indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

we willen in januari/februari per trein door java reizen is het nodig je slaapplaats te regelen voordat je uitstapt bij een station
We willen ong. Op 5 bekende plaatsen verblijven op de route naar bali en vragen ons af is het makkelijk als je uitstapt bv bij bandung om dan zelf een guesthouse te vinden of isalles ver lopen? Staan er indonesiers bij een station die je hotels/ guesthouses aanbevelen?
Graag reacties van mensen diediteerder gedaan hebben

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Beste anitaderooij,

wanneer u de 5 bekende plaatsen op uw route kenbaar maakt dan komen er
ongetwijfeld tips
er staan op sommige stations wel mensen die u naar eea kunnen verwijzen
cq dit aanbevelen maar of dat de beste zijn durf ik niet altijd te zeggen, dat hangt ook
van uw persoonlijke wensen af.
ik noem maar iets op ... warm water,internetverbinding, tot welk bedrag ...
alleen slaapplaats dat zal geen probleem zijn

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 14-04-2014 18:41 anitaderooij wrote:
we willen in januari/februari per trein door java reizen is het nodig je slaapplaats te regelen voordat je uitstapt bij een station
We willen ong. Op 5 bekende plaatsen verblijven op de route naar bali en vragen ons af is het makkelijk als je uitstapt bv bij bandung om dan zelf een guesthouse te vinden of isalles ver lopen? Staan er indonesiers bij een station die je hotels/ guesthouses aanbevelen?
Graag reacties van mensen diediteerder gedaan hebben
Met de trein komen we al snel uit op Jakarta, Bandung, Yogyakarta, Surabaya en Malang. Dit zijn stuk voor stuk allemaal grote steden. Ik zou niet ingaan op touts die bij het station een hotel aanbevelen. Je betaalt meestal de comissie die zij krijgen en waarom zou je dat doen. Er is in al die steden zo verschrikkelijk veel aan accommodatie. Ja ik heb dit ook wel gedaan, vroeger, 20 jaar geleden of zo.
In Bandung is ten noorden van het station heel veel accomodatie waar je zo heen kan lopen als dat de bedoeling is)
In Jakarta is het Gambirstation nog op meest korte afstand maar toch (te) ver om te lopen.
In Yogyakarta is aan de Jalan Sosrowijayan veel accomodatie, op loopafstand van het station maar verderop in de stad, met name rond Jalan Prawirotaman vind ik persoonlijk meer mogelijkheden en een betere sfeer.
In Surabaya liggen de hotels en guesthouses verspreid en is er rondom het station minder geclusterd.
Malang is kleiner dan voorgaande steden waar op loopasfstand ook wel eea is. bv Hotel Helios.

Ik zou even gaan googlen op Booking.com en Agoda. Tegenwoordig staat er zoveel op, zelfs budgethotels. In januari/februari heb je geen reserveringen vooraf nodig.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Edwel2001
User
spacer line

Kijk maar eens op Tripadvisor.nl dan kan je op plaatsnaam hotels, restaurant en bezienswaardigheden over steden vinden, de prijzen en beoordelen van diverse bookingsites zie je er gelijk bij, succes.

jstar
User
spacer line

Ik snap wel dat je een avontuurlijke reis wil maken en flexibel wil zijn, maar om nu elke keer weer slaapplaatsen ter plekke te moeten regelen? Zelfs de kleinste guesthouses zijn tegenwoordig wel op internet te vinden (en te boeken). Dat neemt toch weer druk van de schouders en potentiŽle stress uit de reis.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 15-04-2014 05:07 jstar wrote:
Zelfs de kleinste guesthouses zijn tegenwoordig wel op internet te vinden (en te boeken). Dat neemt toch weer druk van de schouders en potentiŽle stress uit de reis.
Nee, lang niet alles staat op internet. En het laatste? Ik deed tot voor een paar jaar geleden niet anders (o.a. om voorgaande reden) en doe het voor de helft van de tijd nog steeds zo. Zeker in januari/februari kun je je dat wel veroorloven.

spacer line  

Tegenwoordig heb je al Indonesische internet site's , die de plaatselijke markt goed kennen.

