indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Hotels in Indonesië > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Vlgs een artikel in de krant misleidt booking.com massaal klanten
om snel via hun te boeken omdat er nog maar weinig plekken
over zijn, booking.com zelf heeft nog niet gereageerd

http://www.nu.nl/economie/3760(...)klanten-massaal.html

Overigens zijn er ook diverse vliegreizenaanbieders die exact hetzelfde doen,
maar ja wie kun je tegenwoordig nog geloven ? Jezelf !!

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

jstar
User
spacer line

Ja, elke luchtvaartmaatschappij, hotel of boeking site flikt wel hetzelfde. Nog 2 zitplaatsen tegen dit tarief beschikbaar! En een paar weken later zijn er weer meer. Of zelfs nog goedkoper. Als je dit maar beseft, is er wel weinig aan de hand.

Waar ik wel gigantisch van baal, is dat je de aangekondigde promoties gewoon niet kan krijgen/vinden. Zoals al eerder gezegd: Ze komen af met "special action Jakarta-Brussels for $885" en je vindt helemaal niets onder $1160. Zoals nu laatst weer bij Qatar, voor een periode van 6 maanden. En als je ze hierop aanspreekt krijg je altijd dezelfde BS: Er zijn maar een beperkt aantal stoelen beschikbaar tegen dit tarief. En op een beperkt aantal dagen.

Die valse reclame moeten ze eens aanvechten, een verplichting het totaal aantal stoelen en de betreffende dagen tegen het voordelige tarief te vermelden, zou bijvoorbeeld wel helpen.

Ze doen trouwens hetzelfde als je frequent flyer bent en je wilt upgraden met mijlen of er een trip mee boeken. Vaak zijn er op een vlucht maar 2 stoelen voor een upgrade of zo beschikbaar. En die zijn snel weg natuurlijk.

elsbeth
User
spacer line

Dit valt voor mij onder hetzelfde hoofdstuk van die Amerikaanse mevrouw die één of andere microwaveclub aanklaagde omdat in de gebruiksaanwijzing niet had gestaan dat zij er geen huisdieren in kon opwarmen. Arme hond.
Je mag toch een beetje nadenken verwachten van de klanten zelf.
Zeker van mensen die hun trip zelf samenstellen met booking.com mag je enige zelfstandigheid verwachten.
Ik vind het zelf ideaal en maak er veel gebruik van. Enorm gemak doordat je ook makkelijk kunt veranderen.

elsbeth
User
spacer line

Wat betreft die luchtvaartmaatschappijen en die zgn. kortingen kan ik mij de ergernis goed voorstellen. Dat zijn dus gewoon geen kortingen als je er geen of nauwelijks gebruik van kunt maken.
Bij booking.com is het toch logisch dat geldt: voor dit hotel is er door booking.com nog slechts 1 kamer afgeblokt. Ze zeggen toch niet dat zij zelf het hele boekingsbeheer van dat hotel regelen? Iedereen weet toch (want dat zie je als je een hotel op google opzoekt) dat andere boekingsites (Agoda, Expedia etc.) ook kamers inhuren?

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik herken de ergernis Jstar als ze die tip van jou over zouden nemen dan kon echter
iedereen zien dat het allemaal maar lokkertjes zijn, het is vaak zo' n goed
nieuws dat we wel gaan zoeken, da's hun bedoeling maar als klanten een paar keer
hun neus stoten dan gooien ze eigenlijk hun eigen glazen in, dat ze dat niet begrijpen

Die grap van de microwave kende ik nog niet Elsbeth, mijn vrouw vertaalde het net in
het indonesisch voor haar zus en die twee liggen hier nu te schuddenbuiken

jstar
User
spacer line

Weet je wat ik me ook afvraag? In hoeverre heeft zo'n reclame code commissie zeggenschap over niet-Nederlandse (bureaus en) sites? Eigenlijk zijn dat soort organen volledig achterhaald tenzij men EU zeggenschap heeft. En zelfs dan. Als de server op Guernsey of de Bahama's staat en de firma is in het buitenland gevestigd, kunnen ze die mannen eigenlijk maar weinig maken (cfr. de poker sites). En Chinese praktijken zoals websites voor een volledig land blokkeren, zie ik nog niet zo snel gebeuren...

jstar
User
spacer line

Over dat oudje met die poedel: Snopes is wel een interessante website; zij ontleden zulke verhalen en komen vaak met de conclusie dat het een 'urban legend' is. Zo ook in dit geval.

zieleffe
User
spacer line

Op 25-04-2014 09:04 schreef elsbeth:
Wat betreft die luchtvaartmaatschappijen en die zgn. kortingen kan ik mij de ergernis goed voorstellen. Dat zijn dus gewoon geen kortingen als je er geen of nauwelijks gebruik van kunt maken.
Bij booking.com is het toch logisch dat geldt: voor dit hotel is er door booking.com nog slechts 1 kamer afgeblokt. Ze zeggen toch niet dat zij zelf het hele boekingsbeheer van dat hotel regelen? Iedereen weet toch (want dat zie je als je een hotel op google opzoekt) dat andere boekingsites (Agoda, Expedia etc.) ook kamers inhuren?

