indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

boytje
User
spacer line

Beste allemaal!

Mijn naam is Boy en ik woon in Nederland.
Mijn vriendinnetje en ik willen graag trouwen met elkaar. Ik ben al bezig om katholiek te worden en ik zou graag wat aan jullie willen vragen. Ik heb gehoord dat je een verklaring van huwelijksbevoegdheid moet hebben om te kunnen aan tonen dat je ongehuwd bent.
Mijn plan is om te trouwen op Java. Ik heb op de Nederlandse ambassade in Jakarta site gekeken en daarop stond dat je dit niet nodig hebt als je een uitreksel van het personen register aanvraagt. Ik ben nog nooit getrouwd geweest en ben een geboren Nederlander.
Als ik een verklaring van huwelijks bevoegheid nodig hebt dan heb ik ook bepaalde documenten nodig van mijn vriendinnetje die ze mij dan moet opsturen.

Ik wil graag daar naar toe met alleen mijn papieren en daar alles laten doen ( Vertalen, Legalizeren ect.) Kunnen jullie mij aub tips geven en informatie?

Bij voorbaat dank.

Groetjes boy

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik denk dat je eea nog eens goed na moet lezen:

http://indonesie.nlambassade.o(...)jk-in-indonesie.html

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Hallo Boy,

Ik denk dat u met de link van dhr. Sabar en de info van de ambassade website goed aan de slag kunt.

Misschien zal ik nog iets toelichten m.b.t. religie, in het bijzonder de procedures in de Katholieke Kerk in IndonesiŽ.

In IndonesiŽ wordt (foutief) in de spreektaal een onderscheid gemaakt tussen Kristen en Katolik. Natuurlijk bedoelt men met het eerste Protestant. Dus beide Christelijke stromingen worden (raar genoeg) als aparte godsdiensten gezien; officieel zijn dit Kristelik Katolik and Kristelik Protestan.

Specifiek over het huwelijk:
U weet dat dat een huwelijk uit een religieus en burgerlijk gedeelte bestaat en dat de religieuze plechtigheid eerst plaats vindt (tegenovergesteld aan Nederland).

In de Katholieke (maar eigenlijk ook Protestante) kerk vindt eerst een intake gesprek plaats door de priester/pastoor (dominee). Deze vult standaardformulieren in. En dan wordt het moeilijk; hoe 'lastig' het u wordt gemaakt om het oneerbiedig uit te drukken, is afhankelijk van hoe streng de betreffende pastoor is en hoeveel invloed hij bij de diocese heeft (de secretaris van de bisschop moet aftekenen). Tevens speelt mee wat het imago en hoe groot de invloed van de toekomstige schoonfamilie is. In het meest extreme geval zal je gedoopt moeten worden en de communie moeten doen, met wel zes maanden cursus.

Ik geef u nog even een officieel standpunt van de Katholieke Kerk mee, opgesteld in het Engels. Maar, zoals zo vaak hier, is het niet zo duidelijk en voor de hand liggend voor veel personen en hebben ze een andere mening. Toch geeft het wel een goede achtergrond wat nu eigenlijk officieel noodzakelijk is. En dat is eigenlijk bitter weinig. Eerlijk gezegd is conversie/bekering zelfs niet nodig! Men kan een huwelijk zonder sacrament afsluiten, maar niet alle kerken of kapellen bieden die mogelijkheid.

Both partners do not have to be a Catholic in order to be sacramentally married in the Catholic Church, but both must be baptized Christians (and at least one must be a Catholic). Non-Christians cannot receive the sacraments. For a Catholic to marry a non-Catholic Christian, express permission is required from his or her bishop. A Catholic can marry an unbaptized person, but such marriages are natural marriages only; they are not sacramental marriages. The Church, therefore, discourages them and requires a Catholic who wishes to marry an unbaptized person to receive a special dispensation from his or her bishop. Still, if the dispensation is granted, a non-sacramental marriage is valid and can take place inside of a Catholic church.

