indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ben ik voor 100% met je eens Pierre
Wilders is slechts een karikatuur, Fortuyn was een vent (ook al was hij een mietje)
en als het gaat om criminelen dan alles deporteren naar Schiermonnikoog
alle nationaliteiten ook de Nederlanders.
Nederland is niet meer wat het ooit was, in vele opzichten.
Mijn countdownmeter loopt al sneller

Vwb Erdogan die heeft zijn eigen motieven/agenda dat stinkt ook soms.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik wilde eigenlijk hier niet meer aan meedoen , maar als je dit weer lees dan kruipen je rillingen over je lijf .
Over Wilders zal ik nu niet op in gaan, een ding weet ik zeker, er zijn veel meelopers geweest die in zijn kielzog hebben meegeheuld.
En nu pas hun ware gezicht laten zien die horen niet in de politiek........... Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry

http://www.telegraaf.nl/watuze(...)urde_uitgaven__.html
Klaar met absurde uitgaven

Volgens Diederik Samsom (PvdA) en Halbe Zijlstra (VVD) hebben de regeringspartijen bij de gemeenteraadsverkiezingen zo fors verloren omdat de mensen de gevolgen van het kabinetsbeleid nog niet in hun portemonnee voelen. Bram Weijsman uit Amsterdam is het daar niet mee eens. "We zijn klaar met absurde uitgaven aan landen als Cuba en Oekraïne."

"Volgens Samson en Zijlstra is het slechte resultaat van hun partijen het gevolg van de economische crisis en de door hun genomen maatregelen. Die zijn nodig, maar niet populair. Mensen hebben daarom nog te weinig in de portemonnee of erger, ze zijn hun baan kwijtgeraakt.
Mensen begrijpen best dat het een (wereldwijde) crisis is en zijn bereid offers te brengen en opnieuw langer te wachten op het 'zoet'. Maar waar ze wel klaar mee zijn is dat er voor andere zaken genoeg zoet te verdelen valt, met 30 miljoen euro naar Cuba, 11 miljard naar de Oekraïne, opnieuw loonsverhogingen voor de EU-ambtenaren, cultuurpaleizen, enzovoorts enzovoorts. De kiezer begrijpt nare maatregelen, maar is klaar met absurde uitgaven."
Zijn de kwijtscheldingen en leningen aan landen als Cuba en Oekraïne inderdaad zo absurd? Of behoeden ze ons voor nog erger? En waarom denkt u dat PvdA en VVD deze week elk honderden gemeenteraadszetels verloren? Hieronder kunt u meedoen met de discussie.

http://www.telegraaf.nl/dft/ni(...)mer_loopt_op___.html
'Loonkloof tussen top en werknemer loopt op'

AMSTERDAM -
Topbestuurders van bedrijven die zijn opgenomen in de AEX-index van de Amsterdamse effectenbeurs verdienen gemiddeld 51 keer het inkomen van een doorsneewerknemer.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

De rillingen lopen mij ook over het lijf Zieleffe maar ik heb het geloof in
de oplossing vanuit de politiek al grotendeels verloren.
Ik kan, met mijn stem, eea alleen nog maar in een bepaalde richting proberen
te duwen, maar als de rest van NL zo dom is om er iedere keer weer in te trappen
en van de ene naar de andere charlatan of "verlosser"springt heb ik ook daar
weinig vertrouwen in.

In Indonesie klagen "wij" over de wajang-cultuur, maar eigenlijk heeft NL,
zeker wanneer het over de huidige politiek gaat, ook maar gewoon een
"poppenkast-cultuur"
Al die partijen praten alleen voor zichzelf, alleen zij zijn zaligmakend.
Ieder voor zich heeft hun waarheid.
De een nog gekker als de andere en in hun "verdediging/verklaring"
kunnen ze alles uitleggen en wat krom is recht praten.
Maar het is allemaal "gelul" gebleken.
Achtereenvolgens bij de regenten van het CDA, de kruideniers van de VVD,
de "eigen agenda" PVV , de "sociale"PvdA allemaal gezwam.
Nu rennen alle gekken in NL naar D66 ("de hervormers" Emoticon: Wink ook die zullen er
niks van bakken, naar mijn gevoel.
Daarna is er nog maar weinig te kiezen over maar er zal wel weer een nieuwe
"verlosser" opstaan. Weer een eigen waarheid.

