indahnesia.com - Discover Indonesia Online

    
You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line
 


On 05-04-2014 04:33 Lieve wrote:

[quote removed]



Wat voor mij niet helemaal duidelijk was; zover ik begreep was het alleen voor hoog water vanaf zee . Als vanaf het binnenland de rivieren dus buiten hun oevers treden, wat gebeurt er dan? Heeft men daarvoor alleen dijken en overstromingsgebieden?



Klopt Lieve, ik moest even in mijn geheugen graven, vroegaaaaaah leerden we dat op school Emoticon: Yes!
De rivieren hebben twee dijken, een binnen en een buiten dijk, worden ook wel zomer en winter dijk genoemd of de slaper en de waker.

De binnendijk is normaal gesproken voldoende, het land tussen de binnen en de buitendijk heet de uiterwaard daar grazen met laag water hooguit koeien.
Bij extreem hoog water dan lopen de uiterwaarden vol, dan is de buitendijk de laatste bescherming en eventueel overstromingsgebieden.

Dat gaat ook nog wel eens fout, maar wegkruipertje spelen of naar een ander wijzen lukt niet zo best in dat kleine kikkerlandje Emoticon: Nooo
De provincies/rijkswaterstaat hebben dijkgraven in dienst die er verantwoordelijk voor zijn.

Bouwen in de uiterwaarden mag niet, dus dat is ook snel klaar.
Geen vergelijking mogelijk Lieve, klein flut landje met kritische bewoners die graag droge voeten houden Emoticon: Wink




Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line
 

Klein landje kan toch groot zijn in bepaalde dingen, niet waar? Bedankt voor de uitleg. Lunch!


Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

spacer line  

Voor sommige Indonesiers die de kennis en andere horizon hebben was de Deltawerken een geliefde plaats om de kennisvoorbeelden van Nederland te leren kennen.
Vooral de oudere generatie (van mijn ouders) die de watersnood in 1953 heeft meegemaakt ( van uit Jkt).
Dus toen hij uitgezonden werd uit Jkt in 1968 voor 3 jr detachering ging hij met zijn gezin op de sleeptouw naar de Delta werken, kijken, de afsluitdijk bewonderen ( reden we vaak langs) en de oude Zuiderzee (ijmeer ?) bekijken.

De probleem van Jakarta v.w.b de banjir kiriman uit Bogor is gewoon te wijten aan gebrek van belangstelling , KKN en incompetentie.
Ook speel de lengte van de grote rivieren .
In het DAS ( Daerah Aliran Sungai), de rivieroevers, bedingen/uiterwaarden etc is kwestie van wetshandhaving.
Tegenwoordig kan je de arme sloebers ( nou ja, soms heb je ook grote huizen) die illegaal wonen niet zo maar weg jagen( digusur of buldozer) .
De wet is duidelijk , 100 meter naast de oevers mag niet bebouwd worden.

Over het bewonen van berghellingen, riviersgebieden , veranderingen in de rivierstromen, dat heb je ook in West Europa.


Het komt geregeld tot banjir , vele Zwitserse , Duitse steden die langs de oever gebouwd zijn krijgen soms natte voeten .
In Koln soms tot de hoogte van verkeersborden.

Wat Jakarta betreft, de wonderboy (ex walkot Solo) gaat zijn job ( afmaken van de planning van de vorige gubernur) ook niet afmaken .
Tenminste als hij presiden wordt.
Het schijnt (katanya) dat hij ook onafgemaakte projecten had achterlaten in Solo .


bisa dicek of makemyday .

latex40
User
User icon of latex40
spacer line
 


Malam, even een rectificatie op jouw schrijven van hedenmorgen.
Jij schrijf dat de rivieren hebben 2 dijken de slaper en de waker. Ik ben het niet helemaal eens met dit. Ben geboren en getogen in de kop van N.Holland, daar is een kanaal "het Noordhollands kanaal " komende van Amsterdam naar Den Helder langs dit kanaal zijn 3 dijken te weten, de slaper, de dromer en de waker dus in totaal 3 dijken

groetjes Latex



Malam
User
User icon of Malam
spacer line
 

Bedankt voor de aanvulling Latex.
Uiteraard wist ik geen reet van het Noord Hollands kanaal, dan ga ik spitten.
Dan kom ik een stuk Hollands Glorie tegen van 80 km, met de hand gegraven.
Mooi hoor Emoticon: Yes!




