indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

.. ik geen 'huis' kan bouwen voor minder dan 25 miljoen rupiah (1800 euro).

Ik kreeg zojuist een emailtje van onze ouwe gabber Beras met zijn eigen forumpje. Hij schreef dit:

Jullie worden als bule gewoon afgezet door tukangs, aannemers of panglongs.

Met een linkje naar het onderwerp waarin hij bewijst dat ik ongelijk heb!

http://indonesieforum.xsbb.nl/(...)p?f=36&t=15&start=10

Maar als we dan lezen:

Doch, exclusief, europees toilet + wastafel, douche cabine, electrische aansluitingen, loodgieterswerkzaamheden, plafond etc.

Nu is geen plafond geen probleem, als het goedkoop is, zit dat er niet bij. Logisch.

Maar geen electra en fatsoenlijk water (al dan niet uit bron). Sorry. In zo'n hok zou ik mijn pembantu nog niet eens durven te stoppen. Mijn auto kan er wel staan, die is niet bang in het donker en kan ook prima tegen de avondwarmte van een gesloten ruimte. En dat voor een witneus! Dat is toch geen huis te noemen?

Voel ik me opgelicht? Nee.

Wie zegt dat het onmogelijk is met zo'n budget een 6x5m huisje te bouwen kent Indonesia NIET en/of wordt afgezet door huizen bouwers en/of onderaannemers en/of losse tukangs.
ik snap wat je probeert, en dat is gelukt. Want je staat toch weer op indahnesia. Nou weet je, het is je van harte gegund! Gefeliciteerd!

Vind ik het prima dat jij denkt dat ik opgelicht ben? Ja.

- Heb je trouwens wel een bouwvergunning voor je 'huis'? Kost ook geld, kun je eenvoudig op besparen door deze niet aan te vragen. Breekt je vanzelf een keer op en dan kost het meer.

- Zou je echt geen electra-meter plaatsen? Kost geld natuurlijk, maar dat maakt dit hok in ieder geval tot iets van een ... eeh huis.

- Gat in de grond om in te kleien is NOG goedkoper dan zo'n hurk-toilet, hopelijk had je die niet gekocht dus!

- Ramen? Gewoon zeiltjes spannen joh, houd het water ook tegen! Wel na ieder noodweer vervangen, maar ach.. is goedkoop!

- Deur heb je ook niet nodig, je kent je buren, die stelen toch niet van je, wel? Gewoon wat van die kleurige lakentjes ophangen joh.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

en je moet niet na 1 dag de kale bakstenen al willen pleisteren. Dat is vragen om scheuren. Even een paar dagen laten drogen is dan ook aan te raden.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Wat ik WEL kan bouwen voor dik 25 miljoen is kostkamers en kiosks. Heb er nu beiden vier (mijn vrouw dus, niet ik, ben geen WNI), kiosks onder, kostkamers boven. 4x3 en 4.5x3. Kiosks hebben ieder eigen PLN aansluiting, kostkamers gaan op 1 meter. Water komt binnenkort van PAM met een pijpje. Bouwvergunning natuurlijk geregeld!

De witneus waar ik het eerder over had staat voor de deur. Emoticon: Puh!

jstar
User
spacer line

Ah, de Everest. Heb ik ook overwogen. Recentelijk foto's van nieuw model gezien; waarschijnlijk 2015.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 12-04-2014 12:41 jstar wrote:

Ah, de Everest. Heb ik ook overwogen. Recentelijk foto's van nieuw model gezien; waarschijnlijk 2015.
Ja, deze is de 2013 uitvoering LTD 2.5 liter diesel automaat 2-wheeldrive. Doet het prima, en je kunt hem makkelijker terugvinden op de parkeerplaats tussen al die Fortuners. Emoticon: Shiny

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Is dit diezelfde snikkel die hier komt spammen met een stuk of 7 nicks?

