indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

esther
User
spacer line

Hallo,

Voordat ik met mijn trektocht door heel Indonesie begin, wil ik eerst ff de eerste dagen/week op een mooie plek bijkomen en rusten. Genieten van zon, zee, strand en duiken/snorkelen.
Ik kom aan op Denpasar en slaap de 1e 2 nachten in Kuta. De overige 90 dagen zijn ongepland en ongeorganiseerd.
Is het hierna de moeite waard om naar Lovina (of ergens anders op Bali) te gaan of is het beter naar de Gili islands op Lombok te gaan.
Is het mogelijk om vanuit Lombok direct naar Java te reizen zonder te hoeven vliegen?

alvast bedankt, groetjes Esther.

E.Vliet
User
spacer line

Hi Esther,

Een paar dagen op Bali is genoeg. De Gunung Agung (hoogste berg op Bali) op, even langs de Besakih (groot tempelcomplex), Ubud is een bezoekje waard (kunstenaarsdorp) en een trip naar Lovina.
Omdat Bali niet zo groot is kun je dit makkelijk in een paar dagen doen. Vervolgens naar Lombok (vanaf Bandangbai bijv. gaan boten naar Lombok) en de Gili Islands zijn inderdaad een aanrader. Lekker snorkelen bijv.

Vanaf Lombok zal er vast een boot gaan naar Java, wellicht met tussenstop in Bali. Pelni wellicht?

Maar dan, je wilt 90 dagen door Indonesie reizen?
Een toeristenvisum is max. 60 dagen geldig en gelieve je daar aan te houden. Indien je familie of vrienden hebt in Indonesie kun je wellicht op uitnodiging. Geldt voor twee maanden en is maandelijks te verlengen met max. verblijf van 6 maanden.

Veel reisplezier.
Erwin

esther
User
spacer line

hi Erwin,

bedankt voor je reactie en de informatie. Ik ga ff op de pelni site kijken!

verder heb ik een visum geregeld voor 60 dagen en steek dan vanuit Manado over naar de Filippijnen. Dat is dus goed geregeld.

groetjes esther

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,925,131 topic views - 238,331 posts - 13,717 topics - 29,627 members - last post @ 06-04-2020 21:34 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,974,865 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com