De vraag is waarom geloven we nog in dit systeem ???

Ik ben net weer getuige geweest van de speech van Wilders.
Zijn waarheid, zijn gelijk .... ongelooflijk.
Maar je zal zien er zijn weer mensen die er in trappen.
Die in hem "de messias" zien.
Prachtig stukje theater, politieke "poppenkast" die man verdiend een oscar
indien dit een film was.
Helaas het is de realiteit en wij (als NL) spelen mee in die slechte film.

http://www.nu.nl/geert-wilders(...)rden-niet-terug.html

Nu lijk ik inderdaad op G.B.J. Hiltermann maar helaas zo denk ik er echt over
(dit is mijn waarheid, maar wie het niet met mij eens is zal zeggen je praat uit je nek)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Maar de waarheid is ook, dat steeds meer journalisten tegenwoordig hun mening willen opleggen en daardoor is dit geval op een zeer hoge wijze opgeschroefd, wat het nu is geworden.
Een journalist hoort alleen te registreren en niet hun mening op te leggen, wat de laatste tijd steeds meer gebeurd.
Ja een journalist is ook een mens, maar zij/hij horen zich in te houden....... Emoticon: Stupid Emoticon: Eerie

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.zieleffe 20 mrt.
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.janeikelboom Ben het met u eens,een journalist behoort alleen feiten te verzamelen en door te geven,zijn mening hoef daar niet bij vermeld te worden

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.NUnl Journalisten hebben er bijgedragen dit item op te voeren. Ze hebben onpartijdig te registreren en hun eigen mening in te houden.....

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.zieleffe 2 u
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Nieuwsuur Dan ben je al jaren als een meeloper, je standpunten aan het verdedigen

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.zieleffe 7 u
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.sypwynia De weglopers hebben de afgelopen jaren een vals spel gespeeld en nu niet huilebalken dat je niet meer serieus word genomen

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.zieleffe 7 u
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.TonElias Oh wat zijn we toch blij dat je neus van voren zit en niet opzij

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Het "poppenkast-spel" tussen media en politiek behoort ook tot deze nederlandse
"poppenkast"-cultuur en het "verweer/verdediging" met verwijzing naar "het is de schuld van de media" is natuurlijk ook gezwam van "gladpraters"

he systeem deugt niet, wat voor excuses men daar ook voor heeft

Maar wederom .... da's mijn waarheid / zienswijze

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Het lijkt er op dat ik hiermee Wilders verdedigd, dat doe ik niet, voor mij heeft hij geen invloed en zal op hem nooit stemmen.
Maar mij gaat het wel om de echte democratie en de grondwet die ze niet moeten gaan verdraaien.
Die hele linkse kerk en nu zelfs de liberalen, met een mengsel van D66 gedoe, die proberen de mens hun invloeden op te leggen en zo krijg je een hele verkeerd beeld, van onze cultuur die verkwanseld word, om ons land te bombarderen als immigratie land.
We behoren bij het Europa van heden, terwijl dat juist onze welvaart kost.
We hebben gigantische schulden, die nooit op deze manier opgelost kan worden, als je zo veel geld nodig heb voor dat doel.
Daar zijn wij de ouderen de dupe van geworden en zo hebben ze het ook voor elkaar gekregen om tweespalt te creëren tussen generaties om te verklaren dat wij meer over moeten hebben voor de toekomstige generatie de kleinkinderen van nu.
Niets is minder waar, ze hebben het geld nodig om hun betalingen te doen om hun idealen als een Europa te bevorderen.
Als ze zoveel willen spenderen, om een conferentie te organiseren wat Amerika heeft gevraagd en dat ze trots als een pauw daarin te gemoed zijn gekomen ,dan moeten ze aan mij niet meer vragen mij te houden aan het recht van goede burgerschap........... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Jan Eikelboom ‏Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.janeikelboom 1 u
Deze week pleitte hoofdredacteur Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.bnr nog voor statement: allemaal de kamer verlaten als Wilders spreekt http://www.bnr.nl/nieuws/polit(...)s_cid=home:mediumhud … 1/2
Overzicht weergeven Beantwoorden Retweeten Favoriet Meer
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.zieleffe 33 min.
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.janeikelboom Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.BNR Een hoofdredacteur hoort alleen nieuws te brengen en niet met politiek te bemoeien ....
Openen Beantwoorden Verwijderen Favoriet Meer
Jan Eikelboom ‏Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.janeikelboom 24 min.
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.zieleffe Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.BNR eens