Die vent is zelf een tukang. Ik heb die link aangeklikt. Een dooie site en forum? En dat ontworpen .........tadaaaa, ktuk. Als deze man pretendeert iets met Indonesie te hebben? Geloof ik niet. Als dit wel zo mocht blijken? Dan is de man terug te vinden in de sex industrie.
Het woord ktuk is neuken in het Balinees. Hij neukt zich groen?

Dat verklaart wel de banden met Thailand natuurlijk Emoticon: Laugh out loud

Zou hij dit ook twitteren? Ik denk het niet.

Where there is a will there will be relatives.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ja, het is wel handig om 7 gebruikers te hebben hier. Zoiets heet met voorbedachte rade of zoiets. Hij wist al dat ie het niet kon winnen, en als toetje gaat hij 'huizen' bouwen om mij iets te bewijzen of zo. Straks komen ze navraag doen voor de bouwvergunning.. dan moet er ineens wat geregeld worden, wat altijd meer kost dan vooraf aanvragen (ambtenaren zijn schappelijk, als het hen zelf een leuk extraatje oplevert). Hopelijk komen zijn toekomstige 'huis'eigenaren niet in opstand omdat ze geen water en licht hebben.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Geen water, geen licht. Dus ook geen wc?
Misschien geeft Beras er dan wel gratis een "hudo" bij.
(bij aankoop van 2 niet geregistreerde kotten)

Want aan de foto"s te zien is het niet meer dan een kot.
Wellicht alleen gebouwd voor zijn Thaise harem, voor wat ktuk zullen we maar zeggen Emoticon: Yawn

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik kreeg nog een reactie via email van ons kapucijnaapje waarin hij in 1 zin, althans, regel tekst, drie keer het woord jochie gebruikte. Daar komt de (kapucijn)aap(je) dus uit de mouw, pure frustratie en jalouzie. Been there, done that! De laatste die dit gevoel had en dit op dergelijk kinderachtige manier uitte is helaas vroegtijdig overleden. Ik had daar overigens niets mee te maken.

Ik vind het wel prima, zolang het niet mijn buurman is. De mazzel! Emoticon: Puh!

jstar
User
spacer line

Heb eens gekeken; leuke tuinhuisjes.

Maar dit kan je toch niet serieus een 'huis' noemen. Voor wat het is, vind ik zelfs 25 juta redelijk duur! Wel goed voor iets als Haïti of zo. Als alternatief voor tenten. En daar gaat het hier ook wel om; voor wie zijn de huisjes bestemd? Is het humanitair (kudos) of commercieel? Je kan hoe dan ook na een jaartje kwaliteitsproblemen verwachten (waterafstotende additieven voor cement bijvoorbeeld, zijn noodzakelijk en redelijk duur). En kom alsjeblieft niet af met het cliché dat de 'inboorlingen' toch niets beters gewend zijn. Een beetje duurzaam bouwen is wel aangewezen.

Ik las na het prachtige initiële ontwerp (met ligbad) trouwens niets meer terug over een keukenblok, gypsum en verf? En drie raampartijen? Blijkbaar heeft men tijdens de constructie dus veel 'luxe-voorzieningen' overboord gegooid. En de betegeling wordt maar wijselijk buiten de berekening gelaten, net als de septische put (daar komt een vaag verhaal over zelf laten metselen zonder info over materiaal kosten).

En wat betreft stroom; met 50 VA heb je niets, echt niets. Probeer eens de ventilator én tv én een gsm lader aan te zetten. En een pomp voor een waterput? Komaan zeg. De prijs van batterijen waar hij het over heeft, zullen hem nog flink opbreken. Een 72 watt solar systeem is al snel 2,5 juta exclusief de batterijen. En de prijs en kwaliteit van de batterijen zal zich nog wel tonen (dat wordt dus vaak vervangen). En al die prachtige huis-tuin-en keuken oplossingen met auto-accu en inverter (dus van 12/24 volt naar 230); hoeveel Watt geven die af?

