indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Per vandaag is er een vluchtelingenkamp geopend in West Java. Dit kamp moet er voor zorgen dat mensen die WEL willen eten tijdens de Ramadan dit uit het zicht van anderen die NIET mogen eten van hun grote boze baardmans. De eerste vluchtelingen hebben reeds toegang gekregen tot dit vluchtelingenkamp.

Ik ben op dit moment aanwezig in het vluchtelingenkamp, maar zal uit privacy-overwegingen geen foto's maken of publiceren. Dit om de identiteit van de stiekeme wel-eters niet in gevaar te brengen en om represaille-acties te voorkomen.

Ooh.. voor diegenen die zich afvragen dat ze nergens dit nieuws kunnen vinden. Klopt. Het vluchtelingenkamp is mijn huis hier in de binnenlanden onder Cirebon. Buiten ikzelf die natuurlijk gewoon eet omdat ie moet werken voor zijn centen heb ik inmiddels ook twee buren over de vloer gehad die even wat kwamen nuttigen. En het is dag 3 van de ramadan.. of 4..

Ho Lee Fuk

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Is er nog plek voor mij vluchteling uit Nederland................... Emoticon: Shiny Emoticon: Party! Emoticon: Confused
Ik kom er aan........... Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Nou Ziel ik zou als ik jou was maar even wachten tot het reinheitsgebot van een maand voorbij is.

Ik heb mijn tijdelijk onderduik adres verlaten, door de accurate controle van de securitate, de veiligheidsdienst van Allah (herkenbaar in witte jurken) stokte de aanvoer van huppelwater al enkele maanden.
Uiteraard begonnen de prijzen al een week voor dwangmadan behoorlijk te stijgen, een jaarlijks fenomeen met als resultaat dat tegen het einde van het festijn een koe en een geit hun gewicht in goud waard zijn. Emoticon: Angry

De restauranthouders heb ik in verwarring achter gelaten, 2 dagen voor het festijn wisten ze nog niet of ze de miljoenen die volgens de grote baas wel op de dag een hap snuf mogen nuttigen mochten voorzien. Emoticon: Blush
De Securitate heeft ze namelijk de afgelopen jaren elk jaar een beetje meer de strot dicht geknepen, waar het vorig jaar nog mogelijk was een hap snuf te serveren, mits het er voor de buitenwereld uitzag of ze gesloten waren, is de verwachting dat ook deze activiteit door de trouwe agenten van Allah zullen worden verboden dit jaar.
Oud, ziek, in verwachting of ander geloof hebben, vinden deze helpers van Allah maar dom, als we daar rekening mee moeten gaan houden dan komen we niet in het paradijs. Emoticon: Frustrated

Opvallend is wel dat in gebieden waar de werkloosheid het grootst is, de meeste agenten van Allah rondlopen, dus een vorm van bezigheidstherapie. Emoticon: Shut up!
Ik heb dus de wijk maar genomen, het is wel wennen hoor, ik moet weer op de klok kijken hoe laat het is, de roeptoeters die dat 5 maal per dag aangeven heb je hier niet, oversteken en auto's die spontaan voor je stoppen, in de rij bij de kassa staan zonder dat de ibu achter je met geweld haar boodschappenwagentjes in je hol tracht te proppen, mensen die de deur voor je open houden, winkelend publiek zonder mobiel aan het oor, zelfs geen motoren op het trottoir. Emoticon: Confused

Op een terrasje een biertje drinken Emoticon: Nice , dan heb ik de neiging om me heen te kijken of er geen securitate in witte soepjurken in de buurt zijn, het is even afkicken, maar tussen de gerookte makrelen in het bier zwemmen heeft wel iets, dus het zal wel weer snel wennen. Emoticon: Yes!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik heb net de auto voorzien van meer donkere 'kaca film' (anti-zon plaklaagje, maar vooral anti-inkijk natuurlijk). Ik bedacht me toen dat ze het huis ook wel gelijk konden doen. Stel je voor dat iemand zich zou storen aan het feit dat ik vanochten dom 8 uur (ja beetje jetlag nog) bacon and eggs aan het maken was. Dat moet natuurlijk niet gebeuren!

Ho Lee Fuk

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Misschien is deze sticker de oplossing?
In Banda Aceh moeten niet moslim eettentjes deze sticker op hun deur hebben als ze open willen blijven.
Valt me eigenlijk mee, in grote delen van West Java is er gewoon een verbod voor alle eettentjes.
Het zou wel de oplossing zijn als ze in de buurt van het vluchtelingenkamp zoiets zouden invoeren Yerun, dan zou je alleen je hoofddoekje af moeten doen om een hapje buiten de deur te kunnen gaan eten Emoticon: Laugh out loud

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Van de zotte. Stickers plakken en dat soort onzin. Het zijn net Nazi's met het afzonderen en aanwijzen van 'andersdenkenden'. Denk dat het ook gewoon strafbaar is volgende de Indonesische wet, maar wie durft er een proefproces op te starten?

Ho Lee Fuk

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

.....

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

... sorry niet goed gelezen...

