indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sukadi46
User
spacer line

De regering van SBY heeft het advies gegeven om de prijzen van de toeristische attracties te verhogen.
De toegang tot Bromo en Semeru wordt daardoor voor de toeristen met ong. 300% verhoogd tot ongeveer Rp Rp267,000 (door de weeks) en Rp640,000 in de weekend. Dit is per persoon. Voor IndonesiŽrs wordt het verhoogd tot Rp37,500 door de weeks en Rp67,000 in de weekends. Normale IndonesiŽrs kunnen het niet betalen, alleen de rijken. Bureau voor toerisme Oost Java heeft er tegen gedemonstreerd vele top locaties gaan volgen.
Men denkt in dit geval niet aan de gevolgen voor het toerisme. Veel toeristen zullen de trekpleisters links laten liggen, met als gevolg dat veel kleine travels waarschijnlijk over de kop gaan. Het wordt tijd dat de mensen een beetje gaan nadenken voordat ze zulke maatregelen gaan nemen.
Hoop ook dat de regering ook gaat nadenken met landen als MaleisiŽ Thailand en de filipijnen in de buurt. Die zijn nl ook aantrekkelijk voor de toerist. B

sukadi46
User
spacer line

Sorry moet zijn MaleisiŽ Thailand en de Filipijnen zijjn voor de toeristen ook aantrekkelijk

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Tja, dat is vechten tegen de bierkaai. Dat heeft de regering in haar arrogantie niet door.
Maleisie presteerde het in de jaren-90 van nog geen miljoen toeristen per jaar in 5 jaar te stijgen naar 7 miljoen toeristen per jaar. Afgelopen jaar reeds 25 miljoen. Indonesie sukkelt al meer dan 20 jaar door van 5 miljoen naar 8 miljoen.
Hoe gaat dat Nederlandse spreekwoord alweer? Hoogmoed komt voor de val.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

In de tijd dat ik nog toerisme studeerde waren er twee vakantielanden in zuid oost Azie. dat waren Thailand en Indonesie. Inmiddels heeft Thailand Indonesie ver achter zich gelaten en moet zelfs het onderspit tov Maleisie. Vietnam, Myanmar, Laos en Cambodia zitten in de lift.

Dat attracties zoals Prambanan en Borobudur deze prijzen gaan hanteren kan ik mij nog enigszins voorstellen. Maar natuurgebieden zoals Bromo, Rinca en Komodo is te gek voor woorden. Dat gaat ook zijn weerslag hebben op de Indonesiers die daar hun brood aan verdienen (auto's met chauffeur, rangers, bootmannen, verkopers van vanalles en nog wat)

Het lijkt wel of alles in Indonesie in zijn achteruit wordt gezet. en ander voorbeeld daarvan is het visagedoe.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

koming
User
User icon of koming
spacer line

Ik denk dat we een slagboom op de dijk in Volendam moeten zetten, maar dan speciaal voor IndonesiŽrs.

Koming

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

IndonesiŽrs reageren slecht op slagbomen Emoticon: Smile

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Hubby nam me mee naar het Muiderslot (hij noemde het jeugdsentiment) maar ik vond die 200K toch ook wel duur. En 25K voor een rauw visje in Scheveningen (bah)? Daar heb ik hier een flinke bihun voor. Heb ik het nog niet over de 300K om te parkeren (40K In Ancol).

Ook al rekent men geen entrťe aan, word je toch wel afgezet op andere manieren. Dat is wereldwijd zo op alle populaire toeristische plaatsen.

Eigenlijk neem ik ook wel een beetje aanstoot aan de veronderstellingen in de eerste post: In IndonesiŽ is de situatie niet meer dat er een paar rijken zijn en de rest arm is; er begint zich een grote middenklasse te ontwikkelen. Tevens vraag ik me ook af of het aanrekenen van Ä20-40 voor een bezoek aan een natuurpark (wat niet duurder is dan een recreatiepark als Disneyland) de toeristen die Ä700 ophoesten voor hun vlucht, zal afschrikken.

