indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Titel is misschien niet geheel duidelijk, maar ik heb nu een modem met indosat-kaartje waarmee mijn laptop op internet kan.

Is er een apparaatje waar ik dit indosat-kaartje (of een ander kaartje met goede dekking ter plekke) in kan schuiven die vervolgens een wifi-signaal uitzend? Ik weet niet hoe die dingen heten, dus kan ik er ook niet op zoeken. Had al het een en ander geprobeerd, maar kom niet waar ik zijn moet. Emoticon: Puh!

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

Zo'n ding heet een iPhone Emoticon: Smile Kan daarop een hotspot instellen waarmee ik via andere aparaten dan de internetverbinding vd telefoon gebruik.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Emoticon: Very funny

Okay, dat zou kunnen maar die heb ik niet. En ik was ook niet van plan een iPhone te kopen om een wifi op te zetten in de kampung. Maar er is vast een andere oplossing.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ben je al naar die electronische mal in Jakarta geweest, dichtbij kantoor Telkomsel.
Deze posting via tablet, even weer proberen maar het valt tegen te kleinen letters voor mij... Emoticon: Yes! Emoticon: Angry

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Yerun, dit heet blijkbaar een 3G router.

L. heeft het ooit voor me uitgezocht en had een voorkeur voor TP-Link (makkelijk te verkrijgen in Mangga Dua):

http://nl.tp-link.com/products(...)egoryid=&model=M5350
3G Mobile Wi-Fi M5350

http://nl.tp-link.com/products(...)yid=&model=TL-MR3040
Portable Battery Powered 3G/4G Wireless N Router TL-MR3040

Heb de links aangepast naar NL website versie.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

simpati
User
spacer line

Met een dongel kan je de TP-LINK TL-MP3020 gebruiken, die heb ik in Maleisië gekocht, daarvoor heb je een USB aansluiting nodig voor de voeding.
Over de andere optie heb ik al geschreven bij het topic Mobiele internet verbinding vaak down , de Nokia Lumia 520 (nieuwprijs IDR 1.699.000), die heb ik in de kampung waar ik woon gekocht.
Die laatste optie werkt perfect en is erg eenvoudig in te stellen, als de verbinding even weg valt maakt die Nokia automatisch weer verbinding, je kan er ook nog met bellen en SMS versturen en als je op reis bent de email controleren.
Er kan een SD-card in van 32GB.
Succes,
Jan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ah, het heet dus gewoon een router. Nou ja, dat moest ik dus hebben. Overmorgen maar even naar de Chinezen in Mangga Dua gaan inderdaad. Emoticon: Party!

Dank!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Simpati; ja een mobile telefoon die zelf de verbinding hersteld is wel handig hier in de binnenlanden. Ik moet kijken of die TP-Link dat ook doet, want anders schiet ik er weinig mee op. 1 zuchtje wind en de verbinding is weg, al is het maar een paar seconden.

simpati
User
spacer line

Als je de NOKIA als modem gebruikt is de batterij snel leeg en kan je hem aansluiten op de bijgeleverde lader of met een USB aansluiting.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Op zich is dat wel logisch ook, dat de batterij snel leeg gaat dan. Maar goed, hij kan netjes aan de stroom natuurlijk.

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

De TP-Link 3G routers op batterij worden ook opgeladen via de USB poort van een laptop.

Persoonlijk zou ik het lastig vinden om mijn iPhone of andere handphone te gebruiken als modem daar deze dan natuurlijk niet beschikbaar is voor WhatsApp/BBM/telefonie. En dus is een ingebouwde 3G met SIM kaart gleuf wel praktisch.

