indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

In Rusland is alles mogelijk. Ik heb opvallend genoeg geen piep gehoord uit Rusland. De noordelijke route gaat hun luchtruim in. Die oorverdovende stilte is opvallend.

Ik vertrouw een Rus net zo min als een Amerikaan.

Effe serieus, een toestel van 300 ton dat spoorloos is?

Ik geloof niet in dat sprookje. Hans Kazan?
Het lijkt er verdacht veel op dat er iets onder de pet wordt gehouden.

Where there is a will there will be relatives.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Aduhhhh nu heeft China weer satelietbeelden, mogelijk van de wrakstukken.
120 km van de locatie waar Australie het gezien zou hebben.
Dan is nu de vraag welke beelden waren chronologisch eerder genomen
maar ... ondertussen kunnen die mogelijke wrakstukken al weer verder of
dieper liggen. Edit: CNN zegt dat China zegt het zijn beelden van dinsdag
(die van Australie waren van zondag)

Wat schieten we hier mee op, deze extra publiciteit ???

http://www.nu.nl/buitenland/37(...)vermiste-boeing.html

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

pierre
User
spacer line

Op 22-03-2014 11:49 schreef Surya Atmadja:
Staat in mijn wakkere krant waar ik al tig jaren geabonneerd ben .
http://www.powned.tv/nieuws/bu(...)_wordt_radioact.html

Laat me niet lachen, pownieuws??? bestaat dat echt?
Heb je ooit wel eens iets serieus gelezen van hun.

als je nu in staat bent om gewoon nederlands te lezen en kranten leest die het echt nieuws weergeven dan zou je tot de wakkere ontdekking komen, dat het nederlandse luchtruim straks zo goed als afgesloten is... er komt bij wijzen van spreken nog geen mug binnen..

luchtafweer geschut bij noordwijk, katwijk rijsburg en bij ons in hoek van holland ( monster) marine schepen voor de kust.. zo wie zo staan er nu al 70 amerikaanse evechts helicopters bij vliegveld zestienhoven klaar ( ik heb ze daadwerkelijk zien staan) er duizende militairen en politiemensen is er op de been.

Nee SA dit artikel slaat helemaal nergens op , zoals zovele artikelen van deze nieuws site...

I rest my case

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Diego Garcia, een afgelegen eiland in het midden van de Indische Oceaan, met een start- en landingsbaan lang genoeg om een Boeing 777 te landen, was geprogrammeerd in de home flight simulator van de piloot van het vermiste Malaysia Airlines vliegtuig.

http://www.dailymail.co.uk/new(...)l-missing-plane.html

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Dit begint te lijken op de film "Wargames" of althans dit zou een goede "zijweg"
zijn om er een film van te maken;

gameverslaafde piloot verliest het verschil tussen game en realiteit
hij ziet alles door een "virtual reality bril" en draait door.

Alleen dit is een eiland waar de US navy zelf zit !!??

Per ongeluk afgeschoten omdat men dacht dat het een "šanval" was ???

Food for thought ..... wat zal er gebrainstormed worden in de wereld van
de complotdenkers .

Ik hou nog even twee voetjes op de grond, alhoewel zo'n berichten
in mijn fantasie alles veranderen in een "virtual reality"

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Hier zit gewoon een heel vies spelletje achter ten koste van de passagiers

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Er zijn meer landingsbanen. Niet meer ingebruik waar je wel zou kunnen landen met een dergelijk toestel. Ook landingsbanen waar ze wel kunnen landen maar niet meer vertrekken.

Als het zelmoord is? Waarom nog uren door vliegen?

Elk bewijs voor ern crash op water ontbreekt. En een toestel van 300 ton verdwijnt niet.
Kwats.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Net in het nieuws, er zou een pallet zijn gesignaleerd, ( daar drijven er heeelll veeell) van in onze oceanen, en....... dat is reden voor optimisme om het vliegtuig te kunnen vinden?

