indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Wie heeft ervaring met boekingen en het vliegen met Air Asia (voor binnenlandse vluchten)in Indonesie? groetjes,Piet

esther25
User
spacer line

Ik heb daar ervaringen mee. Gewoon via internet boeken en met je reserveringsnummer naar de bali op het vliegveld

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Kijk eens op:
http://www.airasia.com/general.php?p=pmain&l=en
Wij hebben nog nooit geboekt bij AirAsia en kunnen daar niets over schrijven, de prijzen maken ons wel bezorgd, zijn vliegmaatschappijen met die tarieven nog wel in staat zijn om enig onderhoud te doen aan de toestellen vragen wij ons af.
Succes,
Tuti & Jan

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 01-04-2005 22:48 Tuti & Jan wrote:
Wij hebben nog nooit geboekt bij AirAsia en kunnen daar niets over schrijven, de prijzen maken ons wel bezorgd, zijn vliegmaatschappijen met die tarieven nog wel in staat zijn om enig onderhoud te doen aan de toestellen vragen wij ons af.
Succes,
Tuti & Jan

Zoals vaker beschreven in dit forum... onderhoud is wettelijk voorgeschreven... en dus is een vliegtuig zonder onderhoud niet luchtwaardig... Ryanair en Easyjet vliegen al jaren tegen deze tarieven... zij halen hun geld niet meer bij de passagier... maar bij derden vandaan (overheidsubsidies, busmaatschappijen, autoverhuur, hotels, restaurants e.d. in de omgeving van de afgelegen vliegvelden) ...en waarom zou AirAsia dit niet kunnen op deze manier... ze hebben net nog 60!!!!! nieuwe A320's aangeschaft... Trouwens ken een co-piloot die vliegt bij een Indonesische lowcostcarrier en zijn salaris staat in geen verhouding (wereldwijd) tot zijn collega's (zo laag dus wel te begrijpen.)...
Maar van al die LCC's die in Azie als paddestoelen de grond uit schieten... zullen er maar een paar overleven... daar ben ik van overtuigd.

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Richy,
Ik hoop dat je gewoon gelijk hebt, verder ben ik echt benieuwd wat de reiziger uiteindelijk voor zijn ticket betaald, inclusief al de extra's.
Het is gewoon te hopen dat AirAsia gewoon een totaalprijs gaat geven.
Het salaris (als je het zo mag noemen) voor het personeel op de vliegtuigen speelt natuur een grote rol.
Jan

esther25
User
spacer line

Wij hebben al meerdere malen met air asia in maleisie en indonesie gevlogen. Soms zelfs een dag van tevoren geboekt.
Je krijgt bij de boeking een nummer en daar ga je mee naar het loket op het vliegveld.
Het bedrag wordt van je creditcard afgeschreven. Als je op air asia je gewenste reis intoetst dan krijg je uiteindelijk een eindbedrag met taxen erbij. Is overigens niet veel.
Succes ermee!

shakira
User
spacer line

Wij hebben in maleisie met AirAsia gevlogen en vliegen binnenkort met AWAIR (Indische variant) van Jakarta naar Balikpapan. De prijzen zijn echt ontzettend laag, maar de vlucht is ons uitstekend bevallen. Het handige is ook dat je vanuit Nederland via Internet kan boeken, iets wat bij geen van de andere maatschappijen is gelukt tot nu toe. We hadden wel een fikse vertraging in Maleisie, maar ach, voor 30 euro van het schiereiland naar Borneo gevlogen, wie doet je dat na?

EricYen
User
spacer line

Air Asia is prima te doen. Hoe eerder je boekt, hoed groter het voordeel. Men heeft verschillende tarieven met elk hun eigen voorwaarde, zodat je precies je vlucht kunt afstemmen.

Heb tig keren met ze gevlogen hier in de regio, waaronder voor 1 singdollar van Singapore naar Phuket... (het kan dus nog goedkoper Shakira Emoticon: Wink ).

Eric

valentino
User
spacer line

Hoi Piet,

Heb nog nooit met Air Asia gevlogen, maar wel regelmatig met Citilink. Ze vliegen op grotere steden van o.a. Java, Kalimantan, Sulawesi en Bali.

Hun website is www.ga-citilink.com

Je kan makkelijk op de dag zelf op het vliegveld je ticket kopen. Prijzen van deze vluchten staan wel allemaal vast.

Gr.

Valentino

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Je kan makkelijk op de dag zelf op het vliegveld je ticket kopen
Beste Valentino,
Zal precies kloppen wat je schrijft, vergeet echter niet de talrijke feestdagen in Indonesie, dan kon je toch wel eens bedrogen uitkomen!!
Dit geld niet alleen voor vliegen maar voor alle vervoer.
Het is zonde van een (korte) vakantie om een paar dagen in een grote stad door te brengen, tenmiste als je dat niet van plan bent.
Tuti & Jan

gmee01
User
User icon of gmee01
spacer line

Low-cost airlines prima in dit land, dat te lang gedomineerd werd door Garuda. Te duur en arrogant. Proberen nu met Citi-link passagiers terug te krijgen. Met steun van de Indonesische regering. willen ze voor een aantal luchthavens(natuurlijk de meest lucratieve) exclusieve landingsrechten hebben. Schande. !!
Heb prima ervaring met Star-air/Batavia-air/Merpati en Lion-air. Vlieg binnenkort met Asia-air. Wat is een vliegtuig meer als een bus in de lucht. Ooit met de nachtbus naar Jakarta gereisd? Geef mij maar de bus in de lucht tegen eenzelfde prijs als een kaartje voor de excutive=bus naar Java.. Vriendelijke groet Gerard

spacer line  

Hoi lieve Luitjes,
hartstikke bedankt voor jullie' nasihat' en ervaringen,ik vind het fijn met al die hulp op dit forum,ga zo door,

groetjes Piet

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

te lang gedomineerd werd door Garuda. Te duur en arrogant
Beste Gerard,
Ooit met Nederlandse trots KLM gevlogen??
Jan

