indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

mas frank
User
spacer line

mijn vraag is eigelijk,
of er verlangen is naar een verzorgde ouwe dag in indonesie
in collectieve sfeer met je aow en pensioen.
wonen in een luxe villa met 20 medebewoners.
waar je nog een respectvolle ouwe dag kan hebben.
beetje de opzet van nieuw beekvliet st mighelsgestel.
met optimale verzorging.
dat is toch waar veel indische nederlanders van dromen lijkt mij.
ben zeer benieuwd naar de reacties Emoticon: Smile Emoticon: Wink Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

mas frank
User
spacer line

[quote] Op 04-03-2014 17:57 schreef mas frank:
mijn vraag is eigelijk,
met optimale verzorging.
ben zeer benieuwd naar de reacties Emoticon: Smile Emoticon: Wink Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

U bent ervan op de hoogte dat er inmiddels zoiets is als een landenfactor 70%
bij bepaalde uitkeringen en dat in NL ook politici zijn (oa de weledele heer Kamp)
die het voornemen al eens eerder hebben uitgesproken om ditzelfde ook voor aow-ers
te gaan toepassen (in eerste instantie buiten de EU) ?

Vwb de aanvullende pensioenen bent U er wellicht ook van op de hoogte dat deze
in de toekomst (ik weet niet op welke termijn U denkt) nog verder uitgehold zullen
worden en dat er nu al diverse fondsen zijn die de uitkeringen verlagen ?

Wat verstaat U onder verzorgde ouwe dag ?

Waarom alleen indische nederlanders ?

Vlgs welk visa-verblijfsvergunning zouden betrokkenen in uw plan dan in Indonesie verblijven ?

Waar op Indonesie denkt U zoiets te realiseren ?

Dromen is leuk maar is het ook realiseerbaar ?

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

spacer line  

Mas Frank.

Wat je kan doen is om een paar gelijkgestemden te zoeken( even goed doorlichten-strenge ballotage) .
Gaan jullie een PMA (zie internet-google) constructie nemen om grond te kunnen krijgen om een soort woongemeenschap te vormen.

Je kan daar verblijven met een LANSIA visum ( voorwaarden zie KBRI) .
In 2010 had ik een omong kosong gesprekken gehad met een Balinese die op West Bali een stukje grond heeft (nog goedkoop), om samen een soort woongemeenschap te starten.
Doelgroep waren Amerikanen, Engelsen eventueel Nederlanders .
Ging niet door , voor zover ik weet waren in het verleden veel aan gedacht of gedroomd om gezamenlijk op te zetten in Indonesia.
De probleem is vaak dat men soms lichamelijk niet meer 100% fit zijn , ook de "hoge" ziektekosten.
Wel had ik in een Indonesische krant l gelezen dat men in onderhandeling was om op regeringsniveau(Jakarta-Den Haag ) e.e.a te regelen.
Daarna niks meer gehoord/gelezen.
Voorlopig moet men zelf regelen.

bisa dicek of makemyday .

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 04-03-2014 18:29 Surya Atmadja wrote:
Je kan daar verblijven met een LANSIA visum ( voorwaarden zie KBRI) .

Ik heb sterke twijfels of dit onder de voorwaarden van een LANSIA visum kan vallen.
Maar indien Mas Frank dit ook denkt dan ben ik zeer benieuwd hoe er aan alle voorwaarden voldaan kan worden / wordt.

En ... inderdaad hoe worden die 20 medebewoners samengesteld, is het ook gezamelijk dat opzetten/bouwen of gebruik maken van iets wat er al is ?

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 04-03-2014 17:57 mas frank wrote:
mijn vraag is eigelijk,
met optimale verzorging.
Ik denk dat er best mensen zijn die zoiets zouden willen (niet alleen Indische Nederlanders). Maar ik denk ook dat St Michielsgestel een ander verhaal is dan waar in Indonesie dan ook.

Met een Kitas Lansia zou dit wellicht kunnen maar deze vergunning stelt ook een aantal eisen tav inkomsten, ziektenkostenverzekering en zelfs de huurprijs heb ik begrepen. Ik heb hier zelf ook het eea over uitgezocht een paar jaar geleden maar ben nooit iets tegengekomen in de zin van een gezondheidsverklaring bijvoorbeeld.

De optimale (lastig begrip) verzorging zou wel eens flinke kostenpost kunnen zijn ook afhankelijk van de mentale en fysieke gesteldheid van mensen.

