indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

kan iemand mij vertellen als je van jakarta naar bali reist per trein kun je dan kaartjes per traject kopen
wij willen het liefst 5 keer uitstappen bv bandung dan pangandaran yogyakarta etc maar ik kan niet vinden of je overal kunt uitstappen op de kaartjes met de treinroute zie daar rode stippen staan zijn dat de staions waar je alleen kunt uitstappen of kan dit overal
En kun je dan bij ieder station weer opnieuw een kaartje kopen?
Wie heeft dit al eens gedaan en wil zijn ervaring delen
Anna

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik weet niet welk kaartje je voor je ogen hebt en wat de rode stippen zijn
Maar je kunt kaartjes per traject kopen.
Welke route/plaatsen heb je in gedachten en in welke periode want treinreizen
bijvoorbeeld rond Idul Fitri 28/29 juli dit jaar (18 juli - 6 augustus) zou ik je niet aanraden
en sterker nog ook vervoer over de weg niet op Java in die periode.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

spacer line  

In principe kan je afhankelijk van de soort trein bijna overal uitstappen en instappen.
Bij de trein van Jakarta- naar Surabaya, via Bandung , Tasikmalaya -Yogyakarta etc t/m Surabaya kan je bij de grote steden uit stappen.
En als de trein in Banjar stopt( daar moet je uitstappen als je naar Pangandaran wil (uiteraard weer terug naar Banjar om verder te reizen naar Yogyakarta en verder ) kan je weer in stappen.

Of het praktisch is , is een andere vraag. Denk ik niet .
Of het duurder wordt , weet ik niet.
Denk niet dat je het kan vergelijken met een trein reis van Amsterdam naar Enschede , dat je in Amersfoort kan uit stappen en dan weer instappen en weer uit gaat in Apeldoorn ,Deventer om weer je reis naar Enschede voort te zetten.

Kijk even bij de dienstregeling .
Ik zou Jkarta Bandung nemen (one way) .Uit stappen en logeren in Bandung en vanaf Bandung one way naar Banjar (uit stappen in Banjar , met de bus of auto huren naar Pangandaran , terug naar Banjar en weer instappen met de trein die uit Bandung komt.
Richting Yogyakarta (uit en instappen met eventuele tussenstop in Yogya.
Voor de zekerheid kan je info vragen bij Station Gambir Jakarta .
Telefoon , zie site van PT Kereta Api .

Als je de boemeltrein neemt kan je altijd overal uit en in stappen waar de trein stopt.
Heb nooit gedaan (te veel tijdsverlies en rompslomp ).
Je zou ook een auto met chauffeur kunnen huren van af Pangandaran naar Yogyakarta.
Wel moet je de terugreis van de lege auto betalen .

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 17-03-2014 21:04 Surya Atmadja wrote:
In principe kan je afhankelijk van de soort trein bijna overal uitstappen en instappen.
Bij de trein van Jakarta- naar Surabaya, via Bandung , Tasikmalaya -Yogyakarta etc t/m Surabaya kan je bij de grote steden uit stappen.
En als de trein in Banjar stopt( daar moet je uitstappen als je naar Pangandaran wil (uiteraard weer terug naar Banjar om verder te reizen naar Yogyakarta en verder ) kan je weer in stappen.

Kijk even bij de dienstregeling .
Ik zou Jkarta Bandung nemen (one way) .Uit stappen en logeren in Bandung en vanaf Bandung one way naar Banjar (uit stappen in Banjar , met de bus of auto huren naar Pangandaran , terug naar Banjar en weer instappen met de trein die uit Bandung komt.
Richting Yogyakarta (uit en instappen met eventuele tussenstop in Yogya.

Ik denk dat Anna bedoelt om één kaartje te kopen waarmee je onderweg kan uitstappen. Dat kan volgens mij niet omdat op treinkaarten ook zitplaatsen worden toegewezen en bij vele uitgangen van stations treinkaartjes onklaar worden gemaakt, moeten worden ingeleverd. Op Java schijnt het overal anders te zijn.
Wat betreft de vervolgreis vanuit Pangandaran kan men beter richting oostwaarts naar station Sidareja (net over de grens in Centraal Java) zodat je niet hoeft te backtracken. Het spoor komt dan weer samen bij Kroya. Naar Sideraje is 1 uur rijden. Veel hotels in Pangandaran hebben een minibusservice daarheen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

On 17-03-2014 21:34 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Ik denk dat Anna bedoelt om één kaartje te kopen waarmee je onderweg kan uitstappen. .