Als u sacramenteel trouwt, vindt de plechtigheid in een kerk plaats. Dit is zwaar georchestreerd (door een non en uw schoonmoeder) en hiervoor is er bijna altijd een generale repetitie. Na de plechtigheid zal normaal gesproken het ondertekenen en bekrachtigen van het burgerlijk huwelijk direct plaatsvinden. Tegen een gering bedrag zal een medewerker van de Catatan Sipil na de mis langs komen. U kunt trouwens een eigen getuige uit uw familie of vriendenkring aanwijzen; dit is perfect mogelijk ook al adviseert men van niet! En na het tekenen bent u officieel gehuwd, eerst heel veel handjes schudden en dan (zoals altijd); eten.

Ik weet niet in welke plaats de familie woonachtig is? Veel succes.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

elsbeth
User
spacer line

[quote] Op 16-04-2014 17:37 schreef Lieve:

In IndonesiŽ wordt (foutief) in de spreektaal een onderscheid gemaakt tussen Kristen en Katolik. Natuurlijk bedoelt men met het eerste Protestant. Dus beide Christelijke stromingen worden (raar genoeg) als aparte godsdiensten gezien; officieel zijn dit Kristelik Katolik and Kristelik Protestan.

Die vergissing wordt hier in NL ook vaak gemaakt, ik verbaas me er ook altijd over.
Net zoals de veronderstelling dat je wel heel gelovig zal zijn als je iets voor de medemens doet.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Beste Boy,

ik weet jullie leeftijden, persoonlijke situatie en plannen niet
ook weet ik niet of je vriendin uit een traditioneel javaanse familie komt
en waar de familie woonachtig is of het huwelijk plaatsvindt.

Enige tijd geleden heb ik eens een handleiding voor trouwen geschreven
hier op dit forum, de nadruk ligt onbedoeld vaak op de negatieve aspecten
wat niet wil zeggen dat er geen positieve aspecten zijn.
Ik ben zelf nu ca. 6 jaar getrouwd met mijn javaanse protestante eega.

Wellicht staan in dat topic ook wat zaken waar je iets mee kunt.
Edit: Met name de prenumpt (huwelijkse voorwaarden) is belangrijk !!
http://forum.indahnesia.com/to(...)an_trouwen_denkt.php

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Ja Elsbeth, ik apprecieer altijd de definitie van humanisme: Een levensbeschouwing die zich niet beroept op een goddelijke openbaring, maar vertrouwt op het vermogen van de mens om zelf zijn leven zin te geven, zich baserend op westerse universele waarden zoals menselijke waardigheid, mondigheid, vrijheid, tolerantie en verantwoordelijkheid.

I.t.t. het westen, zit er hier wel nog veel groei in de kerken en Christelijke godsdienst, en niet alleen door groei van de populatie. Als u dit nog nooit gedaan heeft, zou ik aanraden eens een kerkdienst of eucharistie bij te wonen; men heeft er vaak vier op een zondag en de kerken barsten elke keer weer uit hun voegen. Velen moeten zelfs buiten zitten, er zijn duizenden deelnemers. De eerste keer dat ik een mis in BelgiŽ meemaakte, was ik geschokt; de kerk was bijna leeg! En een zeer passieve, zelfs negatieve houding van de kerkgangers viel me ook op, niemand leek echt geÔnteresseerd. Neem daarbij nog eens dat het ijskoud was en u begrijpt dat het niet de meest positieve ervaring was. Anderzijds, de kerk (kathedraal) was wel zeer mooi. En er liepen geen kleine kinderen schreeuwend rond (kan ook niet, de gemiddelde leeftijd was 70).

Voor Boy: de verklaring waar u het over heeft is een standaarddocument opgesteld door de ambassade hier. En zij gebruiken gewoon het uittreksel van het bevolkingsregister van uw gemeente en uw geboorteakte. Er zijn al meerdere malen gecertificeerde vertalers genoemd in diverse threads. Mocht u deze niet kunnen vinden, kijk dan eens op de website van de Belgische vertegenwoordiging in Jakarta; zij vermelden een lijst van erkende vertalers (en die zijn voor het Nederlands hetzelfde). Verder: Laat uw schoonfamilie een duidelijk overzicht vragen aan de Catatan Sipil voor wat er nodig is om verrassingen te vermijden; het kan nog wel eens verschillen.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ze hebben er niet overal vier diensten op een zondag Lieve
Een kerkdienst in Indonesie meemaken da's, zeker wanneer je dat vergelijkt
met een in Nederland, iets heel anders Emoticon: Yes!

