|
|
|
|
|
Ook dit jaar is Garuda Indonesia in de prijzen gevallen bij de Skytrax Awards. De cabin staff van Garuda Indonesia mag zich de beste ter wereld noemen. Verder een zevende plaats voor beste vliegtuigmaatschapij ter wereld.
|
|
|
|
Fijn voor ze. Ik begrijp er alleen niets van.
Lees dit maar eens:
http://forum.indahnesia.com/to(...)uleerde_vluchten.php (bijvoorbeeld)
Ik vind de maatschappij met alles erop en er aan nog niet in de buurt komen bij maatschappijen zoals Emirates, Etihad, Cathay Pacific of Singapore Airlines.
|
|
|
|
|
Ik snap het ook niet. Ik vlieg veel liever MAS, SQ, Lufthansa of zelfs KLM i.p.v. Garuda. Zie inderdaad de referentie die Anne Mieke geeft, maar er zijn veel meer voorbeelden dan dat onderwerp alleen.
|
Ho Lee Fuk
|
|
|
|
Naar aanleiding van de vliegramp van Malaysia Airlines in Oekraïne stelt Garuda Indonesia passagiers gerust door te informeren op de website niet over het risicogebied in Oekraïne te vliegen. Tot mijn verbazing zie ik op de vlucht-tracker website FlightAware dat er door Garuda Indonesia wel gevlogen wordt over andere risicogebieden zoals Syrië en Irak! Volgens RTL 4 EditieNL worden deze landen door veel vliegtuigmaatschappijen tegenwoordig gemeden. Neemt Garuda Indonesia hiermee een verhoogd risico of is de route die wordt genomen zo goed als veilig?
|
|
|
|
Enige andere optie is de andere kant omvliegen dat zullen ze ook wel niet doen
|
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
|
|
|
|
On 21-07-2014 12:01 dp1990 wrote: Tot mijn verbazing zie ik op de vlucht-tracker website FlightAware dat er door Garuda Indonesia wel gevlogen wordt over andere risicogebieden zoals Syrië en Irak! Volgens RTL 4 EditieNL worden deze landen door veel vliegtuigmaatschappijen tegenwoordig gemeden. Neemt Garuda Indonesia hiermee een verhoogd risico of is de route die wordt genomen zo goed als veilig?
|
Zie het plaatje in de posting van Zieleffe in dit topic 19.7 23.57 uur
http://forum.indahnesia.com/to(...)kl_neergeschoten.php
Het valt niet meer mee om ergens omheen te vliegen. Omwegroutes kosten geld en dat wordt weer zichtbaar in vliegtickets.
Misschien is het wel het slimste om (naar het verre oosten) nu met bijvoorbeeld Etihad of Emirates te vliegen met basis in Abu Dhabi of Dubai die letterlijk tussen de gevaarzones kunnen doorvliegen.
Hier zal voorlopig nog wel veel over te doen zijn en zal misschien ook Garuda haar route aanpassen. Ik denk nog steeds niet dat maatschappijen willens en wetens risico nemen.
|
|
|
|
|
Volgens sommige bronnen wordt dit ongeluk de ondergang van MA.
Ik vond het altijd een prettige maatschappij en heb er veelvuldig mee gevlogen, tot grote tevredenheid.
|
|
|
|
Al lange tijd op de rand van een faillissement en twee vliegtuigen kwijt in 4 maanden en afgenomen boekingen zou dat wel eens kunnen ja.
Ik heb deze vlucht ook vaak gehad en stond voor mij in het rijtje van SQ, Etihad, Emirates en Cathay Pacific. Maar twee "ongelukken" in korte tijd vind ik té toevallig en de kans dat MAS inderdaad failliet gaat is er lijkt me zeker. Om die twee redenen zal ik niet meer met MAS boeken.
|
|
|
|
|
On 07-07-2014 18:48 Anne Mieke wrote: [quote removed] ...Nog een tip: ik weet niet wanneer je vertrekt maar hou goed de vertrek- en aankomsttijden van Garuda in de gaten. Ze veranderen voordurend!
|
En dat blijkt maar weer eens. Ik kreeg vanochtend een melding van een vluchtwijziging.
Garuda heeft m.i.v. onze zomertijd = zondag 25 maart een forse schemawijziging.
