indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

tahihitu
User
spacer line

Het online afsprakensysteem bij de Nederlandse ambassade in Jakarta is een ramp. Elke dag om 18.00 lokale tijd is er gelegenheid een afspraak te maken. Er wordt echter steeds 1 dag vrijgegeven die vrijwel onmiddellijk als fully booked wordt weergegeven.
Ben al weken bezig een afspraak te maken en de tijd gaat dringen. Heeft iemand tips?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik weet niet waarvoor je een afspraak wil maken, maar onder bepaalde omstandigheden is een afspraak maken niet nodig:

- zakenvisum
- visum echtgeno(o)t(e)

Mocht het niet hier voor zijn gewoon even bellen met de ambassade om je probleem voor te leggen.

Staat trouwens ook met grote groene letters vermeld op de afspraken-pagina.

https://jakarta.embassytools.com/nl/calendar?gr=no

tahihitu
User
spacer line

Tja is blijkbaar hoogseizoen voor aanvraag visa. Is voor familiebezoek dus geen urgente humanitaire redenen zoals vermeld met grote groene letters. En bellen? Dan verwijzen ze je weer naar het online afsprakensysteem want dat is blijkbaar de enige manier om een afspraak te maken. Heb ook al gemaild via het opgegeven mailadres maar dan krijg je een automatische melding met weer de mededeling dat je alleen een online afspraak kan maken. Heeft iemand de naam van eencontactpersoon? Dat werkt dan misschien uiteindelijk het beste.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 02-05-2014 14:35 Yerun wrote:
Ik weet niet waarvoor je een afspraak wil maken, maar onder bepaalde omstandigheden is een afspraak maken niet nodig:

- zakenvisum
- visum echtgeno(o)t(e)
Zonder afspraak voor visum echtgeno(o)t(e) geldt alleen als de andere partner in RI woonachtig is. Indien niet (dus woonachtig in Olanda of elders), dan gewoon een afspraak maken.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 02-05-2014 14:51 tahihitu wrote: Heeft iemand de naam van eencontactpersoon? Dat werkt dan misschien uiteindelijk het beste.
Zie next door, links onder djavaconsults.nl

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yb, klopt.. belangrijke toevoeging.

tahihitu
User
spacer line

Dank Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.YB voor de link! Hoop dat via hun sneller gaat met afspraak maken

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik zou bijna zeggen heb ik deze klacht niet eerder gehoord, of iets dat er op lijkt

http://forum.indahnesia.com/to(...)landse_ambassade.php

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

tahihitu
User
spacer line

Ja het regent klachten. Heb ook al BuZa gemaild en ik ga zeker nog bellen om een klacht in te dienen. Niet normaal meer. Alle benodigde formulieren zijn er en tickets ook al gekocht. Stress stress stress.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ja het regent klachten.
waar lees je dat?

tahihitu
User
spacer line

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Het regent geen klachen, maar af en toe is er wel een lokale (huil)bui
wanneer er weer iemand vastloopt in het afsprakensysteem.
Maar het komt, helaas vaker voor.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 03-05-2014 09:14 sabar2 wrote:

Het regent geen klachen, maar af en toe is er wel een lokale (huil)bui
wanneer er weer iemand vastloopt in het afsprakensysteem.
Maar het komt, helaas vaker voor.
Dat dus. Verder gewoon bellen als de nood aan de man is.

tahihitu
User
spacer line

Nog steeds geen afspraak kunnen maken voor onze gepensioneerde nichten die er al jaren naar uitkijken om een paar weken bij familie in Nederland te verblijven. Inmiddels is de stress zo hoog dat ze al een ticket naar Jakarta hebben geboekt omdat internet daar sneller werkt dan op een van de eilanden waar ze nu wonen.
De Nederlandse Ambassade in JAK hanteert een On-Nederlands systeem. Telkens maar 1 dag vrijgeven en op het tijdstip waar ze dan een dag vrij geven zijn ze onmiddellijk ' fully booked'. Ze hebben nu al 3 x gemaild naar de Ned.ambassade en telkens krijgen ze een automatisch antwoord met de boodschap alleen online een afspraak te kunnen maken.
Het is echt een ontmoedigingsbeleid. Zal voortaan wel 10x nadenken voor we weer eens familie uitnodigen om naar Nederland te komen. Ik schaam me diep! Dat ging een aantal jaren geleden toch heel wat eenvoudiger.

elsbeth
User
spacer line

Op 02-05-2014 14:54 schreef Yogya-Bali:

[quote verwijderd]
Zie next door, links onder djavaconsults.nl

Heb je het via dit bureau al geprobeerd?
Tijd is ook geld, zo te zien zijn jij en je familie er al en tijdje zoet mee.
Ik zou geen zin hebben in die stress en tijdverspilling.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik zou ook gewoon gebruik maken van de diensten van djavaconsults.nl
waarschijnlijk zouden ze allang hebben gereageerd wanneer U 2 mei jl
contact met hun had gelegd.
De klacht bij BUZA had nu inmiddels ook al beantwoord geweest
(niet wanneer U alleen mailt maar gewoon even bellen naar BUZA !!)

Dus even een mailtje vandaag uitsturen naar djavaconsults en/of een
telefoontje naar Buza en dan weet U binnen 24 uur meer.

Lilian
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Tahihitu,

Heb gisteren vanuit Nederland een afspraak gemaakt voor onze schoondochter in Indonesie
je moet ervoor zorgen dat je ▒ 2minuten voor (13.00uur Ned. tijd) ze de nieuwe dag
vrijgeven op de pagina van de gekleurde blokjes bent en dan continue de pagina verversen
totdat je groene blokjes ziet en dan meteen op een groen blokje drukken, en dan formulier invullen. Als dat gelukt is krijg je op het eind een formulier te zien dat die persoon een afspraak heeft, die pagina even uitprinten daarna inscannen en naar de betreffende persoon mailen want dat formulier moet meegebracht worden naar de afspraak.

Hoop dat het lukt succes!!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

63,937,222 topic views - 229,193 posts - 13,640 topics - 19,764 members - last post @ 19-11-2018 20:25 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

108,651,964 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com