indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

limon
User
spacer line

hallo allemaal,

wat voor leuks is er te doen in jakarta en of omgeving met een kind van 11 jaar
.
wie heeft er ervaring en wil het delen.
.
we zijn 2 weken in jakarta en wel leuk als de kleine ook wat te doen heeft !

spacer line  

Te keus en te keur.

De DuFan( Dunia Fantasi), de hele grote luxe malls (ook leuk voor de grotere kinderen) , zwemmen in 5*sterrenhotel zwembaden.

http://www.ancol.com/dufan
http://www.grand-indonesia.com/
Taman Anggrek Mall, Senajan City Mall , Central Park , Plaza Senajan.
(even googlen) .

Een tocht naar 1 van de resort eilanden(een week-endje) in de baai van Jakarta.
Zie Kepulauan Seribu ( Thousand Islands)

Een weekendje naar de Carita beach , Sol Hotel (?) ongeveer 2 uren rijden van Jakarta

bisa dicek of makemyday .

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Behalve Dunia Fantasi (zie hierboven) zijn er nog wat voorbeelden:

• Kidzania in Pacific Place. Heel tof, kijk wel eerst op de website voor aanbiedingen.
  • Waterbom in P.I.K. of Waterboom in Lippo Cikarang. De naam zegt het al.
  • Taman Safari in Puncak. Redelijk ver en een auto is noodzakelijk.
  • Taman Mini Indonesia, in het oosten van Jakarta. Zeker de moeite waard.
  • Laser Game in Kemang of Kelapa Gading (zoals paintball maar dan met laser tagging).
  • Duiklessen bij Kristal Klear Dive, toegespitst op kinderen.
  • In Mall Taman Anggrek is er een ice skate ring (schaatsbaan).
  • In alle malls zijn er grote en moderne bioscopen. Deze spelen de laatste ondertitelde producties en zijn niet duur, reken op 35-50.000 rupiah, afhankelijk van de dag van de week. Voor de programmering kunt u de websites van XXI en Blitz raadplegen.
  • In alle malls zijn er de zogenaamde Timezones (arcades met video games e.d.).

Fatahillah en oud Batavia kan ook leuk zijn, er zijn altijd veel activiteiten op het plein.

Veel plezier.

• Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

renem
    User
    spacer line

Vermijdt waterbom en ancol in het weekend afgezien dat de attractie watl oud zijn, zijn de rijen enorm ( waterbom in PIK ben ik overgens nog nooit geweest )

Manga Dua kun je lekker goedkoop kleding shoppen is goed te kombineren met Fatahilah

renem
    User
    spacer line

Ohhh Mijn dochter van 18 zegt net waterbom in PIK druk en niet zo leuk ..... We vergelijken dit eigelijk met waterbom in kuta bali die we allebei wel tof vinden...

Lieve
    User
    User icon of Lieve
    spacer line

Waterbom in PIK is het nieuwe park, de Waterboom (what's in a name) in Lippo is al wat ouder. Sowieso zijn alle attracties in het weekend beter te vermijden (vgl. Eurodisney). De parken zijn niet op een niveau van een Efteling, Wild Wadi Dubai of Six Flags o.i.d., maar voor een elfjarige zal het wel goed meevallen.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

spacer line  

On 11-06-2014 05:36 renem wrote:

Manga Dua kun je lekker goedkoop kleding shoppen

In M2M (Mangga Dua "Mall" Emoticon: Wink kan je relatief goedkope brilmonturen kopen, buiten de computer afdeling/ nep CD-DVD etc) .Tegenover de "Pasar Pagi"deel .
    Bij montuur kopen kan je soms geluk krijgen als je geen liefhebber bent van de allerlaatste modellen.
    In Bandung kocht ik per ongeluk 2 echte Armani, van 25-30 jr geleden model.
    Had jaren gezocht in Indonesia, tot dat de zoon /personeel tegen de Chinese baas zeide , je hebt ergens oude monturen in een doos.
    Ja hoor, komt een doosje met veel stof er op , en hoppa Armani monturen.
    Dus , brapa(hoeveel kost het) .
    Omdat u het bent, 450.000 rup.
    Ik schrok me wild , apa ?(wat?) want dat kost ongeveer nog niet eens 40 eurie.(oude koers).
    Dus si ngkoh (de baas) zegt gelijkt, voor u 350.000 .
    Eindelijk kan hij zijn oude rotzooi kwijt , gelijk 2 stuks nemen en mijn vriend ook.

bisa dicek of makemyday .

grieks1
    User
    spacer line

Op 11-06-2014 07:36 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

In M2M (Mangga Dua "Mall" Emoticon: Wink kan je relatief goedkope brilmonturen kopen, buiten de computer afdeling/ nep CD-DVD etc) .Tegenover de "Pasar Pagi"deel .
    Bij montuur kopen kan je soms geluk krijgen als je geen liefhebber bent van de allerlaatste modellen.
    In Bandung kocht ik per ongeluk 2 echte Armani, van 25-30 jr geleden model.
    Had jaren gezocht in Indonesia, tot dat de zoon /personeel tegen de Chinese baas zeide , je hebt ergens oude monturen in een doos.
    Ja hoor, komt een doosje met veel stof er op , en hoppa Armani monturen.
    Dus , brapa(hoeveel kost het) .
    Omdat u het bent, 450.000 rup.
    Ik schrok me wild , apa ?(wat?) want dat kost ongeveer nog niet eens 40 eurie.(oude koers).
    Dus si ngkoh (de baas) zegt gelijkt, voor u 350.000 .
    Eindelijk kan hij zijn oude rotzooi kwijt , gelijk 2 stuks nemen en mijn vriend ook.

Emoticon: Worship Emoticon: Worship Emoticon: Worship Emoticon: Worship Emoticon: Worship
    Hier was ik ook en toen ik inderdaad vroeg wat een bril nu kostte viel ik achterover maar toen ik zei dat ik de dag erna wegging en hij zei Maar over 2 uur is je bril klaar heb ik gelijk 2 laten aan meten hehhehe

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

Wat bedoel je brillenman Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused
    Wat wil je nu weten, terwijl je alles al weet Emoticon: Bye bye

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,347,246 topic views - 223,790 posts - 13,516 topics - 16,726 members - last post @ 20-11-2017 17:45 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,352,209 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com