indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Sumatra > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

papadom
User
spacer line

Heeft iemand ervaring met het versturen van een bewijs van in leven voor de AOW ?
Ik woon in Sumatra maar de SVB wil dus dat ik een handtekening in Jakarta haal ; ik vindt dit een beetje van de gekke...

Dank / Papadom

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik denk dat Yogya Bali je daar wel antwoord op kan geven.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

papadom,

Jaarlijks bezoek van een afgevaardigde van de ambassade namens de SVB met enige zekerheid. Om te kijken of U nog in leven bent, en niet zoals voorkomt de AOW'er het ondermaanse heeft verlaten en de nabestaande nog "cashen"

Of inderdaad zelf een handtekening halen, U kunt rekenen op controle van uw welzijn Emoticon: Smile

Where there is a will there will be relatives.

simpati
User
spacer line

de SVB wil dus dat ik een handtekening in Jakarta haal
Dat mag de SVB dan zwart op wit laten zien, is dat een picht zal de SVB ook de reis en verblijfkosten moeten betalen.
Je kan een bewijs van leven laten ondertekenen door een belangrijk persoon (burgemeester, notaris) op Samosir en het dan met REGISTER POS opsturen naar de SVB.
Voor ABP heb ik dat levensbewijs laten ondertekenen door een notaris en heb ik het per REGISTER POS opgestuurd, per email nog eens een kopie gestuurd.
ABP heeft de ontvangst van het levensbewijs per email bevestigd.

jstar
User
spacer line

De SVB heeft het zelf over een gemeenteambtenaar of notaris. Dit is per definitie niet iemand in een andere stad of provincie.

Tevens staat Indonesië niet in de lijst van extra te controleren landen.

kby_baru
User
spacer line

Voor een bewijs van leven kan je ook terecht bij een consulaat.

simpati
User
spacer line

Voor een bewijs van leven kan je ook terecht bij een consulaat.
Het Nederlandse Consulaat in Medan is enkele reis van minimaal 6 uur (brommer, boot en bus) vanaf de woonplaats van degene die de vraag stelde.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Gemeentebestuur, plaatselijke overheid, notaris of de Nederlandse diplomatieke vertegenwoordiging (voor personen met de Nederlandse nationaliteit).
Staat op het formulier geheel onderaan. Een kind kan de was doen.
Zou het door een lokale notaris laten doen. Plaatselijke overheid zoals hier gewoon, begrijpt men niet te allen tijde in NL, dus beter notaris.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Zijn er ook huisbezoeken YB, er staat me iets van bij. Of betreft dit "uitzonderlijke" gevallen?

Where there is a will there will be relatives.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Het aantal huisbezoeken is verminderd (bezuinigingen). Steekproefsgewijs wordt er gecontroleerd.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

JA dat kan allemaal wel zijn als je in een conflict situatie terecht bent gekomen dan sta je beken bij hen.
Dit is een interessante topic omdat ik van af 2012 met de S.V.B ben getroffen door maatregelingen, die bekend staat als persoonsgebonden AOW , dat het maakt, dat je daarop je uitkering krijg.
Als je met je drieën ben, dan kan je die een persoon uitkering behouden.
Maar je moet dat melden en daar gaat het vaak fout, door dat er A: geen goed personeel er is en dat men van elkaar niet weet welk S.V.B die uitkering behandeld.
B: Vooral als je in het buitenland zit, met je AOW, dan ben je in Roermond geregistreerd.
Ben in 2013 bij een hoorzitting geweest en werd er excuus gemaakt voor die fouten.
Nu ben ik weer bezig met hen, omdat die persoon gebonden uitkering niet geld en je terug valt naar 50% van die 1400€ en je partner die 2% regeling heeft opgebouwd, met ook een korting van die 50%.regeling.
Dus je weet waar je aan toe ben en of het ook geld dat je in het buitenland verblijft lijkt mij niet relevant, of je moet kunnen aantonen dat je met je meerdere mensen in een huishouding verblijft.
Dat lijkt mij geen probleem in Indonesië, dus je laten weten dat je nog leef is niet het ergste wat je kan overkomen.
Vind de belastingen die je als AOW met een pensioentje en die regeling veel erger....... Emoticon: Angry Emoticon: Frustrated

De AOW is een individueel basispensioen, dat een basisinkomen biedt voor ouderen die niet langer behoren tot de beroepsbevolking. De AOW kent op dit moment drie uitkeringsnormen die gekoppeld zijn aan een bepaalde huishoudensamenstelling. De uitkeringsnorm is voor ‘alleenstaanden’ 70% van het netto minimumloon, voor ‘alleenstaanden met (een) inwonend minderjarig kind(eren)’ 90% van het netto minimumloon en voor ‘gehuwden’ 50% van het netto minimumloon. Wanneer beide partners recht op een volledige AOW-uitkering hebben, ontvangen zij op deze wijze een inkomen ter hoogte van 100% van het netto minimumloon. Bij ‘gehuwden’ kan het gaan om twee personen die getrouwd zijn, maar ook om twee personen die ongehuwd zijn en een gezamenlijke huishouding voeren.