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Het spel van de macht.
De EU, NAVO etcetera daar gebeuren spelletjes buiten het zicht van de gewone burger.
Wij zijn slechts pionen, die opgeofferd worden om de buit binnen te halen.
De gewone burger is slechts een nummer, alleen enigszins belangrijk (maar goed
te bespelen/manipuleren) wanneer er om legitimering van de machtsverhoudingen
op politiek terrein wordt gevraagd, in het spel; tijdens de verkiezingen.
De spelers, diegene die aan het spelbord zitten, die wisselen soms, maar ....
wat voor politieke kleur men ook heeft, dat maakt eigenlijk niet zoveel uit.
Want ze zijn allemaal verbonden in andere verbanden soms al jaren.
Als "vrijmetselaars" die een verbond hebben gesloten met een geheime code.
Uiteindelijk draait het maar om een ding .... macht.

Mensen die dit door hebben kunnen er een verschillende overleveringsstrategie
op na houden, van isolement/kluizenaarsschap tot verzet/anarchie.
Ieder voor zich kiest de eigen weg en sommigen spelen het spel, op hun nivo,
mee en spelen met de regels of overschrijden deze middels burgerlijke ongehoorzaamheid.

Het klinkt misschien overdreven of zelfs filosofisch, maar in de kern komt het
op een ding neer, overleven binnen het systeem en/of zorgen dat je er zo min
mogelijk last van hebt in je leven.

Soms kun je beter niks zeggen en zwijgen en gewoon je eigen leven leven met
je eigen regels, maar ongewild stuit je in je leven toch op grenzen die gesteld
worden aan die vrijheid of het systeem roept je ter verantwoording middels
hun controleurs.

Waar burgers zich druk maken om "kleine"dingen zoals de grondwet,mensenrechten,
democratie,sociaal-zijn,racisme zeggen de hoofdspelers tegen hun vazallen regelen
jullie dat maar wij zijn met de echte belangrijke zaken bezig.

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

De tweedeling in de bevolking is ingezet,Over een jaar of tien is het weer oorlog,bouwen we op de fundamenten van Auschwitz gewoon weer een nieuw kamp en begint de ellende weer opnieuw,dat krijg je als de kloof arm-rijk steeds groter wordt,Jan Modaal moet t doen met gemiddeld 73.000 euro bruto jaarlijks t.ov. 51 keer zoveel voor de topmanagers.het wordt gewoon oppassen wat er nu in gang is gezet. Emoticon: Frustrated

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 22-03-2014 23:03 Veer01 wrote:
De tweedeling in de bevolking is ingezet,Over een jaar of tien is het weer oorlog,bouwen we op de fundamenten van Auschwitz gewoon weer een nieuw kamp en begint de ellende weer opnieuw,dat krijg je als de kloof arm-rijk steeds groter wordt,Jan Modaal moet t doen met gemiddeld 73.000 euro bruto jaarlijks t.ov. 51 keer zoveel voor de topmanagers.het wordt gewoon oppassen wat er nu in gang is gezet. Emoticon: Frustrated

Ik dacht dat Jan Modaal rond de 55.000 bruto zat, maar wellicht zijn ze erop vooruit gegaan in de jaren,
ik ken alleen Jan Minimaal
Wanneer ik op 55.000 bruto zat zou ik geen problemen hebben met de 70% woonlandfactor Indonesie

De tweedeling in de bevolking is er al op vele factoren er is allang geen gelijkwaardige behandeling meer.
Het "sociale" beleid van kabinet VVD - PvdA versterkt dit ook.

Het CAK wordt met de overheveling van beleid naar de gemeente zorg/WMO
ook een instantie met "grootkapitaal" door de inning van de extra eigen bijdrages
Kunnen ze ook kantoren met fonteinen en hoogpolig tapijt aanschaffen.
Kunnen ze wat efficienter werken door er wat personeel extra uit te knikkeren.

Zet die persen maar aan kunnen alle oudjes en chronisch zieken/gehandicapten
lekker uitgeperst worden. Dat zijn waarschijnlijk toch de bezitters van zwartgeld spaarrekeningen in Luxemburg en Zwitserland.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Komende week kan Geert zichzelf bezig zien met de gevolgen van zijn uitspraak. Zijn gedane uitspraak kan hem integenstelling tot de vorige keer weldegelijk duur komen te staan.