In januari j.l. was ik in Jakarta bij een dienst van een pasheropende kerk
Ik dacht op de 12e verdieping van een of ander gebouw nabij een mall
Ik dacht dat ik bij een popconcert kwam Emoticon: Party!
Ik ben de naam even kwijt, maar ik zal eens gaan graven in mijn geheugen.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Goed. Ontopic verder. Niet de vraag OF maar HOE werd gesteld.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Hoe Jeroen, zo zodat je het duidelijker maak t

Als jij wil om dat jij met haar wil trouwen en dan katholiek wilt worden, dan ben je een lul van een vent, want je staat niet ten eerste achter dat katholiek geloof en ten tweede je wil nog trouwen ook, dat laatste is al een gosh van een beslissing.
begin eerst bij het begin en dat is elkaar leren kennen .
Meer van dat cultuur leren kennen.
Je verdedig je maar eerst en dan kom ik er op terug....
In mijn ogen ben je de grootste idioot die hier rond loop...............†††††

Wat een belachelijke reactie. En wat een vooroordeel: "...want je staat niet ten eerste achter dat katholiek geloof ...". Wie ben jij om dat te beoordelen?†

Als meneer wil trouwen is dat zijn eigen keus, en als je hem dan ook nog uitmaakt voor idioot dan ben je echt laag bij de grond. Waar haal je het lef vandaan.†

Deze belachelijke reactie heb ik speciaal geschreven omdat ik vind dat u, ďja jullieĒ met een advies komt die te lief zijn en te zacht doorgeeft, (zachte heelmeesters maken stinkende wonden), van je mag dit en dat en je mag daar, dat advies kunnen we nu wel eens mee geven, maar dat komt niet over.
Mag je ze beter even met hun beide benen op de grond zetten.
Je weet dat 1 op de 3 huwelijk stranden en eigenlijk meer, wie zijn daar de dupe van!!! juist de kinderen die daar uit voort komen.
Wij geven een enorm bedragen uit, voor de jongeren zorg, die nodig is om hen op de rails moeten brengen.
Kijk als je de grote broek wil uithangen, met dien verstande, dat jou daad niet afgewimpeld kan worden, op de samenleving, dan hebben jullie gelijk waar bemoei ik mij mee.
Mag ik jullie (u) er op attenderen dat er dagelijks dingen voordoen dat iedereen zo langzaam aan last van hebben.
Branden ongelukken op de weg criminaliteit , noem het maar op, ten koste van.......
We hebben een generatie voort gebracht, die totaal geen verantwoordelijkheid meer nemen en alles afwimpelt op de samenleving.
Ministers, Politieke mensen, hogere segment managers, politie, kapiteins op schepen, piloten, en daar hebben mensen last van, doordat ze onder hen moeten werken wat niet mogelijk is.
In de zorg verpleegsters, ze willen en kunnen het zo goed doen, maar de managers kijken alleen naar geld, goedkoper en zelf je zakken vullen.
Dat is de doorsnee mensen, die onze samenleving kapot maken, dat ze zelf het niet door hebben.

Als zo'n jongen met die vraag komt, dat hij wil trouwen en hij heeft geen moeite gedaan om zelf eerst te kijken, te zoeken of wat dan ook en de vraag maar zonder er bij na te denken, in de groep gooit, dan heeft hij enorm te tekortkoming en is hij onverantwoordelijk bezig.
En dan kunnen jullie allemaal met goed bedoelde adviezen komen, dat komt niet over.
Op de manier hoe ik het heb gedaan, heeft meer een schrikeffect en zelf verontwaardigde mensen opgeleverd, dat was mijn bedoeling, zie pas dat het is doorgedrongen, bij hen die alles onder de dekmantel ter liefde wil verdoezelen....... Emoticon: Angry Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 16-04-2014 17:59 schreef sabar2:
Beste Boy,

ik weet jullie leeftijden, persoonlijke situatie en plannen niet
ook weet ik niet of je vriendin uit een traditioneel javaanse familie komt
en waar de familie woonachtig is of het huwelijk plaatsvindt.

