indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Grrr..... we zijn elkaar misgelopen Zojuist contact gehad met J. Hij is gisteren in Kupang aangekomen....Enfin, ik ga met de bus en ik zie het allemaal wel. Misschien dat ik hem dan zondag of maandag nog op Adonara tref. Hartelijk dank voor de bemoeinis en excuus voor de off topics. Ik neem nu even de sites die het snelst zijn....

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ben net terug met de Garudavlucht vanut Jakarta. een van de eerste rechtstreekse uit Jakarta dus zonder stop in Abud Dhabi.
Vertrektijd zou 0.55 moeten zijn maar werd 1.45 vanwege gateproblemen (?) we (de passagiers) hebben echter zelf vast kunnen stellen dat het ook aan de efficiency schortte.
Er werd dan ook veel gemopperd.
Vluchttijd 14 uur en 35 minuten.
Uiiteindelijk bleek de aankomsttijd op mijn ticket niet te kloppen (gelukkig de vertrektijd wel). Ik vind het zorgelijk dat Garuda zch niet geroepen voelt om dat recht te zetten.

Het vliegtuig zelf is niks mis mee hoewel ik toch echt dacht dat er aansluiting voor mobiele telefoon en laptop zouden zijn (zoals bij Etihad) maar niet dus.
Er kan gebruik gemaakt worden van internet voor 11,95 US$ per uur of 21,95 US$ voor 24 uur (???).
De minpunten:
De "ontvangst" op Soekarno Hatta. "Passport please" en meer kon er niet af.
De toiletten waren al vanaf de helft van de vlucht smerig en ze werden ook niet regelmatig schoongemaakt en vooral opgeruimd
Het eten is voor mij niet zo belangrijk maar het haalt het niet bij andere maatschappijen; zeer karig.
Ik bel bijna nooit voor een stewardess, vanochtend toevallig wel maar ik moest wel 3 keer bellen en een kwartier wachten.
Het gesproken Engels kan beter
Er wordt ook regelmatig in het Nederlands omgeroepen maar je moet (als Nederlandse) met gespitste oren goed luisteren wat er gezegd wordt. Naar mijn idee kan dit beter achterwege gelaten worden (of bandjes laen inspreken door iemand die wel goed Nederlands spreekt)
Verder verwarring over de juiste tijd in Amsterdam en het tijdsverschil met Jakarta.

Al met al: het is het allemaal net niet. Garuda komt nog niet in de buurt van maatschappijen zoals Malaysian Airlines, Etihad, Emirates en Cathay Pacific.Het was voor mij een probeersel na jaren (ergens tussen de 15 en de 20 volgens mij).

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Oeps, duidelijker kan het niet Anne Mieke, als ik dit zo lees dan maar liever een tussenstop, benen strekken wat drinken, eten en wat shoppen.
Je luiken zullen vast en zeker rond 7 uur dicht vallen en rond 4 uur weer zo wakker als de pest Emoticon: Yes!
Ik hoop dat je morgen nog niet hoeft te werken, bedankt voor de informatie, bij mij zit het opgeslagen.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Jawel ik moet morgen werken.
Met die luiken valt het wel mee. Ik heb kunnen slapen omdt ik drie stoelen had, net als veel andere passagiers. Het vliegtuig zal nl. maar voor de helft vol. Ook zo iets bijzonders.Ik zit nu in de trein en heb toch niks anders te doen dan jullie van deze info voorzien Emoticon: Smile

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Oh ok, dat is dan wel weer lekker 3 stoelen, die mazzel heb ik één keer gehad Emoticon: Yummie!
Pffff morgen weer aan de bak, heftig hoor.
Vroegaaaaaah plande ik het zo dat ik bij terugkomst in de late nacht op moest komen.
23.30 uur, dan bleef ik keurig in mijn ritme Emoticon: Yes!
Maar dat was ook het enige voordeel van een volcontinue dienst Emoticon: Blush

totto
User
spacer line

Ben benieuwd vrijdag. Zelfde vlucht. Heen was prima verzorgd, wel met tussenstop maar dat was nergens terug te vinden.Op Schiphol alleen aanduiding Abu Dhabi. Dus eerst het idee dat er iets niet klopte. Personeel overal erg vriendelijk. Overstap in Jakarta (ook Garuda) 35 minuten. Bagage was door gelabeld. Visumdienst en daarna binnendoor naar incheck Garuda. Links in de bagagehal. Doordat alles Garuda is, prima prijs.
Zaterdag het vervolg.

