indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > IndonesiŽ op z'n Nederlands > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Tommeke
User
spacer line

Beste reizigers,
kan er me iemand vertellen als er insecten zijn die we kunnen tegenkomen op onze kamer of in de natuur op bali die niet zo aangenaam zijn.
kunnen jullie ook vertellen wat we dan eventueel kunnen doen of als het eerder en uitzondering is.
Dank je

elsbeth
User
spacer line

Je zult op je kamer zeer waarschijnlijk wel eens kakkerlakken tegenkomen.
maakt niet uit hoe goed het hotel is, in de tropen zitten kakkerlakken.
Dat is niet leuk, maar ook geen drama. Het vervelende aan die beesten is dat ze vrij onverwoestbaar zijn. Al ga je er met je volle gewicht met je wandelschoen op staan, dan nog kruipt het weg. Hoe dichter je bij de keuken zit, hoe meer kans op kakkerlakken (als ik het fout heb, hoor ik het graag). Muggen komen ook graag op je af, vooral 's avonds.
Smeer je goed in met repellant en/of bedek je armen en benen. Realiseer je dat je huid (in omgeving met hoge luchtvochtigheid) heel snel kapot gaat als je krabt. Daar kun je flinke infecties mee oplopen en dat is in de tropen erg gevaarlijk. Ik ben daarmee zelf een keer door het oog van de naald gekropen.
Met de zoekfunctie van dit forum (zie links onder home) staat vast nog heel veel informatie, dit is wat nu even in mij opkomt.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik kan maar een ding bedenken om je echt zorgen om te maken en dat zijn muggen, op de kamer of buiten.
Met de zoekfunctie even zoeken naar "malaria", "dengue" en "muggen" dan komt er wel het een en ander uit. Daar staan veel tips op over hoe je bijvoorbeeld muggen weert (als je daar snel last van hebt tenminste)

Kakkerlakken weer je uit de kamer door het zo schoon mogelijk te houden en geen eten op je kamer te hebben. Trap of sla ze niet dood want daarmee is het probleem niet opgelost (eitjes) maar probeer de dame of heer te vangen en buiten te zetten. Cicaks (hagedisjes) zitten heel soms ook op de kamer (maar dat zijn geen insecten). Die moet je lekker laten zitten, ze eten nl. muggen op en doen verder niks.

In Indonesie hebben hotels vaak badkamers die meteen met de buitenlucht verbonden zijn (open of helemaal geen ramen maar alleen openingen). Hou de badkamerdeur dicht (dat is ook beter als je aan kamer met airco hebt).

Buiten komt je nog wel andere kevers tegen, verder spinnen, vliegen, duizendpoten (valt dat onder insecten?), vlinders, bidsprinkhanen, libellen. Allemaal beestjes om prachtige foto's van te maken als ze blijven zitten.... Emoticon: Smile

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Tommeke
User
spacer line

Op 29-06-2014 21:06 schreef elsbeth:
Je zult op je kamer zeer waarschijnlijk wel eens kakkerlakken tegenkomen.
maakt niet uit hoe goed het hotel is, in de tropen zitten kakkerlakken.
Dat is niet leuk, maar ook geen drama. Het vervelende aan die beesten is dat ze vrij onverwoestbaar zijn. Al ga je er met je volle gewicht met je wandelschoen op staan, dan nog kruipt het weg. Hoe dichter je bij de keuken zit, hoe meer kans op kakkerlakken (als ik het fout heb, hoor ik het graag). Muggen komen ook graag op je af, vooral s avonds.
Smeer je goed in met repellant en/of bedek je armen en benen. Realiseer je dat je huid (in omgeving met hoge luchtvochtigheid) heel snel kapot gaat als je krabt. Daar kun je flinke infecties mee oplopen en dat is in de tropen erg gevaarlijk. Ik ben daarmee zelf een keer door het oog van de naald gekropen.
Met de zoekfunctie van dit forum (zie links onder home) staat vast nog heel veel informatie, dit is wat nu even in mij opkomt.

Tommeke
User
spacer line

Beste ELsbeth,
Dank je voor de info groetjes Tom

Tommeke
User
spacer line

Op 29-06-2014 21:23 schreef Anne Mieke:
Ik kan maar een ding bedenken om je echt zorgen om te maken en dat zijn muggen, op de kamer of buiten.
Met de zoekfunctie even zoeken naar "malaria", "dengue" en "muggen" dan komt er wel het een en ander uit. Daar staan veel tips op over hoe je bijvoorbeeld muggen weert (als je daar snel last van hebt tenminste)

Kakkerlakken weer je uit de kamer door het zo schoon mogelijk te houden en geen eten op je kamer te hebben. Trap of sla ze niet dood want daarmee is het probleem niet opgelost (eitjes) maar probeer de dame of heer te vangen en buiten te zetten. Cicaks (hagedisjes) zitten heel soms ook op de kamer (maar dat zijn geen insecten). Die moet je lekker laten zitten, ze eten nl. muggen op en doen verder niks.

In Indonesie hebben hotels vaak badkamers die meteen met de buitenlucht verbonden zijn (open of helemaal geen ramen maar alleen openingen). Hou de badkamerdeur dicht (dat is ook beter als je aan kamer met airco hebt).

Buiten komt je nog wel andere kevers tegen, verder spinnen, vliegen, duizendpoten (valt dat onder insecten?), vlinders, bidsprinkhanen, libellen. Allemaal beestjes om prachtige fotos van te maken als ze blijven zitten.... Emoticon: Smile

Tommeke
User
spacer line

Beste Mieke,
Dank je voor de info groetjes

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Voor (kleine) felgekleurde spinnen moet je een beetje uitkijken en ook (rode) mieren
op je kamer.

In de meeste supermarkten kun je HIT kopen (Hit orange is "aangenaam" van geur)
2 x daags je kamer sprayen met dit spul NIET IN DE BUURT VAN ETENSWAREN
het beste is het wanneer je na het sprayen even 30 minuten niet in de kamer komt

Verder voor muggen is Lavenda (met aloe vera) losion anti nyamuk aan te raden
ook verkrijgbaar in de meeste supermarkten.

Dit als aanvullende info nog

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 30-06-2014 08:44 sabar2 wrote:

In de meeste supermarkten kun je HIT kopen (Hit orange is "aangenaam" van geur)
2 x daags je kamer sprayen met dit spul NIET IN DE BUURT VAN ETENSWAREN
het beste is het wanneer je na het sprayen even 30 minuten niet in de kamer komt

Verder voor muggen is Lavenda (met aloe vera) losion anti nyamuk aan te raden
ook verkrijgbaar in de meeste supermarkten.

Dit als aanvullende info nog
Er is tegenwoordig ook Hit One Push die je letterlijk maar een keer hoeft te spuiten. Ook in orange (die is idd het fijnste). Deze ruikt nog veel minder en kun je gewoon in de kamer blijven. Het is een heel klein busje en meer dan voldoende voor een gemiddelde vakantie (bij gebruik tweemaal per dag). Wel wat duurder dan de gewone grote Hit (tussen de Rp 25.000 en Rp 33.000, afhankelijk waar je 'm koopt).

Van de anti muggen lotions vind ik zelf Sofell daun sereh het fijnst, die ook niet stinkt. Prijzen tussen Rp 8000 en Rp 12.000

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,745,379 topic views - 236,098 posts - 13,703 topics - 27,371 members - last post @ 18-01-2020 19:05 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,435,817 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com