Al met al best een goed idee en dromen mag altijd.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
User
spacer line

Nou, lijkt me best lekker..
Al zie ik mezelf minder in een luxe villa zitten, zeker in IndonesiŽ niet.
Hier bevalt het wel Emoticon: Yes!
En inderdaad, voor ik 20 mensen verzameld heb met wie ik zou willen wonen..
Van de meeste mensen, ook vrienden, moet ik er nu al niet aan denken om er mee op vakantie te gaan. Maar ja, als je ouder wordt krijg je andere behoeftes en eisen.
Nee, zoals Malam en zijn vrouw dat doen, dat zie ik mezelf eerder doen. Maar die hoeft dan ook nog niet optimaal verzorgd te worden.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik zal mijn verhaal maar hier plaatsen, daar het ook over de pensioenaders hier gaat.
Als je met elkaar samen gaat wonen, dan korten ze je ook, zelf sommige pensioenfondsen hebben een franchise berekening, waarop ze je ook geld inhouden.

Deze staat der Nederlanden is niet meer te vertrouwen.
Ik heb al een procedure lopen die maar niet opgang wil komen.
We wachten nog steeds een hoorzitting bij de SVB.
De advocaat die ik nu heb, gaat hier in mee, dat was vorig jaar niet zo, toen had ik een advocaat van mijn verzekering, dat ging toen om terug betalingen van teveel ontvangen AOW en die doen minder , dan als je rechtsstreek naar een advocaat gaat.
Heb het wel gewonnen, die terugbetaling werd ongedaan gemaakt, maar het merendeel heb ik zelf moeten doen.
Nu op het ogenblik, toen ze weer terug was bij mij, haar aangemeld ,dus wij waren zo transparant bezig, werden we gewoon weer gekort.
Die wet van delen van het AOW bedrag ,in een tweepersoonshuishouding tweemaal 700Ä is dan van kracht, maar zij heeft een AOW te kort ,2% regeling.
Ze is weer half januari terug gegaan naar haar land, maar dat was nog niet genoeg voor de AOW, ze moest uitgeschreven staan bij de Burgerlijke stand en dus is ze nu niet meer ingeschrevene van Nederland, maar naar het buitenland gegaan, met wel een adres in IndonesiŽ.
Daardoor dachten wij, dat zij en ik gewoon onze AOW weer kregen, maar niets is minder waar.
Ik heb nog steeds niet mijn eenpersoons AOW terug, ondanks dat mijn vriendin terug is naar IndonesiŽ en ik alleen ben.
Ze laten niets van hun horen en heb hen al verscheiden keren hen gemaand, maar krijg antwoord dat ze dit in onderzoek hebben.
Ze gaan van uit, van dat je de boel willens en wetens wilt beduvelen, ze wantrouwen je.
Het is een strijd die je op je oude dag moet ondergaan, maar ik laat het er niet bij zitten.
Ik heb alles gedaan wat in mijn vermogen lig de tweede Kamerleden aangeschreven enzv.

Geachte heer Ö.....,

Onlangs ontvingen wij uw onderstaande e-mail. Hieruit maak ik op dat u bent gaan samenwonen met een vrouw uit IndonesiŽ, en het er niet mee eens bent dat de Sociale Verzekeringsbank (SVB) uw AOW-uitkering† heeft aangepast aan uw nieuwe huishoudsituatie. Met name omdat uw partner geen volledige AOW-uitkering ontvangt en u samen minder ontvangt aan AOW-uitkering dan de norm voor een alleenstaande.
Het spijt mij te vernemen dat uw partner kennelijk is weggegaan zodat u zonder haar een hogere uitkering kan krijgen.

Binnen de AOW is gekozen voor verschillende normen bij verschillende huishoudsituaties: alleenstaanden ontvangen een uitkering te hoogte van 70% van het netto minimumloon, gehuwden (maar ook geregistreerd partners of ongehuwd samenwonenden) ieder 50% van het netto minimumloon. Gehuwden ontvangen zo gezamenlijk 100% van het minimumloon, ervan uit gaande dat er recht is op een volledige AOW-uitkering. Wanneer geen volledig recht op AOW bestaat, omdat men niet altijd in Nederland heeft gewoond en niet altijd verzekerd is geweest voor de AOW, kan men een beroep doen op een andere regeling dan de AOW om te voorkomen dat het inkomen onder het sociaal minimum komt te liggen. De SVB kan dan namelijk een Ďaanvullende inkomensvoorziening ouderení (AIO) verstrekken. De AIO-aanvulling is een onderdeel van de Wet werk en bijstand (WWB). Meer informatie hierover leest u op de site van de SVB: http://www.svb.nl/int/nl/wwb/.
Bovenstaande houdt in dat wanneer de huishoudsituatie wijzigt, de AOW-uitkering ook wordt aangepast. Dit ongeacht of beide partners volledig recht op AOW hebben en of er nog ander inkomen is. Zoals gezegd kan het inkomen op grond van andere wetgeving worden aangevuld als dit nodig is. Het kabinet vindt het niet onredelijk dat de AOW wordt aangepast als men de kosten van het huishouden kan delen en meent dat via de WWB wordt gewaarborgd dat men altijd een inkomen op het niveau van het sociaal minimum kan krijgen.