Toto Travel.com

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

AM: je bevestigd het grootste probleem dat ik heb met Garuda; het ontbreekt aan informatie. Vluchtwijzigingen voor 31 mei zag ik vanohtend binnenkomen op de bedrijfsmail hier. Dit was dan ook nog eens verstuurd vanaf een yahoo-account van een of andere lokale medewerker in Denpasar.

Ik was vanochtend op het kantoor van Garuda - kom daar alleen als hun systeem weer eens storing heeft - en heb mijn hart kunnen luchten in die dikke 60 minuten die ze nodig hadden mijn wijziging en twee nieuw uit te geven tickets te verwerken. Haha.. En dat waren nog gewoon binnenlandse vluchten, niets spannends dus.

Ik zeg overigens niet dat andere maatschappijen per se beter zijn (al zijn ze dat wel naar mijn ervaring; Lion Air = email + SMS, Sriwijaya Air belt zelfs na vaak) maar voor een 'flag carrier' die bij Skyteam zit inmiddels mag je naar mijn mening meer verwachten.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 01-06-2014 13:30 totto wrote:
Ben benieuwd vrijdag. Zelfde vlucht. Heen was prima verzorgd, wel met tussenstop maar dat was nergens terug te vinden.Op Schiphol alleen aanduiding Abu Dhabi. Dus eerst het idee dat er iets niet klopte. Personeel overal erg vriendelijk. Overstap in Jakarta (ook Garuda) 35 minuten. Bagage was door gelabeld. Visumdienst en daarna binnendoor naar incheck Garuda. Links in de bagagehal. Doordat alles Garuda is, prima prijs.
Zaterdag het vervolg.
Nou laten we het er dan maar op houden dat ik een verwend nest ben Emoticon: Smile Het zal misschien van dag tot dag schelen wat voor personeel er op een vlucht zit maar m.i. zou dat niet mogen.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 01-06-2014 14:10 Yerun wrote:
AM: je bevestigd het grootste probleem dat ik heb met Garuda; het ontbreekt aan informatie. Vluchtwijzigingen voor 31 mei zag ik vanohtend binnenkomen op de bedrijfsmail hier. Dit was dan ook nog eens verstuurd vanaf een yahoo-account van een of andere lokale medewerker in Denpasar.

Ik was vanochtend op het kantoor van Garuda - kom daar alleen als hun systeem weer eens storing heeft - en heb mijn hart kunnen luchten in die dikke 60 minuten die ze nodig hadden mijn wijziging en twee nieuw uit te geven tickets te verwerken. Haha.. En dat waren nog gewoon binnenlandse vluchten, niets spannends dus.

Ik zeg overigens niet dat andere maatschappijen per se beter zijn (al zijn ze dat wel naar mijn ervaring; Lion Air = email + SMS, Sriwijaya Air belt zelfs na vaak) maar voor een 'flag carrier' die bij Skyteam zit inmiddels mag je naar mijn mening meer verwachten.
Als het om binnenlandse vluchten gaat ben ik nu nog het meest tevreden over Batik Air. Ik vraag me wel eens af waarvoor ik altijd mijn mailadres en telefoonnummer achter moet laten als ze er toch niks mee doen. Een Indonesisch telefoonnummer wel te verstaan.Van de 10 binnenlandse vluchten die afgelopen maand heb gehad was er overigens eentje op tijd (TransNusa) Emoticon: Angry Alle andere (Garuda, Lion, Wings, Batik) allemaal te laat. Inclusief dus de intercontinentale vlucht vanochtend uit Jakarta. Plus 40.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik kreeg vandaag nog een 'veeg uit de pan' van Garuda; waarom wij geen klant-nummers noteerden. Nou, omdat dit vaak buitenlandse nummers zijn en bij wijzigingen men toch niet belt naar deze nummers. Niets meer op gehoord verder. Duidelijk geen weerwoord gewend, snotapen dat het zijn.

