indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gebruikers hebben wat te zeggen > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Kijken of dit topic loopt.....

Gisteren naar een 2e hands elektrische fiets gekeken....nou, nou de prijzen liegen er niet om, maar mijn geluk is dat ik voor mijn oude fiets 500 euro terug krijgt Emoticon: Yes!
Even proef gereden het bevalt prima, het wordt nog na gekeken en volgende week "race ik met mijn "nieuwe" fiets naar huis Emoticon: Party! Emoticon: Party!
Met de zomer in het vooruitzicht is het heerlijk om te fietsen en de schoonheid van de natuur al fietsende te bewonderen en genieten.
In IR zou ik het absoluut niet durven te doen....als je ziet hoe het verkeer voorbij raast bbrrrrr....het is net Russische roulette, wanneer ben je aan de beurt om naar de hemel te gaan Emoticon: Nooo Maar als je daar natuurlijk als kind ben opgegroeid weet je het natuurlijk niet beter, toch?
Prettig weekend voor allen toegewenst.... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

jstar
User
spacer line

Eigenlijk fiets ik hier redelijk veel op de korte afstanden. En dat in de grootste, warmste, meest vervuilde en drukste stad van de regio! Had ik heetste en vochtigste al gezegd? En 'zij die alles beter weet' verklaart me voor gek. Net als alle kijklustigen op de weg trouwens. (Hey Mister, how are you?) Meestal neem ik de fiets naar de winkel of Coffee Bean maar ook 's nachts met één van de honden (die veel beweging nodig heeft) ga ik vaak wat fietsen. Dan is het ook draaglijk met 24 graden.

Ze zijn wel van inferieure kwaliteit, die fietsen hier, om het woord troep niet te gebruiken; ik moet zeker elk jaar een nieuwe kopen. En in de tussentijd ook nog eens de helft van de fiets vervangen; onderdelen zijn nauwelijks te krijgen dus als ik in Nederland ben, koop ik altijd remkabels, remhandels (ze breken nl. gewoon af), etc. Overigens, alles van chroom en zelfs RVS houdt het hier niet lang vol; net Franse auto's uit de jaren zeventig.

Elektrische fietsen zie je wel niet veel; allemaal uit Cina natuurlijk. Maar ik hoorde verleden keer van een fietsenmaker in Rotterdam dat merken als Batavus, Sparta en Gazelle daar nu ook gemaakt worden. Je moet blijkbaar goed uitkijken welke accu (Li-ion) je neemt en bepalen of je voorwiel of achterwielaandrijving wilt (gesloten kettingkast). Ik was er over aan het denken om er een aantal in te voeren, nogal veel mensen hebben interesse. (Let op, Bule Gembel, opportuniteit!) We hebben ook wel wat motorfietsen maar die worden eigenlijk alleen door de huishoudelijke staf gebruikt.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Wens je heel veel plezier met je elektrische solex Kembang Emoticon: Yes!
500 pietermannen terug voor je driewieler valt niet tegen Emoticon: Yummie! , lekker op de fietspaden snorren en dat kan in Nederland Emoticon: Yeah right!

Hier ligt het wat anders, je moet hier de kunst ontwikkelen alles te zien, alleen je medeweggebruikers moeten denken dat je ze niet hebt gezien.
Dan stoppen ze voor je Emoticon: Laugh out loud

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Fietsen doe ik hier niet. Eigenlijk wel jammer, want super gezond en zweten is ook niet echt ongezond te noemen. Natuurlijk voldoende water e.d. drinken om weer terug te komen. Moest er toch eens naar kijken zo langzamerhand.

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Dit is mijn trots; een bakfiets met elektrisch aangedreven motor.
Omdat ik geen auto rijd en van (karper) vissen houd. De benodigde spullen daarvoor neem je niet zomaar op je rug mee, dus is zo’n karretje een uitkomst.
Het grote voordeel is dat je zo op plekken kan komen waar de andere vissers met den automobiel niet kunnen komen. Zo is het meestal zeer rustig op die plekken en dat is beter voor de vangst en mijn gemoedsrust. Zo kan ik in het drukste gebied van Nederland toch nog momenten van verlatenheid ervaren. En als er dan toevallig nog een populair balspelletje op de buis is, dan lijkt het wel alsof ik alleen op de wereld ben. Heerlijk!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.dangdude; dat mag best wat trots zijn inderdaad! GEWELDIG ding om te zien alleen al!