Wanneer u als alleenstaande gaat samenwonen, wordt de AOW-uitkering hierop aangepast. Op welke wijze de persoon waarmee u gaat samenwonen in een inkomen voorziet (bijv. door te werken of door het ontvangen van een uitkering) doet hierbij niet terzake. Als deze persoon geen recht op volledige AOW heeft, omdat men in de verzekerde periode niet altijd in Nederland heeft gewoond (of gewerkt), zijn er andere regelingen dan de AOW (zoals de AIO) om ervoor te zorgen dat het inkomen niet onder het sociaal minimum komt te verkeren.

Er zijn ook geen plannen om de ene partner een hogere AOW-uitkering toe te kennen (zoals de norm voor een alleenstaande), wanneer de andere partner geen volledige AOW-uitkering of overig inkomen ontvangt.

Met vriendelijke groet,

Mw. M. van Vianen- van Zijl

Afdeling Publiek en Informatie

Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid

Houd er rekening mee als je langer dan 13 weken in het buitenland zit je geen AIO uitkering krijg......

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ontopic,

Goed dat de regeling voor het in leven zijn er is.

Off topic,
Om Ziel, ik bedenk net hoe triest het is gesteld in Nederland en dat ik ondertussen medelijden heb met Nederlandse burgers. Regelgeving, incompetentie bij uitvoerders, de gevolgen van politiek en politici. Het is al zover in regels dat inbraken tegenwoordig via een electronisch document moet. Er komt niemand meer langs voor sporen. Oost Europeanen die dit weten en de pakkans nagenoeg nul, nul. En als ze bij toeval gepakt worden staan ze zo weer op straat. Allemaal in het nieuws. Politici die het de doodnormaalste zaak van de wereld vinden de zwakkeren in de samenleving aan te pakken. Ouderen en de sociaal zwakste. Dit om europa en brussel in stand te houden.

En de burger die zucht onder de regel en dwangzucht.
Hier moet ik mijn eigen broek op houden. Niks mis mee. Ze mogen hun regelgeving kado hebben en Nederland verder slopen. Triest maar waar.

It's only kinky the first time.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Oyibo breek mijn bek niet open, als we daar over gaan hebben, dan komt er een beerput open, dat zijn weerga niet kent.
Nederland; na Duitsland, is een land waar heel Europa op rust en waar ze met arendsogen naar kijken.
Of er nog meer te halen valt, waar zelf de regering aan mee doet, met Rutte voorop.
Dus al die straat roof is gewoon ingecalculeerd. Emoticon: Angry
Ik zat net te kijken naar de TV over de pensioenen hadden ze het, met die manke staatssecretaris, nou daar komt ook wat opzetten, verschrikkelijk wat ze aan het doen zijn.
Je heb niets waarde vast opgebouwd, dat dacht je, maar ze hebben dat met medeweten van de werkgevers en de bonden verkwanseld naar een participatie maatschappij.
INLEVEREN MENSEN

Pieter Omtzigt ‏Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.PieterOmtzigt 45 min.
Dag begint met een debat over pensioenen. Op de agenda staat 1000 pagina's stukken van Klijnsma (na jaar wachten). spreektijd: 8 minuten?
Openen Beantwoorden Retweeten Favoriet Meer
cor ‏Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.zieleffe 37 min.
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.PieterOmtzigt Ik zie nu op npo TV belachelijk mensen lachen, om de ouderen pensioen, zij moesten zich schamen, Madlener heeft gelijk

papadom
User
spacer line

Bewijs van in leven geregeld ; gewoon ( in mijn geval ) naar de Kepala Kampung ; zelf een Materai erop geplakt ( om het op te leuken..) Stempels erop ; handtekening en verzenden..

Dank voor de feedback..... Papadom

papadom
User
spacer line

vraag aan Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Zieleffe ; is er ergens een topic te vinden v.w.b. de AOW en de te vorderen belastingen ? Ik moet dat hele cicuit nog doorlopen , ( in Juni ) inclusief het overbruggings krediet.....ben benieuwd........

ibuluhu
User
spacer line

Op 18-04-2014 17:04 schreef papadom:
Bewijs van in leven geregeld ; gewoon ( in mijn geval ) naar de Kepala Kampung ; zelf een Materai erop geplakt ( om het op te leuken..) Stempels erop ; handtekening en verzenden..

Dank voor de feedback..... Papadom

Dat heb ik ook gedaan, maar kreeg het weer retour het moest bij mij via het consulaat en daarna de ambassade in jakarta, die sturen het ook verder naar Nederland.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 18-04-2014 17:12 schreef papadom:
vraag aan Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Zieleffe ; is er ergens een topic te vinden v.w.b. de AOW en de te vorderen belastingen ? Ik moet dat hele cicuit nog doorlopen , ( in Juni ) inclusief het overbruggings krediet.....ben benieuwd........