Dat denk ik ook .
Zie mijn reactie Denk niet dat je het kan vergelijken met een trein reis van Amsterdam naar Enschede , dat je in Amersfoort kan uit stappen en dan weer instappen en weer uit gaat in Apeldoorn ,Deventer om weer je reis naar Enschede voort te zetten.
De reis van Amsterdam naar Enschede kan je in 1 dag doen ( moet je een dagkaart hebben ?) .
Reis van Bandung -Yogya met uitstappen in Banjar duurt meer dan 2 dagen .

bisa dicek of makemyday .

simpati
User
spacer line

Helaas werkt http://www.tiketkai.com/ sinds enkele dagen niet meer, dus online boeken kan niet, men kan wel de dienstroosters nog zien op http://www.tiketkai.com/index.(...)an_tiket_kereta_api/ nog zien.
Succes,
Jan

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Wij hebben een maand of wat geleden in Banyuwangi kaartjes gekocht voor diverse trajecten. Is dus mogelijk om bv. kaartjes te kopen voor het traject Banyuwangi -Surabaya. Paar dagen Surabaya doen, dan bv. verder van Surabaya naar Yogjakarta, enz.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

spacer line  

hallo dank jullie allemaal voor de reacties voor ons is het nu wel duidelijk wij gaan ong. 2 weken reizen over java per trein willen dan bij bandung een paar dagen blijven bij banjar om dan naar pangandaran te gaan dan weer na een aantal dagen naar yogya daar een paar dagen en dan tussen yogya en banyuwang nog twee stops wie weet nog leuke plaatsen om aan te doen wij houden van locale dorpjes en verblijven graag tussen de localen geen luxe resorts
Heeft iemand idee hoelang je ong. reis tussen bandung-banjar?
banjar-yogya? en kun je gemakkelijk een budget hostel lodge vinden vanaf het station tips welkom. En kun je op al deze stations je kaartjes kopen een dag van tevoren las ik?

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Het ligt een beetje aan de periode Anita; u moet uitkijken als u in de periode vlak na Ramadan wilt reizen. Lebaran (of Idul Fitri) is te vermijden daar het dan zeer chaotisch kan zijn. Tevens zijn er dan geen tickets beschikbaar en kleine hostels zijn gesloten.

Hier is al meer over geschreven:

http://forum.indahnesia.com/to(...)es_reis_gevraagd.php

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Bandung-Banjar is 3 tot 4 uur afhankelijk welke trein je neemt.
Banjar-Yogya is 3,5 tot 4 uur, idem
Sidareja-Yogya is 3 en 15 min maar Sidareja ligt dichter bij Banjar en is daardoor goed te gebruik als je in oostwaarts reist. Je wint er 1,5 tot 2 uur reistijd mee.

Je kunt overal kaartjes vooraf kopen of je hotel deze laten bestellen.

Dit is de website van de Indonesische Spoorwegen maar vaak een drama om er op te komen.
https://www.kereta-api.co.id/

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 18-03-2014 07:59 Lieve wrote:
Het ligt een beetje aan de periode Anita; u moet uitkijken als u in de periode vlak na Ramadan wilt reizen. Lebaran (of Idul Fitri) is te vermijden daar het dan zeer chaotisch kan zijn. Tevens zijn er dan geen tickets beschikbaar en kleine hostels zijn gesloten.

Hier is al meer over geschreven:

http://forum.indahnesia.com/to(...)es_reis_gevraagd.php

Yep Lieve ik gaf het al aan in de eerste reactie.
Maar waarschijnlijk wordt hier overheen gelezen (is geen goed nieuws)
Ik hoop dat Anita niet in die periode haar plan heeft want dan is jou ook wel
duidelijk dat het geen leuke reis wordt.

spacer line  

We reizen volgend jaar in januari en februari dus mag geen probleem zijn allemaal bedankt voor de tips

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 18-03-2014 17:45 anitaderooij wrote:
We reizen volgend jaar in januari en februari dus mag geen probleem zijn allemaal bedankt voor de tips

OK Anita, dan heb je voldoende aan regenkleding en een paraplu.
Het is regentijd dan maar het regent gelukkig niet hele dagen en ook niet
iedere dag, maar als het regent dan regent het ook echt.

Jakarta wordt jaarlijks geteistert door "banjir"overstromingen in de regentijd
maar in de rest van Java is het gelukkig niet zo erg als in Jakarta.
Op tijd schuilen als het gaat regenen en dan valt het allemaal wel mee.

simpati
User
spacer line

De website die ik gaf om te boeken werkt nog steeds niet, ik heb nu geboekt bij de site die Anne Mieke gaf: https://tiket.kereta-api.co.id/
Voor betaling zal ik toch de deur uit moeten, met internetbanking van BCA lukt het niet er zijn echter voldoende plaatsen waar je kan betalen.
Mijn RABOCARD gebruik ik hier niet!

sukadi46
User
spacer line

Ik reis heel vaak met de trein en het probleem is dat je niet betaald voor je reis maar voor de trein waarin je reist. Ze hebben allemaal namen en je betaald dus voor de naam van de trein. Een reis Jakarta-Yogya bv kost niet altijd hetzelfde en is afhankelijk met welke trein je reist. Heerlijk land toch dat Indonesië. Zie de link tiket.kereta-api.co.id/?ndn8zp(...)Y29tX2l0cmVzZXJ2YXNp Gelukkig rijden er nu meer treinen en als binnenkort Jakarta-Surabaya 2 sporig wordt nog meer. Bijna klaar op 2 plaatsen na. Emoticon: Party! Semarang is een bottleneck Emoticon: Stupid

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

54,831,103 topic views - 225,527 posts - 13,565 topics - 17,513 members - last post @ 20-02-2018 19:18 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

96,675,424 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com