Weet je wanneer ik écht onder de indruk was geweest? Als ie met gerecycleerde materialen (zoals petflessen of rubberbanden in de muren) had gebouwd. Daar zijn genoeg voorbeelden van te vinden trouwens, zoek maar eens op eco cabanas of earthships en green homes. Je hebt dan een veel betere isolatie en dan beteken je tenminste iets voor de omgeving. En dan was het nóg goedkoper geweest.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

50 VA? een normale TV gaat dan niet lukken, je HP opladen wellicht wel. Overigens zijn dergelijke aansluitingen niet te krijgen, het is minimaal 900 VA wat langzamerhand 1400 VA word. Of liggen er misschien daken van zonnepanelen op en hebben we daar overheen gelezen? Ooh nee, dat kan niet, want dat zou alleen al het hele budget voor een 'huisje' opslokken.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Inderdaad jstar, het bouwkundige juweeltje? Smeer geen verf op de muur, in no time zwart.
Het is een kot, te duur gebouwd. Bij de poot genomen door de buren die even "hulp" hebben geboden hihi.

Volgens mij kan hij zich beter bij ktuk houden.

Je zou het een aardige blamage kunnen noemen LOL.
Illegale hondehokken. Emoticon: Party!

spacer line  

Die houtenhuisjes zien er goed uit.
Als het goed geconserveerd is en van goed gedroogde hout werd gemaakt dan zal het minimaal 30 jaren (of iets meer ) meegaan.

En de minihuisjes ( qua formaat=30m2) is ook niet slecht .
Mijn finse blokhut ( volkstuin Amsterdam) is ook ongeveer 30m2.
Alleen kost het x maal duurder.

Ik vraag me af wat de bouwkosten zijn , want 25-30 jut is wel weinig .
In Lembang (Graha Puspa -Kampung Daun) kost "zelf bouwen in eigen "beheer"in 2010 ongeveer 3,5 jut per m2.

De meeste Indonesiers , de "gewone" werkenden met een salaris van 5 jut t/m Rp 7.5 jut per maand(in Jkt) moeten toch behelpen met "zulke" kleine huizen.

bisa dicek of makemyday .

jstar
User
spacer line

Het is echter commercieel gezien totaal oninteressant om zoiets neer te zetten in Jakarta; daar zijn de grondprijzen veel te hoog voor. En op twee dergelijke kavlings, dus 60 m2, kan je makkelijk een meerverdiepingshuis (townhouse met winkel) of appartementsgebouw(tje) kwakken. Wat veel meer oplevert (in de verkoop of verhuur). Grond is hier nu eenmaal schaars aan het worden.

spacer line  

On 13-04-2014 10:05 jstar wrote:
Het is echter commercieel gezien totaal oninteressant om zoiets neer te zetten in Jakarta; daar zijn de grondprijzen veel te hoog voor. En op twee dergelijke kavlings, dus 60 m2, kan je makkelijk een meerverdiepingshuis (townhouse met winkel) of appartementsgebouw(tje) kwakken. Wat veel meer oplevert (in de verkoop of verhuur). Grond is hier nu eenmaal schaars aan het worden.

We moeten eerlijk zijn om de (zeer)eenvoudige opzet van Beras niet zo maar uitlachen .

Hij heeft zijn budget ook gespecificeerd en het is in de omgeving van Medan , hangt ook af waar .
Een paar jaren geleden vertelde iemand (ex lid) dat zijn schoonfamilie een huis bouwde voor 60 jut, , hij zelf heeft een huis(villa) met een stuk grond plus zwembad .
Kijk als ik zo'n huis moet (laten) bouwen plus zwembad ( waarvoor ? en ik kan niet eens zwemmen, of moet het voor de Koi karpers zijn) in een grote stad zoals Bandung of Jakarta dan kost het diverse M ( zeg maar omstreeks van af 1 jut euro) .
Hangt ook af van de buurt !!