Niet te geloven! Schiet mij maar lek.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Als ik een complotdenker zou zijn zou ik zeggen
Men is bewust de aandacht op dat gebied aan het leggen om de rotzooi
elders op te ruimen, zodat de waarheid nooit boven water komt.

Maar ik hoop dat er echt iets gevonden wordt, heeel snel.
Ik zou geen nabestaande willen zijn in dit circus van publiciteit

Om gek van te worden.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Nieuwe informatie is "Ųntdekt" via de militaire radar van Malaysia:

De scherpe westelijke koerswijziging van MH370 is bewust ingezet
(lijkt het) daarna is het vliegtuig gedaald tot 12.000 feet (3.700 meter)
richting straat van Malacca. Eerder vloog het op 35.000 feet.
Daarmee verdwijnt het niet van de radar, maar komt wel in een trafficvrije
zone, dus waarom dat niet gemeldt is, is nog een raadsel.

Experts zeggen wel dat op die hoogte de cabinedruk hersteld kan worden
en de passagiers konden ademen, dus dat zou kunnen wijzen op een
noodscenario maar er is niets gemeldt door de piloten dus dat is dan weer vreemd.
Maar wellicht was de apparatuur door een brand/explosie niet meer bruikbaar.

Er is ook melding gemaakt van een incident waarbij een vliegtuig van Malaysian
Airlines is betrokken in HongKong maar daar is verder nog niets over vrijgegeven
qua details. Dit betrof een airbus. Edit: Mechanische problemen met een generator,

Bron: CNN

Edit: Overigens was gisteren al vrijgegeven dat in de lading een partij
lithium-ion batterijen zat. Maar een woordvoerder van MH zei het
ging maar om een kleine partij kleine batterijen.

Niettemin deze soort batterijen staan ivm sommige andere
vliegincidenten omdat deze soms "spontaan" exploderen.
(made in china ?????)

What about the lithium-ion batteries?

Malaysia Airlines CEO Ahmad Jauhari Yahya previously confirmed that the plane was carrying lithium-ion batteries.

Lithium-ion batteries are the type commonly used in laptops and cell phones, and they have been known to explode, although it is a rare occurrence.

A fire blamed on lithium-ion batteries caused the fatal 2010 crash of a UPS cargo plane in Dubai. Lithium-ion batteries used to power components in Boeing 787 aircraft were also implicated in a series of fires affecting that plane.

So, in theory, a cargo of the batteries could have caused a fire that led Flight 370 to crash.

But Yahya told reporters the batteries were routine cargo.

"They are not declared dangerous goods," he said, adding that they were "some small batteries, not big batteries."

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Franse satelietradargegevens hebben nu ook "drijvende objecten"gesignaleerd
2300 miles from Perth.
De gegevens zijn direct doorgeseind aan de australische autoriteiten.

Een chinees vliegtuig wat boven de regio vloog vandaag heeft
ook melding gemaakt van een groep "drijvende objecten"

Het chinese vliegtuig behoort tot de grote zoekactie en de gegevens komen
overeen met de eerdere satelietbeelden van een chinese sateliet
Eea wordt dus zeer serieus genomen.

Edit: Fotoos vanuit het chinese vliegtuig genomen tonen 2 grote objecten
met in een straal van ca 75 km eromheen diverse kleinere objecten
Er zijn nu schepen onderweg naar het betreffende gebied,
waaronder een chinese ijsbreker.
Twee chinese vliegtuigen zijn inmiddels op hun terugweg maar
hebben Perth verzocht om nieuwe vliegtuigen te sturen.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Diverse (ook militaire en snellere) vliegtuigen zijn uitgevlogen.
Men heeft nog ca. 4 uur dat men kan zoeken en dan moet men
de zoekactie voor vandaag staken ivm verslechterende weersomstandigheden.
de weersverwachting de komende twee dagen in dat gebied zien er niet goed uit.

Een brits oorlogsschip met ultramoderne apparatuur is ook onderweg
en vanuit de US navy worden voorbereidingen getroffen om een robot-onderzeeer
naar Perth te sturen.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Komt nog bij dat de afstand naar Perth zover is dat vliegtuigen gezien hun actieradius slechts een uur of 3 kunnen zoeken, dat maakt het allemaal niet gemakkelijker.

