indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Bjirke
User
spacer line

Ben mij aan het oriënteren voor een “niet zo toeristische” trip van 4 weken in juni. Heb al vaker door andere werelddelen (met openbaar vervoer) gereisd maar dit wordt mijn 1e Indonesië trip en heb daarom graag wat ervaringen/tips van jullie!

Wil altijd een land een beetje kunnen ervaren op niet erg toeristische plekken (platteland ) en daarnaast ook nog wel paar highlights zien (nationaal park, erfgoed, museum etc. Maar dus niet van die voor toeristen opgezette “culturele dorpen”) En ergens pas ik er ook graag een paar relax dagen aan een strand tussen.

Ik land nu in Jakarta en wil op Java bezoeken: Nat. Park Ujong Kulon, daarna met trein naar Jokjakarta en vervlg Soerabaja.
Daarna wil ik graag nog een eiland bezoeken en ik twijfel nog tussen Flores, Lombok of Sumbawa.

Iemand suggesties voor me?

(En waarvandaan is het dan evt. mogelijk om terug te vliegen naar Jakarta?)

Alvast bedankt voor je hulp!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Allereerst: wat moet je in Surabaya? Een immense industriestad, ongezellig. Ben er maandelijks maar geef mijn portie maar aan fikkie.
Vlieg rechtstreeks van Yogyakarta via Denpasar (Bali) naar Flores (Maumere of Labuan Bajo, maakt niet zoveel uit).
Believe me, ik heb 20 jaren lang enkele malen per jaar deze eilanden bereist en zou sowieso Sumbawa overslaan ...... oninteressant. Als de keuze tussen Flores en Lombok zou moeten zijn qua "niet zo toeristisch", dan is voor mij de keuze snel gemaakt. 10x liever Flores: oude culturen, prachtige natuur, bergen/vulkanen, bij Labuan Bajo prachtige stranden, Komodo met de beroemde varanen, de Kelimutu (de 3-kleuren krater), geen geplaag van luidruchtige religies, etc.
Ga niet over land of over zee, a waste of time . Duurt te lang en je vergooit er veel dagen mee.
Tickets kan je vanuit NL via Ticketindonesia booken. Je kan zowel vanuit Maumere als vanuit Labuan Bajo via Bali terug naar Jakarta vliegen (of book een ticket met arrival in Jakarta maar departure vanuit Bali),

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Op dit moment ben ik voor 3 verschillende mensen trips aan het samenstellen. In alledrie zit Flores. Ik vind zelfs Sumbawa wel mooi en interessant maar voor een totaalplaatje zou ik naast Flores( dat sowieso) kiezen voor bijvoorbeeld Sumba of Timor. Daarmee bedoel (en volgens mij YB ook) dat de mensen op Flores en omringende eilanden veel toegankelijker zijn dat op Sumbawa of van Lombok (zeker in Oost Lombok).
Het ligt er een beetje aan wat het budget is. Je zou bijvoorbeeld vanuit Jakarta of Surabaya (inderdaad niks aan aan) ook voor een vlucht naar Kupang kunnen kiezen; dabn kun in NTT (Nusa Tenggara Timor) letterlijk alle kanten uit. Zeker als het een niet toeristische trip moet zijn zou je zelfs kunnen overwegen om het deel op Java, oostelijk van Jakarta over te slaan. het stiikt van de nationale parken in Indonesie.
Een goede combi is ook Flores en Zuid Sulawesi.
Maar, nogmaals er zijn legio mogelijheden. Toeristisch opgezette culturele dorpen heb je niet echt in Indonesie. De mensen wonen er echt, brengen daar hun dagelijkse leven door en er zijn maar weinig plekken waar kunstjes opgevoerd worden in Indonesie, dat is het voordeel dat het toerisme hier niet de aantallen van bijvoorbeeld Thailand heeft bereikt.

Advies: veel lezen, ook hier in dit subforum staan veel dingen en vooral goed nadenken over waar je aankomt en vertrekt. Er zijn veel veel mogelijkheden dan alleen Jakarta.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Bjirke
User
spacer line

Allereerst super bedankt voor jullie snelle reacties! Emoticon: Smile
Jakarta staat in mijn planning omdat ik daar al retour vlucht voor geboekt heb . En Soerabaya alleen om sentimentele redenen als evt. optie om heen te gaan (graf van mn zusje bezoeken)

Nat park Ujong Kulon had ik in mn planning opgenomen op advies van een collega die er was en aangaf dat er ook dingen te bekijken vielen per boot/jeep (zonder urenlange loop trackings) Ben nl licht gehandicapt kan best lopen met een kruk maar bv niet uren klimmen Emoticon:
Maar ik sta open voor alle andere suggesties voor nationaal parken die ook voor mij te doen zijn!

