indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Sumatra > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Manonqq2
User
spacer line

Hallo allemaal,

Van 7 tm 17 juli zijn we (mijn vriend en ik) op Sumatra.
Tot nu toe hebben we de volgende planning;

7 juli; we landen om 12.10 in Medan. Overnachting Medan.
8 juli; reizen Medan/Tangkahan
9 juli Tangkahan
10 juli; reizen Tangkanhan/ Bukit lawang
11 en 12 juli; bukit lawang
13 juli; reizen Bukit Lawang/ Toba meer (Samosir of Tongging of beiden?)
14 juli; samosir/tongging
15 juli; samosir/tongging
16 juli; reizen Toba meer/ Medan. Overnachting Medan.
17 juli; vlucht Medan/ denpasar

We hebben nog wat twijfels. Wellicht is er iemand die ons hierin kan adviseren.
* We overwegen om 7 juli direct door te reizen (Chauffeur) naar Tangkahan. Dat zouden we waarschijnlijk kiezen voor een extra dag bij het Toba meer.
* In bukit Lawang willen we waarschijnkijk een jungletocht doen van 1 dag, en naar de voederplaats voor de oerang utangs. We twijfelen of we hier misschien genoeg hebben aan 2 overnachtingen, ipv 3.
* we hebben gelezen over Tongging, en samosir, maar we weten nog niet wat we willen. We zijn benieuwd naar ervaringen.
* mn vriend lijkt het ooknog wel gaaf om een vulkaan te beklimmen; is dat een optie in deze omgeving? Zoiden jullie daar wel/niet voor kiezen?
*'wat denken jullie van onze planning? Zouden jullie het anders doen?zoudenjullie naar andere plekken gaan?

Het staat vast dat we voor 10 dagen naar sumatra gaan, verder staan alle opties nog open.
We willen natuurlijk zoveel mogelijk uit deze trip halen.. Ik ben erg benieuwd!!
Alvast bedankt!

elsbeth
User
spacer line

Manon, ik vind het eigenlijk een perfecte planning.
Ik zou die eerste dag in Medan blijven. Je hebt een internationale vlucht achter de rug en dan ben je behoorlijk stuk (ik wel). Als je dan nog uren in de auto moet zitten om in Tangkanhan te komen, heb je inderdaad wat tijd gewonnen, maar ben je de dag daarop niks meer weer waard.
Dus dat doorreizen op dag 1 zou ik alleen doen als je bijv. een korte vlucht hebt gehad vanwege een stopover in Bangkok of Singapore. Ik heb dezelfde route gedaan met mijn gezin en vond 2 nachten Tangkahan en 2 nachten Bukit Lawang genoeg.
Voor Samosir moet je minimaal 3 nachten uittrekken, zodat je, in jouw geval, 2 hele dagen op Samosir hebt. Tongging ken ik niet, Samosir vind ik erg mooi en heel relaxed.
Van Bukit Lawang naar Samosir is een lange reisdag. Echt vroeg vertrekken, dan mag je blij zijn dat je de boot van 17.00 hebt. Misschien die ene dag Bukit Lawang inruilen voor 1 nacht Tongging, daarna naar Samosir.

Eelco78
User
User icon of Eelco78
spacer line

Manon,
Als je naar Tangkahan gaat en je wilt graag en olifanten rit maken is het verstandig om die van te voren te laten reserveren omdat deze in het hoogseizoen vrijwel altijd bezet zijn en ze gaan ook niet elke dag.
Anderzijds is Tangkahan zonder een olifanten rit ook de moeite waard en wassen van deze dieren is wel makkelijk te regelen ter plaatse.

Vulkaan beklimmen zou je de Sibayak in Berastagi kunnen doen, eventueel daarna door naar Tongging (of overnachten in Berastagi.