Gelukkig is het Fatahillah museum nog goedkoop; allemaal naar Jakarta!

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 18-03-2014 09:37 Lieve wrote:

En 25K voor een rauw visje in Scheveningen (bah)? Daar heb ik hier een flinke bihun voor.

We kunnen wat dat betreft elkaar een handje geven Lieve, als kaaskop in hart en nieren ga ik al gierend over mijn nek van de lucht.
Maar Hubby zal je toch ook wel van een lekker gerookt makreeltje hebben laten proeven Emoticon: Yummie!

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

On 17-03-2014 14:46 sukadi46 wrote:
De regering van SBY heeft het advies gegeven om de prijzen van de toeristische attracties te verhogen.
De toegang tot Bromo en Semeru wordt daardoor voor de toeristen met ong. 300% verhoogd tot ongeveer Rp Rp267,000 (door de weeks) en Rp640,000 in de weekend. Dit is per persoon. Voor IndonesiŽrs wordt het verhoogd tot Rp37,500 door de weeks en Rp67,000 in de weekends. Normale IndonesiŽrs kunnen het niet betalen, alleen de rijken. Bureau voor toerisme Oost Java heeft er tegen gedemonstreerd vele top locaties gaan volgen.
Men denkt in dit geval niet aan de gevolgen voor het toerisme. Veel toeristen zullen de trekpleisters links laten liggen, met als gevolg dat veel kleine travels waarschijnlijk over de kop gaan. Het wordt tijd dat de mensen een beetje gaan nadenken voordat ze zulke maatregelen gaan nemen.
Hoop ook dat de regering ook gaat nadenken met landen als MaleisiŽ Thailand en de filipijnen in de buurt. Die zijn nl ook aantrekkelijk voor de toerist. B

640.000Rp toegang tot Bromo en Semeru, waar halen ze het? Dat is om en bij de 50Ä (oude koers)! Effe met het gezinnetje? 200Ä alstublieft. Dat de modale IndonesiŽr denkt dat het geld meekomt met onze ontlasting, tot daar aan toe, maar de beleidsmakers zouden toch beter moeten weten?

Dit is buiten elke proportie, dat ze daar vooral hun arme landgenoten mee treffen, dringt niet tot in hun corrupte brein door.
Bromo is mooi, maar reken daar alle onkosten bij om daar te geraken en te verblijven. Dat is het echt niet waard. Leren ze het dan nooit?

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Ah ja, die makreel heb ik bij zijn moeder gegeten; lekker op brood. En lekkerbekje (kabeljauw?) was ook goed. Toen ik vroeger nog in BelgiŽ was, heb ik nooit die dingen gedaan en gegeten. En in Oostende en Brugge hebben ze dat ook niet. Wel escargots.

Even terugkomend op die prijzen; ik denk dat het nog in de proposal phase is, niet waar?

Voor iemand van hier is een vakantie in Europa zeer duur trouwens. En de retourvluchten zijn ook zeer prijzig.

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

On 18-03-2014 10:12 Lieve wrote:

Voor iemand van hier is een vakantie in Europa zeer duur trouwens. En de retourvluchten zijn ook zeer prijzig.

Voor mij zijn de retourvluchten ook prijzig: bijna 3000Ä voor drie personen is voor mij ook veel geld. Je moet ook alles in zijn context plaatsen: 640.000 IDR is meer dan een dagje Efteling, Walibi of Phantasialand! Daar zit je dan een hele dag in peperdure attracties die moeten betaald worden. Bromo? Kost de overheid zo goed als niks, en na een uurtje ben je er wel klaar!

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

spacer line  

On 18-03-2014 10:12 Lieve wrote:

En dan die vernederende procedures om de Indonesische middle class die naar Keukenhof of Vollendam* willen ( voor de foto's) restricties op te leggen .