Ik hoop echt dat ze nu een volle bingo hebben, de onzekerheid van de familieleden is moordend.
Ik heb allemaal theorieŽn en speculaties voorbij zien vliegen, de ťťn nog belachelijker als de ander.
Feit is dat MaleisiŽ enorme steken heeft laten vallen en alle informatie niet goed heeft verwerkt, de linker klauw weet daar niet wat de rechter doet.

Ik blijf erbij dat er een aannemelijke verklaring is voor wat met dat vliegtuig is gebeurd.
Menselijke fout, materiaal fout of kaping en de rest is voor mij allemaal kul.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

De lading lithium-ion batterijen is de vierde mogelijkheid waar iets mee verklaard
kan worden.
Maar ook een kaping met tragisch afloop is een reeele mogelijkheid, het zou verklaren
waarom apparatuur is uitgezet of uitgevallen en het rare vliegpatroon.
Mogelijk hebben de piloten een signaal willen geven dat er iets aan de hand was.

De zwarte dozen geven wellicht het antwoord maar wanneer die boven water komen
dat is nog geheel onduidelijk. Dat kan nog heel lang duren zelfs indien dit echt de
wrakstukken zijn.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Het vervoer van die batterijen is aan strenge regels gebonden, in de scheepvaart hebben die een classificatie Imco 4.2 in de luchtvaart zal het niet anders zijn en misschien nog wel strenger.

Ik heb jarenlan met die Imco classificaties te maken gehad, fout belading, foute verpakking, zonder pardon schip weer leeg maken om de boel te corrigeren.
Heb er bij wijze van spreken nog slapeloze nachten van.
Ik denk dat het in de luchtvaart nog strenger is Emoticon: Yes!

Kunnen we wel zeggen, maar dit is MaleisiŽ, geloof mij nu maar, ook MaleiesiŽ Airlines gaat geen vliegtuig of zelfs de hele maatschappij op spel zetten voor ťťn pallet batterijen Emoticon: Nooo

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 24-03-2014 08:03 Malam wrote:
Het vervoer van die batterijen is aan strenge regels gebonden, in de scheepvaart hebben die een classificatie Imco 4.2 in de luchtvaart zal het niet anders zijn en misschien nog wel strenger.

De woordvoerder van Malaysian Airlines had daar een ander commentaar op:

But Yahya told reporters the batteries were routine cargo.

"They are not declared dangerous goods," he said, adding that they were "some small batteries, not big batteries."

Ik kijk nu net het nieuws in NL oa Jan de Hoop RTL
Belachelijk hier wordt niets bijzonder te melden gezegd over de MH370
Wel publiciteit voor een geintje van Gerard Joling dat hij voor de wereldleiders zingt
op de NSS in Den Haag en een verhaaltje over 3 ontsnapte olifanten uit het circus.
Nou ja ... dan zakt je broek toch af.......

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Op zich is dat geen vreemde uitspraak. imco lading is inmiddels routine, mits je voldoet aan de eisen, normen en samenbeladingsvoorschriften die er aan worden gesteld.

8 van de 10 schepen zijn drijvende bommen als er niet aan de eisen worden voldaan, dat zal in de luchtvaart niet anders zijn.
Mocht het zo vaart lopen met batterijen dan worden laptops en telefoons in een vliegtuig verboden, dus ook dit is een kul verhaal.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 24-03-2014 08:20 Malam wrote:
Op zich is dat geen vreemde uitspraak. imco lading is inmiddels routine, mits je voldoet aan de eisen, normen en samenbeladingsvoorschriften die er aan worden gesteld.

8 van de 10 schepen zijn drijvende bommen als er niet aan de eisen worden voldaan, dat zal in de luchtvaart niet anders zijn.
Mocht het zo vaart lopen met batterijen dan worden laptops en telefoons in een vliegtuig verboden, dus ook dit is een kul verhaal.