Zo duur zelfs dat zijn politieke ondergang eigenhandig is ingezet.

Where there is a will there will be relatives.

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Sabar en Om Ziel.

Vanwege verblijf (vakantie) in het buitenland lees ik NU.nl en ook jullie reacties op de uitslagen van de gemeenteraadsverkiezingen. Waar ik echter nieuwsgierig naar ben is het volgende: "Zijn jullie in staat om aan te geven hoe de Nederlandse politiek eruit zou moeten zien. Jullie hebben zoveel commentaar, dat ik verwacht dat jullie de oplossing ook wel in huis hebben." Ben benieuwd.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Oeps weer dubbel. Ben nog niet aan mijn tablet gewend.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Dat probleem had Om Ziel ook, en ik zelf BJ. Kwestie van wennen.

Hoe dat eruit,moet zien?
Het zou moeten beginnen met de oprichting van een partij. Deze partij zou tot doelstelling moeten hebben de kiezer te informeren dat ze oogericht is voor 1 doel. Het aanstellen van technocraten die het landsbestuur opzich nemen. Deze geven de burger de kans zich uit te spreken in een serie van referenda. de EU en andere zaken. Ook hoe de huidige politiek ontmantelt zou moeten worden zodat het oldboys netwerk te ontmantelen. Voormalig politici die zich bijvoorbeeld een cashende functie in het bedrijfsleven hebben en direkt politici in landsbestuur kunnen bellen voor hun inbreng. Voorts privatisering van nutsvoorziening terug draaien. Ziekenhuizen en burgervolksverzekeringen terug brengen.

Onze koning zou een aanzienlijke rol moeten hebben in deze hervorming.

Politieke partijen? Deze in hun huidige vorm met leden ontmantelen. Tot op het bot. Politici hebben bewezen geldverslindende projecten, niet aan te kunnen en bestuurlijk falen. Wanbestuur wordt beloond met royale wachtgelden. Die regelingen moet allemaal op de schop, gelijk aan burger, Uwv, bijstand. Bestuurders als Zalm, Lubbers strafrechtelijk aanpakken voor graaien in pensioen potten, ook poen terug in de potten.

Geen enkele politicus terug in landsbestuur, het oprichten van een instituut die het mogelijk maakt mensen op te leiden voor proffessioneel landsbestuur.

Uit deze mensen zou een lijst van mensen moeten komen waarbij de burger zou kunnen kiezen. Allereerste uitgangspunt, politici uit het pluche.

BJ is een mogelijkheid, maar ook ben leek maar zie zeker mogelijkheden voor een gezond Nederland. Met of zonder Europa, die keuze ligt bij de burger. Dat Europa in zijn huidige vorm zijn houdbasrheid heeft overschreden is duidelijk.

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Doe maar gewoon minder partijen,maak t wat duidelijker allemaal en wat minder duur mag ook wel.Of kan een van die piloten niet effe per abuis iets afschieten op die toko in Den Haag?Kunnen we meteen Obama installeren en de boel hier opruimen. Emoticon: Party!

spacer line  

On 22-03-2014 19:29 sabar2 wrote:

he systeem deugt niet, wat voor excuses men daar ook voor heeft
Maar wederom .... da's mijn waarheid / zienswijze

En hoe moet Nederland bestuurt worden ?
En door wie ?
Dan heb je tientallen kleine / belangen partijen, de lokalen .

Dat wordt chaos .
Zou niet weten op wie ik moet stemmen , welke mensen partijen mijn "belangen" het best kan vertegenwoordigen ?

De enige alternatief is een 1 partij systeem(gevaar op dictatorachtige toestanden-OOstblok-communistische landen zoals Nrd Korea etc ) of de 2 partijen systeem zoals USA ( kunnen de Nederlanders dat wel permitteren ?)
Ook moeilijk terwijl ik dacht dat men al redelijk ver gevorderd is met de democratie( Thorbecke).

Of moeten we weer terug gaan naar feodalisme, waar de Koning voor zijn onderdanen kan zorgen?
Dat zie ik niet zo zitten , in ieder geval niet als het Koning Willem (A.W) is .

Of moet de macht terug gegeven worden aan het volk ?

bisa dicek of makemyday .

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Ik ben niet echt politiek gericht en luister hier en daar.....wat ik wel weet of je links/ rechts of rechtdoor gaat gebeten wordt je tóch wel....