Als ik zo jullie reacties lees, lijkt Flores voor mij idd een goede optie, dus bedankt voor je reactie!
(Sumbawa stond op mn wensen lijstje omdat ik nog verder wilde onderzoeken of het mogelijk was om daar megalieten en de tombes uit de neolitische cultuur te bezoeken)

Fijn ook om te horen dat er geen toeristisch opgezette dorpen met “opvoering van kunstjes” zijn! Vind het lopen door “gewone” plaatsen ook tig maal leuker en interessanter (kon door tips van anderen ook op Sabah de toeristische “culturele dorpen” vermijden)

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Anne Mieke ;doe je die trips samenstellen als werk of als hobby? Want zou het ook wel leuk vinden om die suggesties van je te lezen/zien!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 16-04-2014 23:28 Bjirke wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Anne Mieke ;doe je die trips samenstellen als werk of als hobby? Want zou het ook wel leuk vinden om die suggesties van je te lezen/zien!
Hoewel ik enige tijd als reisadviseur werkzaam ben geweest doe ik dit nu in mijn vrije tijd en nav 27 ervaring in Indonesie. Ik ben er tegenwoordig 3 keer per jaar en heb veel gezien tussen Sumatera en Papua..
Je kunt me ook persoonlijk mailen. Ik kan je helpen met bijvoorbeeld de meest logische route, vele hotels aanbevelen (of niet), wat de moeite waard is en wat bij jou past.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 16-04-2014 23:28 Bjirke wrote: (Sumbawa stond op mn wensen lijstje omdat ik nog verder wilde onderzoeken of het mogelijk was om daar megalieten en de tombes uit de neolitische cultuur te bezoeken)
Ik denk dat je Sumba bedoelt. Niet Sumbawa. De tombes zijn op Sumba.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Allereerst super bedankt voor jullie snelle reacties! Emoticon: Smile
Jakarta staat in mijn planning omdat ik daar al retour vlucht voor geboekt heb . En Soerabaya alleen om sentimentele redenen als evt. optie om heen te gaan (graf van mn zusje bezoeken)
Je kan ook vanuit Surabaya vliegen (via Bali) naar Flores. Geen reden dus om Surabaya over te slaan in jouw geval.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 17-04-2014 15:22 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Ik denk dat je Sumba bedoelt. Niet Sumbawa. De tombes zijn op Sumba.
Wel/ook op Sumbawa. Het was dat ik destijds problemen had om een auto te pakken te krijgen en dus keuzes moest maken.
Op Sumba bedoel je denk ik die overblijfselen die bij de marapu's horen?

Allover (natuur, cultuur, stranden en vooral mensen) is Sumba aantrekkelijker dan Sumbawa vind ik persoonlijk. Sumbawa is mooi maar een eiland dat voor mij in de categorie eenmalig hoort. Op Sumba ben ik een paar keer geweest en staat weer op het programma.

spacer line  

(Sumbawa stond op mn wensen lijstje omdat ik nog verder wilde onderzoeken of het mogelijk was om daar megalieten en de tombes uit de neolitische cultuur te bezoeken)

Mss kan je hier kijken ? :
In Cianjur-West Java .
http://www.indoweb.nl/verborge(...)amide-op-java-23758/

You tube film

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 17-04-2014 17:03 Anne Mieke wrote: Sumbawa is mooi maar een eiland dat voor mij in de categorie eenmalig hoort.
Door werk zeker wel >100x geweest. Ik houd het erbij. Klopt Sumba is mooier.

spacer line  

[quote] Op 17-04-2014 08:41 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Hoewel ik enige tijd als reisadviseur werkzaam ben geweest doe ik dit nu in mijn vrije tijd en nav 27 ervaring in Indonesie. Ik ben er tegenwoordig 3 keer per jaar en heb veel gezien tussen Sumatera en Papua..
Je kunt me ook persoonlijk mailen. Ik kan je helpen met bijvoorbeeld de meest logische route, vele hotels aanbevelen (of niet), wat de moeite waard is en wat bij jou past.

