonesiŽ.

Dus ze proberen het wel om in IndonesiŽ te infiltreren en Juist Turken die voor Isis opkomen.
Ik meende dat er wel 500.000 Turken wonen in Nederland dus potentieel zijn dat ook gevaarlijke lieden waar op je moet letten.......
Leuker kunnen we het niet maken.
Je moet de goede en de slechte van elkaar scheiden, maar hoe zie je dat van de buiten kant.
Als ik weer zo pief voor de TV hoor zeggen dat je ze perspectief moet geven, dan begrijp ik niet dat heel grote mannen met een hoge opleiding zich aangesloten hebben bij die Isis.
Ja in Indonesiť doen ze het beter, daar tolereren ze geen idioten fanatiekelingen.... Emoticon: Frustrated Emoticon: Stupid Emoticon: Shut up!
Op deze foto na, opzoeken en in de kaleboes gooien..... Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

ISIS word in Indonesie inmiddels gezien als 100% fout. Er zijn al verscheidene mensen opgepakt vanwege het hebben en laten zien van ISIS-materialen zoals de vlag.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Op verzoek van de irakezen heeft Obama wat vuurwerk verzorgd ten westen van Bagdad
Isis was daar ook aan het etteren, waarschijnlijk gaan nu ook acties plaatsvinden in
Syria.

Ik heb begrepen dat ik op mijn terugreis rekening moet houden met een omleidingsroute
van Etihad, na Abu Dhabi (waarschijnlijk via Egypte)
Zie ik waarschijnlijk de piramides ook uit de lucht.

Wanneer de acties van ISIS zo doorgaan dan zou dit voor sommige Hadji-gangers
wel eens roet in het eten kunnen gooien, daarmee maken ze zich niet erg populair
onder gelovige moslims.
Ik hoor hier in Indonesia imam's nu al uitspraken doen dat ISIS-aanhangers zich geen
moslim meer mogen noemen, maar gewoon kunnen zeggen dat ze terroristen zijn.

Waarom hoor ik deze geluiden die toch ook uit de monden van moslims komen
niet in westerse media ?! Dat past niet in het praatje van haatzaaien ??
Het is gemakkelijker om alle moslims extremisten te noemen ?

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Waarom hoor ik deze geluiden die toch ook uit de monden van moslims komen
niet in westerse media ?! Dat past niet in het praatje van haatzaaien ??
Het is gemakkelijker om alle moslims extremisten te noemen ?
Aldus Sabar2

Ja zie hoe ze in AustraliŽ pas nu het aanpakt en hen oppakt omdat het westen zit met rechten en weinig plichten.
De democratie is ook een te ver uit geschoten systeem, die hen, die van verkeerde bedoelingen zijn, daar gebruik van maakt.
Ook hier in Nederland, er komen velen terug uit SyriŽ, die daar gevochten hebben, maar dat weten ze en pas wat doen, als men iets kan achterhalen, waar ze tegen de staat iets willen beginnen.
Dan worden ze pas opgepakt, de politiek herkennen dat er best wel iets mis kan gaan.

Ja dat weten we, dat hebben wij kunnen zien, toen Theo van Gogh werd vermoord.
Men had dit best kunnen voorkomen, maar ja hij was dan ook een lastige persoon.
Ben benieuwd hoe lang Wilders het zal uithouden.

Het gedrag van het westen is zeer naÔef als de pest men laat vluchtelingen toe zonder het te kunnen weten welk figuren dat zijn.
Met die vluchtelingen komen ook mensen met verkeerde bedoelingen naar het westen.
Zelfs van mensen die zeer intelligent zijn.
Die achter die ideologie staan, een manier om hun machts-wellustigheid als man uit te willen dragen.
Neen de paus niet mijn Fan, die zei al, er heerst nu al een 3e wereld oorlog.
Ik zou zeggen dit is nog maar het begin.
Want je kan geen een land meer vertrouwen, welk land ook, er is wel iets wat onrust veroorzaakt.