Ik kan wel één ding zeggen...Wilders is nu 1 streep te ver gegaan, maar......hij is wel iemand die achter zijn daden staat...waarom krijgt hij en wijlen Pim Fortuyn toch zoveel stemmen?? Het is jammer dat Wilders zo gebeten is op de Marokkanen....ik méér op álle criminele allochtonen.... Verborgen discriminatie en NIET durven vooruit te komen dát zijn de Nederlanders....maar wél stiekem achter de rug op wijlen Pim en Wilders te stemmen....hoezo achter de ellenbogen??? Dat is ook 1 van de vele kenmerken van een Nederlander, toch??

Voorbeeld. Wij kregen te horen van de gemeente dat er 300 Syrische asielzoekers komen....Wij zagen de 1e golf binnenkomen, maar de verbazing was groot het waren NIET Syriërs maar Somaliërs ???? Meesten waren mannen en jongens goed gekleed en jawel. hoor, met mobieltjes in hun hand te bellen, hoezo zielig???? En grote ergernis was dat zij geld krijgen voor hun "levensonderhoud"" en uitgaven aan dranken als RedBulls enz.enz. Dan met de gedachten dat hun landgenoten gewapende piraten aanvallen op onze schepen op de zee.....en zulk tuig wordt dat hier met open armen ontvangen???? Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Mis ik hier iets??? Emoticon: Yeah right! En uiteindelijk kregen wij via plaatselijke krant te lezen dat er 400 asielzoekers komen..... dát noemen ze nou politiek....gewoon de bevolking belazeren en daar zijn ze kampioen erin.... Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Om Sid, voor iemand die een duidelijke keuze heeft gemaakt? Wat denk je in te brengen in deze dicussie? Je zegt iets over een Koning. De onze Emoticon: Bye bye duidelijk de jouwe niet.

beetje raar om dan effe je mening te geven. Dat is dan net zo iets als een poepie laten.
Die waait ook weer weg.

voor Kembang, Wilders helpt zich zelf om zeep, zet hem maar onderdruk, en kijk wat tie er van bakt.

BJ vroeg welke mogelijkheden die mensen zien in een vernieuwing. Ik heb een beeld geschtetst. Er zijn nog denk ik legio andere. Maar ik denk zelf dat een partij die opstaat en zegt, we bestaan voor de duur van de opruiming en hervorming om vervolgens bij referenda de macht aan de burger te geven. De Eu is een onderwerp. Maar ook het ongedaan maken van privatisering. En het opruimen van de macht van verzekeraars en banken op de huidige wijze. Maar dat is slechts een greep uit.

spacer line  

On 23-03-2014 11:06 Anorak wrote:
Om Sid, voor iemand die een duidelijke keuze heeft gemaakt? Wat denk je in te brengen in deze dicussie? Je zegt iets over een Koning. De onze Emoticon: Bye bye duidelijk de jouwe niet.

Anorak, kennelijk weet je niet(meer ?) dat ik een Nederlandse ingezetene ben.
Heb hier gestudeerd, gewerkt, belasting betaald etc en woon nog steeds al meer dan 40 jaren in Ollanda.
En nu ben ik met pensioen , kan ik mijn gehavende AOW uitkering verbrassen , of in Ollanda of in Indonesia.

Of W.A mijn koning is of niet is niet relevant ,volgens mij is hij koning van Nederland, en hij maak ook geen verschil over Nederlandse ingezetenen , toch ?.

Of mag ik in Indahnesia geen mening/reactie plaatsen over de Nederlandse politiek of verkiezingen ?
Ik heb ook gestemd voor D66 ( strategisch en tegelijk protest stem) om Pvd A weg te houden uit de B.W.

spacer line  

On 22-03-2014 23:03 Veer01 wrote:
,Jan Modaal moet t doen met gemiddeld 73.000 euro bruto jaarlijks Emoticon: Frustrated

Dan ben ik Jan Pierloo
http://www.gemiddeld-inkomen.nl/modaal-inkomen

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ingezetene? Mee eens. Nederlander? Je ventileerde op dit forum meer dan eens hoe geweldig je het vond Indonesier te zijn en te blijven, en volgens eigen zeggen ver bent gegaan dat zo te houden. Daar is in het geheel niets op tegen!