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Dat vinden de jonge moedertjes kennelijk ook Jeroen. Deze bakfietsen zijn tegenwoordig voornamelijk bij hen in trek voor het peutervervoer. Het valt me op dat ze me zeer lief en vriendelijk aankijken als ik met mijn karretje langsfiets.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Emoticon: Very funny dat is een mooie bijkomstigheid. Beetje vriendelijkheid in de wereld. Of jalouzie.. tja..

renem
User
spacer line

Ben een paar keer met (achter )Wouter aangefiets in pondok gede nou dat was wel weer even genoeg hehe.
Verkeer is echt te veel van het goede voormij + het tempo van Wouter was iets te hoog voormij .
Wel een moeie belevenis trouwens.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Renem daar kan ik me wat bij voorstellen, één trap van die lange Braber is is vier trapjes voor die kleine mannekes als ik, hij is bovendien zo getraind als de pest Emoticon: Bye bye

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Dangdut, het lijkt wel een voet aangedreven Leopardtank met raketwerpers, geintjuuuuuuh, als ge maar leut het.
Met jouw karperkanon kan je inderdaad ook op het voormalig eiland de Beer bij het Brielse meer komen waar men niet met de auto kan komen.

Dat binnen net die lekkere plekjes waar je die jongens kan verschalken Emoticon: Yummie! Emoticon: Yes!

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Leut heb ik zeker Malam en ja, het lijkt inderdaad op grof geschut. Maar in die raketwerpers zitten drie werpstokken á 360 cm en een paraplutent, mijn nachtverblijf voor aan de waterkant.
Het Brielse meer is een beetje ver weg voor mij (Gouda) en ik zat aan zoutwater te denken. Maar nee, ik heb het even opgezocht. Komt natuurlijk van de Brielse Maas en is dus zoet. Ja, er zitten zeker karpers en vissers van mijn forum weten de goede plekken. Mogelijk iets voor een vakantietripje. Thnx voor de tip!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Een keur aan plekjes waar je je alleen op de wereld waant Dangdut, een enorm groot natuurgebied Emoticon: Yummie!
Ook een paradijs voor fietsers om ontopic te komen, je kan vanaf Oostvoorne, het begin van het Brielse meer helemaal naar de Heyenoordtunnel bij Barendrecht.

Het Brielse meer loopt dan via het voedingskanaal over in de oude Maas bij Spijkenisse, langs de oevers fietsen, tot je er bij neer valt, hier en daar een uitspanning voor de broodnodige versnapering.
Overal plek om te hengelen, via de Heyenoordtunnel terug aan de andere kant, hetzelfde laken en pak.
Bij Rozenburg overvaren dan sta je in Maassluis, trek er maar 6 dagen voor uit, een aanrader.

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Het gebied is totaal nieuw voor me, ik ben er geloof ik nog nooit geweest. Daarom alleen al is het een trip waard.
Doordat het zo’n groot meer is zal het niet eenvoudig zijn om aan de karper te komen. Sowieso zal men als visser uren, ja zelfs dagen moeten ‘maken’ om iets van het visgedrag daar te weten te komen. Maar dat maakt deze bezigheid juist interessant. Zelfs als ik niets vang kan ik van het buiten zijn genieten. En het is goedkoper als in de kroeg.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Kijk maar Dangdut, ook de oevers van de oude Maas, één groot natuurgebied, niet om te karperen, dan moet je in het Brielse meer zijn, maar wel een fiets paradijs.
Er is zat over te vinden op internet.

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Ook van de Oude Maas weet ik niet veel, dat laat ik aan mijn vismaten uit Spijkenisse en Hoogvliet over. Want gevist wordt daar zeker!
Fietsen ben ik ook een groot fan van. Ik heb bepakte trips (mountainbike + fietstassen en lowriders ) in de Ardennen, UK, Frankrijk en Portugal gedaan. Dan kwam ik wel eens langs rustieke plekjes aan het water en dan speet het me dat ik geen hengelspullen bij me had.
Nu kan ik het combineren met mij nieuwe karretje.

papadom
User
spacer line

Heb 5 maanden geleden een elektrische fiets in Sumatra gekocht voor de kinderen van mijn vriendin ; Het valt mij niet tegen ; het laadapparaat brandde door , na 3 maanden en de meeste externe onderdelen zoals bagage dragers en standaards roesten onder je kont weg , maar verder heel relaxed om geluidloos rond Samosir te rijden...De kids nemen hem iedere keer mee naar school : Tuktuk----Ambarita en totnutoe geen problemen . Geen stank , geen bensin...Geweldig ding om mee te shoppen....

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Nou dandude...je ben wat betreft fietsen best sportief hoor...djempol jij.... Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Maar gezien mijn arthrose steeds meer gaat opspelen en vooral mijn kniečn is zo´n
elektrische fiets een uitkomst , ik kan dan heerlijk rond toeren zonder ik een al te pijnlijke kniečn gaat krijgen.