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 02-07-2014 08:12 Malam wrote:
Misschien is deze sticker de oplossing?
In Banda Aceh moeten niet moslim eettentjes deze sticker op hun deur hebben als ze open willen blijven.
Valt me eigenlijk mee, in grote delen van West Java is er gewoon een verbod voor alle eettentjes.
Wat gebeurt er toch allemaal in Indonesie. Was van de week begonnen met mijn volgende reizen in te vullen waarbij o.a. Kalimantan en Sumatera potentieel zijn.... , waren... Toch maar niet. Het leven zou er een stuk aangenamer van worden als het met dit ikut campur gedoe eens afgelopen zou zijn.

Trouwens, een sticker is sneller geplakt dan dat die er af is!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 02-07-2014 10:26 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Wat gebeurt er toch allemaal in Indonesie.

Het leven zou er een stuk aangenamer van worden als het met dit ikut campur gedoe eens afgelopen zou zijn.

Ik denk dat je in alle jaren dat je IndonesiŽ hebt bezocht tot in welhaast alle uithoeken, met taalkennis en oog voor details zelf wel kan invullen wat er gebeurt in IndonesiŽ Anne Mieke.

Mijn inzicht is beperkt, Java, Batam, informatie uit de media, 20 jaar elk jaar 1 of 2 keer bezoeken, waarvan de laatste 6 jaar welhaast een continue verblijf in IndonesiŽ.

Ik maak me zorgen, zelf zal ik met mijn echtgenote de laatste jaren dat we nog kunnen wel zonder te veel moeite een aantal maanden daar nog door kunnen brengen.
Mochten onze kinderen ooit zoiets willen dan denk ik dat dit niet meer gaat lukken.

Ik heb de mentaliteit, rekening houden met elkaar, tolerantie t.o.v andere geloven en het egoÔsme in de afgelopen 20 jaar enorm zien veranderen.
Het gaat met een sneltreinvaart bergafwaarts.

Ik begrijp dat dit voor een aantal mensen niet fijn in de oren klinkt, maar dat is mijn eigen waarneming, zeker de afgelopen jaren heb ik dat van nabij meegemaakt.
Hoe verdrietig dan ook, IndonesiŽ vervalt in anarchisme en het recht van de sterkste en ik vraag mij af wanneer echt de pleuris uitbreekt, persoonlijk denk ik dat het geen decennium meer duurt.. Emoticon: Blush

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Staan de bitterballen klaar? Stukkie droge worst,?

Emoticon: Yummie!

Where there is a will there will be relatives.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Tja effe wachten, die bitterballen en die droge worst is al dagelijkse korst, ik ben 66 Emoticon: Blush
Draadjesvlees, aardappeltjes en witlof staat er op het menu Emoticon: Yummie!

pierre
User
spacer line

Op 02-07-2014 15:50 schreef Malam:
Tja effe wachten, die bitterballen en die droge worst is al dagelijkse korst, ik ben 66 Emoticon: Blush
Draadjesvlees, aardappeltjes en witlof staat er op het menu Emoticon: Yummie!

Oei.oei wat lekker malam...

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Helemaal met je eens Malam, in november is het 18 jaar dat ik hier zit, aan 1 stuk door en net als jij kan ik ook alleen maar spreken van ervaringen in 1 gebied, Bandung, en het is een andere wereld, een andere planeet zou je haast zeggen en het is er niet beter op geworden en ik blijf me verbazen dat de pleuris niet al veel eerder is uitgebroken, en de jongeren van nu zijn niet de jongeren van '98, als 't nu losgaat dan gaat het ECHT los denk ik. Wint Prabowo dan zou dat allemaal wel eens redelijk snel kunnen gaan en ik ben benieuwd voor wie de massa dan gaat, de Chinezen laten zich niet zo makkelijk meer pakken als in '98, die zijn tot de tanden bewapend en er klaar voor, wij, de expats zijn met te weinig om een interressant doelwit te zijn denk ik.... Maar goed, kristallen bol....

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 02-07-2014 15:16 schreef Malam:

[quote verwijderd]

Ik maak me zorgen, zelf zal ik met mijn echtgenote de laatste jaren dat we nog kunnen wel zonder te veel moeite een aantal maanden daar nog door kunnen brengen.
Mochten onze kinderen ooit zoiets willen dan denk ik dat dit niet meer gaat lukken.

Ik heb de mentaliteit, rekening houden met elkaar, tolerantie t.o.v andere geloven en het egoÔsme in de afgelopen 20 jaar enorm zien veranderen.
Het gaat met een sneltreinvaart bergafwaarts.

Ik begrijp dat dit voor een aantal mensen niet fijn in de oren klinkt, maar dat is mijn eigen waarneming, zeker de afgelopen jaren heb ik dat van nabij meegemaakt.
Hoe verdrietig dan ook, IndonesiŽ vervalt in anarchisme en het recht van de sterkste en ik vraag mij af wanneer echt de pleuris uitbreekt, persoonlijk denk ik dat het geen decennium meer duurt.. Emoticon: Blush

Ja Malam, aan deze kant zijn de gevoelens/gedachte die jij neerzet in grote lijnen hetzelfde.. Ik blijf in ieder geval met veel interesse het geheel volgen..

In 1998 was ik ook in RI tijdens de "uitbarsting", vond het toen al eng! Zou iets dergelijks weer (kunnen/gaan) gebeuren????

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,926,050 topic views - 236,269 posts - 13,703 topics - 27,581 members - last post @ 26-01-2020 18:27 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,754,051 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com