Tongging is een mooi en rustig plaatsje en minder toeristisch als Samosir.
De panorama's vind ik persoonlijk mooier dan op Samosir.
Probeer eens de "berg" gunung Sipiso piso te beklimmen bij helder weer, dan verkrijg je één van de mooieste uitzichten over het Tobameer en het is maar ca. 1,5 uur naar de top.

Als je op Samosir bent gaan de meeste mensen naar Pangaruran naar de hotsprings. Deze zijn niet heel bijzonder maar als je 20 minuten verder rijd naar Tele heb je een bijzonder mooi uitzichtpunt over het Tobameer.

Veel plezier alvast met de voorbereidingen en de keuzes.

www.gidsinsumatra.nl | Achtergrond Avatar = De Gungung Kerinci |

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

De vlucht Medan-Denpassar heb je ruim vooraf geregeld neem ik aan
anders kun je weleens tegen stijgende prijzen oplopen of volle bak
Dit valt aan het begin van de grote volksverhuizing ivm Idul Fitri nl.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Manonqq2
User
spacer line

Bedankt voor jullie reacties.
De binnenlandse vluchten hebben we inderdaad geboekt.
Waar kan je de olifantenrit het beste reserveren?
Bedankt voor de tips Elsbeth, ik denk dat we de overnachting in Medan inderdaad wel gaan doen. We gaan waarschijnlijk ook voor 1 dag minder Bukit Lawang en daardoor een dag extra rondom Toba meer. (zie schema)

Eelco, jij kent blijkbaar Tongging wel?
hoe zou jij de dagen rondom Toba meer invullen?

alvast bedankt!

7 juli; we landen om 12.10 in Medan. Overnachting Medan.
8 juli; reizen Medan/Tangkahan
9 juli Tangkahan
10 juli; reizen Tangkanhan/ Bukit lawang
11 juli; bukit lawang
12 juli; reizen Bukit Lawang/ Toba meer (Samosir of Tongging of beiden?)
13 juli; samosir/tongging
14 juli; samosir/tongging
15 juli; samosir/tongging
16 juli; reizen Toba meer/ Medan. Overnachting Medan.
17 juli; vlucht Medan/ denpasar

Eelco78
User
User icon of Eelco78
spacer line

Ik zou ten eerste alle twee aandoen, Tongging en Samosir.
Bovendien is het van Bukit Lawang naar Samosir een (te) lange reis in één keer.
Bijkomende voordeel is dat je zo de route (Tongging - Samsosir) kunt nemen langs de noordzijde van het meer die heel erg mooi is.

Tongging is een rustig (niet toeristisch) dorpje, dat moet je wel liggen.
Ik vind het daar heerlijk om dagtochten/wandelen te doen.
Het is leuk om van Tongging naar Silalahi te lopen langs het meer, de waterval te lopen maar met name de berg Gunung Sipiso piso te beklimmen.
Kijk maar bij de website van Sumatra Ecotourism voor inspiratie.

Op Samosir zou ik lekker relaxten, wandelen, scooter rijden, fietsen, zwemmen etc.
Verder zou ik de dagen invullen zoals ik al eerder in dit Topic als suggesties had gegeven.

Eelco78
User
User icon of Eelco78
spacer line

Voor je beeldvorming heb ik hier een paar foto's van Tongging.
De meeste toeristen bekijken alleen de bekende waterval Sipiso piso die boven bij een panoramapunt te bewonderen is.
Om een goede indruk te krijgen van Tongging moet je afdalen naar de rand van het meer waar daadwerkijk het dorpjes ligt. Persoonlijk vind ik dit een eer indrukwekkende afdaling dan bijvoorbeeld de bekende 44 bochten naar Maninjaumeer.

Manonqq2
User
spacer line

Dat ziet er goed uit!
We hebben net een mail gestuurd naar gidsinsumatra.nl met wat vragen Emoticon: Smile

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

83,296,430 topic views - 239,613 posts - 13,725 topics - 32,031 members - last post @ 04-07-2020 21:42 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

135,839,434 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com