Vluchten stonden op 15.45/16:45 uur (winter-/zomertijd), aankomst de volgende dag in Jakarta om 11:40 uur.
Dit is nu gewijzigd naar vertrek Amsterdam 12:05 uur, aankomst Jakarta 6.50 uur (+1).
NB:
Voor mensen die rechtstreeks naar Flores willen: dit betekent dat er nu vanuit Jakarta wel een aansluiting op dezelfde dag mogelijk is naar Labuan Bajo.
|
|
|
|
|
Klinkt veel logischer als ze rond die tijd vertrekken. Het vliegtuig van Garuda stond tot nu toe elke dag 8 uur niets te doen op de grond in Amsterdam. Kan natuurlijk nooit gunstig zijn als zo'n vliegtuig die hele tijd geen geld verdient. Nu wordt dat dus 3 uur 45 minuten. Wellicht was die lange pauze nog een overblijfsel uit de tijd dat het vliegtuig tussendoor nog van Amsterdam naar Londen heen en weer ging.
Mooi meegenomen als er meer overstappen mogelijk worden in Jakarta. Door deze wijziging wordt het nu ook mogelijk om direct (om 10:25) door te vliegen naar Perth.
|
'In de Archipel' | Weblog over Indonesië: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis
|
|
|
|
Is deze vluchtwijziging definitief??? Ik vlieg za 31 maart maar heb nog niets gehoord....
|
|
|
|
On 01-02-2018 16:59 Erwinn wrote: ......Wellicht was die lange pauze nog een overblijfsel uit de tijd dat het vliegtuig tussendoor nog van Amsterdam naar Londen heen en weer ging.
|
Nee, dat ook weer niet. Vooral het eerste jaar dat Garuda weer rechtstreeks vloog zijn er vaak vluchtwijzigingen geweest, zowel heen als terug. De heenreis vanaf Amsterdam is ook al vanalles geweest.
|
|
|
|
|
On 01-02-2018 18:01 wereldreis wrote: Is deze vluchtwijziging definitief??? Ik vlieg za 31 maart maar heb nog niets gehoord....
|
Ja, kijk maar op hun eigen website.
|
|
|
|
|
Op 01-02-2018 15:15 schreef Anne Mieke: [quote verwijderd] En dat blijkt maar weer eens. Ik kreeg vanochtend een melding van een vluchtwijziging.
Garuda heeft m.i.v. onze zomertijd = zondag 25 maart een forse schemawijziging.
Vluchten stonden op 15.45/16:45 uur (winter-/zomertijd), aankomst de volgende dag in Jakarta om 11:40 uur.
Dit is nu gewijzigd naar vertrek Amsterdam 12:05 uur, aankomst Jakarta 6.50 uur (+1).
NB:
Voor mensen die rechtstreeks naar Flores willen: dit betekent dat er nu vanuit Jakarta wel een aansluiting op dezelfde dag mogelijk is naar Labuan Bajo.
|
Heel leuk en aardig.
Maar "toevallig" was ik eens het kijken wat de tickets in het najaar doen.
Vanaf 28 oktober vliegt Garuda vanaf Amsterdam naar Jakarta wèl weer met vertrek om 16.45 en aankomst rond het middaguur.
Dus die schemawijziging is schijnbaar alleen voor de zomertijd gedacht.
|
D'r Herjot hat de tsiet jemaat, va tsauwe hat Heë nuus gezaat.
|
|
|
|
Fjn, dat je dat even meldt. Dan is het dus precies tijdens onze zomertijd dat de tijden anders zijn. ze zijn niet erg zorgvuldig met de tijde, dat blijkt wel op.
Dit staat nl. op hun website. De wintertijd gaat nl. op 28 oktober in...
AMSTERDAM (AMS), SCHIPHOL INTERNATIONAL AIRPORT (AMS)
28-10-2018 16:45:00
JAKARTA (JKT), SOEKARNO HATTA INTERNATIONAL AIRPORT (CGK)
29-10-2018 11:40:00
|
|
|
|
|
Ah, Garuda. Breek me de bek niet open. Ze zakken langzaam af naar niveau Lion Air. Minder service aan boord, minder eten aan boord (geen snacks meer op kortere vluchten) en vervolgens zijn ze ook nog eens slecht in het verwerken van wijzigingen van vertrektijden en het systeem voor refunds is niet aangesloten op de rest van het systeem.
