indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

kemboja
User
spacer line

Weet iemand hoelang (of hoeveel dagen) het duurt om met sosbud een KITAS aan te vragen tot de KITAS in onze handen is? Voor Jakarta area

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Doet u het zelf of gebruikt u een agent?

Het is altijd krap; reken op 30-35 kalenderdagen. In Jakarta gaat het meestal iets sneller.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

kemboja
User
spacer line

zou het liefst zelf doen.

Of kent u een goede agent in Jakarta die normale prijzen heeft?

pimpenel
User
spacer line

Voor 1 kitas in jarkarta betaal je abnormale
Pryzen!! Bali is de helft goedkoper
Het ligt er aan wat voor 1 kitas
Buiten dat .toch veel succes

simpati
User
spacer line

Pryzen!!Bali is de helft goedkoper
Hoeveel, how much, berapa???

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Het ligt er helemaal aan wat men 'normaal' vindt. En wat men bereid is te betalen voor wat gemoedsrust.

Laten we zeggen dat het zelf doen ca. 1 miljoen rupiah kost (755K) voor een KITAS gesponsord door de echtgeno(o)t(e).

Een agent inschakelen kost in Jakarta tussen de 4 en 12 miljoen rupiah. En sommigen schrikken er niet voor terug om 15juta te vragen; de marge is enorm. Tevens kan het flink wat uitmaken of men de SosBud of VITAS route kiest; sommige agenten zullen bij hoog en laag beweren dat u het land moet verlaten. Dan wordt het wel heel duur natuurlijk. Tevens is vaak niet alles in de prijs inbegrepen (zoals een MERP).

Het spijt me, maar ik heb teveel meegemaakt om hierover te adviseren of agenten te promoten. In mijn vriendenkring zijn er een aantal die ik wel vertrouw maar ik wil er niet op aangesproken worden in een publiek forum als er toch iets fout gaat.

kemboja
User
spacer line

Ik heb veel gehoord dat je met sosbud eigenlijk het land niet uit moet....dus kan iemand dit bevestigen?

Ik vind tot 4 miljoen rupiah nog normaal maar meer zal ik nooit willen betalen.
We gaan dus met sosbud binnen en eerst proberen om de KITAS voor mijn man zelf te regelen.
Ik heb in andere echte indo forum gelezen dat het moet lukken maar natuurijk ik ben geen moslim indo vrouw dus kan wel zijn dat ze mij/ons discrimineren of moeilijk doen.

Ik had de vitas al meer dan een maand online aangevraagd en niks gehoord. Heb dus aan iemand gevraagd om bij de immigratie langs te gaan om te vragen. Kreeg direct een naam en gsm nummer die ik moet contacteren. Je weet wat dat betekent ..........GELD
schandalig vind ik terwijl anderen binnen 2-3 weken al een antwoord krijgen.

Dus alle goede tips is welkom.

beste Lieve, wat is jouw eigen ervaring hiermee?

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Als de SosBud gesponsord wordt door dezelfde persoon die de KITAS zal sponsoren, is het niet nodig het land te verlaten.

In een notendop: Er zijn twee manieren om een KITAS te krijgen; via een SosBud of via een VITAS. SosBud is de methode als men al in IndonesiŽ is, VITAS wanneer men nog in het buitenland verblijft. Beide methoden werken goed, het is gewoon afhankelijk van de persoonlijke situatie en wat men makkelijker vindt.

Het begint allemaal op uw lokaal Immigratiekantoor. De formulieren invullen en de verschillende informatie verschaffen is redelijk eenvoudig. Waar het eigenlijk op neer komt, is dat men koerier speelt tussen de verschillende overheidsdiensten. Met de verklaring van Imigrasi naar het Kantor Wilayah, met hun brief naar DirJen Imigrasi, terug gaan naar Kantor Wilayah, enz. enz. Men moet wel goed opvolgen en er van uitgaan dat de telefoon nooit wordt opgenomen. U heeft het voordeel in DKI Jakarta te zijn waar men wel gewend is aan buitenlanders en waar de wetten redelijk duidelijk zijn.

Veel zaken die 'gevraagd' worden zijn trouwens niet nodig bij gebruik van een agent. Een CV? Hahaha. Geboorteakte? Ckckck. Interview afleggen? Hihihi. Bezoek en adrescontrole? Wkwkwk. Niet om het gebruik van een agent te promoten maar om aan te duiden dat er wel degelijk verschillen zijn. Maar: Het is perfect zelf te doen met veel geduld en wat stressbestendigheid.

Eerlijk gezegd ben ik nooit gediscrimineerd omdat ik geen moslima ben. Bij de overheidsdiensten heb ik nog NOOIT problemen gehad door mijn religie of vorm van mijn ogen. Ze vinden het trouwens vaak leuk dat mijn achternaam van de Minahasa (zij zeggen Manadonees) is.

kemboja
User
spacer line

Bedankt voor het delen van jouw ervaringen.

We zullen de sosbud gebruiken omdat ik echt geen zin heb om door die ene man van de immigratie bespeeld te worden. We hopen wel dat de KITAS aanvraag anders gaat verlopen.