Ik heb gisteren tussen neus en lippen gekeken naar de algemene beschouwingen in de tweede kamer, het eerste aandacht kreeg, was de ramp MH17 en tweede de Isis en dan pas kwamen ze bij de belastingen en het laatste bij de ouderen, als die al genoemd zou worden.
Neen een stelletje afgelikte mensen, een generatie echte kontlikkers die het over u en mij hebben en beslissen, een zooitje dat er nooit had mogen komen.
Vooral Pechthol die pi-as die mee heult met ieder vijand.
Verschrikkelijke man, die zijn eigen zo belangrijk vind en net doet, of dat hij heel Nederland achter zich heb staan.
Ergernissen ergernissen ja wat moet je daarmee, eerst van je afschrijven, dat kan opluchten en ten tweede, weg weg uit dit kille koude kikker land, ondanks dat er de zon schijnt....... Emoticon: Bye bye Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid

Zie foto
Toen al was het begonnen, toen Balkenellende het nog voor het zeggen had...... Emoticon: Angry Emoticon: Angry

P.S. Alles daalt werkeloosheid criminaliteit Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yes! maar ook mijn inkomen...... Emoticon: Angry Emoticon: Angry

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Eigenlijk had migreren naar het kalifaat moeten staan emigreren naar Europa

Om over na te denken, het is de moeite waard

Wanneer we de schipbreuken van de bootvluchtelingen bij Lampedusa beschouwen, stellen wij ons de vraag waarom deze drenkelingen geen voorkeur geven om te emigreren naar Qatar, Nigeria, Saudi-ArabiŽ, Bahrein of Koeweit?

Waarom willen zij absoluut hun leven wagen om naar Europa bij de ďongelovigenĒ te komen?
Terwijl de Golfstaten door de ontginning van de petroleum de rijkste staten zijn en bovendien ook nog moslim.

Wanneer op nagenoeg alle TV kanalen Unicef oproept om de hongersnood in de hoorn van Afrika te verhelpen, willen wij de aandacht van iedereen toch vestigen op het feit dat de betrokken Afrikaanse staten merendeels moslim zijn en dat die moslimbroeders onderling oorlog voeren, daardoor hongersnood veroorzaken en zonder verpinken elkaar uitmoorden.

Wat doen hun moslimburen? Marokko? Egypte? TunesiŽ? NIETS ! En de Rode Halve Maan (= Rode Kruis van moslims) NIETS !

Want het zijn wij die moeten geven Ö ondanks een schuld van 2000 miljard EUR, die we verplicht jaarlijks moeten lenen Ö bij de Golfstaten !

Met deze manna, bouwt de Perzische moslim Golf luxehotels, futuristische steden, koopt hij vliegtuigen, grote luxewagens, en schaatsbanen en skipistes Ö in de woestijn.

Dat is de liefdadigheid van die religie. Want in plaats dat de Arabische Emiraten hun geldbeugel zouden aanspreken om hun geloofsgenoten te helpen, willen ze dat de westerse arbeiders en de werkende klasse van de stoute westerlingen de hulp betalen Ö uit medelijden voor onbekenden die zelf geen medelijden hebben met hun eigen geloofsbroeders.

Terwijl een groot deel van de moslimwereld dieper wegzinkt in ellende, hongersnood en oorlogen, terwijl de Golfstaten niet meer weten hoe hun immens fortuin op te doen, ontschepen elke dag als een vloed de ďboot-peopleĒ in Europa of verdrinken ze in zee, elke dag moorden krijgszuchtige troepen elkaar uit in naam van de Islam !

Vrouwen, kinderen en zieken worden systematisch vooruit geschoven om beter te kunnen inwerken op ons schuldgevoel en medelijden.
Dan moet je weten dat moslims meer kinderen maken dan zij kunnen voeden tenzij dit gebeurt met de hulp en financiŽle gulheid van het westen.

