indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

dany@maria
User
spacer line

hallo , ik ben belg , mijn vriendin woont in Jakarta maar daar leven en wonen , neen kan daar niet slapen van de moskees en de drukte , ben op reis wel in bali geweest maar 8j geleden
droom ervan daar te gaan wonen ons werk is toch online .waar leven de meeste belgen en Nederlanders ? kuta beach omgeving?

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Lijkt me dat als je deze droom werkelijkheid wil maken je eerste vraag zou moeten zijn, op welke verblijfstitel denk ik in RI te verblijven om te gaan wonen/en werken.

It's only kinky the first time.

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

"Waar leven de meeste Belgen en Nederlanders?" Ik hoop dat je je dat afvraagt om er ver vandaan van te blijven :-)

There's a big difference between kneeling down and bending over!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik vermoed dat de meeste Belgen en Nederlanders zich bevinden in Sanur, Jimbaran en Seminyak (als je het hebt over de zuidkust want ik ken er ook genoeg in Ubud en Lovina). Kuta Beach is voor toeristen en autochtonen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Je kunt ook boven de 5e verdieping wonen, hoor je die krengen ook niet bleren. Of er net buiten in lippo Cikarang, hoor je ze ook niet. Dopjes in je oren, nog een oplossing.

Als je per se op Bali wil wonen, zeg dat dan gewoon, dan krijg je ook betere adviezen.

Bali is stervensduur waar buitenlanders wonen, zeker voor die buitenlanders zelf (je vrouw uit jakarta is ook een vreemdeling voor de gemiddelde Balinees, dus betaald ze meer) en het is er stampdruk vaak.

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Zoals men hierboven reeds aankaartte, is het kiezen van de verblijfsplaats slechts één van de vragen die u zich moet stellen.

Indien u verwacht dat uw vriendin u zal volgen naar Bali als vriendin, zou ik toch eens goed nadenken. Ten eerste zal men in deze cultuur niet snel gaan samenwonen zonder gehuwd te zijn. Ook al is het voor haar geen probleem, zal de familie er zeker niet blij mee zijn. De druk kan zeer groot zijn. Tevens zijn de familiebanden zeer sterk en vooral het oudste kind heeft wel wat verplichtingen t.o.v. de ouders (denk aan ondersteuning/samenleven tijdens de oude dag).

Als ik er van uitga dat uw naam Dany is (en u Vlaming bent) en dat uw Indonesische vriendin Maria heet, kan ik wel stellen dat u beiden katholiek bent? Dat maakt het wel makkelijker om in Indonesië te huwen (het is immers verplicht voor dezelfde godsdienst te trouwen). Alleen als echtgenoot van een Indonesische kunt een permanente verblijfsvergunning krijgen, tenzij u een lokale werkgever vindt.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Lieve; ik ken een Moslimpje dat Maria heet.. ook Eva's lopen er genoeg rond met een ander geloof dan op basis van de naam aannemelijk zou zijn. Trouwen als Katholiek is ook niet heel eenvoudig, vergeet die fijne 'trouwcursus' niet, die vele kerken/priesters e.d. van het toekomstige paar verwachten.

daiss
User
spacer line

Ik heb een vraag waar ik al weken antwoord op zoek.
Mijn vriend en ik hebben ons hart verloren op bali en zouden dus graag verhuizen naar daar.
Als ik info zoek op het internet zie ik alleen maar negatieve commentaar.
Is er iemand die ons wel een stap vooruit kan helpen?
Met goed bedoelingen?

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 05-03-2014 13:59 daiss wrote:
Ik heb een vraag waar ik al weken antwoord op zoek.
Mijn vriend en ik hebben ons hart verloren op bali en zouden dus graag verhuizen naar daar.
Als ik info zoek op het internet zie ik alleen maar negatieve commentaar.
Is er iemand die ons wel een stap vooruit kan helpen?
Met goed bedoelingen?