*Kan ook om Madurodam , Rijks Museum, Van Gogh of Red Light District te zien

Gedung Gajah, Museum Nasional in Jakarta is ook goedkoop .

bisa dicek of makemyday .

sukadi46
User
spacer line

Wat de middenklasse betreft dat valt wel mee. Je wordt al daartoe gerekend als je Rp 20.000 p/dag uit kan geven. Jakarta Post 2011. Als je als gezin Rp 3jt verdient en je moet er met zn vieren bijna Rp 280rb betalen is toch veel. Hetzelfde geldt voor het studeren. Ik betaal voor mijn nichtje Rp 15jt voor 1 jaar + alle daar nog bij komende kosten. De prijzen zijn ook voor alle natuurparken zoals de Ijen. Zie de link www.antaranews.com/en/news/931(...)bromos-entrance-fees.Wordt tijd dat ze in IndonesiŽ over gaan op lange termijn denken en niet zo kortzichtig handelen.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 18-03-2014 09:37 Lieve wrote: Ook al rekent men geen entrťe aan, word je toch wel afgezet op andere manieren. Dat is wereldwijd zo op alle populaire toeristische plaatsen.

Maar het is bepaald niet wereldwijd zo dat buitenlanders meer entree betalen dan autochtonen.

Tevens vraag ik me ook af of het aanrekenen van Ä20-40 voor een bezoek aan een natuurpark (wat niet duurder is dan een recreatiepark als Disneyland) de toeristen die Ä700 ophoesten voor hun vlucht, zal afschrikken.

Wellicht komt het als een schok voor je, maar de toeristen die IndonesiŽ bezoeken zijn niet uitsluitend Nederlanders of Vlamingen. Het zijn zelfs niet alleen bleekgezichten. Ook Thai en MaleisiŽrs moeten de `buitenlandse' prijzen schokken. En met een beetje mazzel vliegen die voor een paar tientjes naar bijvoorbeeld Yogya. En nou niet zeggen dat ze dan geld zat over hebben voor de buitensporig geprijsde attracties...

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Begin alstublieft niet over Thailand; dat is een land waar buitenlanders meer betalen dan de autochtonen. Ze passen leuke trucs toe om het te verbloemen, dat wel. Hier een voorbeeld:

Hetzelfde geldt voor een land als India, met ook zeer veel toeristen. En als u me toestaat doe ik een boude uitspraak; het profiel van de toeristen daar komt vaak overeen met diegenen die natuurparken in IndonesiŽ doen (niet echt de resort bezoeker).

Behalve Malta zijn er in Europa inderdaad geen dubbele prijzen. In Japan zijn er trouwens plaatsen waar de buitenlander minder betaalt!

Toeristen die IndonesiŽ bezoeken zijn zeker niet allemaal west Europeanen. Maar hoeveel procent van die personen is welgesteld? De meeste toeristen komen van Singapore, AustraliŽ, Taiwan, Japan, Zuid Korea en MaleisiŽ. Toch wel rijke landen.

Eigenlijk kan men alleen van de Maleisische toeristen verwachten dat hun koopkracht niet zeer hoog ligt in verhouding met IndonesiŽrs. Maar; de meesten van hen doen fixed price tours all inclusive. Er worden hier busladingen uitgeladen aan de (goedkopere halal) restaurants en er is een vast menu.

Als laatste wil ik nog zeggen dat het onderhoud van nationale parken (50?) zeker wel geld kost.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 19-03-2014 03:32 Lieve wrote: Als laatste wil ik nog zeggen dat het onderhoud van nationale parken (50?) zeker wel geld kost.

Onderhoud is inderdaad het toverwoord in het Indonesisch... Daar geven ze bakken geld aan uit.

Als ik me niet vergis, is de restauratie van bijvoorbeeld de Borobudur voornamelijk bekostigd door de VS, Japan en Nederland. In die volgorde. Logisch dus dat de Nederlanders een hogere entreeprijs moeten betalen dan de IndonesiŽrs, ze mochten per slot van `rekening' voor de restauratie dokken.

jstar
User
spacer line

Oei, dat belooft voor Jakarta (met de restoratie van Oud Batavia, Fatahillah en de baggerwerken, allemaal met Nederlandse inbreng). Emoticon: Nice

Ga ik toch meer moeten betalen als ik de familie meeneem.....tja.