Ik maak voorts uit uw bericht op dat u van de heer Omtzicht een reactie hebt ontvangen op het invoeren van een kostendelersnorm in de AOW. Hierover kan ik nog het volgende zeggen.
Voor de AOW heeft het invoeren van een kostendelersnorm vooral gevolgen wanneer een AOW-gerechtigde samenwoont met een kind of een van de ouders, of als meer dan twee AOW-gerechtigden een huis delen. Het kabinet vindt het echter niet onredelijk om de uitkering van AOW-gerechtigden aan te passen als zij de kosten van het levensonderhoud kunnen delen met anderen. Ongeacht of dit nu een partner is of bijv. een volwassen kind.

Het voorliggende wetsvoorstel (de Tweede Kamer heeft het wetsvoorstel op 11 februari aangenomen) beoogt de uitkeringsnormering van de AOW beter aan te laten sluiten bij de mate waarin personen die in dezelfde woning wonen de kosten van het bestaan met elkaar kunnen delen. Doordat de kosten kunnen worden gedeeld, zijn de kosten van levensonderhoud voor die personen lager. Dit geldt voor iedereen, ongeacht de reden van samenwoning of de aard van de relatie. Als een ouder en zijn meerderjarig kind in ťťn huis wonen dan ontvangen zij nu, als zij beiden pensioengerechtigde zijn, 70% van het wettelijk netto minimumloon. Als een tante en nicht of een vader en moeder in ťťn huis wonen, dan ontvangen zij 50% van het wettelijk netto minimumloon. Terwijl de kosten die zij met elkaar delen dezelfde zijn.
Als drie zussen in ťťn huis wonen, ontvangen zij nu ieder 70% van het wettelijke netto minimumloon. Als er ťťn van hen gaat verhuizen of komt te overlijden, ontvangen de twee overblijvende zussen 50% van het wettelijk netto minimumloon. Terwijl de woonlasten en de kosten die zij kunnen delen hetzelfde blijven. De kostendelersnorm in de AOW en de overige minimumregelingen geeft daarom aan iedereen evenveel: als je met ťťn of meer mensen in hetzelfde huis woont, dan ontvang je 50% van het wettelijk netto minimumloon. Ongeacht met wie je samenwoont of waarom je dat doet. Er geldt een uitzondering als er sprake bijv. is van een commerciŽle relatie of† studenten.

Ik begrijp dat ik uw ongenoegen over de wetgeving op dit punt vermoedelijk niet heb weggenomen maar hoop u hiermee voldoende te hebben geÔnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Mw. M. van Vianen- van Zijl
Afdeling Publiek en Informatie
Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid

Zo zie je maar, dat er nog veel meer zal worden gesleuteld, aan die AOW wetgeving.
Men is de wetgeving aan het veranderen, door met meer mensen in een huishouding te wonen de AOW te korten van 70% naar 50%.
Dus ga je bij je kinderen inwonen, of woon je met meerdere mensen, onder een dak, dan komt hoek kijken dat je gekort word.
U moet zelf maar eens te raden gaan, wat daar van de gevolgen kunnen zijn.
Je kan beter in een lat relatie gaan, want dat hebben ze wel vergemakkelijkt door geen zware controller op toe te passen, omdat ze dat als mantelzorg willen gaan beschouwen.
En zodoende minder controleurs te hoeven aannemen.
Verder heb ik nog niet de advocaat gevraagd of hij iets kan doen om de SVB aan te spreken voor de normalisering van onze AOW uitkering.
Nederland is op dat gebied een rare land want jij moet kunnen bewijzen dat je niet samen woont, als ze bij je een extra tandenborstel vind, dan heb je een probleem want jij moet bewijzen van wie die is.
Dat is de boel omdraaien zij gaan op de stoel van de rechter zitten en jij kan dan naar de rechter stappen dit ongedaan maken.

