indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Exit permit only (EPO) is GRATIS!!!!

Tenzij je een tussenpersoon inschakelt.

En wat betreft de andere varianten dat weet ik niet.

Wel moet je bij aanvraag weer onnodig documenten etc. leveren.

Surat permohonan sponsor met mecerai!
Kopie KTP sponsor
Kopie akte nika
Kopie paspoort ook met kitas sticker
Kopie kitas
Kopie buku biru

En je moet een formulier invullen en ondertekenen.

Formulieren dienen altijd gratis geleverd te worden.

Ook is kantor imigrasi kelapa gading verhuisd naar Artha grading. Tegenover de mall.
Makkelijk om daar te lunchen mochten ze je laten wachten!

koming
User
User icon of koming
spacer line

Vroeger moest ik "schuifkosten" betalen, ook zonder tussenpersoon. Maar dat is al weer 20 jaar geleden. Het was wel gratis te doen maar dan moest ik wachten tot ver na mijn pensioen.

koming

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Mijn excuses voor de impertinente vraag, maar wat is de reden voor de EPO, bent u van plan Indonesië permanent te verlaten?

Over welke andere varianten heeft u het trouwens, ik neem aan de SERP en MERP?
De SERP (single exit and re-entry permit) kost 200.000 rupiah. De MERP (multiple exit and re-entry permit) voor zes maanden is 600K, die van één jaar is 1 juta en die van twee jaar is 1,75 juta. De laatste is alleen voor KITAP houders.

Misschien interessant voor sommigen (personen die een langere periode in het buitenland wilen verblijven): als u een KITAP en een MERP van twee jaar heeft, mag u in die periode maximaal één jaar buiten Indonesië vertoeven.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

spacer line  

Als u geen impertinente vragen zou stellen, zou u zich ook niet hoeven te verontschuldigen... Emoticon: Wink

Ja, ik wil indonesie voorgoed verlaten. Wat de reden voor de epo is...daarvoor kennen wij elkaar tekort...

De reden dat ik datgene hierboven heb neergeplempt is, om mensen ervoor te behoeden dat ze een poot aangenaait krijgen. Wat bijna is gebeurd met mij.

simpati
User
spacer line

Ik had eerder een KITAS LANSIA met als sponsor:
PT. INTER FAMILY CITRATAMA
Jl. Melawai raya No. 189B
Gedung Kamome Lt. III, Jakarta Selatan
Bij de eerste de beste verlenging ging het afgesproken tarief van IDR 6 miljoen naar IDR 9.5 miljoen en de multiple re-entry permit omhoog van IDR 1.5 miljoen naar IDR 2.5 miljoen.
Het laatste geld wat die DESIGNATED AGENT FOR RETIREMENT VISA van mij heeft kunnen vangen was IDR 1 miljoen voor de EPO (Exit Permit Only
Nu ik bij dit topic lees dat die EPO gratis dient te zijn meen ik even reclame te moeten maken voor deze AGENT
Jan

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Tja Only maar wat kost nu anno 2014

een re intree permit Emoticon: Stupid

infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.roosduchtrader.nl

simpati
User
spacer line

Een single Extit Permit kost IDR 200.000, een Multiple Exit voor 6 maanden IDR 600.000 en Multiple Exit Perrmit voor één jaar (11 maanden) kost IDR 1 miljoen als je het zelf regeld.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 27-03-2014 12:55 simpati wrote: Een single Extit Permit kost IDR 200.000

Nee.

simpati
User
spacer line

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 28-03-2014 00:28 simpati wrote: http://www2.kanim-soetta.info/(...)sing_KITAS_KITAP.pdf

Fout. Een exit permit is gratis. Daar gaat het hele topic over. Je hoeft niet te betalen om het land te verlaten nu de Piskal is afgeschaft. Daarentegen moet je wel betalen om er (weer) in te komen. Een Izin Masuk Kembali - oftewel een re-entry permit - kost de bedragen die jij (en kennelijk de site van Imigrasi ook) als antwoord op de correct gestelde vraag van Harlys geeft. Gezeik? Nee, want veel problemen en misverstanden op dit gebied worden veroorzaakt door verkeerd gebruik van de terminologie. En daar zijn wij net zo schuldig aan als kennelijk Kantor Imigrasi.

spacer line  

Pak/Bu Simpati,

Het laten doen is natuurlijk ook nooit gratis. Dat zou u en ik ook een vergoeding voor willen hebben.

Zelfs als ik het geld had gehad dan nog zou ik het zelf willen doen.

Belanda pelit...jeweettoch...

simpati
User
spacer line

Het laten doen is natuurlijk ook nooit gratis
Beste Beruntung,
Misschien heb ik eens geluk gehad, tijdens de hele aanvraag van mijn KITAS ISTERI en Multiple Re-Entry permit heeft mij niemand geld gevraagd voor een betere (snellere) service, ik heb ook niemand geld geboden voor een betere (snellere) service.
In de loop der jaren heb ik wel geleerd om niet PELIT te zijn in Indonesië als iemand mij goed heeft geholpen, laten we dat daar bij laten.
Groetjes

simpati
User
spacer line

Extit Permit
Mijn excuses voor de onjuiste omschrijving: Exit Permit dat wordt alleen gebruikt voor de titel van dit topic, alle andere heten Re-Entry permit.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 30-03-2014 13:19 simpati wrote:
Het laten doen is natuurlijk ook nooit gratis
Beste Beruntung,
Misschien heb ik eens geluk gehad, tijdens de hele aanvraag van mijn KITAS ISTERI en Multiple Re-Entry permit heeft mij niemand geld gevraagd voor een betere (snellere) service, ik heb ook niemand geld geboden voor een betere (snellere) service.
In de loop der jaren heb ik wel geleerd om niet PELIT te zijn in Indonesië als iemand mij goed heeft geholpen, laten we dat daar bij laten.
Groetjes

Pfff vooral de laatste opmerking Jan.
Dat stuit tegen de borst van mislukkelingen die daar kapitalen aan hebben uit gegeven en nog geen nageltjes hebben om aan hun kont te krabben Emoticon: Laugh out loud

Dan krijg je oneliners en arrogant gedrag, meer uit jaloezie omdat ze het niet is gelukt wat te bereiken Emoticon: Nooo
Voor dat soort figuren is iemand die in Nederland iets heeft opgebouwd en er in Indonesië zijn revenuen van plukt een paria.
Dan kan je beter je zelf op de vlakte houden en dat soort figuren van afstand bekijken, ze zijn panisch om hun 25 % AOW uit Nederland te scoren, anders gaan ze dood van de honger Emoticon: Yes!

Maar ze hebben wel commentaar op iemand die hier woont en zijn poen uit Nederland krijgt Emoticon: Laugh out loud

spacer line  

Simpati, dan heeft u inderdaad geluk gehad.
En u heeft gelijk dat als iemand een goede service heeft verleend dat het niet meer dan normaal is dat diegene daarvoor bedankt wordt. Daar weet deze horecaman alles vanaf.
Zoals ik hierboven al zei, doe ik het liever zelf en besteed ik het geld wat de agent zou krijgen liever aan iets belangrijkers.
Ik heb tijd zat. Jadi kenapa malas?

Malam, Ik begrijp uw comment niet helemaal?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

65,338,756 topic views - 229,476 posts - 13,648 topics - 19,983 members - last post @ 19-12-2018 00:39 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

110,234,951 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com