Een andere orde: vanochtend in de rij voor het Garuda kantoor (9 uur open, half negen daar).. ik was nummertje 4 in de rij die een groep van 10 werd. Bij het openen van de deuren iedereen ram tegelijk naar binnen. Ik er achteraan en riep gelijk "IK ben nummer 4, de rest was NA mij!".. dan zie je er wat om kijken, maar ik kreeg wel netjes mijn volgnummertje 4. En dat soort plebs vliegt dus ook met Garuda.. tja.. waar je mee omgaat word je mee besmet, is het toch? Emoticon: Puh!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Oh, oh, oh.... Emoticon: Smile

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

haha.. ach, dat zijn - hoe storend ook - toch ook wel leuke momenten. Duurt maar even, en ik hoefde bovendien niet kwaad te worden. Dat is zeldzaam, normaal komen ze met een hele ratel aan onzin aan waarom ZIJ toch eerst waren. Been there, done that.. voor andere maatschappijen zal dat niet anders zijn, dat is Indonesier eigen helaas.

leomanado
User
spacer line

Al met al: het is het allemaal net niet. Garuda komt nog niet in de buurt van maatschappijen zoals Malaysian Airlines, Etihad, Emirates en Cathay Pacific.Het was voor mij een probeersel na jaren (ergens tussen de 15 en de 20 volgens mij).

Anne Mieke, gezien mijn ervaringen van de laatste maanden (MH, SQ, Etihad, Emirates en KLM) vind ik dat MH niet meer in je rijtje past. Ook uit de toptien zijn ze verdwenen en Garuda staat op 8!!!!
http://www.alletop10lijstjes.n(...)vaartmaatschappijen/

jstar
User
spacer line

O ja, de nieuwe luchthaven (vliegveld kan je het eigenlijk niet meer noemen) in Doha is in gebruik genomen; groot en mooi, echt impressionant. Kreeg wel de indruk dat de Qatar vluchten naar Indonesië iets minder belangrijk worden gevonden; men zet wat oudere toestellen en minder vriendelijke en getrainde staf in. Op de vluchten naar en van Europa word je veel meer verpampelt zoals dat zo mooi heet en zijn wél alle maaltijden beschikbaar. Zou dat te maken kunnen hebben met het publiek wat voornamelijk van die vluchten van en naar Indonesië gebruik maakt (huishoudelijk Indonesisch personeel)?

Nog iets wat 'zij die het voor het zeggen heeft' mij vertelde: Garuda is natuurlijk populair hier door het taalgebruik. Maar een bijkomend punt is het imago van zeer hoge klantvriendelijkheid aan boord. Niet de 'omdat ik je bedien ben je nog niet meer dan ik' attitude die je nogal vaak aantreft bij die Nederlandse maatschappij. Als voorbeeld wordt altijd de assistentie bij kinderen vermeld; met is niet vies van de kinderen te helpen verzorgen en taken van de ouders over te nemen. Men speelt zelfs soms voor halve nanny.

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

De nieuwe luchthaven in Doha was zeker een verademing in vergelijking met het ouwe zootje wat er eerst stond. Ruim opgezet en niet zo'n logistiek gedrocht als in Abu Dhabi. Eergisteren 6 uurtjes mogen wachten daar na 3 weken vakantie in Indonesie maar dat ging redelijk vlot Emoticon: Smile

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

brinco
User
User icon of brinco
spacer line

Rechtstreekse vlucht met Garuda Airlines van Amsterdam naar Bali en een tussenstop in Jakarta.

Hallo allen,

Graag zou ik mijn ervaring willen delen met mensen die de komende weken of maanden vertrekken naar Bali en die hun tickets geboekt hebben via Garuda.
Ik ben vertrokken vanuit Schiphol op 7 juni ’14 en het betreft hier vluchtnr: GA89. Vertrek om 12:35 maar het vertrok om 13:05. Op Schiphol bij de incheckbalie krijg je 2 boarding passen, eentje voor Amsterdam – Jakarta en eentje voor Jakarta – Denpasar en werd mijn koffer doorgelabeld naar Denpasar en had ik alleen mijn handbagage. In het vliegtuig krijg je een witte kaart (arrival and departure card) die je zelf invult, hierop wordt verblijfsadres etc. gevraagd. Niet al te nauwkeurig zijn, er is toch geen plaats om alles in te vullen. Wel de informatie van de vlucht waarmee je Indonesië verlaat (vluchtnr, datum) vermelden deze is heel belangrijk bij je terugvlucht. Tevens vul je ook de groene kaart ( costums declaration) in.