Niets nieuws onder de zon, maar door de bezuinigingen van de afgelopen maanden/jaren word het voor de reizigers zelf nu ook zichtbaar. En dat.. kan niet goed zijn.
|
Ho Lee Fuk
|
|
|
|
Gewoon Singapore Airlines  . Even transitje op Changi is geen straf hoor.
|
Heldere ziende
|
|
|
|
De vertrektijden van SQ vanuit Amsterdam zijn steeds vroeger geworden. Plus, omdat door alle intensievere controles 3 uur voor vertrek aanwezig zijn nu de norm is, is SQ voor mij geen optie meer.
Het is ook niet zo dat die overstap altijd honderden euro's scheelt. Ik heb nu een ticket voor 650 euro naar Denpasar met Garuda en dat vind ik mooi.
De transits in Abu Dhabi, Dubai en Doha vind ik niet fijn, op de eerste plaats door de forse afstanden op de vliegvelden en de extra transitcontroles, met chagrijnig personeel, en je regelmatig simpele lichte schoenen tot en met je sokken/kousen moet uittrekken en gesteggel over metalen (oorbellen, beugels in bh's, ritsen, kledingnagels etc.) heb ik ook al een paar keer meegemaakt.
Garuda heeft inderdaad een goede naam maar hebben bij domestic vluchten ook vaak vertraging.
|
|
|
|
|
Op 05-02-2018 11:58 schreef Anne Mieke: De vertrektijden van SQ vanuit Amsterdam zijn steeds vroeger geworden. Plus, omdat door alle intensievere controles 3 uur voor vertrek aanwezig zijn nu de norm is, is SQ voor mij geen optie meer.
Het is ook niet zo dat die overstap altijd honderden euros scheelt. Ik heb nu een ticket voor 650 euro naar Denpasar met Garuda en dat vind ik mooi.
De transits in Abu Dhabi, Dubai en Doha vind ik niet fijn, op de eerste plaats door de forse afstanden op de vliegvelden en de extra transitcontroles, met chagrijnig personeel, en je regelmatig simpele lichte schoenen tot en met je sokken/kousen moet uittrekken en gesteggel over metalen (oorbellen, beugels in bhs, ritsen, kledingnagels etc.) heb ik ook al een paar keer meegemaakt.
Garuda heeft inderdaad een goede naam maar hebben bij domestic vluchten ook vaak vertraging.
|
Voor 30 dagen tickets heeft Garuda inderdaad soms leuke aanbiedingen.
Maar voor 180 dagen tickets rekenen ze een forse toeslag.
Er zijn ook vliegmaatschappijen die daarvoor gèèn toeslag rekenen.
Dan kun je, weliswaar mèt overstap, wel degelijk honderden euro's voordeliger vliegen.
Zeker als je ook nog flexibel bent in de vertrekdag, en bovendien niet afhankelijk bent van vertrek persé vanaf Schiphol en/of aankomst in Jakarta.
|
D'r Herjot hat de tsiet jemaat, va tsauwe hat Heë nuus gezaat.
|
|
|
|
Jupje, niks zo ondoorzichtig als de ticketing wereld.
Kreeg dagelijks andere tarieven te zien van maatschappijen op skyscanner of andere apps/sites. Dan weer hoger, dan weer lager.
Maak gebruik van VPN, cookies uit. Als ze je in de peiling hebben dan zie je tarieven hoger worden als je F5 drukt  .
Probeer ook eens je VPN op Amsterdam, Maleisie en wat andere landen. Je ziet voor dezelfde vluchten ANDERE prijzen! Nee, geen kletsverhaal. Zelf gechecked.
Geruchten gaan ook dat je op dinsdag moet boeken. Geen idee of dat klopt.
Garuda: Nergens problemen mee tot op heden. Vriendelijke en zeer attente stewardessen, lekker eten, plenty beenruimte en nooit vertraging ondervonden.
|
Heldere ziende
|
|
|
|
Op 07-02-2018 01:25 schreef jakarta-snacks: Jupje, niks zo ondoorzichtig als de ticketing wereld.
Zonder meer waar. Ik vlieg al 40 jaar budget naar Indonesië, en kan er onderhand wel een boek over schrijven.