Dat heeft wat gevolgen voor een discussie als deze.
Dan is jouw ventilatie aangaandeonze Koning een beschaamde vertoning, snap je dat niet?

terug intopic, ik ben wel benieuwd waar sabar merkomt, of om Ziel aan de huidige situatie iets te doen.

It's only kinky the first time.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 23-03-2014 09:24 schreef Anorak:
Dat probleem had Om Ziel ook, en ik zelf BJ. Kwestie van wennen.

Hoe dat eruit,moet zien?
Het zou moeten beginnen met de oprichting van een partij. Deze partij zou tot doelstelling moeten hebben de kiezer te informeren dat ze oogericht is voor 1 doel. Het aanstellen van technocraten die het landsbestuur opzich nemen. Deze geven de burger de kans zich uit te spreken in een serie van referenda. de EU en andere zaken. Ook hoe de huidige politiek ontmantelt zou moeten worden zodat het oldboys netwerk te ontmantelen. Voormalig politici die zich bijvoorbeeld een cashende functie in het bedrijfsleven hebben en direkt politici in landsbestuur kunnen bellen voor hun inbreng. Voorts privatisering van nutsvoorziening terug draaien. Ziekenhuizen en burgervolksverzekeringen terug brengen.

Onze koning zou een aanzienlijke rol moeten hebben in deze hervorming.

Politieke partijen? Deze in hun huidige vorm met leden ontmantelen. Tot op het bot. Politici hebben bewezen geldverslindende projecten, niet aan te kunnen en bestuurlijk falen. Wanbestuur wordt beloond met royale wachtgelden. Die regelingen moet allemaal op de schop, gelijk aan burger, Uwv, bijstand. Bestuurders als Zalm, Lubbers strafrechtelijk aanpakken voor graaien in pensioen potten, ook poen terug in de potten.

Geen enkele politicus terug in landsbestuur, het oprichten van een instituut die het mogelijk maakt mensen op te leiden voor proffessioneel landsbestuur.

Uit deze mensen zou een lijst van mensen moeten komen waarbij de burger zou kunnen kiezen. Allereerste uitgangspunt, politici uit het pluche.

BJ is een mogelijkheid, maar ook ben leek maar zie zeker mogelijkheden voor een gezond Nederland. Met of zonder Europa, die keuze ligt bij de burger. Dat Europa in zijn huidige vorm zijn houdbasrheid heeft overschreden is duidelijk.

Juist Anorak dat zou mooi zijn, als je zo samenleving kon maken, zodat er eerst gewoon naar het welzijn van de mensen word gekeken.
Meer dan naar de grote Europa en naar die maffia-achtige bedrijven zoals Heineken en Unilever noem ze maar op die hun bedrijven toch al naar het buitenland brengen.
Als je roep volk eerst dan ben je al aan het discrimineren, dus dat moet je dan ook niet doen.
Maar als je zegt eerst naar onze eigen mensen kijken en helpen en wat er dan over blijf mag je dat spenderen aan hulp in andere landen .b.v. Ontwikkelingshulp
Nu lenen ze geld en geven het uit, aan landen die met dat geld verkwanselen aan mensen die met grote boten in de havens van Griekenland liggen, waar die bestuurders van juist die grote bedrijven liggen.
Ze bouwen voor hen havens aanleg steigers en alles wat daar bij hoor.
Ze betalen weinig aan liggeld en belastingen worden daar ook niet goed geïnd.

JanBintan een tegen vraag, hoe moet je hier een positieve draai aan geven.
Heb jij dan een idee hoe ze deze mensen, de huidige verantwoordelijke generatie kan veranderen.
De mensen raken steeds meer vervreemd van hun eigen land, omdat ze jaren het verkeerd hebben gedaan, een staat in een staat laten ontstaan en in Getto's mensen samen brachten en nu zitten ze er mee maar een oplossing is er niet voorhanden.

