indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

benjamin
User
spacer line

Hoi, de bovenstaande variatie heb ik nog niet gezien, vandaar dit berichtje.

Wij willen van Yogyakarta met de trein naar Malang (schijnt een leuke, mooie stad te zijn) om van daaruit de Bromo te bezoeken. Daarbij lees ik dat het raadzaam is om in de nacht naar de Bromo te vertrekken om de mooie zonsopgang te zien. Onze volgende 'halte' is Surabaya. Is het handig om na het bezoek aan de Bromo weer terug te gaan naar Malang of om juist door te reizen naar Surabaya?

Of zouden jullie voor een andere (leuke bezienswaardige) stad in de buurt van de Bromo kiezen? Ik zie namelijk dat de reis van Lawang naar Bromo korter is, dus dan zouden we na het bezoek weer terug kunnen naar Lawang, ontbijten om vervolgens met de trein naar Surabaya te gaan.

Ik hoop dat jullie mij kunnen informeren.

Groet,
Benjamin

simpati
User
spacer line

Beste Benjamin,
De weg omhoog naar de Bromo gaat via Probolingg dan maakt het niet zo veel uit of je van Surabaya of Malang vertrekt, om iets te zien zal je wel moeten overnachten op de Bromo,
Heb je landkaarten nodig kijk even op www.parpulo.nl/landkaarten.htm
Lees ook even de andere topics over de Bromo.
Succes met de voorbereidingen,
Jan

simpati
User
spacer line

Wij willen van Yogyakarta met de trein naar Malang
MALIOBORO EXPRESS vertrek in Yogya 22:15 aankomst in Malang 05:29
MALABAR vertrek in Yogya 23:30 aankomst in Malang 07:22
GAJAYANA vertrek in Yogya 02:06 aankomst in Malang 09:19
Alle drie de treinen met Eksekutif Kelas

Website:
tiket.kereta-api.co.id/
Je kan als je in IndonesiŽ bent zelf boeken, er zijn meerdere opties om te betalen.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ja, tegenwoordig kan je met een app van PadiTrain booken en betalen.
Anders via Indomaret of Alfamart. Dat zijn supermarktketens die vrijwel overal zijn te vinden. Binnen een straal van een kilometer vind je er altijd wel een aantal. Ook zijn er agenten die kaarten verkopen tegen een extra van Rp. 7500 (50 cent).
Lawang niet naar toegaan, is niets speciaals. Scheelt maar een kwartiertje van Malang.

benjamin
User
spacer line

Hoi, bedankt voor jullie info. De planning is om in Malang te overnachten (of een andere leuke stad in de nabijeheid). Ik vraag me dus af of het handig is om na het bezoek aan de Bromo terug te gaan naar Malang of om vanaf de Bromo door te reizen naar Surabaya. Maar als de toegang tot de Bromo via Probolingo gaat, dan kan ik misschien ook beter doorreizen naar Surabaya...of zie ik dat verkeerd?

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Misschien een beetje een zijspoor, maar: Moet u in Surabaya zijn voor familiebezoek of i.d.?

De reden dat ik dat vraag is omdat er daar (voor mij persoonlijk maar ook voor velen met mij) nu echt niets te doen en te zien is. Ok dan, een brug.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Zowel Malang als Surabaya zijn ongeveer even ver van de Bromo.
Surabaya is geheel geen interessante stad, Malang en Batu zeker wel.
Wel kan je vanuit Surabaya via de Suramadu-brug oversteken naar het eiland Maduro. Dat is wel leuk. Ik ervaar Madura telkens als een stap terug in de tijd, de tijd van Louis Couperus. Heb je wel 1 of 2 dagen voor nodig om het eiland te verkennen. Ik moet er ook binnenkort naar toe maar ben doorgaans binnen een dag terug. Toch is het leuk om in 1 van de stadjes een nacht te verblijven, om de sfeer te proeven.

benjamin
User
spacer line

In Surabaya heeft mijn oma gewoond, we willen haar huis bezoeken. Dat staat er namelijk nog.

En dan even terugkomend op mijn vraag...is het handiger om terug te gaan van de Bromo naar Malang en van daaruit naar Surabaya te gaan of is het beter om vanuit de Bromo direct door te reizen naar Surabaya.

Overigens nemen we dan vanuit Surabaya ook het vliegtuig naar Denpasar.

