indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Nou zeg, kamperen in Indonesië? Ik kwam dit tegen tijdens het surfen.
Wat ik echter niet weet of dit echt zo'n jongeren plek is (zo'n adventure plek), of dat er ook meer is. Lijkt me lachen om een meer een bule in een tentje daar te zijn.
Weet iemand meer? Engzins te doen voor turis?

Ga staan waar geen plek is om te staan.

zieleffe
User
spacer line

Als je even een link erbij geef dan hoeven wij niet zo te zoeken, pak
http://www.panoramio.com/photo/1112568

Je heb Facebook linken...........of https://foursquare.com/v/campi(...)aa38e4b0f615a2b93a76

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Ronald,

Wij hebben ooit een "camping" bij Tretes bezocht. Kwamen we tijdens een wandeling naar een waterval toevallig tegen. Een paar "tentjes" tussen de bomen. Enkele jongeren en een enorme berg rotzooi/afval. Maar de jongeren hadden schik.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik hoorde in het verleden hier ook iets over campings, vaak gaan schoolkinderen daar in het begin van het schooljaar een dag of drie naar toe ter kennismaking.
Nieuwsgierig als ik ben heb ik er twee bezocht, één in Selabintana bij de ingang van het nationaal park Pondok Halimun en één in Situ Gunung (Cisaat) in het park zelf.

In Selabintana zaten net een stuk of 50 schreeuwende billenbijter in soortement legertenten.
Zoals Jan al zei een berg afval, sanitaire voorzieningen om in tranen uit te barsten en mijn oren begonnen na 10 minuten al hevig te protesteren.

Situ Gunung was heerlijk rustig, nadat ik de bergafval had beklommen kon ik de camping over zien, dat was duidelijk niet het onderstaande plaatje die je op de site van Situ Gunung aantreft Emoticon: Blush
Ik zou er mijn hond nog niet voor een nacht willen parkeren Emoticon: Nooo
Overigens is Pondok Halimun wel schitterend.

spacer line  

Ber -Kemah of sport per- kemah -an.

Is populair bij de pramuka ( padvinderij) , al tientallen jaren aanwezig.
Bij de bergbeklimmers , natuur liefhebbers ( een soort Indonesische NIVON gebeuren)
Dat er een berg sampah/afval werd achtergelaten is helaas (bijna) normaal.

Ik denk dat er mss nog betere en nette campings zijn , niet zoals in Europa (Euro camp met complete inventaris etc) , maar voorlopig goed genoeg voor hun .
En het is relatief goedkoop , dus populair.

bisa dicek of makemyday .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

86,807,818 topic views - 240,502 posts - 13,735 topics - 34,014 members - last post @ 28-11-2020 09:57 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

141,500,391 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com