Nog een voordeel van de kitap trouwens ; ik betaal altijd het lokale tarief met de ktp. Dus Lieve had toch gelijk. Geef het niet graag toe, maar ja.

Ok, dat was het weer.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Bij dezen kondig ik het einde van de wereld aan: jstar is terug!

jstar
User
spacer line

Pff, wilde me eigenlijk net weer in mijn hol terugtrekken. Moppie is hier wel flink bezig geweest als ik het zo zie.

Heb de iPad in beslag genomen maar zou me niets verbazen als ze straks weer begint.

Ik ben het trouwens eens met de stelling dat men de prijzen niet moet opdrijven. Maar ja, ons zeeuwen bunt zuunig hŤ.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 19-03-2014 03:56 jstar wrote: Pff, wilde me eigenlijk net weer in mijn hol terugtrekken.

Niet doen! Wij intellectuelen en hogere elite moeten hier alle zeilen bijzetten. Redden wat er te redden valt. In goed Nederlands. Vlaams mag ook, voor deze keer.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Beste Lieve, mij gaat het niet zozeer om het bedrag alswel het verschil tussen bezoekers dat dus puur is gebaseerd op discriminatie qua nationaliteit (en in de praktijk ook qua kleur). M.a.w. RACISME; een term waar Europeanen doorgaans zo allergisch voor zijn. En nu dus niet in dit geval?!
Dat men overal wel wordt afgezet als toerist in verhouding met autochtonen, zal wel kunnen maar dat is geen officiele, van overheidswege bevolen regeling.
Ook al rekent men geen entrťe aan, word je toch wel afgezet op andere manieren. Dat is wereldwijd zo op alle populaire toeristische plaatsen.En dat is ie hier wel.
Deze kwestie is al eens ter sprake geweest alhier maar ik weet niet meer onder welke noemer.
Wat mij tegen de borst stuit zijn 3 zaken:
1) allereerst gaat de Indonesische overheid er vanuit dat alle buitenlanders rijk zijn en dat alle Indonesiers arme sloebers zijn; een disrespect en minachting van eigen volk. Er is inmiddels een opkomende middenklasse (hebben we het nog niet over de superrijken) die qua aantal groot genoeg is om een ander tarief te betalen en die doorgaans meer te besteden hebben dan de gemiddelde buitenlandse toerist.
2) het negatieve effect op het toerisme. Vele toeristen (niet alleen de westerse toerist maar ook Aziatische toeristen heb ik er al eens over horen klagen) houden niet van een dergelijk onderscheid tussen "eigen" volk en "ander" volk. Bij Europeanen roept het nare herinneringen op aan de holocaust.
3) als het werkelijk goed zou worden doorgevoerd qua nationaliteit maar dat is het doorgaans niet. Jaren geleden kwamen mijn zoon en een vriend uit NL over. Nou is mijn zoon Indo en nogal donker qua huidskleur. Zo ook zijn vriend. Zij mochten voor lokaal tarief de Borobudur op (zonder enige vraag naar hun identiteit). Mijn jongste dochter diende het "buitenlands" tarief te betalen (zij is qua huidskleur lichter dan mijn zoon) terwijl zij qua nationaliteit Indonesische is. Ik moest bewijzen dat ze Indonesische was; iets dat onmogelijk is daar Indonesische kinderen geen identiteitskaart hebben. Hier speelde dus puur de racistische kwestie van huidskleur een rol. Mijn eis dan ook een ieder naar zijn/haar identiteit te vragen werd niet geaccepteerd terwijl men aan de kleur en uiterlijk niet het verschil kan zien tussen een Maleisisch staatsburger en een Indonesische. (Zo ook werden enige Indo-Chinezen van dit puur racisme de dupe.)

jstar
User
spacer line

On 19-03-2014 04:02 guna2 wrote:
Wij intellectuelen en hogere elite moeten hier alle zeilen bijzetten. Redden wat er te redden valt. In goed Nederlands.