Als ik nu nog eentje zou nemen, zou ik deze overwegen:
http://www.tp-link.co.id/produ(...)egoryid=&model=M5360
Het heeft een ongelofelijke autonomie, zelfs bij zwaar gebruik. Weet echter niet of deze hier al beschikbaar is?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

wat ik me dan afvraag bij zo'n 3G router.. stel ik heb een SIM-kaartje.. voor internet moet hier altijd gebruikersnaam (telefoonnummer)/wachtwoord ingegeven worden. Hoe gaat dat dan bij zo'n router. Ook gewoon als een normaal router waar je via je laptop/HP deze instellingen kunt invoeren?

simpati
User
spacer line

Beste Lieve,
De NOKIA 520 is 12.5 x 6.7 cm, het besturingssysteem is WINDOWS 8, als ik op reis ben gebruik ik die ook, verwacht ik een e-mail kan ik die daar gewoon op ontvangen en beanttwoorden, voor het gemak heb ik er een pen bijgekocht van IPad , zo kan ik het apparaat gemakkelijk bedienen.
Gedeeld internet is standaard beveiligd met een paswoord en een kwestie van een paar keer klikken op een button
Er zijn ook veel duurdere modellen van NOKIA, is niets voor mij.
Enige minpunt vind ik de MICRO SIMKAART , die kan je zelf passend maken met een schaar en wat schuurpapier.
Ik werk als vanaf het begin met WINDOWS, nu nog omschakelen is zo niet nodig.

Groetjes,
Jan

simpati
User
spacer line

Jeroen,
Je moet uiteraard éénmalig je username en paswoord ingeven.

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Ja, het heeft een software programma waar behalve natuurlijk de WiFi instellingen, ook de 'dial-up settings' kunnen worden ingegeven. Deze werden grotendeels automatisch van de SIM kaart overgenomen trouwens.

Tevens is het mogelijk een profiel aan te maken; deze kan uniek zijn voor elke SIM kaart of zelfs locatie. Heel gemakkelijk als ergens XL een betere dekking heeft dan IndoSat. Of als men op verschillende locaties een ander WiFi netwerk wachtwoord wil gebruiken.

Nog iets; de modem gedraagt zich echt als een GSM; men kan zelfs SMS-en ontvangen. Ook is er een keuze tussen automatische of handmatige (her)verbinding en ziet men de signaal sterkte op de display.

Jan, ik begrijp wat u bedoelt, het is natuurlijk redelijk persoonlijk hoe men een hp gebruikt. Voor mij persoonlijk is de WiFi optie eigenlijk niet meer interessant; overal hier is free WiFi en iedereen met wie ik (samen)werk heeft wel een internet verbinding en een Android of iOS apparaat. Windows zie ik niet veel en het BB rijk is toch wel langzaam aan het afbrokkelen (heeft de Windows ook al BBM? Dat zal wel een flinke impuls geven).

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Kennelijk kunnen Android-toestellen ook wifi apparaat zijn. Hier in de kampung komt men aan met een Oppo toestel. Geen idee wat dat is, maar als het goedkoop is valt het wel te proberen. Moet alleen wifi kunnen doen. Bellen, mailen SMS-en doe ik met bij BlackBerry.

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Wij gebruiken een toestel van AHA, ik geloof aanschaf rond 1,5 juta en ik ben daar redelijk tevreden over. Ik gebruik het alleen maar voor de wifi, kan uiteraard ook gebruikt worden als telefoon. De ontvangst is het meeste van de tijd redelijk goed voor de laptop, Ipad, notebook, enz. Het is en blijft Indonesia dus de ontvangst durft al eens wegvallen bv. in de kelderverdieping van een shoppincenter. Het ding ziet er uit als een heel goedkope gsm, maar hij laad razendsnel op en de batterij gaat toch ook een halve dag mee bij intensief gebruik. Je kan er 5 toestellen tegelijkertijd op aansluiten, is handig. Het opladen gebeurd electronisch. Wij laden elke maand voor rp100.000 en dat geeft ons 7GB. Ik heb die 7GB echt nodig, maar je kan uiteraard ook voor een kleiner bedrag opladen. Het enige 'domme' nadeel wat ik zie is... als je van je 7GB op het eind van de maand overhebt, wordt dat overgezet naar de volgende maand... maar, alleen te gebruiken tussen 1 en 2 uur 'snachts! Ik laat er mijn slaap niet voor.

Het Oppo toestel is de Chinese variant van Iphone/Samsung maar een heel deel goedkoper. Het schijnt wel een goed toestel te zijn. Ik zou het bij een nieuwe aanschaf van gsm zeker in overweging nemen, bij Iphone/Samsung betaal je toch een deel de naam mee. En de Chinezen zijn zo slecht nog niet in dingen kopieren.