Ik ben geen expert op dat terrein maar dat het niet helemaal kul is bewijzen de feiten
wel, of anders zijn de onderzoeken naar vliegincidenten ook maar kul en schrijft men
maar wat.

A fire blamed on lithium-ion batteries caused the fatal 2010 crash of a UPS cargo plane in Dubai. Lithium-ion batteries used to power components in Boeing 787 aircraft were also implicated in a series of fires affecting that plane.

So, in theory, a cargo of the batteries could have caused a fire that led Flight 370 to crash.

Ik heb zelfs wel eens een verhaaltje gelezen dat mobieltjes met lithium-ion batterijen,
ik dacht in China, geexplodeerd waren en dat iemand zijn hand kwijt was en blind
was geworden en dat was toch niet in de Telegraaf.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Bij mijn weten heeft luchtvracht zijn eigen lijst met goederen die wel en niet mogen.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 24-03-2014 08:38 Anorak wrote:
Bij mijn weten heeft luchtvracht zijn eigen lijst met goederen die wel en niet mogen.

Ik heb in het verleden met verkoop van gasflessen (internationaal) te maken gehad
mijn ervaring (van zo'n 25 jaar geleden) was toen dat er internationale afspraken waren
voor vervoer gevaarlijke stoffen. Maar niet iedereen had die afspraken geaccepteerd
Nationaal en per carrier kwamen daar nog eens extra regels bovenop,
niet iedereen wilde / mocht dat vervoer doen, zelfs niet naar Schiphol/Antwerpen
Bovendien afhankelijk van het land van bestemming moesten er ook nog keuringen
gedaan worden, speciale verpakking, veiligheidscertificaten en soms zelfs nog een
aparte inspecteur van Veritas.
Dus dan heb ik het over zowel zee als luchtvracht als wegvervoer.
Voor bv India moesten zelfs geboortecertificaten van de gasflessen erbij geleverd
worden. India is na de gasramp in Bhopal op dat gebied helemaal doorgeflipt.

Hoe dat met batterijen zit weet ik niet maar bv Philips heeft batterijfabrieken in Belgie,Polen en China en die zie ik toch overal ter wereld liggen
en die worden niet met de (water)fiets vervoerd lijkt mij.
Sommige batterijen, ik dacht ook lithium-ion, moeten gekoeld opgeslagen/vervoerd
worden zeker naar warme landen.
Maar misschien zit niet in ieder vliegtuig een koelruimte.
Of men heeft ze per ongeluk niet in de koelruimte geladen.
Ik zeg maar wat ......

Een voorbeeldje hiervan:
http://www.mkbservicedesk.nl/5(...)oer-gevaarlijke.htm#

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

We kunnen nu wel weer een uitgebreide discussie gaan houden over gasflessen 25 jaar geleden, maar dat lijkt me niet zinvol, bovendien ging het hier om batterijen.
Het feit is dat het vervoer van gevaarlijke stoffen over zee of door de lucht internationaal is geregeld, bij de zeevaart onder de IMDG en in de luchtvaart de IATA het gevaarlijke stoffen regelement.
Vooraf is in het land van bestemming (lucht of zeehaven) bekend wat er aan boord is aan gevaarlijke stoffen.
Vooral voor schepen belangrijk, i.v.m. ligplaats, met bepaalde goederen moet er voldoende afstand zijn van bewoond gebied in de luchtvaart is dat niet anders.
In de luchtvaart is het nog strenger, ga er maar van uit dat een gerenommeerde luchtvaartmaatschappij niet zal rotzooien met deze regels, ťťn ze zetten hun materiaal/passagiers niet op het spel en twee kunnen ze hun landingsrechten verspelen.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik ben op de hoogte van het bestaan van internationale voorschriften mbt gevaarlijke stoffen Malam, maar die afspraken zijn niet door alle landen aangenomen.
Bovendien kan een land van bestemming nationaal nog extra regels hebben, of juist niet. Kijk bv maar eens naar het vervoer van gevaarlijke stoffen in Indonesie (soms hou ik mijn hart vast als ik zie hoe dat daar vervoerd wordt)