Ha Guna, dat lijkt me wel wat; we zullen ons de BS-ers noemen. Neen, niet de Bull Shit-ers maar de Bahasa Satpam.

Dacht ook even aan Nasihat Saran Badan maar het acroniem zou misschien wat minder acceptabel zijn.

En een beetje zelfspot is ons ook niet vreemd.

spacer line  

On 19-03-2014 02:01 sukadi46 wrote:
Wat de middenklasse betreft dat valt wel mee

Klopt.
Ik bedoelde de echte middle class , mensen die qua inkomen beter zijn dan onze Amsterdamse gezinsinkomen toen we beiden nog werken.

Heb zelf mee gemaakt( dat mijn naamgenoot uit Jakarta , directeur van een bank met zijn vrouw(eigen bedrijf) ook vele poes pas moet ondergaan terwijl hun inkomen 2x hoger waren etc etc .
Geldt ook voor veel van onze Indonesische vrienden/familie.

bisa dicek of makemyday .

jstar
User
spacer line

On 19-03-2014 07:47 jstar wrote:

.... we zullen ons de BS-ers noemen. Neen, niet de Bull Shit-ers maar de Bahasa Satpam.

Dacht ook even aan Nasihat Saran Badan maar het acroniem zou misschien wat minder acceptabel zijn.

Mijn eega is intelligent maar selera humornya verschilt toch wel wat. Ik reageer hier nog even snel op wat opmerkingen die ze op mijn post maakte.
Mijn (poging tot) humor lag in drie facetten:
1. Natuurlijk is het 'slecht' Indonesisch, dat is nu net de crux; het forum is voornamelijk Nederlands en dat is hier in geschreven vorm vaak hemeltergend. Dus we doen 'hetzelfde' in Bahasa Indonesia.
2. Iets stelt niets voor in IndonesiŽ als er geen goede afkorting is. Hoe noem jij het restaurant Social House in Plaza Indonesia? Juist ja, SoHo in PI.
3. Vooruitlopend op les 857 van 'Hollandse uitdrukkingen....': De betekenis van "wat ben jij een NSB-er". De NSB was voor en tijdens de Tweede Wereldoorlog een Nederlandse partij die meeheulde met de Duitse nazi's. Een beetje zoals de ouderen in het Vlaams Belang en de NVA (sorry, kon het niet laten). Een grote belediging is dus iemand een NSB-er noemen, een verrader.

Nog even terugkomend op die eventuele prijsverhogingen; ook al 'doen andere landen het ook', vraag ik me toch af of het eigenlijk wel legaal is op basis van afkomst verschillende prijzen te hanteren? Tip voor als je eens niets te doen hebt; dit aanvechten en opkomen voor minderheden hier, zoals een Indonesische Zegveld!

Nu moet ik ophouden voordat ik een 'heiter op mijn treiter' (les 789) van Malam krijg.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 20-03-2014 07:11 jstar wrote:

[quote removed]

Nu moet ik ophouden voordat ik een 'heiter op mijn treiter' (les 789) van Malam krijg.

Nee joh, niks geen geheiter op treiters, Malam is de liefste man van de wereld en omstreken, mijn eega noemt me zelfs vaak troel Emoticon: Yes!
Tja af en toe wat treiteren dat doe ik wel Emoticon: Yummie!
Maar dat is voornamelijk om iemand uit zijn tent te lokken, zodat hij gewoon open en eerlijk zegt wat ie onder bedekte termen tracht te zeggen Emoticon: Wink

Wat de prijzen betreft, snel rijk worden is typisch Indonesisch, daar doet zelfs die zus die in Jakarta het toerisme onder haar beheer heeft aan mee. Emoticon: Nice
Maar ook de rumah makan waar je op een kruk aan een gammele tafel 40.000 voor een fles bier moet betalen die geserveerd wordt door muizen in overalletjes, terwijl hij inkoopt voor onder de 18.000 Emoticon: Blush

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

50,016,505 topic views - 222,253 posts - 13,491 topics - 16,273 members - last post @ 25-09-2017 01:42 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,119,000 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com