indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Selamat makan - Smakelijk eten > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login
Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Jeroen,

Ik weet niet of er behoefde is, maar wat denk je van een topic m.b.t. koken - voedsel -drinken e.d.

Misschien dat men zijn eigen kookkunst wil delen met anderen of er vragen over heeft?

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Topics mag je altijd openen. Ik denk dat je doelt op een subforum. Dat kan uiteraard ook, maar dan moeten er al wel een aantal topics in die richting zijn (geweest).

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 08-03-2005 18:23 Jeroen wrote:
Topics mag je altijd openen. Ik denk dat je doelt op een subforum.

Zeg ik Gamma. Emoticon: Shut up! Emoticon: Yes!

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Niet de eerste en de beste,maar.Wat denk je om het echt over eten te hebben?Laatst was er iemand die Makassaars eten wou? Ik denk dat je beter wat gerechten kan noemen mbt Makassar.Mijn Ibu komt uit Makassar,maar kookt niet graag!!Vaak worden we verwend en krijgen we eten.Ja heus. Emoticon: Yawn

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Waarom niet?

Wil je het dan iedere keer het alleen hebben over Visa's, toeristische plekjes, bellen, vliegtickets, Hotels, etc. Dat zijn tot nu toe de meest behandelde onderwerpen. Met alle respect voor voor hen die het belangrijk vinden.

Waarom niet over eten, wie weet kunnen we nog lekkere recepten van elkaar overnemen. Of tips om het nog lekkerder te maken.
Het is wel zo dat de meeste gebruikers van dit forum mannen zijn.......

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Lijkt mij een goed idee!!!
Maar hou je vast.
Albert heb jij weleens Hattenwine gedronken uit Bali????
Umberto Emoticon: Nice

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Ik ben het ook met Albert eens. Een dergelijke subforum zou een welkome afwisseling kunnen betekenen op de eindeloze reeks visum -, immigratie -, of vliegtickets problemen. Als ik even de bestaande topics langsloop zie ik dat het onderwerp ‘voedsel’ toch regelmatig aan de orde komt:
Calvé pindakaas met stukjes noot
Azijn en paneermeel
Eating in Yogya
Lekker eten
Saté saus
De Indonesische keuken
Indonesische kruiden
Restaurants
Restaurant Sari Bundo
En dan nog de originele bakso Belanda avonturen van Jeroen.
En misschien zijn de vele vragen over wat te eten in verband met ingewandenproblemen hier ook onder te brengen?
Het is maar een idee.
Jan.

latex40
User
User icon of latex40
spacer line

Emoticon: Yes! Hoi Allemaal, lijkt mij een uistekend idee om gegevens over het eten uit te wisselen. In de tijd dat ik in Sumatra was heb ik daar heel veel Rendang gegeten. Van een kok werkzaam in Caroline cottages op Samosir, heb ik het recept gekregen.
Dit is voor 4 personen: 1kg bieflappen of sucadelappen mager bijna geen vet er aan, van connimex rendang in een pakje, laos, salamblad, jeruk, red corry pastas. sereh. Tenslotte een klein beetje water toevoegen + 1 eetlepel suiker. Alles bij elkaar 1/2 uur roeren vervolgens nog 11/2 uur laten duursudderen. Rijst erbij en smullen maar. Natuurlijk in Holland een bier......tje. In Ind alleen maar water.Selamat makan.
Latex40

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Dank voor de feedback.. ik zal er eens induiken voor jullie. Emoticon: Wink

Schultz
User
spacer line

Laten we het maar weer over rendang hebben.Latex40 is er nu over begonnen.Het lijkt wel alsof rendang een verzamelbegrip van een echt Padangs gerecht is geworden.Zoveel verschillende recepten,terwijl de echte Padangse rendang toch heel simpel is.In hemelsnaam geen conimex pakje rendang,want dat lijkt nergens naar,ook red corry(curry?) pastas lijkt mij niet erg authentiek.Het lijkt wel erwtensoep,want daar zijn ook tig recepten in omloop,evenals hachee en goulash en semur daging en soto en nasi goreng en noem maar op.Lijkt mij wel leuk een receptenboek van forumrecepten.Authentiek of niet,geef niet als maar lekeer is toch?

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

conimex????!
Emoticon: Cry
het honig 'van het oosten'....smerige bumbu voor op de camping!
conimex is diegene die momenteel de tv vervuild met reclames die doen suggereren dat het authentiek is wat je van ze koopt...

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 08-03-2005 22:55 hagen763 wrote:
Lijkt mij een goed idee!!!
Maar hou je vast.
Albert heb jij weleens Hattenwine gedronken uit Bali????
Umberto Emoticon: Nice

Nee heb ik nog nooit gedronken.
Wat is daar zo lekker aan.
Ik geef de voorkeur aan mousserende wijn (geen champange).