Annemieke, misschien kun je mij ook tips geven en helpen met een logische rondreis. Ik heb zojuist een onderwerp op het forum geplaatst met als onderwerp reistips rondreis gezin inclusief een paradijsje.
Groet, Corien Mieras

Bjirke
User
spacer line

Hartstikke bedankt voor al jullie suggesties! Emoticon: Smile

Inmiddels heb ik ook al uren besteed aan lezen van sub topics en reisverslagen en het opzoeken waar alle plaatsen precies liggen. (erg leuk om al zo veel voorpret te hebben met alleen oriënteren!)

Ondertussen begint mijn globale reis planning ook een beetje vorm te krijgen. Maar ik zal jullie vast nog lastig gaan vallen met diverse praktische vragen!

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Anne Mieke, bedankt voor je aanbod! ik stuur je vandaag nog een mailtje!

wereldreis
User
spacer line

Berichtje voor Annemieke:

Annemieke, wat stel je voor als ik naar Sumba wil? hoeveel tijd heb ik daar voor nodig?
Ik ben al heel vaak in Indonesie geweest, luxe is voor mij onbelangrijk, natuur, mooie stranden, cultuur daar gaat het mij om.

Ik wil je wel persoonlijk mailen maar ik heb het adres niet.

mvg Annemiek

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 28-04-2014 09:02 wereldreis wrote:

Annemieke, wat stel je voor als ik naar Sumba wil? hoeveel tijd heb ik daar voor nodig?
Ik ben al heel vaak in Indonesie geweest, luxe is voor mij onbelangrijk, natuur, mooie stranden, cultuur daar gaat het mij om.

mvg Annemiek

Mijn mailadres staat in mijn profiel maar ik kan het dan net zo goed hier opschrijven.

mihoonRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.telfort.nl

Graag zo snel als mogelijk; ik vertrek nl. zelf a.s. zaterdag (naar Kupang Emoticon: Smile )

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 28-04-2014 09:02 wereldreis wrote:

mvg Annemiek

On 28-04-2014 10:34 Anne Mieke wrote:

[quote removed]

Mijn mailadres staat in mijn profiel maar ik kan het dan net zo goed hier opschrijven.

mihoonRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.telfort.nl

Graag zo snel als mogelijk; ik vertrek nl. zelf a.s. zaterdag (naar Kupang Emoticon: Smile )

Ik heb geen mail ontvangen. Het is niet meer nodig?

Bjirke
User
spacer line

Op basis van alle adviezen en tips hebben we inmiddels een globaal reisschema in ons hoofd (Flores, Timor, en paar dagen Alor) dat we altijd ter plekke nog kunnen aanpassen Emoticon: Smile

Maar ik heb nog wel een praktische vraag. En omdat Anne Mieke op vakantie is en niet altijd internet verbinding heeft, stel ik hem hier maar: heeft iemand de contact info (of tel) voor me van Pae Nope op Timor?
Alvast bedankt!

Daarnaast heb ik ook nog een trein / hotel vraag voor in Jakarta maar wellicht moet ik die in aan ander forum topic stellen?

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Stel die vraag gewoon hier, dan heb je één overzichtelijk pakket Bjirke, zo streng zijn de moderatoren ook weer niet Emoticon: Nooo
Ik denk trouwens dat je binnenkort gewoon antwoord zal krijgen van Anne Mieke, laat die maar schuiven, die zet gewoon in één of andere uithoek een vent op de fiets om stroom op te wekken, internet zal ze hebben Emoticon: Laugh out loud

Bjirke
User
spacer line

hahaha! Emoticon: Smile
Ik had er al netjes een ander topic in een ander forum voor gemaakt Emoticon: Wink Maar stel ze hier ook graag even:

Op 29/05 landen wij om 17.25 in Jakarta.
En de volgende dag 30/5 willen wij graag met de Eksekutif van 8.45 naar Yogjakarta reizen.

Vragen:
• Moet /kan ik dat treinkaartje al op 29/05 in de avond kopen?
• Hoe laat moet ik s morgens op station Gambir zijn als ik met de trein van 8.45 wil gaan?
• En kan ik dan evt nog een treinkaartje kopen?
• Heeft iemand een suggestie voor een hotel in de buurt van station Gambir?
• En wat is de handigste manier om daar s avonds vanaf het vliegveld te komen?

