indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

Enquete: 'Jokowi nog altijd meest geliefde persoon'
Gepubliceerd op 22 februari 2014 00:19
De verkiesbaarheid van de gouverneur van Jakarta, Joko Widodo, als president is nog altijd het hoogste van alle mogelijke kandidaten met 31,8 procent van de ondervraagden die hem graag als president zou willen zien. Ook als vice-president zou 14,5 procent van de ondervraagden voor hem gaan. Jokowi is echter vooralsnog geen kandidaat voor de aankomende verkiezingen.
Lees verder , klik op de titel

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Kijk, in de top 10 dus geen enkele knakker van enige Islamitische partij. En zo hoort het. Wel is het zo dat Prabowo en Wiranto geheel niet voorkomen, iets wat voor mij vreemd is. Maar met zo'n 40 procent die nog geen idee heeft wat ze willen is het nog weinig duidelijk allemaal. Als ze maar niet allemaal op 1 joker van de PKS stemmen vind ik het wel goed.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Dit is weer een bericht via mijn tablet met een extern toetsenbord............... Emoticon: Yeah right!
Ja als je dan ook weet dat je die toeters op die moskee:en weet intebinden, dan is dat een grote winst.
Want ik denk; dat er politieke uitspraken via di toeters worden geschreeuwd............ Emoticon: Shut up! Emoticon: Sadley

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Het wordt steeds duidelijker dat de mensen op partijen gaan stemmen waar ze persoonlijk het meeste voordeel bij hebben.

De tijd dat meneer pastoor zijn goegemeente vertelde op het CDA te stemmen ligt al ver achter ons.
De democratie in Indonesië zit inmiddels in zijn derde versnelling, de tijd dat meneer de imam hier vertelde dat er op moslimpartijen gestemd moet worden is ook nagenoeg voorbij.
Hij zegt het nog wel, maar het woesjjjjjj effect heeft toe geslagen.

Linkeroor in "woesjjjjjjj" rechteroor uit. Emoticon: Laugh out loud

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Alhamdullilah, Insya Allah , geen PKS islam-fascisten. Van welke partij is die idioot Rhoma Irama kandidaat?

Ook Aburizal Bakrie komt niet voor in de top-10.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Wat denk je, deze oude rocker is tot inkeer gekomen, heeft inmiddels zijn zolen versleten met het rond de Kabaah schuifelen.
Dus PKB Emoticon: Laugh out loud

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik volg het ook met velen berichten over hen die twee peppie en kokkie gewoon via Facebook..
https://www.facebook.com/group(...)tif_t=group_activity
Daar vind je de mensen, die uit Indonesië komen en die ook buiten Indonesië komen ,er zit zelf iemand uit Duitsland, zijn mening te geven.............. Emoticon: Shiny Emoticon: Wink

Even zijdelings offtopic.
Ik volg die

Parlement wil zondag nieuwe premier Oekraïne

KIEV -
Het parlement van Oekraïne wil zondag nog een nieuwe premier kiezen. Joelia Timosjenko, de leider van de oppositie die zaterdag werd vrijgelaten, is een van de kandidaten.

Joelia Timosjenko, de vrijgelaten Oekraiense oud-premier, spreekt het volk toe op Maidan, het centrale plein in de hoofdstad Kiev.

Wat een charisma heeft die vrouw.
Zo heeft die Jokowidodo ook die weet de mensen te boeien en het is stil als zulke mensen spreken.......

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ziel als ik niet door de grote baas in huis (Poppy) aan het werk wordt gezet of niet door de stad loop te bavianen dan trek ik gewoon twee uur uit om de kranten hier na te spitten.
Dat kost veel concentratie, mijn kennis van het Indonesisch is belabberd kom ik achter als ik de kranten lees, maar het houdt de grijze massa in mijn waterhoofd aan de gang.

Maar het is ook echt een feest, er zijn zoveel kranten op internet terug te vinden en het blijft oppassen geblazen, een verhaal uit één krant overnemen, vergeet het maar.
Vaak klopt er geen donder van, je moet echt in verschillende kranten de opinie over hetzelfde onderwerp lezen wil je het verhaal er uit halen wat de waarheid benaderd.

Beftekkel 1 en 2 uit Jakarta liggen goed in markt, die twee zijn onvoorstelbaar populair, dus die kom je te pas en te onpas tegen, uiteindelijk gaat het bij die krantenjongens om de krant te verkopen.
Vaak zie je daardoor ook dat het nieuws in de digitale krant achterloopt, eerst de kranten verkopen en daarna digitaal, ook logisch.

De KPK doet het zo wie zo al goed bij de krantenjongens, niet alleen dat de gemiddelde Indonesiër daar veel belangstelling voor heeft, maar het is ook puur sensatie.
Als je bijvoorbeeld leest wat een Akil, Atut en Wawan achterover hebben gedrukt dan pletter je spontaan uit je pup tent.
En wat te denken van de bedragen die dit soort figuren er voor over hebben om de macht te behouden en te kunnen blijven stelen, werkelijk bizar.
Daar zijn die jongens van de bouwfraude in Nederland bij vergeleken gewoon kruimeldieven.