Foutjes worden soms ook gemaakt en hoe dat met batterijen zit heb ik geen benul van
of dit (lithium-ion) onder gevaarlijke stoffen valt of anderssoortige voorschriften.
Vwb het vervoer over de weg kan ik wel zeggen het scheelt nogal of ze vanuit Polen naar NL worden vervoerd met een Poolse vrachtwagen of vanuit Belgie met een Belgische vrachtwagen. Polen en Belgie hebben in iedergeval andere afspraken daarover, al was
het maar de kwaliteit van de vrachtwagen.
Hoe dat tussen/met Maleisie en China zit in het luchtvrachtvervoer weet ik niet.
Ook weet ik niks van de regels welk MH heeft voor vervoer van vracht in passagiersvluchten.
Dat komt neem ik aan wel boven water in het onderzoek en zal geen kul zijn.
Voorschriften zijn er niet voor niets.

Edit: Vwb voorschriften in de luchtvaart weet ik wel dat na ieder incident deze regels worden geevalueerd en/of aangepast. Misschien nu ook weer.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Wat je weet van de TV,gisteren,in Brandpunt, dat er nog al slordig omgegaan word.
Dat er nucleaire ongelukken zijn geweest, wat in de doofpot terecht gekomen is
Nu vooral en dat is ook mijn ongerustheid,dat men het personeel niet meer zo waardeer, wat nodig is, om hen zeker hen te begeleiden, dat ze zo aangenaam werk hebben, dat ze niet ongeÔnteresseerd worden en daardoor slordig en vergissingen maken, in hen belangrijke werk, vooral personeel op luchthavens.... Emoticon: Stupid Emoticon: Wink

http://www.nrc.nl/nieuws/2014/(...)nkele-uren-geborgen/
Mogelijke resten MH370 gezien en Ďbinnen enkele uren geborgení

door Anouk van Kampen
- De mogelijke resten van de verdwenen Malaysia Airlines-vlucht 370 die China eerder vandaag aangaf te hebben gezien in de Indische Oceaan, zijn nu ook gezien door AustraliŽ, zo meldt de Australische premier Tony Abbott volgens persbureau AP.

Ik volg ook de TV CNN en ook Aljazeera

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Persconferentie in Kuala Lumpur Live op CNN
de zoekacties zijn voor vandaag gestaakt, men hoopt morgen
de drijvende objecten te kunnen bergen en hoopt dat dit een houvast zal bieden.

De voorwerpen zijn gezien vanaf een hoogte van 33.000 feet
(1 circulair en 1 rectangual oranje/wit)
Twee schepen zijn onderweg naar de aangeduide locatie
Na terugkeer van de twee chinese vliegtuigen hebben de
andere vliegtuigen die gestuurd zijn de voorwerpen niet opnieuw kunnen localiseren.

Verder worden diverse vragen van de pers beantwoordt maar er komen geen echte
antwoorden er wordt in het kort gezegd alles nu is speculatie de black boxes
moeten het echte antwoord geven.

Vwb het incident met de MH-airbus heden van KL naar zuid-korea deze heeft een tussenlanding
moeten maken in hong-kong vanwege mechanische problemen met een electrische generator.
Alle 271 passagiers zijn vanaf Hongkong met andere vluchten doorgevlogen naar zuid-korea.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ook een australisch vliegtuig heeft nu twee andere objecten gelokaliseerd
De verwachting is dat ze vandaag nog geborgen kunnen worden er is een
schip dichtbij in de buurt.

http://www.nu.nl/buitenland/37(...)jke-brokstukken.html

Edit: Malaysian airlines heeft nu toegegeven dat er 200 kg lithium-ion batterijen
als vracht in het passagierstoestel zat, maar these are non hazardous
(geen risico) mits vlgs de instructies goed verpakt aldus een woordvoerder

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,367,047 topic views - 233,696 posts - 13,689 topics - 24,545 members - last post @ 21-09-2019 15:59 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,479,225 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com