Groet,
Benjamin

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 03-04-2014 13:28 Yogya-Bali wrote:
Wel kan je vanuit Surabaya via de Suramadu-brug oversteken naar het eiland Maduro. Dat is wel leuk. Ik ervaar Madura telkens als een stap terug in de tijd, de tijd van Louis Couperus. Heb je wel 1 of 2 dagen voor nodig om het eiland te verkennen. Ik moet er ook binnenkort naar toe maar ben doorgaans binnen een dag terug. Toch is het leuk om in 1 van de stadjes een nacht te verblijven, om de sfeer te proeven.
Eens.
Het mogen wel meer dan 1 of 2 dagen zijn. Vooral Sumenep is leuk. Madura zo heel anders dan Java. En supergemakkelijk nu je in no time de brug over bent.
En voor lege stranden: op Madura zijn ze er nog.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

benjamin
User
spacer line

Maar zoals gezegd zijn we er dus om de woning van mijn oma te bekijken.

Daarom ben ik dus benieuwd of we beter terug kunnen naar Malang of dat we direcht vanaf de Bromo naar Surabaya kunnen reizen. Iemand tips?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik denk dat het lood om oud ijzer is.
De route vanuit Cemoro Lawang naar Probolinggo gaat wat sneller dan die naar Malang. Op beide wegen naar Surabaya kun je in files terecht komen. Kijk maar eens op een kaart dan wordt het wel duidelijk.
De "adviezen" hier om ook iets anders te gaan zien komen voort uit "nu je er toch bent". Het is wijzen op mogelijkheden waar de gemiddelde toerist niet zo snel aan denkt (maar wel de moeite waard zijn)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

bmennen
User
spacer line

Hi Benjamin,
Vanuit Malang kun je bij elk hotel een trip naar Bromo boeken, rond de 400.000 roepia. Meestal vertrekt het busje rond middernacht, zodat je ruim op tijd bent om de zonsopgang te zien. Dat is het mooiste van de hele trip, naar mijn idee. Daar je de hele nacht en ochtend tot ca 14.00 uur in touw bent ben je echt gesloopt en is het af te raden om verder te reizen. Je kunt beter vanuit Bromo terug naar Malang en de dag erna fris naar Surabaya te reizen.
In Malang zijn wel een paar leuke dingen om te bekijken, meer dan Surabaya. Gabv naar Toko Ben; daar kun je de koloniale tijd herleven.
Ik lees dat je ook naar Bali gaat. Mocht je daar nog een gids/chauffeur nodig hebben, kan ik je van dienst zijn. Ik woon zelf in Denpasar sindskort.
Succes met je reis en je keuze. Emoticon: Bye bye Emoticon: Laugh out loud

simpati
User
spacer line

Vanuit Malang kun je bij elk hotel een trip naar Bromo boeken, rond de 400.000 roepia
AUB niemand blij maken met een DOOIE MUS , kijk ook even op:forum.indahnesia.com/topic/135(...)rga_objek_wisata.php

simpati
User
spacer line

Toko Ben
Toko Oen zal je bedoelen.

Van Malang naar Surabaya Gubeng kan je op een goedkope manier met de trein reizen, vertrek in Malang om 14:25 aankomst 16:27 kosten Kelas Eksekutif Rp.30.000, je zit dan meteen in de buurt van de vele hotels, een ritje met de taxi naar zo'n hotel kost vaak minder dan het minimale tarief van Rp.25.000, je moet wel even naar buiten het terrein van het station lopen en daar een taxi nemen van de BLUE BIRD GROUP , veel andere hebben les gehad van de TAXI MAFIA OP BALI
De trein kan je boeken op https://tiket.kereta-api.co.id/, kijk even op het topic op dit forum.
Succes met de voorbereidingen,
Jan

benjamin
User
spacer line

tja ik lees dus dat surabaya niet echt aantrekkelijk is. jammer, mijn oma heeft er gewoond, mijn oom is er geboren. mijn oma heeft ook in solo gewoond. de huizen of een van beide schijnt er nog te staan. wellicht gaan we kiezen, wel of geen surabaya. al naar gelang of er in solo nog iets te zien valt van het huis van mijn oma. eerst even info opvragen bij mijn familie.

bedankt voor de tip sumenep, is misschien ook leuk. kan ik daar makkelijk komen met de trein/bus? is dat ver reizen vanaf malang? en is het leuk om het hele eiland te bekijken of alleen sumenep. we moeten ook weer werken he, dus erg lang kunnen we daar niet blijven. max anderhalve dag denk ik. daarna gaan we door naar bali.

