indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hallo allemaal,

Ik weet dat het meeste waarschijnlijk wel te vinden is op dit forum, maar ik probeer het toch even via deze weg aangezien me dat een stuk overzichtelijker lijkt!

Ik wil samen met mijn vriend een rondreis maken in indonesie. We willen eind oktober vertrekken en dan 3 weken rondtrekken. Onze voorkeur gaat uit naar de eilanden java, bali, gili en lombok.
ik wil graag de gehele reis zelf plannen, maar heb hiervoor wel een leidraad nodig, dus vandaar aan jullie de vraag om me een beetje op gang te helpen Emoticon: Smile

Hierbij mijn belangrijkste vragen:
-wat is de beste volgorde om deze eilanden te bezoeken?
- is het verstandig om vooraf alles te reserveren?
- is een prive chauffeur aan te raden? En zo ja, gaat zo'n chauffeur dan overal mee naartoe, hoe moet ik dit zien?

Hopelijk kunnen jullie me hierbij op gang helpen, alle overige tips zijn ook van harte welkom!

Alvast bedankt!
gr Amber

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 24-05-2014 22:32 lovetotravel wrote:

Ik wil samen met mijn vriend een rondreis maken in indonesie. We willen eind oktober vertrekken en dan 3 weken rondtrekken. Onze voorkeur gaat uit naar de eilanden java, bali, gili en lombok.
ik wil graag de gehele reis zelf plannen, maar heb hiervoor wel een leidraad nodig, dus vandaar aan jullie de vraag om me een beetje op gang te helpen Emoticon: Smile

Hierbij mijn belangrijkste vragen:
-wat is de beste volgorde om deze eilanden te bezoeken?
- is het verstandig om vooraf alles te reserveren?
- is een prive chauffeur aan te raden? En zo ja, gaat zo'n chauffeur dan overal mee naartoe, hoe moet ik dit zien?

-volgorde Java, Lombok, Gili, Bali
-vooraf reserveren in deze tijd van het jaar is niet nodig maar ieder mens is anders.
-een prviechauffeur gaat waar jij wil. Hou 8 uur per dag aan. En wat bedoel je met overal mee naar toe? Je ubnt ook combis'maken met deels auto, bus, trein, travel of wat dan ook. dat maakt het ook meer gevarieerd en maak je meer kennis met Indonesie/Indonesiers

Als je de topics doorleest dan is hier al heel veel over geschreven. Dit forum is vergeven van info over vooral Java en Bali

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Mattheus
User
spacer line

Drie weken, dan lijkt Java, Lombok, Gili en Bali wel aardig veel. Maar goed, het ligt er natuurlijk aan wat je wilt zien en doen. Verder niets toe te voegen aan de post van Anne Mieke.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Als je niet denk dat je alles mag zoals je dat gewend bent in Spanje en nog van die Europese badplaatsen.
Je kom in een Islamitische land en dan kan je er niet zo er bij lopen.
Ik denk ook aan die meisjes die in Pannema zijn vermist,onbegrenst en onbeholpen doen wat je graag zelf doe, zonder rekening te houden aan hun cultuuur.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ziel ik denk dat dit geen goed antwoord is en ook niet gepast, sorry maar recht is recht en krom is krom.
Dat dit een andere wereld is kan je ook op een andere manier duidelijk maken Emoticon: Blush

elsbeth
User
spacer line

Ik denk dat Ziel zijn eigen onbeholpenheid is.
Hij zal het vast goed bedoelen, maar het is natuurlijk flauwekul om op deze manier Amber en haar vriend iets duidelijk te maken.
En een behoorlijke sneer bovendien naar die vermiste meisjes, ongepast.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja misschien wel, maar er gebeurd te veel de laatste jaar, ook omtrent die vieze mannekus op internet, die jonge meisjes proberen uit te kleden.
En als je ziet hoe die verdedigd worden, doordat wij een rechtsysteem wilen dat ieder idioot bij gestaan moet worden, anders voelen een paar mensen zich untheimilieg, dat druipt er tegenwoordig er van af het heeft meer te maken met deze huidige tijd dat ales maar mag en er geen schaamte gevoel meer is.
Je kan het vinden zo als je dat zelf wil, maar het begin in mijn ogen een ware hetse te worden die de grenzen van het fatsoen is over gegaan en als er niets tegen gedaan word om hen duidelijk te maken (wie de schoen past trekke hem aan) moet het begrijpen wie achteraf die rotzooi kan opruimen..... Emoticon: Cry Emoticon: Confused Emoticon: Stupid

De vorige posting kwam dat idee op mij af toen ik dat plaatje zag daarop ben ik dat verhaal gaan maken..... Emoticon: Stupid

elsbeth
User
spacer line

Even off topic, ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt, al druk je je nu toch wel erg warrig uit.
Hetze tegen wie bijvoorbeeld? Maar dit is niet iets voor dit topic, misschien in omong omong verder?

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Het heeft te maken dat jongeren geen gevaar zien en naif zijn, goed gelovig en te veel risico nemen.
Ook die ouders zien hun kinderen als te veel aan hun eigen verantwoordelijkheid neer te leggen, te veel vertrouwen hebben in hun kinderen en niet gekeken hebben naar hun vermogen van inschattingvan gevaren.
Ik weet zeker dat ouders hen een goede reis toe wensen en zeggen "kijk goed uit" ,maar niet zorgen dat ze eerst eens hun reisplanning aan hen door geef, goed voorbereidingen pleeg en hen met de ouders die toch zorg moet doorgeven door ervaringen zelf niets van hebben

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

ik kon zelfs mijn zin niet afmaken of het verhaal hier op dit tablet.
Ik begrijp het niet op het scherm tikken, en dan moet je echt goed uitkijken dat je niet te dichtbij die sum of plaatsen en zie weg is het zonder dat je het wilde.... Emoticon: Eerie

elsbeth
User
spacer line

Ik ga hier toch even op in topic omong omong.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,736,067 topic views - 235,509 posts - 13,700 topics - 26,425 members - last post @ 14-12-2019 21:37 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,820,777 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com