latex40
User
User icon of latex40
spacer line
 

oke malam, ga niet te veel spitten, zware klei !!!!!
is in de jaren 1840 gegraven met de hand werkverschaffing
noemde men dat.
Ik kom daar niet meer, de klei was niets voor mij, ben meer dan 50 jaar
gezetteld in het zuiden des land, de laatste 20 jaar 6maanden in het
zuiden 6 maanden in de gordel van smaragd.
heb gezien in januari 2014 de banjar in Jakarta en nu nog steeds banjar
In 1994 of 1995 ik kan het krantenknipsel van de Jakarta Post niet een twee drie
vinden, dat een Nederlandse ingenieur schreef dat Jakarta omstreeks 2025
niet meer zou bestaan onder water gelopen door de klimaatverandering.
Wie had het in de jaren 90 over klimaatverandering " niemand " nu begint
het er op te lijken januari 2014 meer dan 3 meter water in Jakarta de daken van
de huizen zag je mondjesmaat, bussen alleen het dak van de bus zag je, maar in
Holland merk je het ook al, in maart - april 2014 zomer temperaturen 20 tot 23 graden

latex Emoticon: Party! Emoticon: Worship



Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line
 


Eigenlijk kunnen we de Japanners de schuld geven; zonder WW II en bezetting van Nederlands IndiŽ, was de verhuizing van de hoofdstad-functie naar Bandoeng door de Nederlanders een feit en was Djakarta nu een moerassig provinciestad(je).


Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line
 


On 05-04-2014 19:32 Lieve wrote:

Eigenlijk kunnen we de Japanners de schuld geven; zonder WW II en bezetting van Nederlands IndiŽ, was de verhuizing van de hoofdstad-functie naar Bandoeng door de Nederlanders een feit en was Djakarta nu een moerassig provinciestad(je).


Of dat nu een voor of nadeel is (Bandung als hoofdstad) laat ik maar even in het midden




Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line
 

Juist Lieve; Bandung was de Place for everybody koel en toen aangenaam.
Mijn oudere broer is juist daar gaan wonen in 1960 t.e.m. 1967 en dan in Lembang om het klimaat.
Ja de geschiedenis. kan je niet overdoen jammer, maar het is niet anders. Emoticon: Confused



Nu is het een puinhoop Bandung........ Emoticon: Angry


Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  


On 05-04-2014 19:51 sabar2 wrote:

[quote removed]


Of dat nu een voor of nadeel is (Bandung als hoofdstad) laat ik maar even in het midden


Bandung is gewoon te klein en geografisch gezien niet aantrekkelijk ( zit in een dal , tussen de bergen) om als hoofdstad te fungeren .
Kan je geen trams, metro , stadsbussen ingezet worden.
Tijdens de koloniale tijd werd Bandung ook min of meer een luxe "vakantieoord" van de hoge heeren uit Batavia .
Van daar de veel Hollandse huizen in Noord Bandung .(Bandung Utara)

Zelfs nu word Lembang , Ujung Berung , en andere buitenwijken al min of meer opgeslokt door de stad Bandung.

Eigenlijk moet de regering Jakarta een werkfunctie geven ( is ook in het verleden ter discussie geweest) , en Bogor( Buitenzorg= let op de naam) moet een woonfunctie hebben.
Bogor was ooit de hoofstad van Pajajaran , met de naam Pakuan .
Jayakerta die later veroverd werd door Bantam heeft de belangrijkste haven Sunda Kelapa .

Ik weet niet hoe de Maleisiers hun woon-werkfunctie toepassen in hun hoofdstad Kuala Lumpur(let op de naam ).
Ze hebben soms ook last van banjir, maar niet zo erg als van Jakarta.



bisa dicek of makemyday .