Ha ja, en een wachtwoord hoef ik niet in te geven, het kan uiteraard wel.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Yerun ik heb een 24 uurs abonnement bij speedy (telkomsel)
daar wordt een gratis modem met wifi-router bijgeleverd en
voor 50.000 rph wordt alles geinstalleerd.
Abonnement kost 220.000 rph per maand normaal tarief
maar er zijn ook vaak tijdelijke speciale instaptarieven (voor 6 mnd of een jaar)
In huis bij mij lopen er 3 rond met een laptop die dag en nacht aanstaat en waar in huis begane grond of 3e verdieping tot ca 30 meter buiten is het signaal gedekt.
Beveiligde wifi die eenmalig via een wachtwoord wordt ingesteld.
Een idee wellicht ??

Een voordeel waar ik al 2 keer mee te maken heb gehad.
Wanneer er een hevige onweersbui is met een blikseminslag "in de buurt"
klappen de meeste modems kaduuk.
Bij Speedy wordt deze dan gratis vervangen.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Sabar; ik heb hier in de binnenlanden helaas geen telefoonlijn, dus Speedy zal niet lukken. Het fenomeen van opgeblazen modems heb ik vaker van gehoord.

renem
User
spacer line

Overal nu (mijne in ambasador gekocht )nieuw te koop een Bolt 4 G wifi portable modem
voor 300.000 rp
had voorheen slecht ontvangst met 3 G in jakarta maar deze is veel beter en sneller.

simpati
User
spacer line

Voor het zwaardere werk heb ik Telkom Speedy, ik download daarmee 24 uur per dag films en series die ik graag zie, dat pakket kost mij Rp.217.000 per maand, soms is die verbinding gewoon niet goed en natuurlijk net op momenten dat internet even echt belangrijk is.

Voor mobiel gebruik ik dus de NOKIA handphone, waar Frank over schrijft kan ik hier in de kampung vergeten, de toestellen van AHA en ook SMART mogen voordelig geprijst zijn maar zijn ongeschikt voor andere netwerken, de NOKIA gebruik ik overal.
Ik heb ook nog twee dongels, één voor de GSM netwerken en één voor de CDMA en zijn vrij te gebruiken.

Internet (e-mail) is nu eenmaal een erg voordelige manier om te communiceren met mogelijkheden om bijlages te versturen, als we de Indonesiërs nu nog eens zo ver kregen dat ze niet BANG hoeven te zijn om een e-mail te beantwoorden zouden er heel veel zaken eenvoudig kunnen worden geregeld.
Jan

simpati
User
spacer line

Niemand schreef over Connectify Hotspot , te vinden op: http://www.connectify.me/
Ik heb een illegale versie getest, werkt prima met Windows, maar geen automatische re connection.
Voor de aanschaf was gebruik van de CREDITCARD nodig, die gebruik ik bij dit soort bedrijven niet, schijnt nu te kunnen met PAY PAL account

spacer line  

Vorig jaar hebben we bij de wellcomm shop in Yogya een 3G router gekocht. Je stopt er een gewone simkaart in (die je met prepaid tegoed kan opwaarderen zoals een gewone telefoon simkaart). Apparaatje zend een wifi signaal uit (eventueel met wachtwoord) waarop je met een een laptop of smartphone kan inloggen. Het apparaatje werkt gewoon op stroom maar het grote voordeel is dat er een accu in het apparaatje zit dus als de stroom uitvalt blijft hij het nog een tijdje doen. Is ongeveer zo groot als een halve smartphone dus erg goed mobiel te gebruiken. Uiteraard moet er wel mobiel bereik zijn.

Villa Ditya - luxe prive vakantievilla vlakbij Yogyakarta. Kijk voor meer info op www.villaditya.nl

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Testje via het wifi-dingetje in Grage Mall in Cirebon. Straks thuis verdere info over wat ik gekocht heb.

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Hoe is het afgelopen Yerun?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

54,831,103 topic views - 225,527 posts - 13,565 topics - 17,513 members - last post @ 20-02-2018 19:18 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

96,675,458 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com