Tja...door de hoge vochtigheidsgehalte in IR rot alles onder kont weg papadom...maar zo je eigen te verplaatsen is beter én gezonder dan alle brommers, tuk tuks..... dan zou wat betreft die luchtvervuiling van de uitlaatgassen ) vooral de brommers stukken schelen Emoticon: Yes! Wat dat vond ik op Java in grote steden en dorpen een verschrikking en liep toen met een zakdoek voor mijn neus- mond rond. Maar....in de Desa´s ( Bergen) is het daar lekker schoon en fris... Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Of in stille dorpen maar ik ben bang dat het er weinig zijn....ha.ha.haaaa

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 12-04-2014 11:13 schreef dangdude03:
Dit is mijn trots; een bakfiets met elektrisch aangedreven motor.
Omdat ik geen auto rijd en van (karper) vissen houd. De benodigde spullen daarvoor neem je niet zomaar op je rug mee, dus is zo’n karretje een uitkomst.
Het grote voordeel is dat je zo op plekken kan komen waar de andere vissers met den automobiel niet kunnen komen. Zo is het meestal zeer rustig op die plekken en dat is beter voor de vangst en mijn gemoedsrust. Zo kan ik in het drukste gebied van Nederland toch nog momenten van verlatenheid ervaren. En als er dan toevallig nog een populair balspelletje op de buis is, dan lijkt het wel alsof ik alleen op de wereld ben. Heerlijk!

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

Ik ben geen visser en helemaal niet, een fietser, dat zijn mijn tekortkomingen.
Als dat alles is dan vind ik het wel goed.
Maar vanmorgen op de TV gezien elektronisch vissen met radar en kleine bootje op afstand bediening is de trend van het vissen.
Je kan er bij slapen want als er en karper dicht bij het aas komt gaat er een alarm af, wat wil je nog meer.
Op zo'n bakfiets kwam vroeger de groenteboer mee langs, er werd van alles gesleept met die rotding om hout te vervoeren wat wij moesten vroeger.
Neen gelukkig een nieuwe tijdperk, alles op zijn elektrische als hulp middel, kembang zo is het lekker in de buitenlucht wat wil je nog meer. Emoticon: Shiny Emoticon: Party!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Electrische hulpmiddelen zijn gemakkelijk.
Ik heb er weleens over gedacht om mijn scootmobiel naar Indonesie te "verhuizen"
maar dat plan had meer min als pluspunten, dus ik blijf gewoon gebruik maken
van de diensten van mijn maatje met zijn becak, verdient hij ook nog een centje bij.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

On 13-04-2014 17:09 zieleffe wrote:

[quote removed]

Maar vanmorgen op de TV gezien elektronisch vissen met radar en kleine bootje op afstand bediening is de trend van het vissen.
Je kan er bij slapen want als er en karper dicht bij het aas komt gaat er een alarm af, wat wil je nog meer.

Inderdaad Om Ziel, karpervissers maken tegenwoordig gebruik van elektronische middelen.
Elektronische beetmelders gebruik ik ook; er gaat een piepend alarm wanneer de vis het aas pakt. Het kan namelijk uren duren na het ingooien van de hengel, voordat een karper het aas neemt. Vaak is dat in de nacht. Uren staren naar een dobber is dan zeer lastig, dus die beetmelders zijn geen luxe meer.
Ook zijn er vissers die gebruik maken van een op afstand bestuurbaar bootje. Hiermee wordt het aas gedropt op afstand. Zelf gebruik ik die niet en voer mijn aasballetjes met behulp van een katapult.

Vroeger ging ik op een gewone fiets naar de waterkant, maar had zoveel spullen bij me dat ik topzwaar was en soms bijna omviel. Die bakfiets was dus een uitkomst.
Dat oude model zal een stuk zwaarder trappen dan het elektrisch aangedreven karretje van mij. Net zo zwaar als een becak. Ik heb ze beide wel eens bereden.

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Ook wij beschikken over electrische fietsen. Staan nu thuis, maar gaan vandaag, achter op de fietsendrager, mee naar ons onderkomen in het prachtige Friesland. Wij houden van fietsen, maar sinds mijn vrouw (net als Kembang) zere knietjes heeft, doen we dat met ondersteuning.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

jstar
User
spacer line

Ongelofelijke prijzen trouwens, die elektrische bakfietsen; al snel meer dan €2.300 ?! Slik.

http://www.elektrischebakfietswinkel.nl

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

2300? Auw, daar koop je 3 Mio's voor Emoticon: Confused

jstar
User
spacer line

Natuurlijk had Dangdude ook voor een motor met aanhanger kunnen gaan. En dan kan ie nog bijklussen en wat extra verdienen met 'motoruitvaarten'.

jstar
User
spacer line

Over vissen gesproken; persoonlijk vind ik het zeevissen toch wel veel interessanter dan zoetwater. Alhoewel op snoekbaars op het Hollands Diep ook leuk kan zijn. Met zoutwater heb ik het niet over saaie kabeljauw- of makreel-trips vanuit Scheveningen of Oostende natuurlijk.

In de foto zie je me op een meerdaagse trip voor de westkust van Mexico (vertrekkend vanuit Californië ). Zeer intensief maar wel ongelofelijk leuk. En achteraf de hele koelkast vol met tonijn en barracuda (bbq!). Dat is iets wat hier nog steeds op het lijstje (de fameuze bucket list) staat; ik ben nog niet bij Flores, Papua of Karimunjawa gaan vissen.

Tips altijd welkom.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

59,760,066 topic views - 227,359 posts - 13,611 topics - 18,997 members - last post @ 22-07-2018 20:57 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

102,975,498 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com