indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Zou ze niet banger moeten zijn om de operatie NIET uit te voeren?
Schijnt dat je maar 1 hart hebt.

Ja, ik kan me response van BPJS goed voorstellen.

Nu 150 miljoen lichter zal ze spoedig weer hartproblemen hebben.
Wéér naar BPJS.

Niet bepaald slimme actie van schoonmoeder.

Heldere ziende

De keizer
User
spacer line

Nee, niet bepaald slim. Maar 2 sterfgevallen in een korte tijd maakt je bang.
Maar ja, gelukkig heeft haar man genoeg Rupiahs.

spacer line  

Genoeg Rupiahs en dan toch BPJS?

Met genoeg Rupiahs heb je een topverzekering (die Super VIP Executive Platinum Palladium edges + banaan) om dan in Singapore geopereerd te worden.
En ja, die verzekeringen heb je.

Heldere ziende

De keizer
User
spacer line

Tja, men heeft slechte ervaringen met verzekeringen. Een familielid was via zijn werk verzekerd bij Allianz. Toen hij ziek werd kreeg hij geen enkele Rupia uitgekeerd.
Mijn vrouw plus familie hebben 0,0 vertrouwen in verzekeringen.
Stonden versteld toen ik na 3 dagen al geld kreeg wegens een geanuleerde vlucht van Lion Air. Maar ja, het ging ook maar om 6 tientjes Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

pelaut
User
spacer line

Heb laatst uitgebreid met mijn tuuinman zitten kletsen over de BJPS. Die is laaiend enthousiast.Hij woont in een kleine kampung vlakbij ons huis, waar nooit iemand over een verzekring had gehoord, laat staan er eentje had gehad. Via de lokale regering en de assistenten van de lura worden er bijeenkomsten georganiseerd om de werking van de BJPS uit te leggen. Hij werd als een van de eerste lid, er schijnt een speciale regeling te zijn voor 'arme mensen'.Bij de bevalling van het 2e kind van zijn vrouw was er iets bijzonders aan de hand en ze ging een tijdje in de couveuse. Alles betaald door de BJPS. Vanzelfsprekend is hij laaiend enthousiast, anders was het of niet mogelijk geweest of hij had zoveel geld moeten lenen dat hij jaren over de afbetaling had gedaan.
Maar mijn vrouw (> 20 jaar in Holland en aan verzekeringen gewend) moet er niet veel van hebben, te laat, te weinig, te veel rompslomp etc. Laatst was de maat van de tuinman ziek, ze heeft hem meteen naar het Bogor Medical Centre meegenomen dat niet aan de BJPS meedoet. Paar uur later al terug een doktersrapport,bloed test uitslag en medicijnen, vanzelfsprekend betaalde ik de rekeningmaar dat bleef tot 1 juta (65 Euro) beperkt.
Nieuw systeem waar iedereennog mee moet leren omgaan maar voor het gros van de bevolking (die in zo'n kampung leeft) is het wel een grote vooruitgang. Hoorde wel dat de premie volgend jaar zou worden verdubbeld.

De keizer
User
spacer line

Vriendin van mijn vrouw is ook blij met BPJS. Zij ging bevallen in het ziekenhuis en hoefde niets te betalen maar na de bevalling stoppte zij meteen met het betalen van de premie. Emoticon: Nooo

jstar
User
spacer line

er schijnt een speciale regeling te zijn voor 'arme mensen'

Ja, dat klopt. Ze houden een speciale databank bij voor mensen die worden gezien als minder bedeeld en in de onderste lagen van de samenleving. Die sociale index heet DTKS, mensen met niveau 4 of lager worden als 'arm' gezien.

Als je dan recht heb op de 'gratis' ziekteverzekering, kan je die krijgen maar je moet eerst worden opgenomen in de zogenaamde PBI. Dat is een lijst van mensen die hulpbehoevend zijn en recht hebben op bijstand. En daar werd eerder over geschreven; er wordt nu door de overheid gecontroleerd of al die mensen wel recht op die PBI status hebben.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

86,938,588 topic views - 240,533 posts - 13,733 topics - 34,038 members - last post @ 04-12-2020 08:39 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

141,695,277 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com