EricYen
User
spacer line

Hoi Jan,

Je bedoelt de Franse trots KLM? Emoticon: Shiny

groet,

Eric

indrapura
User
spacer line

Een ieder mag blij wezen ,dat er op dit moment zoveel keuzes zijn,en niet alleen maar Garuda -Garuda.We vragen er toch om ,goedkoop te vliegen.
De garantie of die kist wel of niet aan de gestelde onderhoud voldoet is alleen te achterhalen,wanneer die kist een crash maakt.
Je hebt garantie tot je plaats neemt,en voor de rest is het duimen draaien en afvragen of je wel een levensverzekring heb afgesloten.
Elke luchtvaart maatschappij heeft zijn eigen marketing strategie,het zijn wij die uiteindelijk beslissen,goedkoop of duurder te vliegen........daar zijn wij toch belanda"s voor !!!!!!!!!! dus .........

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 10-04-2005 00:26 valentino wrote:
Hoi Piet,

Heb nog nooit met Air Asia gevlogen, maar wel regelmatig met Citilink. Ze vliegen op grotere steden van o.a. Java, Kalimantan, Sulawesi en Bali.

Hun website is www.ga-citilink.com

Gr.
Valentino

Blijkbaar vliegen ze niet op Semarang volgens hun web site. Dan heb ik er weinig of niets aan.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Cloudy
User
spacer line

Diverse keren met Air Asia gevlogen. Prima maatschappij, kwaliteit voor weinig geld. Ik zeg doen... Emoticon: Bye bye

Cloudy

spacer line  

Air Asia komt met een aantal interessante nieuwe vluchten van en naar Singapore. Oa. direct naar Bandung en Yogya…
Voor mij persoonlijk betekend dit dat ik nooit meer met die Indonesische vliegende doodskisten hoeft te vliegen... Emoticon: Party!

spacer line  

...worden alleen wel door Air Asia Indonesia uitgevoerd wat mij toch enigszins verontrust. We zullen er maar op vertrouwen dat het hoofdkantoor in Kuala Lumpur een hele grote vinger in de pap heeft wat betreft kwaliteit en uitvoering van het onderhoud.

spacer line  

...en je "can pick your favorite seat "...

Now you can pick your favorite seat when you fly with us!
You don't have to worry about rushing for your favorite spot on board anymore.

Pick A Seat allows you to assign your seats and choose from Hot or Standard Seats. Now, you can board first and enjoy extra legroom with Hot Seats or keep your travel party together with Standard Seats.

You’re guaranteed the seat of choice with Pick A Seat!

www.airasia.com/site/sg/en/pag(...)?reference=pickaseat

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Yeps, vanaf volgende maand al met AirAsia vanaf Yogyakarta naar Singapore. Emoticon: Nice

Ho Lee Fuk

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Nou dat is boffen.
Je weet in iedergeval zeker dat je in dat geval niet met de MD90's van Wings Air hoeft te vliegen. Want die mogen het luchtruim niet in. Air Asia maakt namelijk ook gebruik van de diensten van Wings Air. En kunnen dus niet ingezet worden. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 26-02-2009 14:16 oyibo wrote:
Nou dat is boffen.
Je weet in iedergeval zeker dat je in dat geval niet met de MD90's van Wings Air hoeft te vliegen. Want die mogen het luchtruim niet in. Air Asia maakt namelijk ook gebruik van de diensten van Wings Air. En kunnen dus niet ingezet worden. Emoticon: Party!

Oyibo, je bedoelt waarschijnlijk de ouwe Md-82's, die MD-90's die gaan nog wel, laatst nog met eentje naar Jayapura gevlogen, lekker rustig als je voorin zit, net zoals onze nationale trots de Fucker-100 vroeger. Volgens mij is er trouwens absoluut geen sprake (gelukkig) van samenwerking tussen AA en Lion

, overigens heb ik daar nog een prachtige recente foto van gemaakt van een MD-82 die op terminal 1C letterlijk staat weg te rotten, als je me nog even uitlegt hoe ik op deze site een foto uploadt zet ik hem wel even hieronder. Bedankt

Gracias. Sama sama

spacer line  

Heb vorige week met de nwe lion kistje gevlogen van Medan naar Jakarta.
En later bvan Jakarta naar - Jogja met de oude MD 82.
Voel wel het verschil.

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Als hoger hand wil dat we gaan , dan worden we op een zebrapad aangereden.
Is het de tijd van de piloot . Dan gaan we met z`n allen !!

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,672,034 topic views - 236,682 posts - 13,710 topics - 28,458 members - last post @ 21-02-2020 14:25 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

129,997,390 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com