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line
 

Wie weet verplaatst Jokowi de hoofdstad wel naar Solo
Wie weet wat hij mensen beloofd heeft Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Maar ... in Solo is ook soms wateroverlast van Bengawan Solo
Er is al een Holland Bakery in Solo, een paar hollandse dijken zijn ook welkom.

http://www.youtube.com/watch?v=ATo8qV4Cgaw
(tribute to andy tielman)


Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Volgens mij is er al een paar jaar sprake om de hoofdstad naar Palangkaraya op Kalimantan te verplaatsen (in elk geval plek zat). Heb daar vorig jaar nog een artikel over uitgeknipt, maar waarst nou gebleven.... Emoticon: Confused


Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line
 

Dat klopt AM die geruchten zijn er al een tijdje, maar nieuwe bezems vegen schoon
dus na de presidentsverkiezingen zal daar wel snel duidelijkheid over komen.
Natte voeten in het presidentieel paleis wil niemand krijgen Emoticon: Wink

Het enige wat ik concreet steeds meer zie komen in Solo zijn (gespecialiseerde)
klinieken en ziekenhuizen.

Maar zolang er nog geen grote grondaankopen ergens zijn blijft de hoofdstad
gewoon in Jakarta zitten.






Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line
 


On 05-04-2014 21:51 Surya Atmadja wrote:
Ik weet niet hoe de Maleisiers hun woon-werkfunctie toepassen in hun hoofdstad Kuala Lumpur....Ze hebben soms ook last van banjir, maar niet zo erg als van Jakarta.


Door een meer geavanceerd publiek transport systeem en het concept van voorsteden (suburbs), Om. Net als in Singapore en Hong Kong trouwens (western territories). Doet Nederland niet hetzelfde? (Hubby heeft het over Zoetermeer, Barendrecht en Houten.) in BelgiŽ heeft men zgn. lintbebouwing, dat is echt funest voor het landschap.

In KL heeft men een LRT i.c.m. trein en bus; angkot/mikrolet en ojek zijn er volledig achterhaalde concepten. (Opnieuw: Net als in Singapore en Hong Kong.) Dat wil inderdaad niet zeggen dat men geen macet heeft.

Het samenhorigheids gevoel is in Jakarta trouwens ook zeer groot. Net als in veel andere plaatsen natuurlijk (Knokke, Sint-Genesius-Rode, Wassenaar, Malibu, Gangnam, ...). Chinezen gaan nu eenmaal in JakUt of JakBat wonen, de welgestelde IndonesiŽr zal kiezen voor Kemang of Pondok Indah. Of er nu flooding is of niet, of dat het totaal onbereikbaar is of niet, het maakt allemaal niet uit.

Ook wordt een appartement nog steeds gezien als iets voor studenten of een investeringsmiddel, men wil wonen in een huis. Hierdoor blijft het maar uitdijen, overstromingsgebieden of niet. Dit is totaal niet realistisch in een miljoenen/wereldstad natuurlijk; men moet omhoog.


Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

spacer line  


On 05-04-2014 22:32 Anne Mieke wrote:
Volgens mij is er al een paar jaar sprake om de hoofdstad naar Palangkaraya op Kalimantan te verplaatsen (in elk geval plek zat). Heb daar vorig jaar nog een artikel over uitgeknipt, maar waarst nou gebleven.... Emoticon: Confused

Het is niet logisch om de oude bla bla idee van Bung Karno van de kandang sapi (stal) te halen.

Het is kapitaal vernietiging , dat men omhoog moet bouwen is normaal omdat grondprijs te duur wordt en als maar duurder . Niet meer te betalen.
DKI( stadhuis) moet eigenlijk niet te veel vergunningen geven .
Ada uang , ada izin (heb je geld , kan je de benodigde vergunning krijgen) .
Het is gewoon te zot dat een nieuw te bouwen tower naast Taman Anggrek de kleine appartementen te koop zijn vanaf 1,5 M.

Dan koop ik liever in Costa del Sol , kan ik daaro mijn AOW verbrassen.

Voor mij is het logischer dat de hoofdstad Jakarta blijf , men kan altijd je stads regio Metropolitan Jakarta veranderen in Megapolitan Jakarta.
In de praktijk wordt Jakarta al verdeeld in 5 deelgemeenten met eigen woon en werk en recreatiefuncties .
Dus zal BoTaBek (Bogor-Tanggerang-Bekasi ) ook onder Jakarta komen.
Alleen de infrastructuur( t.z.t ondervangen door metro boven /ondergronds, monorails?, bus corridors ) staat hopeloos achter .
Kijk maar eens hoeveel miljoen auto's / brommers rondrijden, en hoeveel erbij komen.


bisa dicek of makemyday .