Oh ja ik geloof het zeker dat ze gaan korten, naar mensen die een AOW in het buitenland wonen.
Ze hebben wel iets geprobeerd, met een ander soort wetgeving van uitkeringen in Turkije en Marokko, dat te gaan korten, maar die mensen zijn naar de rechter gestapt en hebben dat gewonnen,maar de minister is nog in twijfel, een hoge beroep aan te gaan , maar daar hoor je niet meer van.......
Waardeloos mentaliteit hebben ze in Nederland gecreŽerd, er is werkelijk een tweedeling in deze samenleving gekomen en dat vind de jongeren terecht, dat de ouderen te veel ontvangen, omdat ze zelf zeggen, dat er voor hen niets meer overblijft.
Dank je wel voor deze mededeling, jongere generatie, ik hoop het voor jullie, als je ons de ouderen niets meer gunt, dan moet je maar zelf zorg dragen, dat je geld goed weet weg te zetten, of het stelen van de maatschappij, want van die overheid moet je niet veel meer van verwachten.
Zij hebben alles in hun schoot geworpen gekregen, wij hebben er hard voor gewerkt, dat telt niet meer mee.............. Emoticon: Very funny Emoticon: Sadley

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

On 04-03-2014 19:05 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Ik denk dat er best mensen zijn die zoiets zouden willen (niet alleen Indische Nederlanders). Maar ik denk ook dat St Michielsgestel een ander verhaal is dan waar in Indonesie dan ook.

Met een Kitas Lansia zou dit wellicht kunnen maar deze vergunning stelt ook een aantal eisen tav inkomsten, ziektenkostenverzekering en zelfs de huurprijs heb ik begrepen. Ik heb hier zelf ook het eea over uitgezocht een paar jaar geleden maar ben nooit iets tegengekomen in de zin van een gezondheidsverklaring bijvoorbeeld.

De optimale (lastig begrip) verzorging zou wel eens flinke kostenpost kunnen zijn ook afhankelijk van de mentale en fysieke gesteldheid van mensen.

Al met al best een goed idee en dromen mag altijd.

DROMEN mag altijd , het zal wel sneu zijn als je dat niet meer kan , toch ?

Alle gekken op een stokje, even serieus , want deze dromen(omong kosong) had ik al met 2 chinese vrienden ( iets meer dan 10 jr geleden) besproken.
Om dat ze lapje gronden hebben op Bali en Malang.
Dacht dat ik het ooit heb verteld in Indahnesia.
Kleinschalig , wel met ondersteuning van dokter en verpleegkundigen.

Omdat mijn vrouw bij de bejaardenzorg werkte bijna >35 jr , ook veel Indonesische ziekenverzorgsters / verpleegkundigen in vriendenkring , hebben we vaak gepraat, wat als we straks na VUT of AOW teruggaan en proberen iets op te zetten .
Velen hadden afgehaakt, te oud, geen zin meer etc .

In 2010 ben ik bezig stukjes grond te kopen ( eerst kijken kijken) , 1ste plan in Puncak /Ciawi , daarna in Caringin ( in de buurt van Ciawi-Bogor).
Stukje grond van 3000 meter plus een grote hoofdgebouw van 400m2 .
De prijs was toen nog goedkoop , 1.4 M (SHM) .
Daar kan je met gemak 5-10 kleine rumah kayu kelapa plaatsen, voor eventuele mede pensionado's.
Ging niet door omdat ik toch relaxer wil leven , werd Lembang, ook kijken kijken maar niet kopen.

Formeel moet men wel nog geestelijk en lichamelijk in orde moet zijn , dat werd verteld toen de schoonmoeder van mijn vriend jaaaren geleden in Jakarta wil vestigen.
Wat inkomen betreft, staat ook duidelijk hoeveel het moet zijn , plus andere voorwaarden.
Maar in sommige gevallen heb je andere wegen die naar Rome kunnen leiden (Hidup Indonesia)

Ik ben hier http://www.rukunseniorliving.com/en/news.php geweest, gesproken met de GM op voordracht van een Seniorenclub in Bandung .
Het is mooi wonen, maar wel met een prijskaartje.

spacer line  

On 04-03-2014 19:05 Anne Mieke wrote:

[quote removed]

Wat is het verschil van een Woongemeenschap met (extra) zorg waar een "homogene"groep dezelfde adres hebben (in dezelfde wooncomplex wonen ) zoals in Nederland dat ook gebeurde* met een "Nederlandse" woongemeenschap in Indonesia .
Het zal wel e.e.a geregeld moeten worden, een Stichting (yayasan) oprichten , je kan samenwerken met Indonesiers of een Indonesische PT (BV) oprichten als PMA te veel rompslomp geef .