Enige tijd geleden heb ik eens een handleiding voor trouwen geschreven
hier op dit forum, de nadruk ligt onbedoeld vaak op de negatieve aspecten
wat niet wil zeggen dat er geen positieve aspecten zijn.
Ik ben zelf nu ca. 6 jaar getrouwd met mijn javaanse protestante eega.

Wellicht staan in dat topic ook wat zaken waar je iets mee kunt.
Edit: Met name de prenumpt (huwelijkse voorwaarden) is belangrijk !!
http://forum.indahnesia.com/to(...)an_trouwen_denkt.php

Sabar als ik jou zo lees dan is jou vrouw daar in IndonesiŽ en je wil haar hier naar toe laten komen.
En als ik dat zo denk door jou inbreng te lezen, dan ben je financieel afhankelijk van instanties, die dan door de IND word beoordeeld, dat jij je vrouw moet onder houden.
Het is misschien zo, je hoop dat je haar hier aan het werk kan zetten en zo hoop je voor haar en voor jou ,een beter leven te kunnen geven.
Maar ze heeft kinderen meen ik en ja wat en hoe gaat dat dan spelen.
Kijk om het af te wimpelen op de samenleving waar ik in mijn vorige posting opmerkte daar gaat het over en dat is nu een gegeven dat juist daar de moeilijkheid oplevert.
Als ik het verkeerd heb dan hoor ik het wel Emoticon: Confused Emoticon: So funny

Het begint met een huwelijk daar, "hoe" kan mij niet schelen Katholiek Kristen of Moslim.
De bedoeling is dat ze dan hier naar toe gehaald word, niets mis mee, maar niet afwimpelen op de samenleving..... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

K.U.T. oftewel Kuis Uw Taal om in de Indonesische afkortingen te blijven Ziel.
Voor dat je het weet hangt er weer iemand aan de bel en dan heb je een vakantie aan je broek.
We hebben er namelijk een derde moderator bij die alles met argusogen volgt.

Liefde en gevoelens kruipen waar het niet gaan kan Ziel, als Boy en zijn vriendinnetje echt van elkaar houden dan moet het Katholiek worden voor Boy geen beletsel zijn.
Het kan toch niet zo zijn dat een regel/wet in dit achtergebleven derde wereldland om een geloof te hebben een beletsel kan zijn twee geliefden bij elkaar te krijgen.
Al gaat Boy nooit meer naar de kerk, geen haan die er naar kraait, plat Rotterdams gezegd als het dan zo moet, laat ze dan lekker de pleuris krijgen.

Ik ben Islamitisch gehuwd dat weet je, mijn echtgenote is daar enorm mee verguld, ook de familie vindt het prachtig, ik heb nog nooit een moskee van binnen gezien Emoticon: Confused
Niemand heeft er moeite mee, ook dat niet Emoticon: Laugh out loud
Schijnheilig? Misschien wel, maar zo wil men dat nu ťťnmaal hier in dit land wat nog deels in het jaar 1950 verkeerd qua persoonlijke vrijheden.

De vergelijking van jou met Sabar, gaat scheef Ziel.
Jij hebt voornamelijk een financieel dispuut door onduidelijke regels.
Sabar heeft een deeltijdhuwelijk, dat heeft een totale andere reden als jouw motief.
Een half jaar rukken en een half jaar laten rukken is ook een geregeld leven.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Malam gedeeltelijk en dat weet jij ook heel goed van mij, dat je een geloof aan gaat omdat je partner dat geloof heeft.
Meestal om de familie te gemoed komend te zijn en je eigen waardigheid daar mee opzei zet, dan ben je niet eerlijk tegen over je zelf....
Je moet je zelf kunnen blijven.
Daar heb ik een andere mening over.
Maar waar ik naar toe wil is, mijn mening, de verantwoordelijkheid die men niet zo hoog heeft staan.