Ik heb ticketprijzen naar Jakarta gehad vanaf Fl. 999 tot Fl. 2000 (maand tickets destijds), en meer recent vanaf € 369 tot € 600 naar Kuala Lumpur (half jaar tickets).
Kreeg dagelijks andere tarieven te zien van maatschappijen op skyscanner of andere apps/sites. Dan weer hoger, dan weer lager.
Dat zal, naar mijn mening, aan de koersschommelingen liggen. Ticketprijzen zijn vaak in dollar, of lokale valuta, en worden dan dagelijks omgerekend..
Maak gebruik van VPN, cookies uit. Als ze je in de peiling hebben dan zie je tarieven hoger worden als je F5 drukt .
Kan ik niet beamen, ik zie steeds nagenoeg de zelfde prijzen. Boek wel steeds via de Duitse versie van Skyscanner of Momondo, scheelt soms enkele euro's, soms enkele tientjes.
Probeer ook eens je VPN op Amsterdam, Maleisie en wat andere landen. Je ziet voor dezelfde vluchten ANDERE prijzen! Nee, geen kletsverhaal. Zelf gechecked.
Geruchten gaan ook dat je op dinsdag moet boeken. Geen idee of dat klopt.
Die ervaring heb ik persoonlijk niet, maar wel elders op internet gelezen.
Garuda: Nergens problemen mee tot op heden. Vriendelijke en zeer attente stewardessen, lekker eten, plenty beenruimte en nooit vertraging ondervonden.
Dat mag ook best wel, voor die prijs. Maar ik heb wat dat betreft verder weinig klachten over maatschappijen die, met tussenstop(s), veel voordeliger vliegen.
|
|
D'r Herjot hat de tsiet jemaat, va tsauwe hat Heë nuus gezaat.
|
|
|
|
Garuda heeft inderdaad een goede naam maar hebben bij domestic vluchten ook vaak vertraging.
|
over 2e helft 2015 was het:
1. Batik Air (91,21%)
2. Nam Air (90,61%)
3. Garuda Indonesia (85,82%)
bron 1
Over 2017 was het
1. Nam Air (92,62%)
2. Sriwijaya Air (88,69%)
3. Batik Air (88,66%)
4. Garuda Indonesia (88,53%)
bron 2
En jaren geleden was Garuda gewoon nummer 1: Bron 3
Dus over de afgelopen 5 jaar gestaag omlaag, of de anderen zijn beter geworden. Maar concurrenten zijn het duidelijk aan het winnen.
En uiteraard ligt de OTP lang niet alleen aan de maatschappij (want als Lion Air weer eens vertraging heeft begint iedereen te bokken, bij Garuda hoor je er niets over). Mijn vluchten met SQ tussen Jakarta en Singapore eind vorige maand waren ook vertraagd (30+ minuten); operationeel loopt Soekarno-Hatta vaak in de soep vanwege veeeeeel te druk.
|
Ho Lee Fuk
|
|
|
|
On 11-02-2018 04:04 Yerun wrote: [quote removed] ...Dus over de afgelopen 5 jaar gestaag omlaag, of de anderen zijn beter geworden. Maar concurrenten zijn het duidelijk aan het winnen.
En uiteraard ligt de OTP lang niet alleen aan de maatschappij (want als Lion Air weer eens vertraging heeft begint iedereen te bokken, bij Garuda hoor je er niets over). Mijn vluchten met SQ tussen Jakarta en Singapore eind vorige maand waren ook vertraagd (30+ minuten); operationeel loopt Soekarno-Hatta vaak in de soep vanwege veeeeeel te druk.
|
Herkenbaar. Ik zit vaak in een gebied waar ik de keuze heb tussen Garuda of Sriwjaya/NAM en wordt het meestal de laatste. Idd over Garuda hoor je niet zoveel mensen mopperen (alsof het ontkend wordt). In Denpasar loopt het vaak ook in de soep ivm operationele zaken/veel te druk voor mijn gevoel nog wel meer dan in Jakarta.
|
|
|
You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.
|
88,198,145 topic views - 240,782 posts - 13,734 topics - 34,298 members - last post @ 27-01-2021 13:39 CET
|
143,711,939 pageviews |
|
|