indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

RoyEur
User
spacer line

GoedeZONdag Reisgenoten,

Het internet afgestruind nog steeds niet helder, wil ik het met jullie hulp proberen. Wij gaan in september 2014, 5 maanden in Indonesië studeren aan de Gadjah Mada university met 5 studenten. Deze 5 studenten, waaronder ik, zijn op zoek naar een villa in yogyakarta. Voor deze 5 maanden willen wij dus een toch wel luxe villa met zwembad huren voor zo'n 1250 euro per maand. Met indonesische websites kom ik niet ver, dus wil ik jullie vragen wat zijn mijn mogelijkheden om nu al voor een villa te kijken??

Bedankt voor de moeite alvast, ik ben benieuwd!
Roy

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Als Guna2 uit zijn depressieve cynische periode ontwaakt dan kan hij jullie perfect helpen, de vraag is wanneer, anders wachten op Yokya-Bali, regelmatig even checken, ik denk dat er mogelijkheden zat zijn voor jullie Roy.

Overigens is "How to villa huren" als aanhef is natuurlijk zo kinderlijk als de pest.
Met "Studenten zoeken woonruimte in Yokyakarta" had je inmiddels al een pagina vol informatie opgeleverd.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 09-03-2014 13:26 Malam wrote: Als Guna2 uit zijn depressieve cynische periode ontwaakt

Never. Life's shit, and then you die.
Het `probleem' van Roy is gemakkelijk op te lossen. Hij landt in september in Yogya. Na de douane en immigratie fluistert hij `Mau sewa vila, dekat UGM, harus ada golam renang, harganya 20 juta per bulan boleh' en hij wordt bedolven en aanbeden, ze kussen z'n voeten, en hoger, als hij daarop staat. En anders ook.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Daar heeft hij weinig aan Guna Emoticon: Blush
Dat is een advies van lik mijn vestje, ik verwacht beter van je. Emoticon: Yes!

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 09-03-2014 13:52 Malam wrote: Daar heeft hij weinig aan Guna

ik help met het grootste genoegen en onbaatzuchtig mensen - en met name studenten - die hulp nodig hebben.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Mooi, zo mag ik het horen, ik zou haast trots op je gaan worden.

zieleffe
User
spacer line

Hij gaat weer goed, hij gaat weer beter, al weer een kilometer............ Emoticon: Stupid Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

RoyEur
User
spacer line

Dus al begrijp ik het goed adviseren jullie om pas daar opzoek te gaan naar een woning? is het niet mogelijk vanuit hier, nederland, te zoeken naar een villa? Guna2 kan ik uit jou reactie opmaken dat 1250 misschien teveel is??

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 09-03-2014 17:23 RoyEur wrote:
Dus al begrijp ik het goed adviseren jullie om pas daar opzoek te gaan naar een woning? is het niet mogelijk vanuit hier, nederland, te zoeken naar een villa? Guna2 kan ik uit jou reactie opmaken dat 1250 misschien teveel is??

Het ligt eraan hoe luxe je de villa wilt hebben, maar voor 1250 heb je zeker luxe
te pakken.
Ik zou persoonlijk niet meteen met dat bedrag gaan zwaaien maar gewoon zeggen
dat je een villa zoekt en vragen wat de prijs is, dan kun je evt nog afdingen en een hoop
geld in je portemonnee houden om voor andere dingen te gebruiken.
Afhankelijk van de luxe die je wilt is er voor indonesische prijzen ook wel eea te vinden anders kun je voor dat bedrag gewoon in een hotel vertoeven tot je iets hebt gevonden
wat je aanstaat.

Wil je perse vooraf vanuit NL iets (tijdelijk) vastleggen is dit wellicht een (tijdelijke)
oplossing (in de buurt van Yogja) : http://www.villaditya.nl/

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

spacer line  

Zoek gewoon via Yogyes.com
Villa (di) sewa . .
Dus wel een villa met 5 slaapkamers . Plus personeelruimte .
Personeel kost hoogstens 100 eurie.
Voor dat bedrag( 1250 eurie ) moet lukken , hoewel, weet niet of je ook een zwembad (hoe groot? ) erbij krijgt .
Hulp van een Yogyanese inwoner kan de prijs iets naar beneden drukken.

bisa dicek of makemyday .

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Ik kende alleen life is a bitch and then you die .

Ik kan u totaal niet helpen met iets te vinden in Yogya. Maar als ik de huurmarkt e.d. in Jakarta bekijk, is het bijna onmogelijk iets zover vooruit vast te leggen. Men adverteert niet 6 maanden voordat de huidige huurders het pand zullen verlaten. Tevens is het gewoon onmogelijk iets te huren zonder fysiek aanwezig te zijn (voor bezichtiging en tekenen). En als laatste: men verhuurt meestal voor termijnen van één of twee jaar, vaak wordt het totaalbedrag vooraf gevraagd. Dhrn. Guna en YB zullen me wel corrigeren mocht het in Yogya volledig anders zijn.

Dus de hint om misschien eerst in een guest house te bivakkeren en dan rond te kijken lijkt me wel een goede. En het zal zeer waarschijnlijk niet duurder uitkomen dan uw budget.
Kijk hier eens: http://www.yogyes.com/en/yogya(...)rentals/guest-house/

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

In de buurt van tol weg ciawi (Punjak) gaat je dat lukken.

Weet er wel een paar.

De tijd gaat snel.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 11-03-2014 07:12 harlys wrote: In de buurt van tol weg ciawi (Punjak) gaat je dat lukken.

Op loopafstand van de UGM. Mooi meegenomen.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

On 11-03-2014 08:12 guna2 wrote:

[quote removed]

Op loopafstand van de UGM. Mooi meegenomen.

Zijn er zat die in ciawi wonen en naar Jakarta moeten voor werk zo ver is het niet.

En ik neem als je een villa met zwembad wilt

kun je ook makkelijk een dikke auto met chaffeur onder de kont hebben Emoticon: Party!

De tijd gaat snel.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Villa's met zwembad zijn er voldoende. Even googlen.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 11-03-2014 10:26 harlys wrote: zo ver is het niet.

Valt best wel mee.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud kippen eindje slordige 500 km Emoticon: Shiny

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Pff las Jakarta toch maar wat minder JackD nuttige Emoticon: Blush

De tijd gaat snel.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

81,010,649 topic views - 238,413 posts - 13,717 topics - 29,708 members - last post @ 10-04-2020 12:08 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

132,116,253 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com