Wie weet Daiss wordt al dat negatieve commentaar gegeven door mensen die het
ook goed bedoelen; als waarschuwing.
maar als je dat niet wilt horen, dan is er een belangrijke vraag.
Voldoe je aan de vereisten om een verblijfsvergunning te krijgen dat zou ik
eerst eens uit gaan zoeken en ook een werkvergunning is noodzakelijk, of
je moet het je kunnen permitteren om alleen uit te geven en het vinden van
een woning is ook zoiets.
Mijn advies probeer eerst eens 6 maandjes op een sosbud of je daar wel
kunt aarden en zoek eea lokaal uit, voordat je alle schepen achter je verbrandt.
Alle waarschuwingen zou ik niet zo maar afwimpelen er zijn al meerdere mensen
die meer als hun hart zijn verloren op Bali.
Wat ik niet begrijp is dat mensen hun "roze bril" nooit kwijtraken op Bali.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 05-03-2014 14:15 sabar2 wrote: Wat ik niet begrijp is dat mensen hun "roze bril" nooit kwijtraken op Bali.
Ik wel dus. Had er met mijn vrienden en partner in 1989 maar 2 maanden voor nodig om er achter te komen hoe de vork werkelijk in de steel zit op Bali en te verhuizen naar Java. Kom je met een pak geld van meer dan 100.000 Euro, kan je het misschien nog redden (ook dat zijn velen kwijt geraakt). En een behoorlijke dosis zakeninstinct, achterdocht en realiteits-zin.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

On 06-03-2014 02:45 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Ik wel dus. Had er met mijn vrienden en partner in 1989 maar 2 maanden voor nodig om er achter te komen hoe de vork werkelijk in de steel zit op Bali en te verhuizen naar Java. Kom je met een pak geld van meer dan 100.000 Euro, kan je het misschien nog redden (ook dat zijn velen kwijt geraakt). En een behoorlijke dosis zakeninstinct, achterdocht en realiteits-zin.

Ja met dit geld als je gaat huren op Bali red je het 3 jaar wel Emoticon: Party!

Je hart ergens aan verpanden ? Indonesie heeft veel mooie plaatsen !!

En je doet Internet werk dan moet je een plaats hebben waar continue internet is je kan niet werken met een USB / modem dus zit je gemiddeld ook al duurder

Internet is niet vanzelf sprekend in goedkopere buurten

infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.roosduchtrader.nl

dany@maria
User
spacer line

mijn vriendin is chinese maar wel in indonesie geboren , wel hebben we een kledingfabriekje in Jakarta daar ze ontwerperster van kledij .dus werk geen probleem , ook visum 6 maand , trouwen zal voor later zijn , eerst integreren in land , aanpassen en kijken of me het daar wel ligt , liefst zou ik aan de kust iets vinden om te huren voor enige tijd en hou van sociale contacten , daarom vr ik waar belgen wonen om me eventueel wegwijs te maken daar .
we zijn beide catholiek , dus das geen probleem

spacer line  

On 05-03-2014 14:15 sabar2 wrote:

[quote removed]

Wat ik niet begrijp is dat mensen hun "roze bril" nooit kwijtraken op Bali.

Bali kan je ook veranderen in Indonesia.
Hangt ook af van hun persoonlijke ervaringen.
Als het positief is dan zal het vaak positief blijven, en omgekeerd .
Ik zelf ben ook niet zo positief over wonen op Bali , te duur, te veel overgewaardeerd.

Wat ik niet begrijpen kan , velen die de negatieve kanten van Indonesia hadden gezien en zelf ervaren en veel kritiek hebben zitten vaak nog steeds in Indonesia.

bisa dicek of makemyday .

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 06-03-2014 09:25 Surya Atmadja wrote:

Wat ik niet begrijpen kan , velen die de negatieve kanten van Indonesia hadden gezien en zelf ervaren en veel kritiek hebben zitten vaak nog steeds in Indonesia.

Dat kan ik dan weer wel begrijpen, want naast de negatieve kanten die Indonesia
heeft (welk land heeft die niet ?) heeft Indonesia ook een aantal positieve kanten
en die negatieve kanten daar heb je toch Indahnesia (of een ander forum) voor
om je hart te luchten of je frustraties kwijt te raken. Emoticon: Laugh out loud

De meeste mensen die al langer in Indonesie verblijven hebben het echte Indonesia
(of althans een gedeelte) leren kennen en/of waarderen en dan heb ik het niet over
vakantiegangers. Die 'roze bril' hebben ze allang in de sampah (vuilnisbak) gegooid.

