indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

papadom
User
spacer line

Allereerstwil ik aangeven dat ik volledig digibeet ben ; O.k. ik gebruik al enige tijd een Smartfren dongle (het goedkoopste type ) soms gaat het goed met de verbinding ( alleen tekst..) Zaken als korte FB of you tube filmpjes kan ik wel vergeten , alsmede het downloaden van " lichte " bestanden . Nu heeft Smartfren sinds Febr. nieuwe ( snellere ) dongles op de markt gebracht , bv. de DF78AH ( Rp. 300.000 ) en een andere ( 700.000 )
Heeft iemand ervaringen in Sumatra met deze dongles...

simpati
User
spacer line

Beste papadom,
Ik denk dat het gebruik van dongles op Samosir niet meer nodig is, volgens mij kan je gebruik maken van: speedyinstan.com/
Kost slechts Rp. 5.000 per dag en geen extra hardware nodig.
Ga eens een praatje maken met Guido de Belgische eigenaar van www.tobavillageinn.com
Is jammer dat ik voorlopig niet naar Samosir kom, anders had ik jou kunnen helpen net als mijn goede vriend .... die al meer dan 10 jaar op Samosir woont.
Succes,
Jan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

papadom; laat je ook niet gek maken door snellere dongels. Dat klinkt leuk,, maar als het beschikbare signaal niet sterk is, dan maakt het net uit hoe snel je dongel is, en zul je gewoon een langzame verbinding blijven houden.

papadom
User
spacer line

Dank voor de reakties ; vaste verbinding is nog geen optie ; 5 Juta + 2 Juta reparatie a/d telefoonkabels die door de " renovatie " v/d weg door tuktuk beschadigd zijn wordt me te gek. Dus ; hoe verbeter ik mijn verbinding in mijn huidige situatie...Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Jan Simpati ; sorry ik doe geen zaken met Guido ( prive kwestie..) . Verder gaat alles prima Jan ; we hebben het erg naar ons zin ; de rust , de natuur en de muziek etc.

simpati
User
spacer line

Beste Papadom,
Dat jullie het naar de zin hebben mag ik geloven, voor mij blijft Samosir een van de mooiste plekken die ik ooit heb gezien.
Ik gebruik tijdelijk:
www.telkomsel.com/loop
Het gekke is dat die beter werkt in de kampung waar ik woon(de) dan in Surabaya waar ik nu tijdelijk ben.
Ik betaal voor een pakket van totaal 16GB Rp.100.000, dat is voor Sumatra Rp.10,000 duurder.
Succes,
Jan

simpati
User
spacer line

Van dat hele SMARTFREN gebeuren hoef je zeker op Samosir en zeker niet in Ambarita iets positief te verwachten, alles wat je koopt is alleen maar te gebruiken voor SMARTFREN , het al in Medan wel werken en daar was het toen ik het uitprobeerde waardeloos!
Ik heb twee verschillende dongles, één voor CDMA netwerken en één voor GSM (UMTS, HSPA) netwerken, die ik voor alle netwerken in Indonesië kan gebruiken en alle providers goedkoop kan uitproberen.
Internet is erg belangrijk voor mij en de kosten krijg ik op een andere manier ruimschoots terug.
Jan

kby_baru
User
spacer line

Al enige tijd gebruik ik dit.

Voor internet access gebruik ik dan XL simcard. Was een keer in Sumatra en de snelheid was daar ok. Kon ook Youtube video's bekijken.

Hier een beschrijving van de mobiele hotspot waar je gewoon een sim card in kan doen. Maakt dongel overbodig en je hebt WIFI.

http://blog.fastncheap.com/car(...)a-dengan-advan-jetz/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

64,869,141 topic views - 229,381 posts - 13,647 topics - 19,903 members - last post @ 10-12-2018 05:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

109,726,911 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com