Morgen moet Wawan naar het theekransje zoals Yerun het noemde, dan krijgt meneer te horen welke aanklachten er in zijn zakken worden gepropt, we hoeven niet bang te zijn dat het niet past, het is inmiddels duidelijk dat meneer hele wijde zakken heeft.
Dan zal in de loop van dinsdag duidelijk gaan worden waaruit de aanklachten bestaan, ik denk dat het er niet echt veel zijn.
Omkoping, roven van de overheid en witwassen van geld, maar de bedragen die er mee gemoeid zijn kunnen nog wel wat verrassingen opleveren.

De verkiezingen zijn nu erg actueel, dat kost een geld, dat is niet met een pen te besnuffelen, als er een werkelijke berekening gemaakt zou worden wat die hele grap kost dan denk ik dat je op een bedrag uitkomt waar Nederland zijn begrotingstekorten (EU norm) in één klap weg mee zou kunnen werken.
Nasdem, niet meer dan een splinterpartij hier, charterde vandaag 3000 bussen voor een een partijcongres in Jakarta, waar komt die poen vandaan Emoticon: Confused

Overal ter wereld zie je bij verkiezingen dat politieke tegenstander met modder gaan gooien en valse beloftes doen.
Maar volg je hier de verkiezingsstrijd dan lopen de rillingen over je lijf.
Met modder gooien, tja ze hebben zat na de recente overstromingen, asballen van de Sinabung en Kelud gooien en zelfs dwergwerpen, een item wat enkele jaren geleden negatief in het nieuws kwam in Nederland hebben ze hier geen moeite mee.
Veel Indonesiërs zijn niet zo groot, dus werpen maar. Emoticon: Laugh out loud
Ook afluisterapparatuur bij elkaar laten plaatsen is een geliefkoosde bezigheid.

In ieder stemlokaal zijn waarnemers van alle politieke partijen aanwezig, dat kost alleen al 50 miljoen Dollar, hoplaaaa de regering tikt wel.
De kosten van de kiescommissies, het is nauwelijks te becijferen en ze zijn nog zo corrupt als de pest ook, het kan niet op, Indonesië is namelijk schatrijk.
Tja dat er tienduizenden kinderen ondervoed zijn is minder, een kniesoor die daar op let, het zachte pluche aan je corrupte reet is veel belangrijker. Emoticon: Yummie!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Dit is weer via die tablet
Dit is niks voor mij via tablet met andriod, of hoe typ je dat, ik zie dat er veel fouten er in komt te zitten

Malam een prachtig verhaal je kan er geen speld er tussen krijgen.
Maar de gevoelens van persoonlijk indrukken gedurende tijd in je leven, maak het soms moeilijk het begrijpend te maken, omdat je het moet hebben, hoe je het via de media bij je binnen komt.
Ja ik weet, je hebt daar in gelijk, wat ze allemaal schrijven, moet je het zelf eerst bij je eigen doordringen en zo als je schreef, je moet nog meer kranten door spitten, maar dan nog heb je met je eigen ervaringen moeten afreken,omdat je eigen gevoel zegt je ziet zo veel en soms ga je vergelijkingen maken en dan denk je, zo zal het zijn, maar dan word je door feiten achterhaald, met andere informaties en moet je mening veranderen.
Dat is toch niet erg als je dat ook kan toegeven.
We moeten niet denken dat wij alleen de wijsheid in pacht hebben...... Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

spacer line  
bisa dicek of makemyday .

spacer line  

On 23-02-2014 13:03 Malam wrote:

Nasdem, niet meer dan een splinterpartij hier, charterde vandaag 3000 bussen voor een een partijcongres in Jakarta, waar komt die poen vandaan Emoticon: Confused

Eerlijk gezegd gaat mijn sympathie naar Nasdem.
Tenminste als ik hoor wat Surya Paloh op TV staat te verkondigen .
Mss ga ik op hem stemmen.

In opkomende democratieen heb je vaak te veel partijen , dat was ook de reden waarom B.K in het verre verleden zijn Demokrasi Terpimpin had geintroduceerd.
Omdat de Westerse Democratie (nog) niet werkt in Indonesia.

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 24-02-2014 09:19 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Eerlijk gezegd gaat mijn sympathie naar Nasdem.
Tenminste als ik hoor wat Surya Paloh op TV staat te verkondigen .
Mss ga ik op hem stemmen.

Daar kan ik mij wat bij voorstellen Surya.
Ik volg die partij ook, het is ook de eerste partij die eindelijk is begonnen met mensen uit het volle leven als kandidaat aan te wijzen en niet alleen maar elite.
Dat zou wel een heel gunstig kunnen uitwerken Emoticon: Yes!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,889,266 topic views - 222,103 posts - 13,484 topics - 16,230 members - last post @ 19-09-2017 20:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,933,284 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com