Er is een generatie en dat zijn de generaties onder ons 40/ 50 jarigen die een maatschappij hebben gecreŽerd dat hun kinderen niets maar dan ook niets mag ontbreken en alles mag en moet.
Daar zijn we nu in beland en dat gaat onze samenleving opbreken.
Men is gek op mensen die iets presteren en zelf daar achter aan holt als een kip zonder kop.
Je zag het vandaag nog dat heel veel scholieren geen zin hebben om te prestaties presenteren ze volgens hen, omdat het moet , maar er achter staan doen ze niet.
Het demotiveren van die generatie gaat heel hard, maar juist heel hard achteruit.
Juist dat er nu geen een reageert, b.h. dan die gene wat Jeroen heeft weg gehaald.
Daar was ik op uit, want dan weet je, die moetje tegen gas geven.
Dat brengt een discussie opgang waarin je het verschil kan aangeven.

Je weet ook nog toen Anne_Miek wilde trouwen, wat had ik toen allemaal geschreven en wat had ik toen mijn gelijk graag gekregen, maar dat later bleek dat ik gelijk had.
Zo'n huwelijk mislukt al, dat kan niet anders, als je volgens die Boytje dat wil, dan moet je hem niet met de mond mee praten en hem die advies geven dat hij er goed aan doet dit en dat te moeten doen, die advies kan je meegeven, gelijk met de nadelen daar van is het beste.
En ja dan maak hij het zelf wel uit, wat hij daar mee doet......... Emoticon: Devil Emoticon:

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Zieleffe je gaat in mijn geval uit van een verkeerde veronderstelling
maar dat doet hier ook niet ter zake net zo min als wat anderen
hebben gedaan of waar Boy voor kiest.
Wij zijn te lief zeg je ..... ik dacht het niet ... ik heb mijn huwelijkshandleiding
aan Boy gegeven als eyeopener, mocht het zo zijn dat Boy zonder na te denken
in een huwelijk stapt is dat zijn keuze.
Ik ga daar bij voorbaat niet vanuit, ik ken Boy en de omstandigheden niet.

Vwb mensen die ik ken die een relatie zijn aangegaan kan ik het volgende zeggen:

Er zijn mensen die zeggen als ik alles vooraf had geweten was ik er niet aan begonnen
Er zijn mensen die zwaar teleurgesteld en/of inmiddels al weer gescheiden zijn.
Er zijn mensen die zeggen alles wat we hebben meegemaakt versterkt onze liefde.
Er zijn mensen die hun zoveelste jubileum al hebben gevierd.

Liefde heeft m.i. niets te maken met nationaliteit of grenzen
Een huwelijk is een persoonlijke keuze en gelukkig leven we in een land
waar je zelf veel van je eigen keuzes mag bepalen.

Edit: Overigens is het ook zo dat wanneer je blind aan een relatie begint
je in de loop der tijden achterhaald wordt door de werkelijkheid en dan
zijn de consequenties ook persoonlijk, ook dan kun je niet alles afwimpelen
op de samenleving

Mijn moeder had vroeger een plaatje wat ze vaak draaide
(ze heeft in haar leven ook heel wat meegemaakt)

Had ik het maar geweten, dan had ik het niet gedaan,
want mijn schoenen zijn versleten ........

Ik dacht Leen Jongewaard

Daarnaast zijn er (wereld)hits ontstaan door fouten die in de liefde vaak
worden gemaakt (Huilen is voor jou te laat e.a.) dus niemand kan zeggen
ik wist het niet ....... alleen, op dat moment moet je even van de roze wolk afstappen

Jij zegt Boy zo'n jongen .... wie weet is Boy wel een 65+ er die nu zijn liefde pas ontdekt

