indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Hotels in Indonesië > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Pipo1234
User
spacer line

Is er een speciale stekker nodig in de hotels van Java en Bali?
110 of 220V?

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Nee, niet nodig. Ze hebben dezelfde stopcontacten als in NL.
Misschien hangen ze los aan de wand. Slecht onderhoud.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Het is toch al wel een poosje geleden dat ik nog 127 Volt heb gezien dus u kunt rekenen op 230 Volt.

Eigenlijk is voltage niet zo belangrijk (meer): echt alle adapters van laptop/gsm/tablet ondersteunen 110-240 Volt.

Wees ook niet verbaasd als de aarding van een stopcontact niet is aangesloten als het er uitziet als een geaard stopcontact (randaarde).

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Soms zie je echter ook 'Engelse' stopcontacten (zoals in Singapore en Maleisie), maar dan zal je 2-punts stekker ook wel gewoon passen. 220V overal, heb nog nooit 110V gezien in Indonesie.

simpati
User
spacer line

Heel handig is om een verlengkabel met meerdere stopcontacten of verdeelstekker mee te brengen, vaak hebben hotelkamers maar één of hooguit een paar stopcontacten en één is altijd voor de TV en kan op een lastige plek zitten.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 25-02-2014 13:31 Lieve wrote:

Wees ook niet verbaasd als de aarding van een stopcontact niet is aangesloten als het er uitziet als een geaard stopcontact (randaarde).

Goed dat je het aangeeft Lieve, het is belangrijk om te weten, ik heb er zelf nooit bij stilgestaan om daar een waarschuwing voor te geven, zeker belangrijk voor iemand met kinderen.

Ik ben hier in huis dingen tegen gekomen, daar rijzen je haren van te bergen, niet alleen van schrik, maar ook van de opdonders die je kan krijgen. Emoticon: Yes!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

lieve;malam; je kunt er beter vanuit gaan dat de aarde niet bestaat, kan het alleen maar meevallen als dit soms wel het geval is.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Doe ik doorgaans ook. Neem ook nog vaak een adaptor mee (vooral in West-Java waar de voltage aardig schommelt). In een hotel in Sukabumi heb ik mijn laptop enige jaren geleden naar de kl...te geholpen.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Gisteren mijn oplader van mijn laptop van één jaar oud (Ned. gekocht) naar de filistijnen.
Gelukkig rukken ze die dingen hier zo van de plank voor een appel en een ei. Emoticon: Blush

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

On 25-02-2014 13:45 simpati wrote:
Heel handig is om een verlengkabel met meerdere stopcontacten of verdeelstekker mee te brengen, vaak hebben hotelkamers maar één of hooguit een paar stopcontacten en één is altijd voor de TV en kan op een lastige plek zitten.

Goeie tip. Driewegstekkers - in Nederland verboden - zie je ook nog vaak en kunnen gevaarlijk zijn. Als je daar ook nog even je laptop tussen wilt wurmen is dat geklooi.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Driewegstekkers Emoticon: Party!
Daar heb ik nog een leuke anecdote over.
In mijn huis zaten ze in bijna alle kamers in de stopcontacten.
Ik naar de shop en zelf wat in elkaar gefrobbelt wat veiliger was.
Ik gooi alle driewegstekkers in de sampah buiten en zeg tegen vrouw en kinderen
die aub niet meer gebruiken da's onveilig, ik heb ze weggegooid..
Zoonlief kijkt in de sampah en zegt ze zijn al weg dus het kan al niet meer.
Waarschijnlijk zitten ze nu in de stopcontacten van de buren Emoticon: Laugh out loud

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 25-02-2014 15:19 dangdude03 wrote:

[quote removed]

Goeie tip. Driewegstekkers - in Nederland verboden - zie je ook nog vaak en kunnen gevaarlijk zijn. Als je daar ook nog even je laptop tussen wilt wurmen is dat geklooi.

Click to see original image
In Indonesie kun je goedkope en simpele verdeeldozen (Rp 25.000 of zo) kopen waar je drie stekkers in kunt stoppen. Ik heb er altijd standaard eentje bij me.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sukadi46
User
spacer line

Neem evt een verdeelstekker mee met beveiliging. Ivm onweer kan het lastig zijn alss je apparatuur naar de filistijnen gaat

Ombakbagus
User
spacer line

Houd wel rekening met een wisselende stroom soms 180 en dan weer 250. Bijna nooit een stabiel 220. Voor batterijen en laptops niet altijd even goed. Wij hebben hiervoor thuis een stabilisator staan, maar niet elk hotel heeft dit. Ook de zg powersurges ( weet niet helemaal hoe je dit schrijft) kunnen soms schade aanrichten. Onze stabilator staat soms te gieren door dit gebeuren. Heeft mij al 2 laders en een batterij van mijn laptop gekost voordat we de stabilisator hadden aangeschaft.
Grt,
Joost

jstar
User
spacer line

Ben je nu serieus? Wisselende voltages?! Geen sprake van. Dan zouden ze alles opblazen. Power surges & peaks is heel wat anders.

spacer line  

On 03-05-2014 05:29 jstar wrote:
Ben je nu serieus? Wisselende voltages?!

Moet dit helaas bevestigen: Op onze lokatie in Amed / Karangasem fluctueert het door PLN aan ons hotel geleverde voltage tussen de 180V en 240V. PLN probeert het wel op / rond de 220 / 230V te houden maar dat lukt hen nauwelijks. Als grote verbruikers ergens tussen de electriciteits-centrale en onze lokatie in- of uitschalen gaat of het voltage drastisch omlaag of schiet omhoog, met alle bijbehorende problemen. We hebben nu bijna alle kwetsbare / gevoelige apparatuur in uitvoeringen die op een adapter van 110V-240V werken en zo de voltage fluctuaties kunnen opvangen. Bij de overage apparatuur gebruiken we stabilisators.

Op onze lokaties in Sanur en Denpasar is dit bovengenoemde problem beduidend minder tot niet voorkomend. We zitten daar dichterbij de PLN centrale (Pemogan) en hebben daardoor waarschijnijk een constanter voltage op het net.

If you have nothing to loose, you can risk everything

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

65,338,756 topic views - 229,476 posts - 13,648 topics - 19,980 members - last post @ 19-12-2018 00:39 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

110,216,314 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com