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line
 


On 03-04-2014 03:43 sabar2 wrote:
Het Financieel Dagblad geeft nog meer informatie over de reeds voltooide en
vervolgwerkzaamheden en door wie eea wordt uitgevoerd.
De ontwerpkosten 10 miljoen zijn gefinancieerd uit een potje van Den Haag.

http://fd.nl/ondernemen/entrep(...)-in-baai-van-jakarta

IHC Merwede en Damen Shipyards Den Helder sturen ingenieurs voor 1 jaar naar Indonesie,
voor het ontwikkelen,ontwerpen, bouwen en onderhoud van (bagger)schepen in Jakarta en Surabaya
Dit heeft deels te maken met ontwikkelingen in Jakarta. Maar ook met Surabaya
en Batam.



We waren weer eens op bezoek in Pluit en daar in de BayWalk Mall werd een grote maquette getoond van het nieuwe (schier)eiland voor de kust. Dit eiland zal 160 hectare groot zijn en volledig bebouwd worden.

De ontwikkelaar van Agung Podomoro was er aanwezig om huizen te verkopen. Over vijf jaar zullen de eerste clusters van Townhouses (gesloten bebouwing met drie verdiepingen) worden opgeleverd. Deze kosten 4,4 miljard rupiah, op een oppervlakte van 6x16 meter. De mooiere aan de buitenzijde moeten ca. Ä780.000 opbrengen.

Hier ziet u een 'artist impression' van PluitCity:



Van de huis clusters zijn er drie van de vier al volledig uitverkocht. Men is nog niet begonnen met de verkoop van de appartementsgebouwen e.d.

Dit is een beginfase van de ontwikkeling van bewoonbare eilanden net voor de kustlijn. De bebouwing van het betreffende eiland moet in 2024, dus over tien jaar, volledig zijn afgerond. Er wordt een zeer grote shopping mall voorzien onder auspiciŽn van een Singaporese commerciŽle ontwikkelaar die ION aan Orchard bezit. Dit terwijl er een moratorium is van nieuwe malls in Jakarta.



Het is trouwens geen onderdeel van de Great Garuda; die ziet u boven deze eilanden liggen.



Van Oord en Royal Boskalis werden trouwens vermeld bij het project.


Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 

Ik hoop dat ze bij het aanleggen van deze eilanden ook eens denken aan de infrastructuur als tolwegen, monorail en dergelijke, want de noordkust is nu al vrijwel ontoegankelijk door eeuwigdurende files, dat word er niet minder op met eilanden vol huizen, appartementen en een supermall voor de kust.



jstar
User
spacer line
 

Ja, we stonden een half uur na de tolweg nog aan te schuiven. Tussen de Ferrari's en McLarens. En dan was het redelijk laat dus de meesten vertrokken al weer (in tegenovergestelde richting). Ook heb ik nog eens gekeken maar die TJ is er eigenlijk ook maar met twee lijnen (8 en 12) , hij gaat niet tot aan het water en er is geen echte busway. Kan natuurlijk nog komen, maar toch.

Ik vind die elektriciteitscentrale zo naast je voordeur ook maar niks. En ze zeggen wel: Maar hij is op stoom! Maar hoe verhitten ze het water dan, met aardgas of steenkool? En de lucht lijkt me ook altijd gelig dus dat kan wel uitstoot betekenen.



Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 

Vergeet Jakarta. Gewoon verhuizen die hoofdstad. Net zoals in Brazilie destijds.
Maak een nieuwe hoofdstad op Kalimantan. Evenzo hoofdstad met regeringscentrum scheiden, net zoals Amsterdam en Den Hag.
Zinkt toch wel weg met het steigende waterpeil en de grondwaterontrekking. 3e wereld gesukkel met vervuilde metropolitans als hoofdstad.........



jstar
User
spacer line
 

Ook al verhuist de hoofdstad functie met de administraties en ministeries, zal het kloppende commerciŽle hart toch hier blijven.

Er is al veel te veel geÔnvesteerd en de mensen zijn redelijk honkvast (vooral de welgestelde). Ook is Brasilia is niet echt een referentie; er leven 2 miljoen mensen en wie kent het? Iedereen leeft nog in Rio en S„o Paulo, en wereldwijd zijn dat de enige steden met een beetje uitstraling. Het zal dus niet veel ontlasten (pun intended).




You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.



49,889,266 topic views - 222,103 posts - 13,484 topics - 16,230 members - last post @ 19-09-2017 20:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,933,486 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com