Naast de klassieke "VVV" achtige bronnen.

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Iedereen bedankt voor de reacties
Wij willen dus stoppen in de volgende plaatsen met de trein en zoeken daar in het centrum van iedere plaats low budget slaap gelegenheden hoeft absoluut geen luxe als bed maar schoon is
Wie weet in deze plaatsen goede guesthouses
Bandung
Pangadaran
Yogyakarta
Solo
Surabaya
Anita

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Anita, wat bedoel je met low budget. Dat is nl. voor iedereen anders. Hebben we het over 10 of over 50 euro bijvoorbeeld?
Dus geen airco, geen WiFi?

In Pangandaran komt geen trein overigens. daarvoor moet je, komend uit de richting Bandung, in Banjar uitstappen en dan nog 2 uur met de bus.

spacer line  

Met lod budget denken wij aan bedragen voor slapen tussen 10 en 15 euro per nacht en ik weet dat er in pangadaran geen trein komt maar bedankt voor de opmerking
Anita

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dan kan ik je niet echt helpen Anita, in die zin dat ik er zelf gelogeerd heb. Ik slaap zelf meestal zo tussen 20, 25 euro per nacht. Maar de omgeving die ik hierboven al aangaf zijn in de genoemde steden wel veel mogelijkheden. Misschien moet je je pijlen richten op Thorn Tree van Lonel Planet. Daar zitten veel meer budgetreizigers.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Anita je geeft aan WE
Op veel plekken huur je niet per persoon, maar per kamer.
Ik weet niet uit hoeveel personen de WE bestaat en hoeveel
kamers jullie dan willen maar voor simpele kamers (tot 3 personen)
zijn diverse mogelijkheden (wellicht niet in iedere plaats die opnoemt)
tussen 350.000 - 600.000 rph per nacht (incl tv,warm/koud water, ac,wifi,ontbijt)

In Solo bv Fave,tune,pose,agas (in deze periode zijn ook veel promo's)
Agas heeft zelfs een verwarmd buitenzwembad
ze liggen niet allemaal in het centrum of dichtbij het treinstation

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Sabar er zijn genoeg eenvoudiger hotels en guesthouses dan Faven en Tune waar je voor Rp 100.000 tot Rp 200.000 kan overnachten (per kamer) maar voor mij persoonlijk is dat lang geleden. Ik deed dat vroeger ook. Misschien dat Peter 1964 nog langskomt maar weet niet in hoeverre hij wat dat aangaat Java kent. De meeste forumleden hier gaan toch naar een iets hogere prijsklasse schat ik.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 15-04-2014 20:03 Anne Mieke wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Sabar er zijn genoeg eenvoudiger hotels en guesthouses dan Faven en Tune waar je voor Rp 100.000 tot Rp 200.000 kan overnachten (per kamer) maar voor mij persoonlijk is dat lang geleden. Ik deed dat vroeger ook. Misschien dat Peter 1964 nog langskomt maar weet niet in hoeverre hij wat dat aangaat Java kent. De meeste forumleden hier gaan toch naar een iets hogere prijsklasse schat ik.

Tuurlijk zijn er goedkopere kamers maar ik geef aan inclusief tv,warm/koud water,ac,wifi en ontbijt, (zelfs verwarmd zwembad) dat heb je bij 100.000-200.000
er niet bij zitten

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Yogyakarta, take a look at www.airbnb.com/rooms/1609824 or kambojagh.blogspot.com .
Email: infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.internship-jogja.com

papaya
User
User icon of papaya
spacer line

In Yogya is hotel Tulips heel erg gezellig. leuke atmosfeer en je voelt je er snel thuis. http://www.hotel-tulips.com/

Happiness is not a destination, it's a Way of Living

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

50,648,641 topic views - 222,990 posts - 13,504 topics - 16,540 members - last post @ 21-10-2017 22:26 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

91,140,735 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com