indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik ben benieuwd naar wat er in IndonesiŽ gebeurd met dat besturings-programma van WinXP
Hier is van af vandaag geen ondersteuning meer zodat je kans loopt een cyberaanval van criminelen kan verwachten,
De banken wijzen er op, dat je beter, Win XP niet meer te gebruiken. Emoticon: Emoticon: Blush

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

ibuluhu
User
spacer line

Dat is in Indonesie al langer bekend, Windows 8 doet het ook goed.

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

werd me gisteren verteld inderdaad, al paar x problemen gehad, je klikt iets aan en je hele computer wordt overgenomen, ik koop elk jaar kaspersky virus scanner maar die is machteloos tegen dit soort praktijken. heb wel goeie oplossing gevonden:

https://www.malwarebytes.org/free/

is gratis en veegt al die ellende weg, heeft me al paar x goed uit de brand gehaald Emoticon: Smile

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Niemand, maar dan ook echt niemand, koopt hier de software, mijnheer Zieleffe. Ik ben abuis: Men koopt gewoon kopieŽn in een Mangga Dua mall of zo. Dat kost tussen 10 en 50 duizend rupiah, ook als het gaat om een heel duur programma als Photoshop of Microsoft Office. Hetzelfde met Windows. En er wordt heel af en toe een keer tegen opgetreden (eerst worden ze natuurlijk gewaarschuwd).

Ik zou zelfs niet weten waar je de officiŽle software zou kunnen kopen; Gramedia misschien? Dat kopiŽren gaat heel ver; hetzelfde geldt voor films op DVD en BlueRay. Zelfs alle game consoles zoals Playstation en Xbox zijn 'gechipt'; er zijn bijna geen officiŽle spellen verkrijgbaar.

Windows 7 (en zelfs 8) werkt goed op die kleine netbooks die altijd XP hadden. Iedereen kan dus makkelijk 'upgraden' voor ťťn ŗ twee euro.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

oppassen met die kopieen kopen overigens, vooral spelletjes ed, zitten vaak vol met virussen. paar jaar geleden deeed de politie volop razia's in malls in bandung en jakarta, laptops checken, als er een gekopieerd programma op stond (allemaal dus) dan werd zo'n laptop in beslag genomen... typisch....

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja dat wist ik wel Lieve dat men daar veel aan illegale software verkoopt.
Dat was al heel lang geleden, van die karaoke cd, die je op de straat kon kopen.
Trouwens wat word er in IndonesiŽ niet gekopieerd het is allemaal nep daaro.
Dat men dan ook dat gewoon vind is dan ook begrijpelijk er word niet opgetreden want de mensen moeten daar wel aan geld zien te komen.
Daar leg ik mij eigen bij neer....... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Sadley

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 08-04-2014 09:52 madrotter wrote: heb wel goeie oplossing gevonden

Ik ook.

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Deze ga ik proberen:

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Linux is prima, maar niet beter dan OS X, en wel aanmerkelijk moeilijker.

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Linux Mint schijnt te doen. Maar dan moet ik nog Wine Of Windows downloaden om diverse programma's te kunnen gebruiken.
Linux komt op mijn desktop, op mijn laptop heb ik nog Windows 7

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 08-04-2014 12:00 dangdude03 wrote: Maar dan moet ik nog Wine Of Windows downloaden om diverse programma's te kunnen gebruiken.

Dan zou ik VitualBox downloaden (gratis) als je genoeg RAM hebt. Dan draai je twee besturingssystemen naast elkaar, en kun je Windows buiten het Internet houden.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik ben hier mee aan het experimenteren met Andriod het is moeilijker de foto's te kopiŽren.
Dat gaat niet zo snel, want je hebt geen muis om er op te klikken, je moet met je vingers werken, of met een speciale pen, dan moet je weer naar een andere App en weg is wat je daarin wilde plaatsen.
Het is een meer oefeningen, baat kunst systeem...... Emoticon: Wink Emoticon: Shiny

koming
User
User icon of koming
spacer line

On 08-04-2014 09:55 Lieve wrote:

Niemand, maar dan ook echt niemand, koopt hier de software, mijnheer Zieleffe. Ik ben abuis: Men koopt gewoon kopieŽn in een Mangga Dua mall of zo.