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 16-04-2014 16:45 boytje wrote: Ik wil graag daar naar toe met alleen mijn papieren en daar alles laten doen ( Vertalen, Legalizeren ect.) Kunnen jullie mij aub tips geven en informatie?
Zie Djavaconsults hiernaast: djavaconsults.nl
Alles kan in RI worden gedaan.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Goede tip YB djavaconsults dient alleen iets duidelijker aan te geven dat ze naast
assistentie schengen visumaanvraag ook andere activiteiten doen.
(voor de "koppensnellers" op de wereld) Emoticon: Wink

http://www.djavaconsults.nl/wiezijnwij.htm

Andere activiteiten van ons bureau Ė verkregen door opgedane kennis en ervaring Ė zijn o.a. informatieverstrekking t.b.v. een voorgenomen huwelijk, bemiddeling bij legalisaties van Indonesische documenten zoals geboorteaktes en huwelijksaktes, beŽdigde vertalingen, assistentie en representatie voor Nederlandse en Belgische bedrijven, commercieel onderzoek, info m.b.t. bedrijfscultuur en maatschappelijke aspecten van het leven en werken in IndonesiŽ etc.

jstar
User
spacer line

Alhoewel Ziel het weer heel cru, ongenuanceerd en simplistisch stelt (zoals gewoonlijk), moet ik hem toch (met pijn in het hart) een heel klein beetje gelijk geven: Nu bijvoorbeeld, zijn er vier dagen waarop er ELKE dag een mis wordt bijgewoond (vanavond de eerste). Je moet wel realiseren wat de consequenties zijn en weten waar je voor tekent. Ook al heb je een traditionele Christelijke achtergrond in Nederland, zal het toch flink aanpassen zijn. De geloofsbeleving is hier heel anders. Wil het woord fanatiek niet gebruiken maar het leunt er wel tegen aan.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Het geloof en de geloofsbeweging in Indonesie is inderdaad heel anders
in vergelijking tot NL maar .. iedereen bepaalt toch zelf (als men de sociale druk kan
ontwijken) hoe men dat in de praktijk invult.

Ook is uiteraard van belang hierin waar gaat men wonen na het huwelijk.
Indonesie heeft vele gebieden en je kunt dicht of ver van je schoonfamilie
af (gaan) wonen en je partner kan zich aanpassen of niet.
Verhuis je naar NL of een ander land dan ligt de zaak al weer anders.
Ook fanatieke gelovigen kunnen eenmaal "bevrijdt van sociale druk"
ineens andere zaken belangrijker gaan vinden.
In Indonesie, in de "eigen omgeving" heeft men echter weinig te willen
of men moet er voor kiezen om "uit de groep" te stappen.

In NL zie je mij niet vaak in de kerk, maar in Indonesie zeg ik vaak
moeten we niet naar de kerk vanavond ??
Het is in Indonesie nu eenmaal anders en dat heeft niks met hypocritie
te maken, maar puur de andere geloofsbeleving.

Maar ik ga er vanuit dat Boy al kennis heeft gemaakt met "de omgeving"
van zijn vriendin, familie en zijn toekomstige schoonouders of op zijn
minst al iets weet van Indonesie (de cultuur en tradities)

EDIT:

Trouwen en een feestje geven is leuk, maar daarna begint het pas
Ik neem aan dat het niet alleen gaat om een "surat nikmat"

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 17-04-2014 16:00 sabar2 wrote:

In Indonesie, in de "eigen omgeving" heeft men echter weinig te willen
of men moet er voor kiezen om "uit de groep" te stappen.

In NL zie je mij niet vaak in de kerk, maar in Indonesie zeg ik vaak
moeten we niet naar de kerk vanavond ??
Het is in Indonesie nu eenmaal anders en dat heeft niks met hypocritie
te maken, maar puur de andere geloofsbeleving.

Emoticon: Confused Oh, hmmm ik leer elke dag bij, nooit te oud om te leren, zal ik maar denken.
Ik kom nu al zoveel jaren in in IndonesiŽ, ik woon en werk(te) al enige jaren in IndonesiŽ.
Maar als ik morgen (vrijdag) zeg kom zullen we is een moskeetje doen vandaag Pop, dan laat ze me gelijk opsluiten en de hele buurt helpt haar daarbij Emoticon: Yes!

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 17-04-2014 17:12 Malam wrote:

[quote removed]

Emoticon: Confused Oh, hmmm ik leer elke dag bij, nooit te oud om te leren, zal ik maar denken.
Ik kom nu al zoveel jaren in in IndonesiŽ, ik woon en werk(te) al enige jaren in IndonesiŽ.
Maar als ik morgen (vrijdag) zeg kom zullen we is een moskeetje doen vandaag Pop, dan laat ze me gelijk opsluiten en de hele buurt helpt haar daarbij Emoticon: Yes!

