indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

ron broens
User
spacer line

Wie weet of er of dit vliegveld een pinautomaat is, voordat je je visum gaat kopen?
Op Bali is er pas een na de pascontrole.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Op Soekarna Hatta is het precies als op Bali, geen pinautomaat voordat je je bagage hebt en door de douane heen bent.

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Dus gewoon een paar eurootjes cash in de pocket voor een VOA.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dat is ook nog wel een verbeterpunt op de luchthavens.
Ik zie toch elke keer wel immigratiebeamten met een reiziger naar de pinautomaten lopen na de paspoortcontrole (in Jakarta bij de bagageband).

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

Kun je niet met een credit card je visum kopen?

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

totto
User
spacer line

.Je moet je visum ALTIJD in dollars of euro's betalen. €20. pp. op dit moment. Dus waarom een creditcard?? Geef geen groot euro biljet, want je wisselgeld is tegen een slechte koers in Ir. Na de bocht naar links, staan aan de rechterkant een aantal pin automaten. Meestal doen er enkele het niet. Probeer dan een andere bank/automaat.

Toto Travel.com

spacer line  

Tot een paar jaar geleden moest je met een beambte idd naar een pin automaat worden geleid. In december stond er tot mijn verassing nu een pinautomaat (gelijk als je rechts de hoek om komt voor de wc's) net voordat je de VOA moet betalen en dat kan gewoon in roepie, euro's of dollars is echt niet nodig. Alleen creditcard lukt nog niet bij mijn weten.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 23-03-2014 16:41 jacquessmits wrote:
Alleen creditcard lukt nog niet bij mijn weten.
Dat moet je ook niet willen denk ik.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Naar mijn weten (maar het is lang geleden dat ik een VOA had) dient er altijd cash
betaald te worden en men neemt rupiahs,dollars en euro's aan en geeft dan evt
wisselgeld (met een slechte koers) in rupiahs terug of zegt gewoon sorry we hebben
niet genoeg wisselgeld.

Meestal heb ik nog wel wat rupiahs van de reis voor deze in mijn portemonnee
en/of ik schaf via de bank/wisselkantoor voor een klein bedragje (50-75 euro)
wat rupiahs aan voor vertrek.

Vlgs mij dien je bij binnenkomst vlgs de regels ook wat cash geld bij je te hebben
anders kan de immigrasi je zelfs de toegang weigeren / ontzeggen.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

totto
User
spacer line

Knap als je als buitenlander met ruphia's je visum kunt betalen. Buitenlandse valuta, daar is het ook om te doen.

Toto Travel.com

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 24-03-2014 09:44 totto wrote:
Knap als je als buitenlander met ruphia's je visum kunt betalen. Buitenlandse valuta, daar is het ook om te doen.

Ik heb het toch gedaan ooit maar vlgs mij ben ik toen genept met de koers Emoticon: Laugh out loud

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Wettelijk gezien moet Imigrasi de overheidsinkomsten in Amerikaanse dollar registreren en boekhoudkundig rapporteren. Deze niet fiscale lasten (Penerimaan Negara Bukan Pajak) worden bijgehouden in dollars.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Om Indonesie binnen te komen maak ik buiten Jakarta ook gebruik van de luchthavens Denpasar, Medan en Manado.
De tarieven zijn overal anders zowel in Rupiah als in euro en dan heb ik het niet over koerswijzigingen maar over eigen interpretaties van de koers. Je hebt dan niet zoveel keus.

heerke
User
spacer line

14 maart visum betaald di jakarta met 320.000 rupia, geen probleem. volgende X met 20 euro, scheelt 10000 rupia

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Emoticon: Blush nooit op gelet of er een atm voor de immigratie is. De 30e vlieg ik weer terug op Soetta, dan kan ik ook precies vertelle waar ie staat en van welke bank deze is.

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

On 24-03-2014 20:47 heerke wrote:
14 maart visum betaald di jakarta met 320.000 rupia, geen probleem. volgende X met 20 euro, scheelt 10000 rupia

Maar de volgende keer kan het €21 zijn?!

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Erwinn
User
User icon of Erwinn
spacer line

De vorige keer dat ik op Soekarno-Hatta binnenkwam (afgelopen december) was er wel een geldautomaat voor de immigratie hoor! Volgens mij zijn er zelfs twee, ik heb volgens mij gepind bij CIMB Niaga daar (direct naast het VOA-loket).

De prijs van het VOA is inderdaad in dollars, maar betalen met euro of rupiah is ook geen probleem.

'In de Archipel' | Weblog over Indonesië: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

50,551,837 topic views - 222,904 posts - 13,503 topics - 16,518 members - last post @ 18-10-2017 05:16 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,975,714 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com