Dat is het net, je bent wantrouwend en toch je boekt en betaal pas als je in het hotel bent.
Dan komt de clou de prijs is niet wat ze je hebben voorgeschoteld.
Dat was mij laatst in Singapore over komen.
Je kan stellen dat er veel gesjoemeld word in die reiswereld, om je maar te paaien dat je daar koop voor hun provisie en daar de winst kunnen maken en of dat ze zelf hebben ingekocht .
De vele vliegtickets site enkel zijn van een man die dat heeft opgezet die kan concurreren omdat hij veel verkoop.
Maar soms is het toch goedkoper als er acties zijn bij de maatschappij.
Je moet er in thuis zijn omdat allemaal te kunnen volgen.
Je wilt niet zo veel rompslomp hebben daarom ga wij altijd naar BMreizen die alles voor ons uitzoekt en de goedkoopste tickets voor je heeft.
Wel is het zo, doordat die Hotels niet zo goede site op internet maken, vooral in Indonesië, kan het zijn dat je bij die boeking bureau's beter af bent.................. Emoticon: Wink Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

elsbeth
User
spacer line

Mooie site inderdaad Jstar.
Over het verkeerd gebruik van dingen gesproken, ken je deze?
Een pas getrouwd Engels stel boekt een romantische kamer in Parijs.
Bij de rondleiding door de hotelhouder, ziet de vrouw in de badkamer een bidet en roept: "O, how cute, is that to wash de baby in?"".
"No madam", zegt de Franse hotellier","zzat izz to wash zze baby out!"

elsbeth
User
spacer line

Ziel, wat jou laatste in Singapore overkwam, was dat via booking. com of juist via het hotel zelf?
Ik heb nog nooit iets anders betaald dan via booking.com was voorgeschoteld.
Eén keer een probleem gehad, NB in Legian Beach hotel, toen ze opeens met andere voorwaarden kwamen.
Toen heb ik gezegd, ik heb een overeenkomst met booking.com en niet met jullie.
Als het volgens jullie niet klopt, vechten jullie het met booking.com uit, maar niet met mij.
Na enig gemopper van hun kant en voet bij stuk van mijn kant is het prima opgelost.
Ik heb overigens ook nooit problemen gehad met rechtstreekse hotelboekingen.
Nou moet ik zeggen dat ik de laatste 20 jaar een stuk assertiever ben geworden.
Met een vriendelijke lach doorstoten.

jstar
User
spacer line

On 25-04-2014 09:30 zieleffe wrote:
Dat is het net, je bent wantrouwend en toch je boekt en betaal pas als je in het hotel bent.
Dan komt de clou de prijs is niet wat ze je hebben voorgeschoteld.
Dat was mij laatst in Singapore over komen.

Is wat anders; de landelijke en gemeentelijke belastingen (die heel hoog kunnen zijn) dienen nog bij het bedrag te worden opgeteld. Men waarschuwt daar ook voor op de websites. Als je all-in boekt en wel met vooruitbetaling , heb je die verrassingen niet, tenzij je natuurlijk een niet inbegrepen ontbijt gebruikt of je rooft de minibar leeg.

zieleffe
User
spacer line

Via Booking.com

Op 25-04-2014 09:31 schreef elsbeth:
Mooie site inderdaad Jstar.
Over het verkeerd gebruik van dingen gesproken, ken je deze?
Een pas getrouwd Engels stel boekt een romantische kamer in Parijs.
Bij de rondleiding door de hotelhouder, ziet de vrouw in de badkamer een bidet en roept: "O, how cute, is that to wash de baby in?"".
"No madam", zegt de Franse hotellier","zzat izz to wash zze baby out!"

Er is ook een verhaal van een Nederlandse man, die in de kamer mandie bij iemand thuis in die bak aier ging zitten in plaats van met een pannetje water je eigen afspoelen.
Lands eer lands gewoontes........... Emoticon: Wink Emoticon: Yes! Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

elsbeth
User
spacer line

Haha, ik zie het voor me, hoe moet je dat nou ook weten, schitterend verhaal, Ziel.
Raar dat het met Booking was, duidelijker kan volgens mij niet, wel de lettertjes goed lezen, ook m.b.t. extra bed. Wat is dat mandiën toch heerlijk, he? Op één of andere manier voel ik met zo'n mandiritueel altijd een stuk slanker.
Toch maar eens de loodgieter bellen...
In Zuid Sumatera heb ik een aantal keren gelogeerd bij de pastoor en de broeder van de Pastoran Katolik Tanjung Sakti. In de middle of nowhere (schitterende omgeving, midden in de Bukit Barisan) stond een klein wit kerkje met daar aan vast een miniziekenhuisje met apotheekje. Er woonden ook een paar zusters. Er was een grote mandibak die tevens dienst deed als aquarium: er zwommen een paar goudvissen in rond.
Was altijd even oppassen geblazen wat er in je bakje kwam.
Ik zou er zo nog eens naar terug willen gaan, pastor en broeder zijn inmiddels allang overleden.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nog even ter aanvulling.

Er wordt vaak aagenomen dat het boeken van een hotel via boekingssites voordeel oplevert. Dat kan inderdaad wel maar het is niet altijd het geval. Bij sommige hotels is het juist vaak goedkoper om rechtstreeks te boeken omdat zij de commissie voor bv Booking.com of Agoda.com niet in rekening hoeven te brengen.
Je kunt daarachter komen om ook de site van het hotel zelf te checken of te bellen.

Laat je ook niet van de wijs brengen door de van/voor prijzen. Bij de "van" prijzen is net zoiets als een "adviesprijs" (die bijna nooit gehanteerd wordt)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Elsbeth, hou jezelf vast, ik kreeg hier net een slimmerik over de vloer
mijn vrouw vertelde hem de grap over de hond in de microwave
waarop de slimmerik zei, waarom klaagt die mevrouw ??
hond is toch lekker

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

85,390,345 topic views - 240,166 posts - 13,729 topics - 33,298 members - last post @ 28-09-2020 14:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

139,178,544 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com