indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Onkie P
User
spacer line

Hallo forumleden,

Ik had gelezen over de JKN. Kan een buitenlander hiervan gebruik maken?

elsbeth
User
spacer line

staat voor?

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 10-03-2014 20:19 elsbeth wrote:
staat voor?

iemand verveelt zich denk ik.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

spacer line  

In principe is het voor de Indonesiers .
Voor mensen die in loondienst zijn (waarschijnlijk betaald door werkgever) en niet in loondienst (betaal je premie )* .
En de "armen" .

In de meeste gevallen moeten buitenlanders hun eigen medische verzekering regelen/betalen.

Voor de zekerheid kan je aan de Ministerie van Gezondheidszaken vragen
(Departemen Kesehatan).

Er zijn 3 klassen, 3de, 2de en 1ste klasse.
( Ik denk dat je =als buitenlander daar woont , en premie betaald zou je ook in aanmerking komen , na vragen bij Dep.Kesehatan.

Voor niet ingezetene (een toerist) die kan kiezen op grond van zijn/haar (reis)verzekering.
Bij een comfor/extra verzekering heb je recht op 1e klas.
Wil je meer (VIP) of Suite ( in mijn voorbeeld) dat moet je bijdokken uit je eigen zak.

bisa dicek of makemyday .

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

On 10-03-2014 20:45 sabar2 wrote:

[quote removed]

iemand verveelt zich denk ik.

Waarom? Volgens mij staat het voor: Je Kan Nietallesweten. Emoticon: Party!

Ik en waarschijnlijk heel veel mensen weten het niet, dus een verduidelijking zou niet misstaan.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

elsbeth
User
spacer line

Jaminan Kesehatan Nasional. Klinkt niet alsof een buitenlander daar gebruik van kan maken. Ik begrijp dat het een nieuw in te voeren nationale zorgverzekering is.
Weet er verder niks van, maar heb wel even gegoogled.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

JKN heeft ook een andere betekenis vandaar dat ik het verkeerd oppikte.
Jaminan Kesehatan Nasional zegt eigenlijk al genoeg.
Het antwoord van Surya is denk ik waar Onkie P op duidt

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

spacer line  

Trouwens Bapak Malam schreef al op (Aangepast) Geplaatst Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. 02-01-2014 11:05
http://forum.indahnesia.com/to(...)in_indonesi_euml.php

Ik kreeg vaak info uit MILIS( Indonesische nieuwsbrief/discussiegroepen), en geabonneerd op 3 kranten .

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Kepesertaan mengacu pada konsep penduduk dengan mengizinkan warga negara asing yang bekerja paling singkat enam bulan di Indonesia untuk ikut serta.

Het verplichte ziekenfonds is trouwens maar één van de drie onderdelen van die JAMSOSNAS; ook pensioen(fonds) en sociale zekerheid vallen er onder. Daarvoor was het JAMKESMAS. Ja ja, we houden van onze acroniemen.

En nu ga ik werken (voor mijn centjes). Fijne dag nog.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Onkie P
User
spacer line

Dank voor jullie reacties. Ik heb gelezen dat JKN de grootste ziektekostenverzekering ter wereld zal worden.

simpati
User
spacer line

Ik heb gelezen
Waar heb je dat gelezen?
Je kan het ook gedroomd hebben, overkomt mij ook wel eens!

spacer line  

Metronieuws :
Walaupun belum seluruh daerah di Tanah Air terjamah, nyatanya pelaksanaan ... "Indonesia memiliki jaminan kesehatan terbesar di dunia.
Ondanks dat JKN nog niet overal uit te voeren zijn .....

Men vergelijk het met Obama care ( ach ya ) , hoewel statistisch gezien hebben de Amriki en Indonesiers bijna even veel bewoners.
Alleen heeft Indonesia % gezien meer arme bewoners .
Dus de "grootste" medische zorg .
Over de kwaliteit/dekkingsgraad kan men discussieren.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ten eerste Om is het op vrijwillige basis als ze dat verplichten dan komt er geen geld binnen van de armste bevolking en het is te duur.
Een risico kan je in Indonesie beter nemen, dan in Westen, vooral Amerika kan je vol met verrassingen komen te staan.
Kijk eens hoeveel wanbetalers er zijn in Nederland, die hun premie niet meer betalen.......... Emoticon: Clown Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Jammer dat je Indonesische kranten niet kan lezen.
De nieuwe volksverzekering is bestemd / opgezet voor Indonesiers en bewoners in Indonesia, dus ook een legaal verblijvende buitenlander .
Bijvoorbeeld een arme Indonesische die met een "arme"buitenlander trouwt.
Haar man werd door haar gesponsord.
Waarschijnlijk komen ze in aanmerking voor de 3de klas (basis).
Theoretisch zal dat kunnen.
Ze vallen waarschijnlijk ook onder de dekkingsvoorwaarden.

Hoe de faciliteiten zijn zou ik niet durven beschrijven .

In theorie kan een arme drommel die legaal in Indonesia wonen NIET geweigerd mag worden ( basis behoefte).
Of het uitvoerbaar en betaalbaar blijft in de toekomst , dat zal moeten blijken.

De voorwaarden zijn o.a :
Loontrekkenden
Zelfstandigen
Mensen die niet kunnen betalen krijgen OOK basisverzekering .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Posted Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. 02-01-2014 11:05

Indonesië heeft een grote stap voorwaarts gemaakt op het gebied van de gezondheidszorg.

Per 1 januari is er een nieuw stelsel van ziektekostenverzekering van de overheid in werking getreden, vergelijkbaar wat Nederland vroeger had (Ziekenfonds)
In de eerste fase worden 121 miljoen mensen verzekerd, armen en lage inkomens, in de tweede fase moeten alle Indonesiërs verzekerd zijn, het doel is om dit per 1 januari 2019 rond te hebben.

Er zullen best nog wel een berg problemen zijn, het is nogal een operatie om dat op de rail te krijgen, maar de eerste grote stap is gezet.
Er is een speciaal orgaan opgezet die deze operatie op touw gaat zetten (BPJS)
De volksverzekering wordt ondergebracht bij 3 staatsmaatschappijen, Taspen, Asabri en Askes, daarnaast ook de Jamsostek die al bestond waar werkenden verzekerd zijn.

Voor 2014 heeft de overheid 19.93 biljoen Rupiah gereserveerd om de premies te betalen van 86.4 miljoen armen en lage inkomens.

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

On 11-03-2014 08:38 Onkie P wrote:
Dank voor jullie reacties. Ik heb gelezen dat JKN de grootste ziektekostenverzekering ter wereld zal worden.

Posted Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. 11-03-2014 09:05
Waar heb je dat gelezen?

Misschien in Ageing in Southeast and East Asia: Family, Social Protection, Policy Challenges by Institute of Southeast Asian Studies. ? Door Lee Hock Guan.
Gortdroog maar wel interessant voor wie wil weten wat o.a. de verschillende pensioenstelsels zijn...£28 op Amazon.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

57,178,683 topic views - 226,354 posts - 13,588 topics - 18,097 members - last post @ 26-04-2018 19:56 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

99,557,293 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com