Vandaag WNLTV gekeken van die krant, weet je wel.
Daar was die Jos van Reijen van Roermond, die zich heeft afgesplitst van de VVD , die vertelde dat het OM, Openbare Ministerie maffia-achtige mentaliteit hebben, dat je word behandeld voordat er bewijzen zijn als een crimineel.
Nu weet ik daar weinig van af daarom zal ik er geen oordeel over vellen.
Maar dat er kleine vergrepen niet word afgestraft en nu steeds zwaardere delicten worden gepleegd gaat mijn pet te boven.
Het lijkt wel of de top uit die maffiose bestaat.
Ze zeggen en praten zo veel, maar doen niets, het aanpakken van die criminelen, het lijkt wel of ze dat prachtig vinden, dan heeft het justitieapparaat ook werk
De politie heeft geen tijd en geloof mij, dat er nu vandaag tot en met woensdag juist een gelegenheid is om overvallen te plegen, want heel de Nederlandse politie zit allemaal in Den Haag.
Daar offeren ze de gewone vrouw/man aan op.
Je zal er ook niets van vernemen wie dat doet, dat criminele gedrag, want ze willen in hun statistieken uitkomen, als een geweldige organisatie, dat de overvallen minder worden.
Maar dan vertellen ze er niet bij, dat daardoor straatroof meer is geworden.
En dan hebben we het niet over Demmink die homofiel die kinderen verkracht heeft en die als hoofdofficier was aangesteld...

Die nu het voor het zeggen hebben zijn te veel met het buitenland bezig dan met hun eigen land.
In eigen land zitten ze alleen bezuinigingen te bedenken, om straks goede sier te maken in het buitenland.
Je moet toch een president zijn voor alle Nederlanders.
Bezuinigen met een staaltje van geraffineerdheid gewoon afstoten naar de gemeentelijke diensten die het moet gaan organiseren met 40% te korten, ja dan heb je lef als partij.

Het is wel zo dat de jeugd gewoon bedorven is, door hen niet te leren genoegen te nemen wat ze hebben.
Maar dat ze al schulden maken om hun Blackberry Smartphone, Tablet-internet noem het maar op, te willen en moeten gebruiken anders hoor je er niet meer bij.

Als je ziet wat er nu in Spanje gebeurd, grote groepen mensen demonstreren en komen te vechten met de politie en als je dan overal in de wereld, dat allemaal aan ziet, dan is er erg veel onrust te melden.
Krim, Turkije, Venezuela, Thailand noem maar op.
Hoe lang houd de vrede nog stand.

elsbeth
User
spacer line

[quote] Op 23-03-2014 11:06 schreef Anorak:

beetje raar om dan effe je mening te geven. Dat is dan net zo iets als een poepie laten.
Die waait ook weer weg.

Anorak, begrijp ik het goed dat je als ingezetene van NL, maar met Ind. nationaliteit, je niet mag mengen in een politieke discussie over NL op een openbaar forum???
Wat wil je met Malam gaan doen dan? Moet die ook zijn bek maar gaan houden?
Ik zou zeggen: allebei lekker door laten gaan.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

De vrede zal nog wel even in stand blijven. Teminste die tussen landen onderking. BJ zijn vraag is natuurlijk valide, je kunt je net als Wilders blijven uitten over wat je denkt dat er niet goed is. De vraag is dan, hoe kun je, of hoe kan de massa de verandering brengen? Dat heeft een voertuig nodig. Zo'n partij die mee zou doen en zich gesteund ziet door technocraten die de macht bij de burger neerlegt. Te beginnen met afdoende zetels in de eerste kamer, een juiste maatschappelijke discussie.

Zich gesteund weet door de Koning, en instaat is de veranderingen aan te brengen die nodig zijn. Zelfs als dat zou betekenen dat de Koning de rol als landsbestuurder op zich neemt.

Ben benieuwd welke andere ideeen er zijn. Partijen, of een beweging als Wilders biedt geen perspectief, die bieden puinhoop en chaos.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Leuk onderwerp Elsbeth, open je daar over een nieuw topic?
Hier ben je off topic. Misschien heb je ideeen over Jan zijn vraag?

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Oopsssss , stond nog ingelogd als moderator. Had ik niet in de gaten op deze telefoon.
iniedergeval, het ging mij om de opmerking aan het adres van onze Koning. Ongepast.

Natuurlijk kan hij als ingezetene een mening hebben. Hij zal ongetwijfeld zijn keuze maken.
Laat hij de koning maar buiten de discussie. Ook daarin zit een stuk kritiek. Lekker makkelijk, bewust een keuze maken en dan iets boeren.

En terug on topic, het is nog vroeg in Nederland maar ben benieuwd welke oplossing sabar uit zijn mouw komt schudden.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,243,411 topic views - 232,707 posts - 13,675 topics - 22,462 members - last post @ 16-06-2019 06:00 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,510,798 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com