Indonesia zal niet snel veranderen; take it as it is or leave it.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 06-03-2014 09:25 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Dat is de cultuur van ons Ollanders Surya, altijd mopperen en kritiek leveren. Emoticon: Laugh out loud

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 06-03-2014 09:25 Surya Atmadja wrote: Wat ik niet begrijpen kan , velen die de negatieve kanten van Indonesia hadden gezien en zelf ervaren en veel kritiek hebben zitten vaak nog steeds in Indonesia.
Juist daarom pak Surya. Omdat zij realistisch zijn en niet met een roze bril oplopen. Deze laatste groep houdt het nimmer lang uit. De crticici juist wel vanwege een realistische kijk op de zaak. Natuurlijk zie ik ontzettend veel negatieve kanten in deze maatschappij, maar evenzo goede. Deze laatste zijn persoonlijk. Ik zal nimmer iemand adviseren hier naar toe te komen als hij/zij niet sterk in de schoenen staat. Het is en blijft een 3e wereld land met alle daarbij behorende maar ook begrijpelijke negatieve kanten: struggle for life, egoism, survival of the fittest, economic materialism (vanwege de laagste trede op de Maslow-pyramide).
Betekent niet dat men het land of de maatschappij haat maar dat men zich er wel degelijk van bewust is wat dat inhoudt......en dat is de mentaliteit van overleven en strijd (ook al is er een sterk toenemende middenklasse, die heeft echter nog steeds de 3e wereld mentaliteit).

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Begrijp hij het nog niet om Sid toch!!!!!! je wilt met je eigen bril op het nu nog niet willen begrijpen, waarom er een haat liefde verhoudingen er is, dat betekend toch dat je meer ziet dan je eigenlijk wil, maar je weet dat het geen zoden aan de dijk leg, omdat te veranderen.
Maar er wel over kunnen praten (schrijven).
Je hebt het toch ook zo lang uitgehouden in Nederland, terwijl je veel kritiek heb op dit god vergeven klootjes land.
Het geld is alleen wat je hier bint............. Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

dany@maria
User
spacer line

Je kunt ook boven de 5e verdieping wonen, hoor je die krengen ook niet bleren. Of er net buiten in lippo Cikarang, hoor je ze ook niet. Dopjes in je oren, nog een oplossing.

Already live on the 9th floor. 3 mosques compete the loudspeaker max volume one to another, start from 3.3am!! Ear plugs were not helping Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo
Tried also Puncak, but again same same problem.

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

In bepaalde buurten van Pluit, Barat en Kelapa Gading valt het reuze mee. Ook in een appartement van City Loft (boven City Walk Sudirman) bijvoorbeeld, gaat u weinig last hebben.

De laatste keer in België, werd ik trouwens wakker van de kerkklok, een trein en een duif voor het venster. Het is maar wat je gewend bent.

Over Bali denk ik dat dhr. YB het bij het rechte eind heeft; uit eigen ervaring kan ik zeggen dat -behalve Jakartanen met een tweede verblijf- er heel veel West Europeanen in het zuiden wonen. Het valt me op dat er ook een influx is van rijke Russen die veel opkopen. En bij Kuta moet ik altijd aan Lloret de Mar of zelfs Oh Oh Cherso denken; vooral veel jonge Australiërs (met Bintang shirt).

dany@maria
User
spacer line

lieve, city loft hoeveel betaal je daar per maand voor appartement

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Niet goedkoop; tussen 15 en 25juta per maand (ongeveer €950-€1600). Maar dan heb je ook wel een perfecte ligging en zelfs een duplex (nu ja; mezzanine met slaapkamer) en een zeer grote glaspartij.

Thamrin Executive Residence is wel wat goedkoper; daar heb je een gemeubileerde studio voor €450-550 per maand. En dan ben je op wandelafstand van Plaza Indonesia / Grand Indonesia.

De sites www.rumah.com en www.rumah123.com hebben het grootste aanbod m.b.t. vastgoed.

spacer line  

On 06-03-2014 12:08 zieleffe wrote:

Je hebt het toch ook zo lang uitgehouden in Nederland, terwijl je veel kritiek heb op dit god vergeven klootjes land.
Het geld is alleen wat je hier bint............. Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Ik heb praktisch weinig kritiek ( door zagen op bepaalde negatieve punten van Nederland).
Dat is ook de reden dat ik zo lang kan volhouden , heb mijn eigen vriendenkring, mijn eigen inkomen(nu behoorlijk minder =AOW ) .
Die AOW / kleine bedr.pensioen kan ik ook buiten Nederland verbrassen.