* In Nederland stikt het van zulke woongemeenschappen , Javanen, Chinezen(zeer actief) , Indischen en andere allochtonen bevolkingsgroepen.
De aanbieders zijn dan de woningcorporaties.

Voor zover ik weet zijn dat gewoon zelfstandige bewoners , een soort aanleun woningen . wel in de sociale sector (huur van 680 eurie kaal ) , maar je kan altijd subsidie krijgen . (HIDUP NEDERLAND).
De 2lingbroer van OmSid zit toevallig in het bestuur van zo'n groep.

Terug naar Indonesia droom, als er een Stichting/Yayasan die zo'n complex wil bouwen , (beperkte) zorg kan leveren (dokter,"zuster" is relatief goedkoop) , de vergunningen rond zijn , dan zou ik zeggen gaan met die banaan.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik heb gisteren al de boeren kiel aan de wilgen gehangen letterlijk al het zweet uit te luchten.

Ik ben hier http://www.rukunseniorliving.com/en/news.php geweest, gesproken met de GM op voordracht van een Seniorenclub in Bandung .
Het is mooi wonen, maar wel met een prijskaartje.

Nauw Om Sid, deze link heb ik even bekeken, daar zou ik nog niet gratis willen wonen, al die nat nekken op een hoop, dat is niets voor mij..... Emoticon: Bye bye

Het wordt steeds moeilijker je eigen te vestigen in IndonesiŽ want Nederland gaat flink snoeien aan de AOW uitkeringen.
Je hebt nog niet te maken met de indexering, maar gezien ze allemaal beschrijven over die inkomen die er wel aangaan.
Ik wil niemand bang maken, omdat je wel te maken heb, met lieden in Den Haag afkomstig van ambtenaren en die in een kleine wereldje leeft en niets weet hoe duur IndonesiŽ wel is geworden.

Het zelfde is nu pas gebeurd, dat er op de AOW gat geen aanvulling hoef uit gekeerd te worden, want er is een rechter in Den Haag (ook zo iemand afkomstig van die ambtenaren troep) die een uitspraak heeft genomen, dat de ministerie niet verplicht is om dat aan te vullen.
Nu weet ik niet welk instantie deze juridische klacht heeft ingediend, want dat kan je begrijpen, dat het niet kan een AOW is opgebouwd per jaar 2%.
Maar wat je wel kan aanvoeren, waarom andere partner die samen woont ,met zo iemand met een AOW gat, ook gekort moet worden naar 50%.
daar zou ik wel op willen inspringen Juridische zijn daar nog geen uitspraken over geweest.
Als je gaat procederen probeer dan Den Haag te vermeiden, want dat zijn afstammelingen, mensen van die ambtenaren ,met een grote R van ranzig figuren en met een air van je welste. Emoticon: Angry Emoticon: Angry
Je ziet ook te veel mensen in de tweede kamer die afstamt met die figuren die wel iets te maken hebben gehad, of nog heeft die openbare functies hebben gehad, maar geen mensen die in de praktijk hun levensstijl hebben genoten.... Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool

Mijn antwoord naar het ministerie..................

Laten wij het dan niet over hebben, met drie personen is ineens wel die zelfde kosten plaats vind, heeft alleenstaande als wel twee persoonshuishoudingen, die niet gedeeld hoef te worden, wat is dat voor een kromme regeling?????
Hoe komen ze er bij, dat het met twee personen zoveel zelfde uitgave hebben en daardoor samen kan delen ,aan die uitgave, zodat ze niet hoef te eten, niet hoef te leven als een normaal mens en het is ook ook nog discriminerend, tegen over de vrouwelijke partners.
U weet net zo goed, dat de meesten niet aan die AIO (bijstand) komen, omdat ze nog een klein pensioentje hebben, dan ook nog van een persoon.
U jaagt met deze stelling de mensen uit elkaar en zo komt het, dat er veel heel veel mensen in eenzaamheid leven en sterven in Nederland.
Ongelofelijk mentaliteit, dat niet past in een rijk land, waar ik van af mijn 12 jaar heb gezorgd en nooit de overheid nodig gehad te hebben,tot dat wij met twee personen AOW kregen.
Heb ik dan geen rechten meer opgebouwd, moeten wij dan zo veel minder ontvangen.
Ja ik begrijp dat je die AOW rechten niet heb opgebouwd als je later in Nederland komt te wonen 2% regeling, daar kan ik mee leven.
Betekend dat de andere persoon die rechten dan niet heeft, als hij vanaf zijn 15 dat heb mede heb opgebouwd, is diegene die verantwoordelijk, is voor zijn partner, maar zij voelt dat ze de probleem is geworden en door die regeling zich discrimineert, gevoel krijg, en daardoor bij mij is weggegaan.
Zodat ik nu een alleenstaande bent geworden door zo regeling.
Als een partner niet die AOW opgebouwd heeft moet dan de andere 50% ontvangen?, terwijl ze samen nog niet aan een minimum uitkering komen.
Hier is rechtsongelijkheid een spil en vraag aan u in het kader van openbaarheid hoeveel mensen hiermee te maken heeft.
Hoop op een redelijk antwoord en binnen een redelijk termijn .
Hoogachtend

