indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Rik11
User
spacer line

Beste mensen

Ik en vier medestudenten gaan stage lopen in Surabaya. Alles is al geregeld, maar wij kunnen geen goede verblijfplaats vinden. We zoeken naar een huis/appartement of zoiets. Aangezien het een stage van 11 weken is hebben we het liefst iets waar je ook kan 'chillen'.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee en kan die mij een paar goede tips geven? Emoticon: Worship

simpati
User
spacer line

Surabaya is geen dorp maar een erg grote stad, als je eens begint met de buurt waar jullie iets zoeken.
Wat bedoel je met chillen? , dat woord ken ik niet.

jstar
User
spacer line

Uit de categorie onnodig Engels: Genieten.

Www.rumah.com. en www.rumah123.com zijn de meest gebruikte websites voor zoekertjes in onroerend goed, niet alleen voor verkoop maar ook voor verhuur.

Als voorbeeld: http://m.rumah123.com/rumah-di(...)jawa-timur/surabaya/

jstar
User
spacer line

Zoals al eerder gezegd, is het buiten de toeristische trekpleisters niet eenvoudig iets gedurende een korte termijn te huren buiten de zgn. Serviced Apartments. Dat zijn eigenlijk bijna hotels; alleen worden het linnen en de handdoeken niet dagelijks vervangen en het appartement wordt alleen af en toe schoongemaakt. Ook heeft men minder voorzieningen (zoals restaurants) in het gebouw. Vaak is er wel een zwembad en nachtwinkel.

Praat je over huizen of appartementen, is er in de grote steden ook meestal een huurcontract van één of twee jaar. En het bedrag dient vooraf betaald te worden. Je zou het theoretisch na drie maanden kunnen onderverhuren maar begin daar eens mee....

Op kamers gaan in één huis zou kunnen maar dat heeft ook wel nadelen. Het voordeel van zo'n 'kost' is dat alles voor je gedaan wordt, zoals schoonmaken en de was. Wel is het vaak redelijk streng, wordt bezoek van de andere sekse niet toegestaan en kan je het feesten wel vergeten. De kans dat men gelijktijdig vijf kamers beschikbaar heeft is ook wel heel klein.

simpati
User
spacer line

Ik denk dat The Square Apartment Jl. Siwalankerto, 146-148, 60236 Surabaya hetgeen kan bieden wat jullie zoeken, het is te boeken bij Agoda en Booking.com.
Het appartement is rechtstreeks te boeken per maand voor IDR 3.800.000 exclusief water en elektrisch.
In dezelfde buurt ligt ook nog het http://www.highpoint-apartment.com/ de appartementen zijn daar groter, verder weet ik daarvan nog geen details.
Succes,
Jan

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

58,967,304 topic views - 227,014 posts - 13,603 topics - 18,700 members - last post @ 22-06-2018 20:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

101,855,342 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com