groet,
benjamin

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 13-04-2014 11:34 benjamin wrote:

bedankt voor de tip sumenep, is misschien ook leuk. kan ik daar makkelijk komen met de trein/bus? is dat ver reizen vanaf malang? en is het leuk om het hele eiland te bekijken of alleen sumenep. we moeten ook weer werken he, dus erg lang kunnen we daar niet blijven. max anderhalve dag denk ik. daarna gaan we door naar bali.

groet,
benjamin
Benjamin,

Als je door naar Bali dan ga ja vanuit Surabaya of Malang? Vanuit Malang is er een vlucht rechtstreeks naar Denpasar maar wel met Wings Air (max 10 kg). Vanuit Surabaya heb je veel meer mogelijkheden.Dat zou je als eerste moeten vaststellen.

Vanuit Surabaya is nog het meeste gedoe om de stad uit te komen. De burg over gaat heel erg snel (tol). Op Madura kun je dan naar Bangkalan of je gaat rechtsaf naar Pamekasan of Sumenep. Interessant als stad is Sumenep (een beetje een mediterraanse sfeer). Bangkalan, Sumenep en Pamekasan hebben om de zoveel stierenrennen (info via de touristinfo in Surabaya). Dat is echt de moeite van het meemaken waard. Verder vooral in het noorden dus met de klok mee vanuit Bangalan pittoreske riviermondingen met schitterende perahu (zo heb ik ze alleen maar ooit op Madura gezien). In het noorden en oosten (lege!) stranden met duinen. In het oosten zoutpannen, tabaksplantages.

Madura is groter dan je denkt maar overwegend vlak, goede wegen zodat je goed door kunt (laten) rijden.
Ik zou bijna zeggen: knabbel een of twee dagen van Bali af; je ziet hiermee echt een stukje Indonesie die weinig toeristen zien. Ik ben er inmiddels drie keer geweest, de laatste keer in 2011. Al die keren heb ik misschien alles bij elkaar 5 toeristen gezien
Mocht je hotels nodig hebben dan heb ik wel een paar aanbevelingen in Bangkalan, Sumenep en Pamekasan.

benjamin
User
spacer line

Hoi Anne Mieke (en anderen),

Hartelijk bedankt voor jullie reacties. Pfff wordt moeilijk zeg... We zullen het er thuis over hebben.

Groet,
Benjamin

sukadi46
User
spacer line

Boek een trein van te voren. Vaak zijn ze uitverkocht omdat bij eksekutief geen staanplaatsen mogelijk zijn. Bisnis ook niet. wil je 3e klas reizen, ga je gang. Soms tussen de kippen ed
Als je van Malang komt moet je eerst terug. Malang Probolinggo Bromo is een heel eind om en wordt niet gedaan, tenzij je een eigen wagen heb en dan nog zou ik het niet doen, want je bent zeker 4 uur langer onderweg..
Vertrek uit Malang 1 uur snachts aankomst 4.30 via Lawang ca 80 Km.
De prijzen zullen binnenkort gigantisch hoog worden. Men wilt de prijzen van alle toeristische atracties nl binnenkort drastisch verhogen. Zie de desbetreffende topic. Er zijn protesten geweest van bureau van tourisme in Surabaya en de plaatselijke travels.

sukadi46
User
spacer line

Malang is mooi, bezoek de buurt van Jln Ijen een beschermde wijk. Hier woonden de Nederlanders vroeger, mooie villa's. Helaas heben ze de rioolputten dichtgegooid. Banjirs als het regent. Een leuk hotel is Helios, maar er zijn daar in de buurt veel hotels. Splendid Inn gezellig, maar iets verwaarloosd. Tugu chique, maar er valt af te dingen. Op 5 minuten lopen rest. Inggil. Het station geld ook voor Helios en Splendid Inn. Tugu heeft een bakkerij kan je nederlandse broodjes en beleg kopen. Deze hotels zijn centraal gelegen vlakbij de Alun Alun. Op loopafstand. Ook Toko Oen. Praat daar mat John of Anshory Nederlands. John zingt weleens in Inggil. Indonesisch restaurant met museumpje en live muziek

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

54,831,103 topic views - 225,527 posts - 13,565 topics - 17,513 members - last post @ 20-02-2018 19:18 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

96,675,444 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com