Dat is 20 februari verzonden maar geen antwoord laat staan een bevestiging ontvangen.
Zo fatsoenlijk zijn de mensen die omgaan en die de antwoorden van hun superieuren zouden moeten ontvangen, maar gezien daar geen tijd voor is zelf maar wat aanrommelen on de mens tegen het harnas te jagen .
Kan die ambtenaren dat schelen, hoe emotioneel jij er onder gebukt gaat.
Och ja heb mijn carnaval tijd wel goed door gekomen, want het is het beste manier, om aan dit zooi gedoe te ontvluchten...... Emoticon: Cry Emoticon: Clown

Luo Ni
User
User icon of Luo Ni
spacer line

Hi Ziel Emoticon: Smile

Maaf , duibuqi , even een off topic vraagje

Kunnen wij iets voor je doen omdat wij a,s zaterdag voor een paar dagen in Yogya zijn.

Ter info wij vliegen via Guangzhou .

Laat het ons z.s.m even weten, helaas kan ik je niet per phone bereiken vandaar deze off topic vraag.

Sampai jumpa , Zaijian, take care { ni duo bao zhong } Emoticon: Wink

Luo ni

Zhuńęsu√≠ n«ź de m√®ngxi«éng ...... Follow Your Dreams

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Nihao Luo ni .
Neen ik zit in Nederland alles te regelen, voor de verkoop en en of verhuur van het huis... Emoticon: Very funny
Jammer maar ik zal je mailen in deze dagen .
Nog een late wens
Ziel.....

Luo Ni
User
User icon of Luo Ni
spacer line

Hi Ziel. ni hao Emoticon: Smile

Bedankt amigo [ fei chang gan xi } namens ons ,, xinnian kuaile ,, natuurlijk . Emoticon: Yes!

Het jaar van het paard heeft voor ons een bijzondere inhoudelijke betekenis. Emoticon: Shiny

Vandaar de vraag of wij iets voor je kunnen ,,betekenen,, in Yogakarta. Emoticon: Yes!

Veel suc6 met de oorlog tegen de witte boorden mafia ( zhu ni chenggong ) Emoticon: Frustrated

Groetjes /sampai jumpa lagi / Zaijian Ziel Emoticon: Bye bye

Luo NI Emoticon: Smile

Zhuńęsu√≠ n«ź de m√®ngxi«éng ...... Follow Your Dreams

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Er zijn plannen van een paar ziekenhuis eigenaren
om dit te gaan doen met wil een reeks bejaarde tehuizen bouwen (villas)
concept St Michielsgestel.

Dit voor de "midden klasse" men heeft allang ondekt dat er een gat in de markt is.

Dit dan voor oudere gepensioneerden die hulp behoevend zijn en ook voor buitenlanders.

Daar mijn exvriendin en haar fam (mede) eigenaar is van een paar ziekenhuizen

zijn we gaan vergaderen het plan is gestrand om finaciele redenen.

Heden ten daage (en gelukkig maar) moet je met een financier komen die het kan verantwoorden en dat is niet gemakkelijk in Indonesie Emoticon: Wink

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Mijn plan was dan een klein winkel centrum te bouwen vlak bij dit soort centrum voor oude bejaarden Emoticon: I love it

Er zit geld in zeer zeker en met een hospitaal samen te werken heb je vrijbaan!

maar ja IDD ook ik blijf ik dromen want ik schud ook niet even het geld uit de mouw Emoticon: Nooo

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,720,971 topic views - 236,091 posts - 13,703 topics - 27,350 members - last post @ 18-01-2020 10:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,419,334 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com