De K.K van mijn ouderlijke huis in Jkt Pusat ( kamar kecil) waar ik tig jaren iets deponeerde is meer dan 100 jut waard .
PS: voor de duidelijkheid, ik ben geen big spender, heb nu een Ollandse echtpaar AOW plus kleine bedrijfspensioen.

bisa dicek of makemyday .

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Om Sid, dat kun je toch geen huis noemen? Beras zijn Neuk Groen PT bouwt wel gedrochtjes van luchtkasteeltjes. Een lokaal die een beetje geld heeft bouwt het niet zo.

En wil het niet hebben. Beras aka 7 andere nicks heeft aandacht nodig. Nogmaals, voor dat geld bouw je niks zinnigs. Misschien een paar lokalen die er in willen. Lachwekkend is het zeker. Gelukkig maar dat hij zijn eigen "outlet" heeft. Jeroen bedient hem op zijn wenken en geeft de aandacht die hij zo graag wil.

Het lijkt er meer op dat Beras en zijn schizofrene andere nicks zich beziggen in de dames industrie. De naam van zijn site, "neuk groen" en de warme banden met Thailand beloven weinig goeds.

Ieder zijn meug Sid. Emoticon: Bye bye

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Je zal overigens maar met de gedachte leven dat mede-Indonesiers je dankbaar zijn dat je ze in een berghok wil laten wonen. Dan ben je toch ook rijp voor een bezoek aan aan de gekkendokter. Zoals ik al zei: ik zet er mijn witneus nog net neer.. maar daar houd het bij op.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 13-04-2014 09:52 Surya Atmadja wrote:
Die houtenhuisjes zien er goed uit.
Als het goed geconserveerd is en van goed gedroogde hout werd gemaakt dan zal het minimaal 30 jaren (of iets meer ) meegaan.
Dat is een grote ALS surya. Hier word hout gekapt en een dag later staat het als een kozijn in iemand z'n huis. Totaal geen aandacht voor kwaliteit in dit land, want alles gaat om 1000 rupiah meer winst helaas. Als je goedkoop bouwt dan kun je er vanuit gaan dat het om dit soort kwaliteit gaat. Als er dan iemand is die stelt 'heb ik gecontroleerd' (want dat verwacht ik wel) dan zeg ik 'onmogelijk'.. dit aangezien hij/zij er niet bij heeft gewacht van moment van kappen tot het moment dat het een kozijn in zijn/haar huis werd.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Maar goed, als we een adres hebben van deze 'huisjes' dan kom ik graag over een jaar eens kijken om te zien wat er nog van over is. Dat kost even tijd, maar als we dan de foto's hebben kunnen we kijken wie er gelijkt heeft. Toch?

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

En natuurlijk ter plaatse even horen hoeveel er al "verkocht" zijn ! En hoeveel bule er al wonen. Zag op de tekening overigens nog een toilet staan, die zal er wel uit zijn Emoticon: Smile

Ook lijkt me de douche in de slaapkamer, als add on redelijk oppertuun.
Of je moet natuurlijk gewoon douche water in je slaapkamer onder bed willen hebben.

Misschien is dat wel de Beras standaard. Ik weet niet wat hij gewend is.
Maar als we het nieuwbouw krot van Beras aanschouwen? Is dat gelijk aan geen standaard. Aan de foto's te zien was het prachtig gebruikt sloophout. Ook niks mis mee van voor deuren en kozijnen nauwelijks geschikt normaal gesproken.

Te koop, standaard villa type Frank.

Stromend water aanwezig. (lekkage)
Huisdieren gratis (ongedierte en schimmels)
Muurdecoratie abstract (Vochtplekken)
Milieu vriendelijk (geen gebruik van verf)
Natuurlijk toilet (De tuin)
1 doos kaarsen gratis (Geen stroom aanwezig)'
Ontbrekend sanitair (voor de echte survivers)
De bouw is gedaan zonder enige vorm van grond test. (Blijft spannend)
De vloer is niet van beton maar "screed" en dus niet waterdicht.
Membraam onder de vloer ontbreekt.