In Jakarta aangekomen om 07:44 ga je naar beneden om een VOA (visum on arrival) te kopen bij het VOA-loket. Staat met groot bord aangegeven en je kan het niet missen. Deze kost €20,- of $25,- Aan het loket geef je je paspoort en de 2 formulieren die je in het vliegtuig heb ingevuld. Na betaling krijg je deze weer terug samen met je VOA. Hiermee ga je naar een ander loket (Immigratie) en daar lever je ook weer hetzelfde en je VOA. Hier krijg je een stempel in je paspoort en een deel van het witte formulier wat je hebt ingevuld in het vliegtuig (departure card).

Nu loop je in de richting waar ze de koffers van de banden afhalen. Deze loop je gewoon voorbij en volg transit gele borden. Je komt op een geven moment bij een controle waar alleen je handbagage wordt gescand. Daarna volg je gewoon de gele borden Transit/transfer deze kan je niet missen. Je kom dan bij een transitdesk en hier wordt op vertoning van je 2e boarding pass ( Jakarta-Denpasar) verteld welke gate je moet hebben voor Denpasar. Je loopt dan verder en kan je met de roltrap of trap naar boven en begeef je in de vertrekhal met de gate nummers. Je gaat naar je betreffende gate en wacht op je vluchtnummer in mijn geval was dat GA408. Mijn vlucht vertrok om 11:25 en kwam in Denpasar om 14:30 Bali tijd. Met de bus word je gebracht naar de ontvangsthal en hier wacht je op je koffer die was doorgelabeld in Amsterdam. Je pak je koffer en loop daarna in de richting van exit en je bent zo buiten. Hou wel rekening dat je je reçu van je koffer, die je bij het inchecken op Schiphol hebt gekregen, bij de hand hebt omdat ze deze kunnen vragen ter controle voordat je de ontvangsthal verlaat.

Hou wel rekening bij het boeken dat je genoeg tijd hebt voor je transit vlucht als je een voa koopt in Jakarta. Ik had ruim 3 uren de tijd en dat is ruim genoeg.
Fijn verblijf op Bali en een goede reis.

Coen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Mooie gedetailleerde informatie Coen.
Daar zullen mensen die voor de eerste keer gaan heel veel aan hebben.
Het is altijd gerust gevoel om te weten wat er op je afkomt Emoticon: Yes!

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Mijn vriendin liet me weten dat ze al twaalf uur vertraging hebben op de vlucht uit Amsterdam. En ze zijn nog niet vertrokken.

Blijkbaar is er een Nederlander (van 70 jaar oud) die op de vlucht van Jakarta naar Amsterdam onwel werd, overleden. Na drie uur onderweg te zijn werd hij ziek en er werd besloten om terug te keren naar Jakarta.

Buiten dat het voor de directe omgeving van de persoon natuurlijk een drama is, heeft het ook grote gevolgen voor alle andere betrokkenen. Het domino effect is enorm. Nu was het noodzakelijk een ander vliegtuig en personeel in te zetten. Het personeel kwam namelijk aan hun maximum aantal vlieguren. Natuurlijk is dit geen sinecure, tevens mag men gedurende bepaalde tijden niet landen in Schiphol wat het ook niet makkelijker maakt.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Wat een toestand.

Je zou zeggen dat als iemand serieus ziek is er dan een luchthaven op de route wordt gezocht of in elk geval niet terug naar het veertrekpunt. In dit geval ergens iets tussen Malaysia, Thailand en India?
De laatste (?) keer dat er zoiets gebeurde met een Garudavlucht (ook op weg naar Amsterdam) was een jaar of tien geleden met Munir toch?

Michaell
User
spacer line

Hallo allemaal,

Wat erg van het overlijden van die persoon, gecondoleerd. Mijn ouders zouden dus vandaag 15-06 om 12.30 moeten vliegen van Amsterdam naar Jakarta. Vanuit Jakarta zouden ze 4 uur later doorvliegen met Garuda naar Manado. Alles in 1x geboekt bij Garuda.

Om 05.30 uur vanochtend kreeg ik een mail van Garuda dat de vlucht verlaat werd naar 15 juni 23.45 uur. Gelukkig was ik nog wakker ivm WK in Brazilie. Om 16.00 uur opnieuw een mail gehad dat de vlucht opnieuw verlaat wordt nu naar 16 juni om 01.25 uur.