Albert

latex40
User
User icon of latex40
spacer line

Hoi even een antwoordt op Dhr/Mevr Schulz en Sayang, wij hier in Holland hebben niet de specerijen die in Indonesie te koop zijn. Als ik naar mijn Indonesische toko ga, toko Murah, geven ze mij deze ingredieenten, dus als Belanda moet je daarmee tevreden zijn. Als jullie mij nu de specerijen noemen die jullie gebruiken zodat het geen erwtensoep lijkt hou ik mij zeer aanbevolen.Nochmaals als ik als Belanda dit moet maken met wat hier te koop is dan moet je tevreden zijn. De Chinees die rendang maakt is niet te pruimen geef dan maar mijn rendang die ik maak. Dit is geen afbraak maar hier in holland moet je roeien met de riemen die je hebt. groetjes latex40

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

sayang woont in amsterdam=holland
een toko die conimex geeft??? ah ic murah haha
geintje..
ik zal later vandaag m'n rendang ingredienten posten
sampai nanti Emoticon: Bye bye

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

On 10-03-2005 11:59 Albert wrote:
[...]

Albert
Beste Albert
Dat zijn wijnen uit Bali en Ja hoor ook mousserende.Mijn lieve Ibu drinkt rode mousserende wijn.Lekker prik zegt ze. Maar mag ik je vragen mij eens een mailtje te sturen op mijn privé.Het gaat namelijk over iets dat ik zoooooooo graag zou willen uit Indonesie.Ik was te laat om te reageren duszsz vandaar.
Umberto. Emoticon: Yes!

Jantje
User
spacer line

Ik geef dan nog de voorkeur aan "Rendang met conimex'" dan de rotzooi die je hier in de warungs voorgeschoteld krijgt. Met ingrediënten ver over de verkoopdatum heen. Maar ik wil het eens proberen met jullie recept.

Jantje
User
spacer line

On 10-03-2005 11:59 Albert wrote:
[...]

Albert

Zijn er überhaupt Indonesische wijnen. Het klimaat lijkt mij geschikt. Heeft iemand wel eens geprobeerd wijn te maken. Ik kan het overigens alleen bij de hotels kopen en veel te duur!

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Jantje,

Ja er schijnen echte Indonesische wijnen te zijn, het schijnt dat men op Bali zelfs wijngaarden heeft.
Waar weet ik alleen niet.

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

On 10-03-2005 14:05 Albert wrote:

het schijnt dat men op Bali zelfs wijngaarden heeft.
Waar weet ik alleen niet.

Ik heb ze gezien en zelfs een tros druiven gekocht. Tussen Lovina Beach en Seririt.

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

[quote] On 10-03-2005 12:23 sayang wrote:
sayang woont in amsterdam=holland
een toko die conimex geeft??? ah ic murah haha
geintje..
ik zal later vandaag mn rendang ingredienten posten:

oa: ui,knoflook,terasi,kemiri,kunjit,sereh,laos,salam,jeruk perut,kokos,gember,kruidnagel enz..

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Hier bij ons in Goes wordt er Hattenwine verkocht bij een Kip-traiteur.
Misschien een reden om eens te komen in Zeeland? Het bedrijf heet HoVers en behalve Kip, verkopen ze ook lekker kant en klare Indisch eten.En hebben ze rijsttafel =ingrediënten.
Selamat Datang in Goes. Emoticon: Worship

spacer line  

Krijg wel trek van deze topic Emoticon: Nice

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Dan kun je ook mee-eten Marianne. Als er een Kumpulan komt Emoticon: Blush

spacer line  

Emoticon: Yes!

Ibu Inge
User
spacer line

Heren heren, het lijkt net of de indische keuken alleen bestaat uit rendang. Wat dachten jullie van ayam peniki, of sambal goreng udang, sate kambing en ik kan zo nog veel meer gerechten opnoemen. Het idee van mevr/dhr Schulz om een receptenboek op dit forum te plaatsen ondersteun ik van harte. Misschien is het handig om in het receptenboek (net als een menukaart) een onderscheid te maken in vleesgerechten, visgerechten etc. Vraag aan Jeroen is dan - is het mogelijk dat je voor de leden een zodanig gebruikers vriendelijk programmaatje maak waar de leden hun recepten kunnen plaatsen onder de kopjes vleesgerechten,
visgerechten etc. Misschien kunnen we het een naam geven bijv. Koken met Indahnesia. Inge

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login

85,921,749 topic views - 240,266 posts - 13,732 topics - 33,660 members - last post @ 20-10-2020 18:43 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

140,173,691 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com