Betreft KITAS, ik heb begrepen dat omdat ik een Bekasi KTP heb dat wij direct naar de DirJen Imigrasi moeten voor de aanvraag. Klopt dit?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 16-03-2014 17:42 kemboja wrote:
Ik heb veel gehoord dat je met sosbud eigenlijk het land niet uit moet....dus kan iemand dit bevestigen?

Ik vind tot 4 miljoen rupiah nog normaal maar meer zal ik nooit willen betalen.
We gaan dus met sosbud binnen en eerst proberen om de KITAS voor mijn man zelf te regelen.
Ik heb in andere echte indo forum gelezen dat het moet lukken maar natuurijk ik ben geen moslim indo vrouw dus kan wel zijn dat ze mij/ons discrimineren of moeilijk doen.

Ik had de vitas al meer dan een maand online aangevraagd en niks gehoord. Heb dus aan iemand gevraagd om bij de immigratie langs te gaan om te vragen. Kreeg direct een naam en gsm nummer die ik moet contacteren. Je weet wat dat betekent ..........GELD
schandalig vind ik terwijl anderen binnen 2-3 weken al een antwoord krijgen.

Dus alle goede tips is welkom.

beste Lieve, wat is jouw eigen ervaring hiermee?

als je dergelijke dingen schandalig vind moet je je mogelijk eerst afvragen of je wel in Indonesie wil verblijven voor langere termijn. Je zult dit namelijk steeds weer tegen komen. Geloof heeft hier verder bijzonder weinig mee te maken, zeker als je je beseft dat niet Allah nummer 1 is in dit land maar Geld.

Aanvraag van mijn VITAS (ik wilde naar Singapore, dus haalde daar met via telex mijn VITAS op) duurde nog geen drie weken, iets van 15 werkdagen. Daarna korte vakantie Singapore en weer naar Indonesie.

Zelf regelen? Dan moet je heel wat tijd vrij maken, je zult langs onder meer lokale, regionale en provinciale instanties, imigratie en dergelijke moeten. Dat kan niet allemaal op 1 dag en moet bovendien in een bepaalde volgorde omdat de ene de stempeltjes van de ander nodig heeft.

Ik zou voor mijn verlenging 2x naar Bandung moeten (KITAS voor Bekasi e.o). Dat zou me 2x 2 volle dagen en een volle tank benzine kosten. Omgerekend zo'n 2 miljoen aan weggegooide tijd en geld. En dan heb ik pas een klein deel gedaan van wat gedaan moet worden. Geen haar op mijn hoofd die er ooit aan gedacht heeft het zelf te doen.

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Men dient altijd het lokale immigratiekantoor en de burgerlijke stand en politie te gebruiken voor aanvragen en vergunningen.

Als uw KTP (en KK) een volledig ander adres aangeven dan daar waar u woont (vnl. een andere kota is van belang), zou ik het veranderen vůůr de KITAS aanvraag. Anders wordt het proces wel wat gecompliceerder en dient u bij latere aanpassing of (adres)wijziging toch nog bij Imigrasi langs te gaan.

Als u de formulieren en goedkeuring van KanWil in uw bezit heeft (ze worden in een enveloppe gedaan), kunnen deze naar de DirJen Imigrasi worden opgestuurd. U hoeft ze niet persoonlijk af te leveren.

Hier vindt u de adressen:
http://www.imigrasi.go.id/inde(...)kami/kantor-imigrasi

kemboja
User
spacer line

Yerun, bedoel je als je Bekasi KTP hebt dan moet je naar Bandung imigratie voor KITAS?

Voor de VITAS zei Bekasi kantoor dat ik de aanvraag moet doen bij DirJen imigrasi. In Bekasi is er maar immigratie kelas 3

Ja ik weet dat het veel tijd gaat kosten maar als ik 15 mil moet betalen voor een agent vind ik het toch veel. Of heb je een betere agent?

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

De kelas van een kantor imigrasi is omgekeerd evenredig met hun gemiddeld IQ. Van een kelas III kan je niet teveel verwachten.

Maar: toch zult u het daarmee moeten doen. Het is nu eenmaal zo dat de diensten Immigratie, politie en persoonszaken in de regiokantoren (van uw KTP) gebruikt moeten worden. In het ergste geval zou ik de formulieren bij een groter immigratiekantoor afhalen (ze zijn gratis; dit is wettelijk vastgelegd) en ze dit dan tonen.

Waarschijnlijk was er een misverstand: De VITAS goedkeuring vindt inderdaad via DirJen Imigrasi te Jakarta plaats terwijl de aanvraag loopt via een ambassade (KBRI) of vaker direct via DirJen. Zoals ik reeds zei gaat men er bij VITAS namelijk van uit dat de persoon zich in het buitenland bevindt.

Voor een KITAS via SosBud is dit slechts gedeeltelijk hetzelfde; de centrale dienst moet namelijk de informatie, goedkeuring en positief advies van de regionale KanIm en KanWil krijgen.

kemboja
User
spacer line

Ik dacht dat Yerun zei dat ik naar Bandung moet.

KTP Bekasi betekent dus KITAS bij immigratie kantoor in Bekasi

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

54,831,103 topic views - 225,527 posts - 13,565 topics - 17,513 members - last post @ 20-02-2018 19:18 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

96,675,412 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com