Die blinde godsdienst is bezig de Westerse wereld te ontwrichten en naar de rand van de chaos te voeren.
Maar is het onze schuld dat de Islam zonder of met petroleum slechts miserie en oorlog voortbrengt?

Laat dat eens goed doordringen voor het te laat is !

Verspreid dit via internet want slechts via dit kanaal is er nog een vrijheid van meningsuiting, in tegenstelling met de wereldpers die slechts gefilterde informatiekruimels debiteert.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Waar heb je dit stuk opgediept Ziel?
Van de PVV site soms?

Moeten we dan een muur om Europa bouwen en ze laten verzuipen omdat die olie arabieren ze ook laten barsten?

Nee toch Emoticon: Blush

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op facebook Malam dat gaat daar als een vuurpijl te ronde....

De vluchtelingen stromingen is georkestreerd van ergens vandaan, maar wel met de bedoeling Europa straks geheel te ontwrichten.
Bezint eer je begint.
Ze betalen veel geld er voor om te vluchten en dat geld komt plotseling ook ergens vandaan.
Je kan zo veel denken over de massaal stroom vluchteling het is geen scenario om het zo maar te laten.
Je kan er complot theorie er op afgeven, maar het is te massaal om het gewoon uit spontaniteit te willen benoemen.
Arme kinderen en kleinkinderen van het Nederlandse volk, jullie krijgen heel veel te verduren, wat je ouders en grootouder allemaal niet heeft kunnen voorkomen.... Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 08-09-2015 13:05 zieleffe wrote:

Arme kinderen en kleinkinderen van het Nederlandse volk, jullie krijgen heel veel te verduren, wat je ouders en grootouder allemaal niet heeft kunnen voorkomen.... Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Het is en blijft een interessant onderwerp Ziel, onze meningen verschillen, maar dat wisten we al en heeft geen invloed op onze liefdesverhouding Emoticon: Laugh out loud
De zin "arme kinderen" enz. wat je schreef onderschrijf ik helemaal, alleen zit er bij mij een andere gedachte achter.

We hebben die rotzooi voor onze kleinkinderen inderdaad niet kunnen voorkomen, omdat we met zijn allen in het Westen alleen maar aan ons zelf hebben gedacht.

We hebben die woestijnrovers schatrijk gemaakt omdat we niet over alternatieve energie wilden nadenken omdat de olie uit die woestijn zo lekker goedkoop was.

We wilden een geurige bak koffie terwijl de boer in Afrika waar de koffiebonen vandaan kwamen hun kinderen amper te vreten konden geven, omdat het zo lekker goedkoop was.

In alle Westerse landen was het budget voor ontwikkelingshulp een heet hangijzer, stel je voor dat ze ontwikkelden, hoeveel moest onze geurige kop koffie dan wel niet gaan kosten.

Nu krijgen we de rekening gepresenteerd, wij nog maar een beetje, onze kinderen iets meer en onze kleinkinderen krijgen alles straks op hun bordje Emoticon: Yes!

Wij wilden met zijn allen in weelde leven en wat daar gebeurde interesseerde het hele rijke Westen geen reet.
Nu zijn zij van daar door armoe en oorlog gedreven op weg naar het rijke westen (immers armoe is voer voor extremisme en onvrede) en nu schreeuwen we moord en brand Emoticon: Confused

We hebben met zijn allen in het Westen onze kleinkinderen met een hele zure erfenis opgezadeld, die zullen duizenden miljarden moeten investeren om de bevolking van derde wereldlanden te houden waar ze zijn.
Iets waar het Westen nu nog niet aan toe is, ze blijven mauwen dat ze de stroom niet aan kunnen en muren bouwen en het probleem vooruit schuiven naar onze kleinkinderen Emoticon: Angry