De enige wat mij bind met Nederland is de gezondheidsfaciliteiten , meer niet .
Ik weet nog toen ik een paar jaren geleden vergelijkingen maak over Indonesische en Nederlandse situatie , bijna de halve Indahnesia op mijn dak kreeg .
De hand bijten die hem voedt etc .
Dat werd gezegd / geschreven ( Bisa Di CEK oom) .

Ik voel me nog steeds heppie/senang in Nederland, na 1 maandje of meer in den Oosten (Indosenia) ben ik blij als ik naar mijn geliefde Mokum terug kan, zonder smog , slapen met open raam, zonder airco , zonder macet, weinig Moskee , en lekker inkopen doen bij LIDL -Kruidvat/Febo , gebakken vis eten op de markt etc.
Dit kan je ook lezen in mijn oude posting van jaren geleden .

bisa dicek of makemyday .

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Het geld (waar ik recht op heb) is ook het enige bindmiddel wat ik nog heb met NL
Ik geef het ook liever uit in Indonesie (verbrassen wil ik het niet noemen)
Juist de kritiek die ik heb op NL en mijn persoonlijke ervaringen met het nederlandse
"sociale vangnet" zijn de reden waarom ik wegren/vlucht uit NL
Maar ... in feite help ik NL daarmee want men hoeft niet voor mij allerlei "hulp" te
bekostigen, ik help dus in feite zwaar besparen en die "zorg" die men niet aan mij
hoeft te geven drukt dus ook niet op de begroting.
Ik zorg voor mezelf in Indonesie en declareer ook niets als ik weer even terug ben.
Ondertussen betaal ik nog steeds belasting in NL (inkomstenbelasting en soc.wetten) en stort mijn bijdrage in de zorgpot
(want da's verplicht tegenwoordig)
Om die reden wil men mij waarschijnlijk in NL houden, want toestemming om definitief te vertrekken die geeft men (nog) niet.
Uiteraard kan ik alles opgeven en definitief vertrekken maar met 0 inkomsten is het
moeilijk overleven in Indonesie als invalide en ik ben niet zo'n profiteur die op de
portemonnee van mijn vrouw gaat leven.
Dus nog even wachten tot mijn (pre)pensioen en dan knopen tellen.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

[quote] On 06-03-2014 12:13 Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.maria" rel="nofollow">danyRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.maria wrote:

Already live on the 9th floor. 3 mosques compete the loudspeaker max volume one to another, start from 3.3am!! Ear plugs were not helping Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo
Tried also Puncak, but again same same problem .

Punjak is een groot gebied en er zijn echt wel plaatsen waar je het niet of nauwlijks hoort.

even zoeken
hier maak je te snel een conclusie vind ik .!

Ik zelf woon 100 meter van een moskee en tja 5 keer perdag is het 5 min raak hier
maar het valt me niet eens meer op en soms denk ik oo000ww ( het is bv 6 uur) en hoor ik idd dat ding even jengelen soms versta ik niet eens wat de beste man door de speaker uitkraamt
en dan denk ik och de buurman is weer eens smoor Emoticon: Laugh out loud

Maar we wonen in Indonesie en soms vergeet ik dat wel eens door de drukte en dat gejengel bevestig dat ik er woon das dan fijn Emoticon: Wink

Gaan we klagen over gejengel tja dat wist je en ik hoop dat ze daar eens wat aan gaan doen !

Ik zie het zo men bied tegen elkaar op (O.a via geluid ) om kontact met allah te houden

Ze schreeuwen om het hardst om in de hemel te komen en willen graag dat het harem klaar staat Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid

Zoiets denk ik dan maar en hoop dat ie er komt (maar heb dan mijn twijfels ) maar maak me er verder niet druk om

Proost Emoticon: Cooool

infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.roosduchtrader.nl

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

neem eens contact op met infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.dreams-come-true.nl

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

57,178,683 topic views - 226,354 posts - 13,588 topics - 18,097 members - last post @ 26-04-2018 19:56 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

99,557,101 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com