indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Ik heb een vraag over malaria op gili trawagan.
Komt dit daar voor omdat de ene instantie het wel voorschrijft en de andere niet.
we zijn van plan om met 5 personen en een klein kind hier heen te gaan.
of kan ik beter iets anders zoeken.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Er wordt veel (zin en onzin) geschreven over malaria. Malaria komt in HEEL Indonesie voor maar op het ene eiland is het risico (veel) groter dan op het andere eiland. De Gili-eilanden zouden nu samen met Java en Bali tot de eilanden met de minste risico’s behoren. Bedenk dat er websites zijn die pertinent beweren dat er geen malaria voorkomt vooral doen uit economische belangen.
Wat betreft het advies van de instanties geldt vaak het omgekeerde: je zult maar een instantie hebben die NEE adviseert en jij komt met malaria terug. Dan heb je de poppen aan het dansen in de medische wereld.

Als de vraag is of je al dan niet de preventieve tabletten moet slikken is mijn antwoord (het is niet hét antwoord maar dat van mij):
- Als je reis alleen maar gaat naar de eilanden hierboven genoemd dan zou ik het niet doen .
- Als je de Gili’s combineert met bijvoorbeeld met eilanden in (oost) Nusa Tenggara of nog verder dan kun je overwegen om tabletten te slikken.

Gebruik de zoekfunctie; er staat hier op het forum veel over malaria geschreven. Je komt dan ook veel dingen tegen die je kunt doen om sowieso niet gestoken te worden. Want buiten malaria is er nog een ander risico en dat is dengue . Zoek ook uit wat de bijwerkingen zijn. Soms is het middel erger dan de kwaal (en ik kan het weten)

En nu we het toch over risico's hebben. Pas alsjeblieft op met arak daar mocht je dat van plan zijn om te gaan drinken.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

salina
User
User icon of salina
spacer line

Ik zou het ook niet doen. Wat Anne Mieke zegt 'het middel is soms erger dan de kwaal'. Ik ben vaak op Lombok geweest waar ook Malariamuggen zijn (zeggen ze dan) en nooit een probleem gehad. Heb ze wel een keer geslikt toen ik lange tijd in Kenia was. Nou..uit de brand was ik. Ben er nog van gaan hallucineren ook.
Je kan inderdaad een aantal dingen doen om te voorkomen dat je gestoken wordt.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 22-06-2014 16:56 salina wrote:
Ik ben vaak op Lombok geweest waar ook Malariamuggen zijn (zeggen ze dan) en nooit een probleem gehad. Heb ze wel een keer geslikt toen ik lange tijd in Kenia was. Nou..uit de brand was ik. Ben er nog van gaan hallucineren ook.
Je kan inderdaad een aantal dingen doen om te voorkomen dat je gestoken wordt.
Salina, dat jij geen probleem hebt gehad wil niet zeggen dat iemand anders het ook niet heeft. De ene mens wordt nu eenmaal sneller gestoken dan de andere. Op Lombok is wel degelijk malaria overigens. Er wordt soms gedacht en beweerd dat malaria in "schone" en "ontwikkelde" gebieden in Indonesie niet voorkomt. Een maand geleden was ik in Tomohon, de Minahasa in Noord Sulawesi. Een gebied waar malaria ook niet zou voorkomen. Toch wel, bleek nadat een vriendin van mensen die ik er ken werd opgenomen met malaria tropika (notabene!) Te laat, binnen een paar dagen waren de hersenen aangetast en overleed de vrouw.

Mijn posting is bedoeld dat mensen vooral veel gaan zoeken op het internet omdat er gewoon niet een eensluidend antwoord is. dat is ook precies de reden waarom er, ook door de instanties, diverse antwoorden en oplossingen gegeven worden.

Verder, ook bij gebruik van preventieve middelen is er geen garantie dat je geen malaria krijgt, de kans is hooguit minder. Het kan er ook voor zorgen dat de symptomen onderdrukt worden waardoor het allemaal onduidelijk is.

En de bijwerkingen, precies zoals je zelf omschrijft, worden vaak onderschat. Maar ook dit geldt voor de ene mens wel en voor de andere niet. Soms bestaat er ook de mogelijkheid om de tabletten op proef te slikken.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

salina
User
User icon of salina
spacer line

Nee hoor, ik wil ook niet beweren dat wat mij niet overkomt een ander dat dan ook niet overkomt. Dat geldt overigens voor alles.
Verder zeg ik eigenlijk precies hetzelfde als jij zegt maar dan een stuk korter.
Misschien dat het dan anders overkomt maar ik bedoel hetzelfde.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,672,034 topic views - 236,682 posts - 13,710 topics - 28,457 members - last post @ 21-02-2020 14:25 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

129,995,831 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com