Dit alles zorgt er dus voor dat hun vlucht naar Manado ook gewijzigd is. Nu moeten zij 9,5 uur op de airport wachten van Jakarta dan de eerder genoemde 4 uur. Mijn ouders zijn al wat ouder, die schieten meteen erg in de stress hiervan. Maar goed, het is zoals het is.

Weet iemand of ze recht hebben op een hotel in de buurt van Jakarta airport, taxikosten er naar toe en tegoedbonnen/vergoeding dinner krijgen van Garuda ivm lange overstaptijd en de vele veranderingen die Garuda heeft gemaakt? Zoja, moeten ze dit al op schiphol bij de Garuda balie al regelen of pas op Jakarta airport? Verder valt deze situatie en vertraging ook onder de regeling voor het indienen van een vergoeding ivm vertraging?

Alvast bedankt voor het meedenken en antwoorden!

Michaell
User
spacer line

Nog een aanvullende vraag:

Begrijp ik het nou goed dat ze een VOA (visum on arrival) al in Jakarta moeten kopen?

Ik dacht dat ze dat pas in Manado pas hoefden te doen (mochten mijn ouders op Jakarta airport moeten blijven) , omdat ze in Jakarta alleen maar overstappen.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Michaell, zoals gezegd, ze komen in Jakarta het land binnen en daar moet het visum gekocht worden.
Verder hierbij de volgende link:

http://www.vlucht-vertraagd.nl(...)Kn_L4CFSf3wgodzrQAMg
Spit die maar eens door. Ik weet zo ook niet of dit er al dan niet onder valt. Maar, niet geschoten is altijd mis. Je kunt vluchtnummer, traject etc invullen om te zien of je recht hebt op een vergoeding.
BUITEN die vergoeding zal Garuda idd het eea moeten regelen. Ik zou als ik hen was sowieso op tijd naar Schiphol gaan en daar al deze vragen stellen.

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Michaell,

Goed dat Anne Mieke verwijst naar bovenstaande site, maar helaas gelden deze regels uitsluitend voor Europese luchtvaartmaatschappijen. Vlieg je bv met KLM of Lufthansa dan gelden deze regels. Vlieg je met Garuda of bv. zoals wij onlangs met China Southern Airlines, dan gelden deze regels niet. Onze vlucht met China Southern vanuit Cambodja werd geannuleerd. We vlogen een dag later. Extra hotelovernachting, extra maaltijden.
Bij thuiskomst contact opgenomen met onze rechtsbijstandsverzekering. China Southern valt niet onder de regels van de Europese Gemeenschap, dus ook geen wettelijk recht op vergoedingen. Wel hebben wij, via onze ticketverstrekker (Tix) een claim bij China Southern ingediend. We wachten nu al bijna 2 maanden op antwoord en vermoeden dat het op niks uitloopt. Maar zoals Anne Mieke zegt, neem contact op met Garuda. Wellicht dat zij coulant zijn en tegemoetkomingen bieden. Veel succes en ik hoor graag hoe het afloopt.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik heb dit gevonden:

Wanneer gelden de regels voor vertraging?

De regels van de Europese verordening gelden:
Als u vliegt vanaf een luchthaven in de Europese Unie. Het maakt niet uit met welke luchtvaartmaatschappij u vliegt.

Dat zou betekenen dat het wel geldt voor de passagiers die in plaats van vanochtend/vanmiddag naar Jakarta vliegen, maar niet omgekeerd. Ik heb daarstraks een fake invulling gedaan (alleen voor het traject Amsterdam-Jakarta) en daaruit bleek dat het wel van toepassing is.

Ik weet dat in elk geval Malaysian Airlines dit soort zaken wel regelt. Het is in elk geval te hopen dat Garuda communiceert, dat is al iets.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Michaell, Garuda Indonesia kennende doen ze alsof hun neus bloed en zal je als passagier lekker 'met rust gelaten' worden op Jakarta. Laat ze dus vooral klagen en eisen dat ze naar een (reeds betaald!) hotel gebracht worden en ook weer op tijd opgehaald worden.

Wettelijk gezien weet ik niet waar deze laatste vlucht onder valt, in het ticket vanaf Amsterdam of niet. Ik denk het haast wel, waardoor de maatschappij feitelijk voor compensatie moet zorgen.. maar ja.. Garuda is wat dat betreft niet echt vriendelijk.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

60,605,764 topic views - 227,673 posts - 13,619 topics - 19,316 members - last post @ 21-08-2018 15:28 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

104,172,613 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com