Ik weet niet wat je bedoel belastingen?? dat laat ik aan mijn account over, want ik betaal en ontvang graag te veel betaalde belastingen Emoticon: Clown Emoticon: Red face

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 19-04-2014 06:36 ibuluhu wrote: Dat heb ik ook gedaan, maar kreeg het weer retour het moest bij mij via het consulaat en daarna de ambassade in jakarta, die sturen het ook verder naar Nederland.
I told him what to do, but.......ah, biarlah.

ibuluhu
User
spacer line

Op 19-04-2014 10:39 schreef Yogya-Bali:

[quote verwijderd]
I told him what to do, but.......ah, biarlah.

Ya benar , diam saja Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated

papadom
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Yogya-Bali ; de 16e schreef je dat een kind de was kon doen ; lokale autoriteiten geen probleem ; Nu , op de 19e schrijf je het tegendeel Emoticon: Cry i told him what to do..) Mis ik iets , of heb ik nu al tropenkolder ...Vandaag de envelop gepost ( 380.000 Rp. )

We zien welwaar het schip strandt..........

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Zou het door een lokale notaris laten doen. Plaatselijke overheid zoals hier gewoon, begrijpt men niet te allen tijde in NL, dus beter notaris.
Klopt. Het mag officieel door een plaatselijke autoriteit maar als tip gaf ik er achteraan wat hierboven staat.
Je hebt met ambtenaren te maken en die denken bureaucratisch. Maak het hen niet te moeilijk om te moeten gaan nadenken, oftewel weten zij wat een kepala RT, lurah of camat is. Kan men ook niet verwachten dat ze van de halve wereld weten wat bijvoorbeeld de functie van een lokale autoriteit in Timboektoe is of elders.
Maar het begrip notaris is internationaal en wordt zeker begrepen en geaccepteerd (ook al heb ik 100 vraagtekens bij notarissen alhier). Je hebt alvast een teken van leven gegeven en dat is goed. Mocht het niet worden geaccepteerd, krijg je automatisch een verzoek terug het alsnog door een notaris dan wel de Nederlandse vertegenwoordiging te laten tekenen (zonder strafboete). Dus enerzijds een goede stap, anderzijds kan (ik zeg kan en niet zal ) er wederom een nieuw verzoek komen. Je kan ook de regionale rapporteur van de SVB opbellen en vragen of ze nog in de buurt komt van je woonplaats om het door haar te laten tekenen.

papadom
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.YB ; dank voor jou reaktie ; ik wacht nog evenaf...Jouw suggestie om de rapporteur van het SVB te bellen om te tekenen in mijn woonplaats lijkt mij ook wel wat , ,zo van : Geachte rapporteur ; mocht u de kou van Nedrland willen ontvluchten , dan heb ik een suggesie voor U ; kom naar het mooie Toba meer in Sumatra ; geniet van de natuur en de rust , en mocht U nog wat tijd overhouden , dan heb ik hier nog een " bewijs van in leven " die nog getekent moet worden ; U mag het meenemen naar Nederland... Uiteraard staat er hier een koude fles Bintang voor U klaar.......mmmm.. lijkt me wel wat...

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Er zijn ook rapporteurs die in Indonesië zitten Paps, je moet er alleen achter zien te komen welke/wie dat is voor jouw gebied.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Please zeg, doe niet zo dom Papadom. Er is toch een SVB-kantoor in Jakarta op de ambassade en in Medan woont een SVB-rapportrice die ook vaak uw kant op moet. Wat heb je nou met NL te maken als je hier in RI zit? SVB heeft samen met de UWV notabene een kantoor in RI met rapporteurs van Sabang tot Merauke. Ff bellen of mailen naar jak-svbRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.minbuza.nl. Een kind (of een bejaarde) kan de was doen.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

http://www.volkskrant.nl/vk/nl(...)tiesamenleving.dhtml

'Mantelzorgboete frustreert de participatiesamenleving'
© ANP. taatssecretaris Jetta Klijnsma van Sociale Zaken en Werkgelegenheid staat tussen een groep werknemers van de sociale werkvoorziening voor aanvang van het Tweede Kamerdebat over de Participatiewet in februari

Dat mens begrijp er totaal niets van,die is altijd verwend geweest, door haar handicap heeft ze ieder voor haar kunnen laten werken en daardoor ziet ze niet hoe het echte leven er uit ziet.
Ik snap niet dat ze zo iemand, op de post hebben neer gezet........ Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

57,178,683 topic views - 226,354 posts - 13,588 topics - 18,097 members - last post @ 26-04-2018 19:56 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

99,557,054 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com