Alvast weer hartelijk bedankt voor jullie hulp!

Bjirke
User
spacer line

En daarnaast heb ik ook nog een Surabaya vraag Emoticon: Wink

Ik wil in Surabaya ook kijken of het voormalige huis van mn ouders nog bestaat (destijds Sambasstraat en dat heet nu wellicht Samba?) en het graf van mn zusje bezoeken. (mijn zusje is in 1947 als klein kind overleden en ligt waarschijnlijk begraven op het publieke gedeelte op Kembang Kuning )

Ik kom op 1 juni per trein aan en heb dan alleen de hele volgende dag de tijd om eea te gaan uitzoeken. en wellicht is het dan handig om een hotel een beetje in de buurt van Kembang Kuning te zoeken.
Maar ik twijfel daar nog over, omdat ik de dag er na met een vlucht van 8.50 weer vertrek en dan is een hotel in buurt vd luchthaven misschien weer handiger!

Iemand een suggestie?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 07-05-2014 15:29 Bjirke wrote:
Maar ik heb nog wel een praktische vraag. En omdat Anne Mieke op vakantie is en niet altijd internet verbinding heeft, stel ik hem hier maar: heeft iemand de contact info (of tel) voor me van Pae Nope op Timor?
Alvast bedankt!?
Inderdaad niet altijd internet. Ik was een paar dagen naar Lamalera op Lembata en in Lewoleba valt het ook niet altijd mee. Emoticon: Angry

Maar hier is het nummer
+62 81339141576

Doe hem maar de groeten van mij (Anna; Anne Mieke is zo lang daar Emoticon: Wink . Met Timor wordt het niks meer deze reis (morgenvroeg naar Adonara)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 07-05-2014 15:39 Malam wrote:
Ik denk trouwens dat je binnenkort gewoon antwoord zal krijgen van Anne Mieke, laat die maar schuiven, die zet gewoon in één of andere uithoek een vent op de fiets om stroom op te wekken, internet zal ze hebben Emoticon: Laugh out loud
Daar komt het wel een beetje op neer ja. Emoticon: Smile

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 07-05-2014 16:03 Bjirke wrote:
hahaha! Emoticon: Smile
Ik had er al netjes een ander topic in een ander forum voor gemaakt Emoticon: Wink Maar stel ze hier ook graag even:

Op 29/05 landen wij om 17.25 in Jakarta.
En de volgende dag 30/5 willen wij graag met de Eksekutif van 8.45 naar Yogjakarta reizen.

Vragen:
• Moet /kan ik dat treinkaartje al op 29/05 in de avond kopen?
• Hoe laat moet ik s morgens op station Gambir zijn als ik met de trein van 8.45 wil gaan?
• En kan ik dan evt nog een treinkaartje kopen?
• Heeft iemand een suggestie voor een hotel in de buurt van station Gambir?
• En wat is de handigste manier om daar s avonds vanaf het vliegveld te komen?

Alvast weer hartelijk bedankt voor jullie hulp!

Kaartje in de avond kopen is natuurlijk het veiligst.
Zorg dat je een half uur van te voren op Ganbir bent.
Het dichtst bij Gambir is nog Jalan Jaksa (jullie budget) oa. hotel Margot maar het is niet te lopen. Als je iets beters wilt hebben dan Fave Hotel vlakbij Sarinah (Thamrin?) Neem een Blure Bird Taxi.
Vanaf het vliegveld ook Bue Bird en gewoon op de meter!

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

Anne Mieke, volgens de mensen van Dive Bluemotion op Banda: Aviastar is now connecting Ambon and Banda every Monday and Thursday.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ha da's nog eens goed nieuws. Ik zie het nog niet op hun website maar daar ga ik wel achteraan..

Heb je anders ook een telefoonnummer van Dive Bluemotion? Kan ik misschien even sms-en of appen.

Dankjewel.

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

+62 812-4714-3922
infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.dive-bluemotion.com

Zitten op Ambon en Bandaneira Emoticon: Smile

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,997,618 topic views - 224,455 posts - 13,533 topics - 16,915 members - last post @ 11-12-2017 20:23 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

93,263,185 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com