Dit bovenstaande voor genoemde prijs?

In 19e eeuw bouwde ze ongeveer hetzelfde. Genaamd veestallen.
De woning is natuurlijk 100% ktuk green, dat weer wel Emoticon: Laugh out loud

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Om maar even met de deur in huis te vallen, of het nu een hoemeleboem deur is of een echte hardhouten dure deur maakt geen reet uit.
Ik volg nu enkele dagen deze topic en eerlijk is eerlijk ik wordt er een beetje eng van.

We hebben in het verleden al twee keer meegemaakt dat er ex leden van dit forum zich op internet begaven met een berg vuilspuiterij, daar was niemand blij mee en er is niemand ook een cent wijzer van geworden.

Met het opzetten van deze topic gaat het dezelfde kant op, actie reactie, je kan er op wachten.
Nergens voor nodig, heeft totaal geen nut het lijkt eerder op leedvermaak, als de man gelukkig is met wat hij doet, laat hem dan in die waarde.
Emails flikker je in de prullenmand en klaar is Kees.
Advies: slot op deze topic. Emoticon: Bye bye

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

malam; ik heb inmiddels meerdere emailtjes gekregen waarin deze persoon om aandacht schreeuwt. Daar heb ik ervaring mee, en het is leuk tot ik er zelf genoeg van heb (zeg maar een beetje hoe anderen zich hier gedragen qua offtopic gaan). Dit is nu nog leuk, want iemand die drie x in 1 zin het woord jochie gebruikt is gewoon zwaar over de stress, strontjaloers of iets in die richting. En dat is leuk. Wie weet kan ik nog wat dagen van zijn leven afsnoepen.

Zoals gezegd; ik ben bereid er over 12 maanden heen te vliegen om een reportage te maken. Dan kunnen we daarna tezamen bepalen of het inderdaad mogelijk is om een 'huis' te bouwen voor 25 miljoen. Dan bepalen we eerst samen waar een 'huis' aan moet voldoen natuurlijk, maar daar hebben we nog 12 maanden voor. Kan prima onder redelijkheid.

En als we hier besluiten dat het gelukt is, dan wil ik wel een investering doen voor de bouw van 1 huis.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Ik tel 4 keer malam.
Waarvan 3 met website. Laat ik nou het idee hebben dat yerun er nou niet warm of koud van kan worden. Het is zijn topic. Misschien ziet tie reden hem dicht te doen.

Ik zie het wel.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Tja ik kan daar wel wat op zeggen, een opmerking die ik wel meer hier in het verleden heb gezien.
Vecht emails onderling uit en niet op het forum.
Als moderator steek je nu éénmaal je kop boven het maaiveld uit en zal je soms wat meer incasseringsvermogen moeten hebben.

Anders de tegenpartij de kans geven hier te antwoorden, simpeler kan ik het niet maken.
Antwoorden op gestuurde emails plaatsen hier zodat de hele goegemeente over zo iemand heen valt zonder dat hij daar weerwoord op kan geven lijkt mij niet de aangewezen weg.
Ja ja ik ben eigenwijs, ik weet het, maar recht is recht en krom is krom.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

malam; die kans heeft hij meerdere malen verspeeld. Dat is dus vette pech. Ik heb verder aangeboden wat ik 3 berichten hoger schrijf. Daar moet ie het mee doen. Aanbod staat. Aan meneer de kappucijn-aap om dit aan te nemen of niet. Ik betaal zelf mijn tickets naar 'plaats delict' wel hoor.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

61,707,739 topic views - 228,240 posts - 13,631 topics - 19,471 members - last post @ 25-09-2018 14:57 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

105,796,236 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com