Als een halve planeet de ander helft uitvreet, dan kan je wachten op problemen Emoticon: Bye bye
Voor mij allemaal niet meer zo actueel, ik kruip binnenkort in een houten jas, maar wel met de wetenschap dat ik met mijn companen in het Westen een typhus zooi hebben achter gelaten Emoticon: Blush

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Het is te gemakkelijk dit zo af te handelen, maar je hebt in je verhaal heel veel aangehaald wat zo waar is als een biet.
Je kan er verschillende manieren er over schrijven, dat, je hebt het over de kolonisator in de andere posting over IndonesiŽ geschreven.
Was het ook in Afrika dat het westen er uit geschopt werd
Zie Zimbabwe (voorheen RhodesiŽ) als voorbeeld nemen.
Het westen was bang van elkaar en men snoepte elkaars goederen af bij die arme boeren en weet ik waar ze de handel dreven zoals ook in zuid Amerika.
Het westen met de V.N. voorop hebben die kolonialisators geholpen zonder er een vergoeding tegen over te stellen ten slotte had die koloniale mensen er ook voor gewerkt in die landen.
Dan komt bij mijn complot theorie dat er meer was dat het westen niet goed heeft gedaan door er een systeem van te maken waardoor de grondstoffen niet te duur zouden worden.
Dat moet ergens een afspraak over gemaakt zijn en dan kom ik het verhaal van Jan tegen die daarover schreef

Jan sorry ik kan je het nu niet vragen, omdat je nu in de lucht hang naar het rijke westen, of ik het door jou geschreven verhaal mag publiceren,.
Maar zonder te vragen toch een gedeelte daar van, omdat je het goed zo kon verwoorden en daar bezit ik geen kennis van, maar begrijp des te meer dat je precies de spijker op zijn kop slaat
Maar ja we moeten nog maar afwachten wat ons in Europa te wachten staat, alles zal gaan veranderen en niet in positieve zin ! Alle ellende is in weze geinitieerd door de usa die de basis hebben gelegd voor een chaos in het midden oosten waarschijnlijk gecommandeerd door de schaduwregering bestaande uit o.a. de 7 rijkste families ter wereld, het vaticaan en de jongens van de bilderberg groep, zij bepalen wat er op het wereldpolitieke toneel word uitgespeeld en of waar er ergens een conflct moet worden gecreeerd ter meerdere glorie van zichzelf en hun duistere agenda.ik geloof echt dat die schaduwregering bestaat en er altijd geweest is. Google maar eens op de Verginia company gesticht door de pilgrimfathers, meerdere (ex)usa presidenten waren/zijn rechtstreeks bloedverwanten van deze groep pilgrimfathers, ook Obama is via zijn moeder bloedverwant van de pilgrimfathers !evenals george washington etc. Ook de rol van het britse koningshuis is niet te onderschatten , het is natuurlijk heel vreemd dat de britse koningin officieel staatshoofd is van 26 landen waaronder australie en canada ? Zitten die ook in het grote complot ?
En de vrijmetselaars welke belangrijke rol spelen zij ? Drie kwart van de usa presidenten waren/zijn vrijmetselaars, evenals de pilgrimfathers, hun alziend oog staat op het dollarbiljet. Hoemeer je je hierin gaat verdiepen hoe meer je gaat geloven in het grote complot.

Dit Malam zijn de veroorzakers van een hoop ellende in de wereld en hoe kan je dat bezweren zolang er van die mensen rond lopen.
Zoals je hier in IndonesiŽ die mensen kan tegen houden die stelen en roven bij het leven, van de arme sloebers die hun dagelijkse bord rijst moet zien te bemachtigen met gewoon werken.
Je ziet het Malam het is iets waar de mens niet bij machte is en was om die mensen te tackelen............. Emoticon: Angry Emoticon: I love it Emoticon: Cooool Emoticon: Stupid

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

50,016,505 topic views - 222,253 posts - 13,491 topics - 16,273 members - last post @ 25-09-2017 01:42 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,119,302 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com