indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, the island of the Gods > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

M.i.v. 1 April 2014 wordt de "passenger service charge" op Bali Airport herzien. De nieuwe bedragen luiden;

IDR 200,000,- voor internationale vluchten (was IDR 150,000,-)
IDR 75,000,- voor binnenlandse vluchten (was IDR 40,000,-)

If you have nothing to loose, you can risk everything

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Alleen voor Bali of ook bij andere airports AEB ??

Het past in het toerisme-beleid eerst de entreeprijzen omhoog, nu de airporttax
en daarna de kosten van visa waarschijnlijk.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

spacer line  

Ook op de luchthavens in Surabaya, Balikpapan, Makassar en Praya (Lombok) gaan de tarieven omhoog.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Bedankt voor de snelle feedback AEB
Ik zal het in de gaten gaan houden hoe dat elders gaat.
Wanneer het in Solo en/of Jakarta ook wordt ingevoerd krijg ik er persoonlijk
ook mee te maken. Dus wat extra rupiahs in de zak houden Emoticon: Yes!

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

De saga: "hoe krijg ik minder toeristen over de vloer" gaat verder.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 28-03-2014 17:43 erwin wrote:
De saga: "hoe krijg ik minder toeristen over de vloer" gaat verder.

Nog steeds, ondanks de prijsverhogingen van airporttax en attracties blijft Indonesie
relatief gezien een goedkope bestemming, de ticketprijzen worden langzaamaan
beter en de verbindingen ook.
Via KL zal er tijdelijk wellicht wat minder binnenkomen, maar dat heeft andere oorzaken.
Wanneer men om 100 euro meer moet afhaken dan kan men beter naar Thailand
gaan.
Jammer is het alleen voor de lokale bevolking zelf wanneer er minder toeristen komen
want "extra inkomsten" verdwijnen zo wel.

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

On 28-03-2014 17:56 sabar2 wrote:

[quote removed]

Nog steeds, ondanks de prijsverhogingen van airporttax en attracties blijft Indonesie
relatief gezien een goedkope bestemming

Het is maar wat je goedkoop noemt. Wij zijn met z'n drien toch elk jaar rond de 5000 kwijt. Dat is toch niet echt goedkoop, me dunkt. Als je dan als gezin nog zo'n 20 per persoon/per dag moet voorzien om de bezienswaardigheden binnen te mogen, tja dan prijs je jezelf uit de markt. Emoticon: Stupid

25$ voor het visum, als de airporttax dan ook nog eens 20$ wordt (200.000IDR) dan ben je al 45$ kwijt, enkel en alleen om het land binnen te mogen, en weer te verlaten. Gezinnen met 2 kinderen zullen daar wel eens bij gaan nadenken.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik begrijp wat je bedoeld Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Erwin alles x 3 dat geeft een ander beeld wanneer dat uit een portemonnee moet komen.

Maar vergelijk het eens met een vergelijkbare vakantie elders, voor dezelfde periode, voor 3 personen. (geen All-in Turkije bv)
De tickets dan even niet in de calculatie betrekken, want daar ligt wel een verschil.
Dat bedoel ik met relatief gezien.

EDIT: de verhoging airporttax internationaal/domestic is 50.000 respectievelijk 35.000
(ca. 3,30 - 2,30 euro)
voor domestic flights worden de lokale reizigers ook belast en daar zal het denk
ik harder aankomen 35.000 rph is toch een heel bedrag voor sommigen lokaal.
Leuk is het niet het kost mij ook iets meer waar ik liever bintang voor koop Emoticon: Yes!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het is inderdaad niet leuk meer. De omringende landen doen het zoveel beter voor de toerist in heel veel opzichten. Nergens in Indonesie is er ook maar n fatsoenlijke tourist information te vinden waar je echt wat aan hebt. Er is geen eenduidige regeling mbt het verlengen van een visum. Het visum van 30 dagen bij aankomst is sowieso veel te kort. Vooral veel backpackers gaan het land uit, eigenlijk om weer terug te komen maar blijven bij nader inzien net zo lief in Thailand of Maleisie.
Als het dan ook nog eens onevenredig veel geld gaat kosten dan gaan de toeristen inderdaad naar Thailand, Laos, of Cambodia. Indonesie laat veel kansen liggen mbt toeristen. Ik vind het wel best als ik geen toeristen tegenkom maar in een land met zoveel werklozen zou wat promotie en juiste proporties hier heel wat meer uit kunnen halen waar iedereen beter van wordt.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

simpati
User
spacer line

dan gaan de toeristen inderdaad naar Thailand
Daar betaal je ook airporttax, voor een binnenlandse vlucht THB400 en voor een internationale vlucht THB700, de tax zit in het ticket verwerkt maar staat bij Air Asia duidelijk omschreven.
Wil je iets gaan bezichtigen betaal je ook entree echter geen IDR640.000 (ruim 40) zoals nu voor de Bromo.
In Thailand betaal je voor geldopname bij een automaat THB180, ongeacht het bedrag wat je opneemt.
Groetjes uit Chiang Mai,
Jan

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Domestic flights Garuda zit de airport tax ook al in de ticketprijs.

spacer line  

Vandaag heeft men verduidelijkt dat de passenger service charge verhoging voor binnenlandse vluchten pas per 01 Augustus ingaat.

De PSC voor internationale vluchten gaat in per 01 April '14

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 30-03-2014 15:06 Amed East Bali wrote:
Vandaag heeft men verduidelijkt dat de passenger service charge verhoging voor binnenlandse vluchten pas per 01 Augustus ingaat.

De PSC voor internationale vluchten gaat in per 01 April '14

Lokale lastenverhoging wordt dus netjes weer tot na de verkiezingen
verschoven Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

57,178,683 topic views - 226,354 posts - 13,588 topics - 18,097 members - last post @ 26-04-2018 19:56 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

99,556,959 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com