Waarschijnlijk ben ik dan de enige die de officiŽle licenties koopt als ik in IndonesiŽ ben Emoticon: Smile
Die zijn namelijk veel goedkoper dan in Nederland, voor een mooie Windows DVD betaal ik IDR 150.000 en dat is maar een schijntje vergeleken bij wat je in Nederland moet betalen (Ä100,00 of zo). Maar ze kijken me wel heel raar aan in de winkel als ik erom vraag Emoticon: Bye bye

Koming

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

On 08-04-2014 11:50 dangdude03 wrote:
Deze ga ik proberen:

Click to see original image

Heb een aantal jaren terug Ubuntu gedraaid, beviel prima en alles werkte na installatie behalve sommige spellen. Tegenwoordig Apple wat tot nog toe ook geen problemen heeft opgeleverd.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 09-04-2014 08:42 koming wrote: ...voor een mooie Windows DVD betaal ik IDR 150.000

Aspal. Dat kan geen echte zijn. Echt kost ongeveer Rp 2jt, OEM ook nog eens een keer.

simpati
User
spacer line

Linux komt op mijn desktop
Beste Dangdude,
Linux Mint is voor mij ook het prettigste om mee te werken.
Als jouw desktop krachtig genoeg is kan je met het gratis programma VMware-player gewoon Windows draaien binnen Linux, kijk voor info eens op:
my.vmware.com/web/vmware/downloads
Succes,
Jan

Waarschijnlijk ben ik dan de enige die de officiŽle licenties koopt als ik in IndonesiŽ ben
Neen hoor, ik gebruik alleen legale Windows en Officepakketten, die zijn meestal bedoeld voor gebruik in Zuid Oost Azie.
Antivirus gebruik ik ook de betaalde pakketten die zijn in IndonesiŽ en ook Thailand meestal erg voordelig en uiteraard ook weer bedoeld voor gebruik in Zuid Oost Azie.

RPeetoom
User
spacer line

On 08-04-2014 09:55 Lieve wrote:

Niemand, maar dan ook echt niemand, koopt hier de software, mijnheer Zieleffe. Ik ben abuis: Men koopt gewoon kopieŽn in een Mangga Dua mall of zo. Dat kost tussen 10 en 50 duizend rupiah, ook als het gaat om een heel duur programma als Photoshop of Microsoft Office. Hetzelfde met Windows. En er wordt heel af en toe een keer tegen opgetreden (eerst worden ze natuurlijk gewaarschuwd).

Ik zou zelfs niet weten waar je de officiŽle software zou kunnen kopen; Gramedia misschien? Dat kopiŽren gaat heel ver; hetzelfde geldt voor films op DVD en BlueRay. Zelfs alle game consoles zoals Playstation en Xbox zijn 'gechipt'; er zijn bijna geen officiŽle spellen verkrijgbaar.

Windows 7 (en zelfs 8) werkt goed op die kleine netbooks die altijd XP hadden. Iedereen kan dus makkelijk 'upgraden' voor ťťn ŗ twee euro.

Die 'bruintjes' weten niet beter. Wij (wij uit de westerse beschaving) maken daar natuurlijk geen gebruik van.

ibuluhu
User
spacer line

"bruintjes" oh u bedoelt paardjes.
en nee wij maken daar geen gebruik van Emoticon: Sadley

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

On 09-04-2014 12:24 RPeetoom wrote:
Die 'bruintjes' weten niet beter. Wij (wij uit de westerse beschaving) maken daar natuurlijk geen gebruik van.

Ik denk dat de verantwoordelijkheid toch wel sterk bij gerecht ťn de industrie zelf ligt. In westerse landen zijn BSA en justitie hand in glove om het maar zo te noemen. Hier ligt het wat moeilijker waardoor er minder opgetreden wordt. Kat op het spek binden is nooit goed.

Natuurlijk zijn de zaken die niet voorkomen maar buiten de rechtszaal worden geregeld, altijd tegen (grotere) bedrijven. In Amerika en Europa worden ook redelijk veel privť personen aangepakt die een lucratieve business via een eBay / KASKUS / Marktplaats / Kapaza / enz. hebben opgezet met illegale software. Dat is hier (nu nog) ondenkbaar.

NB: Ik ga ervan uit dat uw opmerking een cynische sneer was naar westerlingen die zichzelf superieur vinden maar als het er op aankomt toch hetzelfde doen (nog iemand een Bikkembergs polo uit Turkije?) als het ze geld uitspaart en een imago geeft. Ik hoop het echt.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

koming
User
User icon of koming
spacer line

On 09-04-2014 09:30 guna2 wrote:

[quote removed]

Aspal. Dat kan geen echte zijn. Echt kost ongeveer Rp 2jt, OEM ook nog eens een keer.

Nee hoor, echte met zegel en al. Ik koop geen OEM versies namelijk

koming

spacer line  

On 11-04-2014 08:58 koming wrote:

[quote removed]

Nee hoor, echte met zegel en al. Ik koop geen OEM versies namelijk

koming

Echte zegel of ook vervalst ?

bisa dicek of makemyday .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

57,178,683 topic views - 226,354 posts - 13,588 topics - 18,097 members - last post @ 26-04-2018 19:56 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

99,557,043 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com