Er zijn verschillen tussen een moskee en een kerk Malam
en Pop en mijn vrouw zijn ook anders denk ik Emoticon: Yes!
De buurt die wordt meestal door mij geholpen
en je bijt nooit de hand die je voedt Emoticon: Laugh out loud

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

't Gaat weer nergens over hier, Boy zal wel denken in wat voor een gekkenhuis ben ik nu weer beland hierzo.

Hij stelt een vraag, en meteen duiken de bejaarde betweters er bovenop, waaronder Zieleffe, die zich door zijn leeftijd en/of ervaring denkt te kunnen permitteren iemand voor idioot uit te kunnen maken, en hem meteen een paar levenslessen wil meegeven. Onder het mom van "we moeten hem niet te zacht behandelen". Wat zet je dan jezelf voor schut, met name vanwege de toonzetting van je "goedbedoelde adviezen".

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geÔntegreerd. Oke, noem er eentje dan

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 17-04-2014 17:29 ardianto wrote:
't Gaat weer nergens over hier, Boy zal wel denken in wat voor een gekkenhuis ben ik nu weer beland hierzo.

Er staat wel wat "on topic" info en tips tussen.
Wat Boy denkt dat zullen we wel horen .... als hij terugkomt
want ik kan me voorstellen dat iemand de wenkbrauwen wel eens
kan fronzen, maar ik ken Boy niet, misschien heeft hij wel meer
ervaring (met social media) als men denkt.

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

On 17-04-2014 17:36 sabar2 wrote:

[quote removed]

Er staat wel wat "on topic" info en tips tussen.
Wat Boy denkt dat zullen we wel horen .... als hij terugkomt
want ik kan me voorstellen dat iemand de wenkbrauwen wel eens
kan fronzen, maar ik ken Boy niet, misschien heeft hij wel meer
ervaring (met social media) als men denkt.

Ja, nu je 't zegt, als je goed zoekt staat er wel iets tussen. De vraag is inderdaad OF Boy nog terugkeert. Als je nieuwkomers wil afschrikken moet de huidige koers vooral worden voortgezet.

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geÔntegreerd. Oke, noem er eentje dan

boytje
User
spacer line

Beste mensen!

Wat een reacties....
Me familie is Katholiek, alleen hebben ze mij nooit bewust daarmee opgevoed, maar ik weet er wel een heleboel vanaf. ik voel me er vertrouwd bij. Me vriendinnetje ken ik al een jaar en ben al een paar keer voor een lange tijd op Java geweest. De cultuur ken ik onderhand wel en de ouders van mijn vriendinnetje hebben al kennis gemaakt met me ouders die zijn me op komen zoeken in Java omdat ze zagen dat ik het meende. Maar verder wil ik niet meer vertellen. Ik wou alleen vragen of mensen mij informatie konden geven over de procedures en document ect. Dank jullie wel daarvoor Emoticon: Smile En alles heeft voordelen en nadelen en dat is mijn eigen pakkie an.

Voor mij part is dit onderwerp nu klaar! Nogmaals bedankt iedereen!

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 17-04-2014 17:42 ardianto wrote:

[quote removed]

Ja, nu je 't zegt, als je goed zoekt staat er wel iets tussen. De vraag is inderdaad OF Boy nog terugkeert. Als je nieuwkomers wil afschrikken moet de huidige koers vooral worden voortgezet.

Iets soortgelijks heb ik al eens eerder gezegd (zie omong omong)

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 17-04-2014 17:44 boytje wrote:
Beste mensen!

Wat een reacties....
En alles heeft voordelen en nadelen en dat is mijn eigen pakkie an.
Voor mij part is dit onderwerp nu klaar! Nogmaals bedankt iedereen!

Verstandig Boy en veel succes in jullie toekomst

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,298,110 topic views - 233,637 posts - 13,687 topics - 24,452 members - last post @ 18-09-2019 19:07 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,365,822 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com